Moderator: Moderafo's
Om niet af te leiden van Gods Woord.Optimatus schreef:Juist ja, maar we mogen best met een hoop mooie dingen laten zien dat wij verheugd zijn over Diens komst. Op dat punt heb ik de geforceerde soberheid in de protestantse liturgie ook nooit begrepen: waarom moet een kerkdienst sober zijn en niet voorzien worden van een prachtige kerk met christelijke kunst en christelijke gewaden? De tempeldienst was destijds ook niet een sombere plechtigheid, maar een kleurrijke gebeurtenis.
Lijntjuh schreef:Het is toch wel wat anders geschenken te geven aan Jezus Christus, de enig geboren Zoon van God dan aan een 5-gangenmenu of voor tientallen (of honderden) euro's bij de Intratuin weg te slepen.
En wat heeft het engelenkoor hiermee te maken?
Misschien bedoelen we allebei iets anders?
L'être extraterrestre schreef:Om niet af te leiden van Gods Woord.Optimatus schreef:Juist ja, maar we mogen best met een hoop mooie dingen laten zien dat wij verheugd zijn over Diens komst. Op dat punt heb ik de geforceerde soberheid in de protestantse liturgie ook nooit begrepen: waarom moet een kerkdienst sober zijn en niet voorzien worden van een prachtige kerk met christelijke kunst en christelijke gewaden? De tempeldienst was destijds ook niet een sombere plechtigheid, maar een kleurrijke gebeurtenis.
Lijntjuh schreef:Het nut van die boom in de kerk...
Ik ben er gewoon op tegen, het is overbodig en wat heeft het met de geboorte van Jezus te maken? Niets.
Het is dan wel geen handel, maar ik moet dan denken aan de handelaren op het tempelplein. Zelf geloof ik dat God Zijn huis zo rein mogelijk wil hebben (hoe moet ik dat zeggen?) Dus zonder opsmuk.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten