BEWUST geen kinderen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

sela

Berichtdoor sela » 28 sep 2006 20:14

Hippieblijhoofd schreef:
rosekapje schreef:
rosalie83 schreef:
rosekapje schreef:
trijntjejohanna schreef:waarom is dat zwak? en waarom zou je als je nog niet toe bent aan een zwangerschap, ook niet toe zijn aan trouwen..

misschien wil je eerst nog wel een tjd genieten met je man..

Dat heb je in de verkeringstijd toch ook kunnen doen? tijd samen doorbrengen, naar elkaar toegroeien.

Wij hebben een kindje, daar genieten we samen van, maar zeer zeker ook nog steeds van elkaar. En zeker niet minder als voordat we een kleine hadden.

OK, dus jij bent in je verkeringstijd met je toen nog vriend naar bed geweest, van seks in het algemeen genoten, samen op vakantie geweest, heerlijk zo maar eens midden in de nacht in het park gewandeld, lekker een keertje doorgezakt, etc.?

Vast niet?

Nou, dat zijn dus (mijns inziens) dingen (en nog veel meer natuurlijk!) die je samen met je man doet als je net getrouwd bent. Heerlijk genieten, dingen ondernemen, etc.!

Als je een baby heb, dan doe je dat soort dingen niet meer op dezelfde manier. En hiermee zeg ik niet dat je als je een baby hebt niet meer van elkaar kunt genieten, want dat is onzin natuurlijk, maar het gaat wel op een andere manier.

Maar zo ervaar ik het dus. Jij blijkbaar op een andere manier. Maar doe jij dan wat jij fijn vindt, dan doe ik wat ik fijn vind, en laat de anderen hier ook doen wat ze fijn vinden. Als iedereen het voor zich kan verantwoorden is het goed!

hoe weet jij dat als je een baby hebt dat je dat soort dingen niet meer op dezelfde manier doet? Jij hebt toch geen baby? ik wel.

Wou je zeggen dat je, nu je een baby hebt, nog gezellig een nacht doorzakt met je man, samen op vakantie gaat, seks hebt wanneer je zin hebt, midden in de nacht in het park rondwandelt, 's avonds fijn nog lang met vrienden op een terras hangt.. enzovoorts..?
Waarschijnlijk niet, dat kan gewoon minder goed als je een kindje hebt. Als je dat niet erg vind: nou, geen probleem. Waarschijnlijk vind jij die dingen ook wat minder belangrijk.. maakt niet uit, maar er zijn mensen die het wel belangrijk vinden.

vreest niet, er is hoop..
je verandert echt niet zo heel veel als je een baby hebt..
of die verandering moet een gevolg zijn van je eigen willen..

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 28 sep 2006 20:17

sela schreef:
Hippieblijhoofd schreef:
rosekapje schreef:
rosalie83 schreef:
rosekapje schreef:
trijntjejohanna schreef:waarom is dat zwak? en waarom zou je als je nog niet toe bent aan een zwangerschap, ook niet toe zijn aan trouwen..

misschien wil je eerst nog wel een tjd genieten met je man..

Dat heb je in de verkeringstijd toch ook kunnen doen? tijd samen doorbrengen, naar elkaar toegroeien.

Wij hebben een kindje, daar genieten we samen van, maar zeer zeker ook nog steeds van elkaar. En zeker niet minder als voordat we een kleine hadden.

OK, dus jij bent in je verkeringstijd met je toen nog vriend naar bed geweest, van seks in het algemeen genoten, samen op vakantie geweest, heerlijk zo maar eens midden in de nacht in het park gewandeld, lekker een keertje doorgezakt, etc.?

Vast niet?

Nou, dat zijn dus (mijns inziens) dingen (en nog veel meer natuurlijk!) die je samen met je man doet als je net getrouwd bent. Heerlijk genieten, dingen ondernemen, etc.!

Als je een baby heb, dan doe je dat soort dingen niet meer op dezelfde manier. En hiermee zeg ik niet dat je als je een baby hebt niet meer van elkaar kunt genieten, want dat is onzin natuurlijk, maar het gaat wel op een andere manier.

Maar zo ervaar ik het dus. Jij blijkbaar op een andere manier. Maar doe jij dan wat jij fijn vindt, dan doe ik wat ik fijn vind, en laat de anderen hier ook doen wat ze fijn vinden. Als iedereen het voor zich kan verantwoorden is het goed!

hoe weet jij dat als je een baby hebt dat je dat soort dingen niet meer op dezelfde manier doet? Jij hebt toch geen baby? ik wel.

Wou je zeggen dat je, nu je een baby hebt, nog gezellig een nacht doorzakt met je man, samen op vakantie gaat, seks hebt wanneer je zin hebt, midden in de nacht in het park rondwandelt, 's avonds fijn nog lang met vrienden op een terras hangt.. enzovoorts..?
Waarschijnlijk niet, dat kan gewoon minder goed als je een kindje hebt. Als je dat niet erg vind: nou, geen probleem. Waarschijnlijk vind jij die dingen ook wat minder belangrijk.. maakt niet uit, maar er zijn mensen die het wel belangrijk vinden.

vreest niet, er is hoop..
je verandert echt niet zo heel veel als je een baby hebt..
of die verandering moet een gevolg zijn van je eigen willen..

*vreest al ietsje minder*
maar wou je zeggen dat je 'zulke' dingen nog wel doet? (zie boven)
Je ritme verandert toch gewoon?
leg eens uit hoe jij dat doet..?

In mijn omgeving zie ik wél dat als jongemannen (zoals broers en neven) eenmaal getrouwd zijn en kinderen hebben bijna nooit meer uit gaan. Maar áls ze dan uit gaan, dan is het ook meteen góed uitgaan 8) :mrgreen:

sela

Berichtdoor sela » 28 sep 2006 20:27

'k kan het gewoon niet over m'n hart krijgen gewoon te gaan leven.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 28 sep 2006 20:31

Smurffie schreef:Hm, niet per sé een opoffering en ik beweer ook niet dat het altijd gebeurd, maar de kans is redelijk groot, lijkt mij. Naja, wie ben ik hé >-:)

Nouja, als je er gewoon voor kiest dat niet te doen is de kans in principe nul. Mits je voldoende alternatieven hebt om je uit te leven en dat is dan weer een beetje afhankelijk van de mate van open-mindedheid.

Machiavelli schreef:
Aragorn schreef:Waarom? Het is toch geen opoffering om niet altijd op de babymaking-manier seks te hebben?
:mrgreen: Wat een mooie omschrijving.
Tsja, ik wil ook weer niet al te zeer in details treden. :wink:

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 28 sep 2006 20:37

O, ik geloof best dat ik een oerinstinct hebt om moeder te worden. Ik geloof ook best dat het een of ander oergevoel is dat ik vertederd raak van baby's en aanverwante zaken. Maar volgens mij leert juist het christendom dat je niet blindelings je instinct moet volgen. Een beroep daarop vind ik een non-argument.

Verder geloof ik inderdaad dat God het leven geeft, maar ik zie niet in wat precies het verschil is tussen voorbehoedsmiddelen en periodieke onthouding. Althans, technisch wel, maar principieel niet.
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 28 sep 2006 20:41

sela schreef:'k kan het gewoon niet over m'n hart krijgen gewoon te gaan leven.

gewoon, daar bedoel je mee, zoals je leefde voordat je een kind had?
TJ geeft juist aan dat ze dat wel eens mist..
Ik kan me best voorstellen dat mensen daarom het krijgen van kinderen nog een tijdje uitstellen

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 28 sep 2006 20:42

Sela enigszins kennende lukt het haar juist niet om 'burgerlijk' te gaan leven.
En dat vind ik lovenswaardig! Hoe is 't met Noes?
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 28 sep 2006 20:43

En hoe moet ik me dat praktisch voorstellen? Ik heb ook inspirerende voorbeelden nodig tenslotte. :)

sela

Berichtdoor sela » 28 sep 2006 20:43

Hippieblijhoofd schreef:

Ik kan me best voorstellen dat mensen daarom het krijgen van kinderen nog een tijdje uitstellen

gewoon = huis boom beest

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 28 sep 2006 20:46

sela schreef:
Hippieblijhoofd schreef:

gewoon = huis boom beest

oke, dan had ik het verkeerd opgevat en windekind het goed begrepen ;)
maar, hoe doe je dat dan? Hoe leef je anders dan huis-boom-beest als je een kindje hebt? Ik ken eigenlijk bar weinig mensen in mijn omgeving die dat redden :? jammergenoeg..

sela

Berichtdoor sela » 28 sep 2006 20:48

Aragorn schreef:En hoe moet ik me dat praktisch voorstellen? [...]

blijven doen wat je deed?

naast het feit dat veel mensen met hun tegenwerpingen [geen kind] ergens wel gelijk hebben is het aan de andere kant zo dat het best meevalt, zo'n kleintje.
zoals ik eerder schreef, het is gewoon leuk gezelschap, net een huisdier ofzo..
je leven gaat daarnaast door zoals het al al liep..

wat wel moeilijk is is de verantwoording, wat gaat zo'n kind beleven? maar daar denk ik gewoon stelselmatig niet aan.

sela

Berichtdoor sela » 28 sep 2006 20:49

windekind schreef:Sela enigszins kennende lukt het haar juist niet om 'burgerlijk' te gaan leven.
En dat vind ik lovenswaardig! Hoe is 't met Noes?

we zijn pas een weekje naar rome geweest!

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 28 sep 2006 20:49

sela schreef:

het is gewoon leuk gezelschap, net een huisdier ofzo..

:mrgreen:
(sorry hoor, die vind ik erg grappig ;))

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 28 sep 2006 20:57

Idd, periodieke onthouding hahaha, dat is echt iets wat ik niet kan begrijpen gewoon. Over plannen gesproken..

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 28 sep 2006 21:07

sela schreef:

blijven doen wat je deed?

naast het feit dat veel mensen met hun tegenwerpingen [geen kind] ergens wel gelijk hebben is het aan de andere kant zo dat het best meevalt, zo'n kleintje.
zoals ik eerder schreef, het is gewoon leuk gezelschap, net een huisdier ofzo..
je leven gaat daarnaast door zoals het al al liep..

wat wel moeilijk is is de verantwoording, wat gaat zo'n kind beleven? maar daar denk ik gewoon stelselmatig niet aan.

Oke, maar het punt was volgens mij dat het bij bepaalde levensstijlen juist heel erg lastig kan zijn om te blijven doen wat je deed. Vandaar dat ik me afvroeg wat jij zoal doet wat niet huisje-boompje-beestje is en wel te combineren met een kind. :)

edit: oh, ik zie dat je daar al een weinigje antwoord op gegeven hebt..

En bij het kind als huisdier krijg ik gelijk visioenen van een bruut rondparaderende peuter. :mrgreen:

Terug naar “Archief”