L'être extraterrestre schreef:windekind schreef:Waarom moet het klikken met je behandelaar? Die man/vrouw doet gewoon z'n werk, en je komt in zekere zin voor een zakelijke relatie.
Ik zeg niet dat dat de beste manier is, maar evengoed mogelijk en m.i. niet slechter (mits het geaccepteerd wordt) dan een goede klik-relatie, of hoe je dat ook noemen wilt.
Sorry hoor, maar ik ga toch echt niet mijn hele hebben en houden bij iemand op tafel leggen die me maar half begrijpt ofzo.
Of zoals iemand van de GGZ die met mijn moeder praat in een 4-gesprek zei over huishoudelijke klusjes: Je bent toch een grote meid, dan kun je best wat doen.. Dan kan ik die iemand wel schieten en laat ik echt niets meer los hoor. (Ze had wel gelijk overigens

)
Voor mensen die erg last hebben van gevoelens van achterdocht bijvoorbeeld, is het fijn te weten dat de behandelaar zijn geld verdient door te praten met hun, en dat hij daar verder niet persoonlijk door geraakt wordt ofzo.
En verder is het bij mensen met wie je je verder niet zo erg verbonden voelt ook makkelijker om eerlijk te zijn, kritiek te hebben en te aanvaarden, etc.
En als je het gevoel dat je iemand kunt vertrouwen is dat toch wat anders dan dat je een klik hebt? Een klik heeft te maken met herkenning, vertrouwen meer met goodwill denk ik. Dat hoeft niet samen te gaan.