Optimatus schreef:Waarom krijgt een zittend premier in moeilijke tijden alleen maar kritiek? En waarom kon Wim Kok wel alle eer krijgen, terwijl die onder paars II voornamelijk heeft lopen potverteren, maar intussen wel mislukte ministers als Sorgdrager, Netelenmuts en Voorhoeve de hand boven het hoofd hield?
Een zwarte periode. Naja, paars dan. Wat ik maar niet begrijp is dat de PvdA de volle laag heeft gekregen voor 'hun' wanbeleid van het 2e paarse kabinet. En de VVD (Zalmpie) hebben daar net zo goed aan bijgedragen en zij lijken vrij te blijven van kritiek. Bij het huidige kabinet zie je hetzelfde. De pijlen worden voornamelijk geschoten richting het CDA (JeePeeBee), D66 en eerder het LPF (terecht overigens) maar niet richting VVD. De enige die wat klapjes krijgt is volgens mij Verdonk maar ja, die vraagt er dan ook om.
Anyway, ik stem waarschijnlijk SP en ik hoop dat ze gewoon nog lekker een paar jaar in de oppositie blijven. Kunnen ze hopelijk op volle kracht Wouter Bos afbranden en daarvan bij de volgende verkiezingen profiteren.
Overigens ben ik wel blij met het gepeupel op rechts. In de eerste plaats is het ronduit lachwekkend dat al die hippe gasten nu hun eigen partij zijn begonnen, samenwerken is moelijk als je een groot ego en een grote bek hebt. Het voordeel van veel kleine partijtjes is dat een deel zichzelf zal uitschakelen maar waarschijnlijk zullen er ook wel in de kamer komen. En ze houden kiezers weg bij het VVD waardoor het waarschijnlijk lastig zal worden om VVD en CDA het grootste te maken. Dat is mooi.