Dan zouden al die huwelijken uit de bijbel ook ongelukkig geweest zijn, die kregen niet eens de kans gezien ze elkaar pas voor het eerst zagen op de huwelijksdag en meteen de tent in konden..
Dat is ook een punt wat ik aandroeg ooit bij een discussie onder godsdienst. Het ging er ook over dat ware liefde wacht e.d. Nuja, de godsdienstleraar kon zich wel een beetje in mn gedachte vinden..
Hier ben ik het ook wel mee eens. Dat vind ik soms ook best wel moeilijk.
Stel, je hebt verkering en wil gewoon zo snel mogelijk trouwen (oke, ff geen discussie of die relatie goed zit, want die zit goed

). De omgeving praat er dan al vaak snel over. Zo van; hun trouwen? Die hebben toch nog niet zolang verkering, enz..
Maar als je idd dus naar de Bijbel kijkt, lees je daar bijna niets anders.
Verder vind ik het persoonlijk ook best moeilijk om om te gaan met de keuze van geen seks voor het huwelijk, omdat het Bijbels niet zou mogen. Omdat het maar voor één persoon is, enz....
Maar als ik dan ga lezen over huwelijken in de Bijbel, kom ik heel vaak verhalen tegen waarin ze met (vergeef me mn uitdrukking) jan en alleman de tent in gaan, bij elkaar liggen, kinderen verwekken, enz...
de vrouwen worden gewoon door de eigen mannen weggeven, om ergens anders kinderen te verwekken.
Dat kom je nu zelfs in onze moderne tijd nog niet eens vaak tegen.
Aan de hand van al die verhalen uit de Bijbel, vind ik het moeilijk om bij mijn standpunt te blijven.