Beste Mqdel,
Je snapt nog steeds niet dat Israël het gehele Israël als verlost volk is. Christus staat borg voor ALLE mensen die het Geestelijk Israël vormen. De hoge berg is de berg Zion in de Hemel waar reeds de Tempel staat.
Nergens spreekt Christus of welke profeet ook over een hersteld
aards Israël vanuit de huidige positie. Trouwens de aarde is het Grote Babylon, waarvan het nationale Israël deel van uit maakt.
Het
nationale Israël + haar aardse stad Jeruzalem zijn deel van het Grote Babylon dat geheel ten onder gaat, niet van en Hemels gewest. Het is Satan die hier de Overste is. Daarom zoekt Satan ook wegen om het heiligdom -wederom- voor te stellen op zijn grondgebied, zodat hij in de Tempel van God kan gaan zitten. Tenminste zo stelt hij zich dat voor. God leert ons dat de mensen er ook in zullen slagen om een valse profeet te hebben en satan te aanbidden. Behalve zij die in het boek des levens zijn geschreven, zullen de Beesten niet aanbidden. Wel die boeken zijn in de hemel, niet op de aarde.
Allemaal echter weten we dat Christus zijn Dienstwerk in de Hemel afsluit inclusief het oordeel. De verlosten gaan naar het Hemelse Jeruzalem en trekken niet naar het aardse Jeruzalem op. Christus heeft niet voor niets de aarde verlaten en ons de Heilige Geest gezonden.
Zie jij het al gebeuren dat in de nationale stad Jeruzalem,
de beenderen van alle mensen uit alle eeuwigheden -dan ook- bekleed zullen worden met vlees en vel, zoals Ezechiël 37 ons leert. Wees -dan redelijk Madel en zie dat dan ook als iets waarvan in het nationale Israël en het nationale Jeruzalem zouden moeten beleven. Een nieuw lichaam in een zondige wereld; hoe kun je het bedenken.
Allemaal even een "ander kleed"aantrekken. Die betekenis heeft in Efeziërs een Geestelijk karakter Madel, geen letterlijke in de zin van een ander costumpje aantrekken.
Terwijl Jezus ons laat zien dat de mensen die hun blik op aarde houden in hun zieke en zondige lichamen zullen opstaan uit hun graven om met Satan de strijd tegen het Hemelse Jeruzalem aan te vangen. Misschien wel vanuit het aardse Jeruzalem, ZIJN plaats van aanbidding als de valse christus; wie weet!
Wel Madel we ontvangen een geheel nieuw lichaam als we in een oogwenk veranderd worden en ons brein, ons hart weer terugkrijgen van God de Vader, geleerd in de Gerechtigheid van Christus. Waarom? Omdat we Geestelijk het Grote Babylon hebben verlaten zoals Hij in Openbaring 14 toe oproept, zij die Geestelijk met Christus een relatie hebben, ervaren een relatie met een Hemels Rijk en een Hemels Jeruzalem geen afgetobt zondige Israël en een zondige stad die door het !e Beest ingenomen is.
Natuurlijk je kunt de Bijbel en vooral het NT voorstellen als een boek voor de aarde en een herstel van het aardrijk zoals de Rabijnen hun Staat voorstellen. Maar beste Madel, het geloof is een Geestelijke zaak zoals Mozes en Christus aan ons voorhouden. Maar dan zit je nog wel en ben je nog steeds deel van het grote Babylon; een verherelijkt en verlicht volk in het Grote Babylon, zonder zicht op Christus; hoe kunnen mensen het bedenken. Inderdaad alleen bij de gewone mens komt zoiets op. Hij of zij zijn nu eenmaal geneigd tot het zondige.
het doet me denken aan Genesis 3. Het misbruik maken van de macht to kiezen door Adam en Eva, voortgekomen uit de wil om onafhankelijk van God te -kunnen- zijn, maar tegelijkertijd beweren dat hetGod is, die dat zo wil. Onze eigen natuurlijke ingeboren neigingen richten zich op het tegenovergestelde aan God. Dus natuurlijke neigingen komen ook voort in natuurlijke -nationale landen en steden. Vandaar de oorlogswapens en het doden om symbolische zaken. Dat is geheel tegen de Geest van God en Christus in. Vandaar dat het -hemels- Rijk van de Vader nooit en te nimmer uit deze aarde voor kan komen. Lees eens welk Beest en macht wél uit de aarde kon voortkomen (Openbaring 13). Dat Beest richt nu grote schade aan aan de geest van de mensheid en de volkeren. Het doet wat het 1e Beest haar opdraagt te doen. Ook Israël geeft gehoor aan die oorlogszuchtige opdracht en zit dus in hetzelfde complot strijdend tegen de Heilige Geest en God.
Voor het nationale en zondige Israël van vandaag die slechts de kanonnen en de menselijke wapens hanteren om een verloren zaak te winnen, is er alleen een uitweg indien zij Christus aan nemen en Zijn Gerechtigheid laten preveleren boven de strijd tegen de volkeren om hen heen. Dan pas kunnen zij priesters en koningen in de wereld zijn of worden. Maar zo'n rijk voorstaan de politici van Israël niet en dat kan ook niet meer, omdat elk mens die deel wil zijn van een geestelijk Israël bekeerd moet worden door de Heilige Geest (
Hij alleen brengt de wedergeboorte tot stand en kan het beeld van God in ons vernieuwen Joh. 3:3-8 en 2 Kor. 3:18) Wellicht dat velen noch Messianse Joden worden, dat wel. Dan hebben zij een rijkdom die ons ver te boven gaat!
Daar kunnen de Rabbi's en de politieke leiders van Israël niets aan veranderen. Die verandering is die van het hart van elk mens persoonlijk; van elke natie, stam, taal en volk.
Door al dat zondige en menselijke geweld is de natioanle Staat Israël op geen enkele manier een voorbeeld van Christus laat staan van een Liefhebbende Hemelse Vader. Niet door geweld, noch door kracht zal Mijn Rijk worden opgericht, lert Christus en Hij zegt er bij: Mijn Rijk is niet van deze wereld. Dus laat dat nationale Israël + haar verdorven stad Jeruzalem maar varen.
Ik vind het best dat vele mensen menen dat zij de volmaaktheid moeten zoeken in zondige mensen en Satans Grote Babylon. Maar Mattheus 7 is zeer duidelijk;
17 Zo brengt iedere goede boom goede vruchten voort, en een kwade boom brengt kwade vruchten voort.
18 Een goede boom kan geen kwade vruchten voortbrengen, noch een kwade boom goede vruchten voortbrengen.
19 Elke boom, die geen goede vruchten voortbrengt, wordt uitgehouwen en in het vuur geworpen.
20 Daarom, aan hunne vruchten zult gij ze kennen.
21
Niet allen, die tot mij zeggen: Heere, Heere!
zullen in het hemelrijk komen, maar
die den wil doen van mijnen Vader in den hemel.22 Velen zullen te dien dage tot mij zeggen:
Heere, Heere! hebben wij niet in uwen naam geprofeteerd, hebben wij niet in uwen naam duivelen uitgedreven, hebben wij niet in uwen naam vele krachtige daden gedaan?23 En dan zal ik hun ronduit zeggen:
Ik heb u nooit gekend; maakt u weg van mij, gij kwaaddoeners!24 Al wie nu deze mijne woorden hoort en er naar doet, dien vergelijk ik bij een wijs man, die zijn huis op ene steenrots gebouwd heeft.[/color]
Madel:
vers 21....maar die de wil doen van mijnen Vader in de Hemel
Dus Madel, dat zijn lang niet alle Joden van de nationale Staat Israël en de stad Jeruzalem, die Hem ooit al eens verworpen hebben!
Het Geestelijke Israël, waar Christus hier dus over spreekt in vers 21, zijn Geestelijke Joden die, uit alle taal, stam, natie e volk voortgekomen zijnm gedurende de gehele mensheid. Je ziet dus Madel dat, voordat er nog maar één aardse jood was van een aardse Staat Israël, er al Geestelijke Joden waren, namelijk zij die de wil van de Vader van Christus en ons, doen. Zij onderhouden Geestelijk de geboden en volgen het Lam waar het heengaat ( sinds de hemelvaart van Christus, doore de Heilige Geest geleid)
Zoals je ziet Madel spreekt Jezus nergens over een land dat verlost is met de naam Israël, maar spreekt Hij hier tegen het GEHELE Israël, uit alle volk, taal, stam ennatie. Een Israël dat meent de geboden van God tot de eer van Jezus en de Vader te hebben gemaakt.
Edoch velen zijn dwalenden gebleven en hebben de laatste boodschappen uit Openbaring 14 slecht begrepen.
Zij hebben zich laten meeslepen door de vals profetie en de Hoer van het Grote Babylon. De nationale Staat Israël en haar ardse stad zal misbruitk worden door Satan. Dan met de wetenschap dat de meeste politiek en zelfs geestelijke leiders der wereld, deel zijn aan de Vrijmetselarij die een grote tegenstander van Gods Koninkrijk is en deel is van Satans duistere organisaties, om de financiële én politieke wereld te controleren en te onderwerpen.
Eén ding is zeker. Van veel van mijn joodse vrienden (de Orthodoxen) weet ik dat ze nooit meer één voet op Israëlische bodem zullen zetten omdat zij geen zin hebben in onrustige nachten en oorlogzuchtige leiders. Zij blijvenliever aan de rustige stranden van Calafornië of de stranden van de Islas Canarias. Van mij heben ze gelijk, wie wil zijn leven nu wagen voor de Beesten uit Openbaringen 13, ook al verdienen somigen daar een flinke zak geld me, al waren het alleen maar de wapenfabrikanten die de UZI,s en de Goalkeepers maken. Tenslotte zijn het de rijke mensen, waaronder vele joden die baat hebben als Satan de inwoners van het Grote Babylon, tegen elkaar uitspeelt.
In het kwaad zijn wij eensgezind, maar onderling verdeel ik hen!
Een betere en misterieuzere uitspraak had Satan zich niet kunnen bedenken.
Je kunt mij nog maar weinig wijsmaken aangaande het nationale Israël en haar stad Jeruzalem. Vele van mijn joodse vrienden zien die Staat en stad al helemaal niet meer zitten. Sommigen zijn Messias belijdende Joden geworden en vullen hun traditionele Joodse beleven nu aan met het Geestelijke aspect dat Christus -ook- aan hen nu voor houdt. In dat opzicht vinden sommigen zijn ze nu werkelijk volledig Jood en één met alle mensen, uit alle taal, stam, natie en volk als één Geestelijk Israël.
Bestudeer dit maar eens grondig, het is beter dat je daar van wakker gaat liggen dan van de redding van een -reds- verloren aardse Staat (OT)
http://www.earthsfinalwarning.com/Dutch%20EFW.PDF
groet