Natuurlijk en geestelijk Israel en de uitleg van profetieen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

biblebook
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor biblebook » 18 okt 2006 04:11

Hero,

Hier een aardige link, zeer recent door mij gevonden.

http://www.earthsfinalwarning.com/Dutch%20EFW.PDF

Interessant voor mensen die twijfelen aan de politiek-religieuze machten van de twee Beesten uit Openbaringen.
Mag ik er even op wijzen dat de US president van vandaag zojuist een wet heeft ondertekend waaarin zwart op wi staat dat hij de CIA of de FBI de vrijheid geeft gevangenen te mogen "martelen" of "extreem" mag verhoren.

Heel toevallig is de huidige Paus (Benedictus XVI)ook bekent onder de naam de Inquisitie paus. En dat is niet voor niets. Het 2e Beest doet wat het 1e Beest haar opdraagt. Bovendien schijnt er vanuit Zuid Amerika een proces te lopen tegen de huidige Paus in verband met raar zaakje. Edoch vanwege de " geheimen van de diplomacy" is de Paus tot op heden buiten schot gebleven. In de documentaire "The Vatican consparycies" van de BBC die enkele weken geleden op CANVAS werd uitgezonden werd de kijker getracteerd op de heel misdadige en onsierlijke misdaden van RK geestelijken aangaande pedofilie in de wereld, met name in Midden- en Zuid Amerika. Probleem was dat elke beshculdiging, hoe duidelijk ook bewezen, door het Vaticaan categories werden afgewezen. Een Texaanse politiecommisaris heeft uiteindelijk een geval in één van de kleinste dorpjes van Brazilië aan de kaak gesteld en de priester die daar zich had vergrepen aan een jongetje van 8 jaar, voor 15 jaar achter de tralies gekregen. Echter, een verslag inclusief een PV dat de politiefunctionares naar het Vaticaan had gestuurd, werd ongeopend geretourneerd.

De oma van het jongetje was geheel van slag en werd in haar parochie "met de nek aangekeken" omdat ze de priester had aangeklaagd. Wat, beste Hero wil je nog meer weten aangaande de kerk van Satan, in de wereld die zich voordoet als de kerk van Jezus Christus.

Een andere interessante informatie site is deze: http://www.reformation.org/holocaus.html
, waarin zeer uitgebreid inclusief foto`s en tussenliggende, korte verslagen, de Vietnamoorlog wordt besproken. Zijdelings wordt gewezen, ook met de bewijsvoering aan officiële documenten en fotoreportages, de betrokkenheid van het Vaticaan bij WOII.

En om je al wat van de feesztvreugde te laten genieten, Ho Tji Mingh de "communistenleider" die zo bestreden werd tijdens de Vietnamoorlog, had reeds voor en tijdfens WOII een reltie met de Amerikanen, net zoals Saddam Hoessein dat had, in de 80 tiger jaren van de vorige eeuw. En zo deed en doet de USA exact dat wat het Vaticaan haar opdraagt. Want beste Hero, vraag je je soms niet eens af wat al die Amerikaanse en andere wereldleiders steeds maar moeten doen bij de Paus, als zij een politiek- militaire missie hebben te volbrengen.

Iedereen kan zeggen wat ie wil en iedereen kan geloven wat hij of zij wil, maar langzamerhand zullen we weten dat het Heiligdom inclusief het bewijs van de wet en de geboden (inclusief de Sabbat) niet hebben afgedaan aan het kruis, maar een levendig bewijs is van een eeuwig verbond met een Hemelse Vader en een Hemels Rijk.

Het Heiligdom in de Hemel, de Tempel
waar de inwoners van het Hemels Jeruzalem bij elkaar komen, zolang de aarde nog niet verlost is, is nog de enige plaats waar we God kunnen aanbidden, door onze gebeden en Geestelijke groei in Christus Gerechtigheid ( deze Gerechtigheid is gebaseerd op een oordeel als een "verzoening" niet als een juridische gerechterlijk proces vanuit de negatieve aspecten van de mens. Jezus kijkit naar de ontwikkeling van onze positieve instelling jegens Hem, dus ook het leren nalaten van zonden)
groet
Laatst gewijzigd door biblebook op 18 okt 2006 10:19, 4 keer totaal gewijzigd.

biblebook
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor biblebook » 18 okt 2006 04:28

Hier een aardige omschrijving van een visoen die iemand heeft gehad rond 1860. De dame geeft het volgende weer;

...Terwijl ik op de dag des Heren (de Sabbat) bij een huisgemeente aanwezig was, viel de Heilige Geest op mij.

Ezechiël 40 leert het volgende:

1 In het vijf en twintigste jaar onzer ballingschap, op den eersten dag des jaars den tienden der maand, in het veertiende jaar nadat de stad was gevallen, juist op dien dag, was de hand des Heeren op mij en bracht mij derwaarts.
2 In goddelijke gezichten bracht hij mij naar het land van Israel en zette mij neer op een zeer hogen berg, waarop iets lag dat als een stad gebouwd was, tegenover mij.

De dame zegt verder:

Ik scheen hoger en hoger te stijgen, ver boven de bewoonde wereld. Een engel zei me dat ik vooruit moest kijken en mijn ogen op Christus gericht moest houden, samen met de andere verlosten. Dan waren we veilig, zei de engel die ons begeleidde naar de Hemelse Stad Jeruzalem. Jezus moedigde ons aan met zijn welluidende stem........

Een grote schare Engelen begeleidden ons toen we over de glazen zee naar de grote Poort van het Hemels Jeruzalem liepen. Hij opende de prachtig versierde poort voor ons en Hij zei;

"Gij hebt uw klederen gewassen in Mijn bloed en hebt standvastig aan Mijn waarheid gehouden, gaat binnen"
...............

.........................De berg Zion lag vlak voor ons en op de berg was een prachtige tempel, en rondom de berg lagen zeven andere bergen, waar rozen en lelies op groeiden. .........En er groeiden allerlei soorten bomen om de Tempel tot verfraaing van die plaats; de buksboom, de dennenboom, de spar, deolieboom, de mirteboom en de granaatappelboom. En toen we op het punt stonden de heilige Tempel binnen te gaan verhief Jezus Zijn lieflijke stem en zei:

Alleen de 144.000 mogen hier naar binnengaan. De Tempel rustte op 7 pilaren, alolen van doorschijnend goud, ingelegd met prachtige paarlen. Nadat we de heerlijkheid der Temple hadden gezien, traden we weer naar buiten; Jezus verliet ons en ging naar het Heilige Jeruzalem.
Na enige tij riep Hij:

"Komt mijn volk, gij zijt uit de grote verdrukking gekomen en hebt mijn wil gedaan, komt tot het Avondmaal, want Ik zal Mij omghorden en u dienen. Wij, de verlosten riepen allen Halleluja Glorie en we gingen het Hemels Jeruzalem binnen. (bron: Eerste Geschriften Mw.E.G. White)

Natuurlijk kunnen wij twijfelen aan de weergave van zo`n ervaring. Maar wat moeten we dan met de droom die Nebukadnessar én Daniël beiden ervoeren en allebei daarmee Gods wonderen en voorspellingen tot de werkelijkheid zagen komen. Wat moeten we dan met de profetie aaangaande de 2 Beesten uit Openbaring 13 die tot op de dag van vandaag exact zijn uitgekomen.

En wat moeten we dan met de essentie van de Bijbelo, als deze leert dat:

Gods profeten ontvangen gezichten en dromen Numeri 12:6 / Handelingen 2:14-21

Profetie is altijd de basis geweest van het bewijs dat er een verlossende God is:

Hebreeën 1:1-3 / Jesaja 8:20 / Lucas 24:25-27 / Mathheus 7:15-20

Gods Overblijfsel heeft die gaven Openbaring 12:17 en 19:10Niet alle profetische aspecten werden in de Bijbel opgeschreven maar ook, door dromen en visioenen geopenbaard

2 Samuël 7:3-11 / Lucas 2:36 / 1 Kronieken 29:29 en 2 Kronieken 9:29

De Gave der profetie zal bestaan tot aan de wederkomst van Christus en de Zijn Bruid de volledige rijpheid en eenheid heeft bereikt

Efeziërs 4:11-13

Ook in de laatste dagen zullen er mensen zijn die profetsiche boodschappen aan de mensen zullen openbaren. Zij leven in harmonie met de Bijbel in de tijdgeest van hun leven, omdat diegenen die deze visioenen krijgen, in relatie staan met Gods geboden (wet) en trouw zijn aan Christus in datzelfde fundament. God blijft profeten zenden om zijn bedoelingen door visioenen en dromen duidelijlk te maken.

Joël 2:28-29 en Amos 3:7

Vervulling is de toets van de profetische gaven
Jeremia 28:9

Dat was zo met Ezechiël / Johannes op Patmos en Daniël voor hun tijd, maar ook in het oweerlegbare Getuigenis van Mozes aangaande het feit dat niet alleen God -Geest is- maar dat het hele Evangelie alleen door de Heilige Gest begrepen, verstaan kan worden en het fundament van het onderhouden van de wet
En zo zal dat ook zijn met de "profeten" die ook in onze tijd er zijn geweest en nog zullen komen. Zij zullen alleen gekenmerkt zijn aan de erkenning van de laatste boodschap in Openbaring 14 aangaande de laatste oproep aan de wereld, door de 3 engelen. Maar ook het feit en de erkenning dat Christus in het vlees is gekomen tot de verlossing van alle mensen vanaf het begin van de Schepping.

Alles ligt besloten in de wet, de wet die niet wettisch of aan verandering onderhevig geworden aan menselijke geboden en wetten, maar gelouterd door Gods Geest aan de harten van mensen die oprecht en verlangend uitzien naar de spoedige en omkeerbare wederkomst van Christus, de Overwinnaar in elk opzicht, en basis vormt voor dit leven en het eeuwige in het Hemelse Jeruzalem en de Nieuwe aarde, na de vernietiging van Satan en zijn volk.
Laatst gewijzigd door biblebook op 18 okt 2006 15:58, 3 keer totaal gewijzigd.

biblebook
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor biblebook » 18 okt 2006 04:29

Beste Madel,

De tempel waar het in Ezechiël 40 om gaat is de tempel die zich in de Hemel bevindt en waar Christus dienst doet voor onze verlossing.
Let namelijk eens op de volgende verzen.

Ezechiël 40

1 In het vijf en twintigste jaar onzer ballingschap, op den eersten dag des jaars den tienden der maand, in het veertiende jaar nadat de stad was gevallen, juist op dien dag, was de hand des Heeren op mij en bracht mij derwaarts.
2 In goddelijke gezichten bracht hij mij naar het land van Israel en zette mij neer op een zeer hogen berg, waarop iets lag dat als een stad gebouwd was, tegenover mij.
3 Toen hij mij derwaarts gebracht had, zie, daar was een man die er uitzag alsof hij van koper was, met een linnen snoer en een meetstok in de hand, en hij stond in de poort.
4 Die man zeide tot mij: Menschenkind, zie met uw ogen, hoor met uw oren en let goed op alwat ik u zal laten zien; want opdat u dit getoond worde zijt gij hier gebracht. Verkondig alwat gij ziet aan het huis Israel.
5 En zie, een muur liep aan den buitenkant rondom het huis. De man had den meetstok van zes el--elke el van een el en een palm--in de hand en mat daarmee den buitenmuur; deze was een roede dik en een roede hoog.
6 Toen ging hij naar de poort welker voorzijde op het oosten lag, beklom de trap die er heen leidde en mat den drempel der poort: een roede.
7 De nissen waren elk een roede lang en een roede diep, en tussen elke twee nissen was een afstand van vijf el. Ook was de drempel der poort, naast de poortzaal, aan den binnenkant een roede.
8 9 Hij mat de poortzaal: acht el, en haar muurpijlers: twee el.
10 De poortzaal lag aan de binnenzijde. De nissen der poort lagen tegenover elkander drie aan de ene en drie aan de andere zijde; zij hadden alle drie dezelfde afmetingen, evenzo de muurpijlers aan weerskanten.
11 Hij mat ook de breedte van de deuropening der poort: tien el.
12 Voor de nissen was, op een el afstand aan deze en op een el afstand aan gene zijde, een rastering aangebracht, terwijl de nissen zelf aan weerszijden zes el diep waren.
13 Ook mat hij de poort van het dak van de ene nis tot de andere: vijf en twintig el. De ene deuropening was tegenover de andere.
14 Hij mat de zaal, twintig el. En de poort lag met alle zijden aan het voorhof.
15 Van den ingang der poort tot en met de poortzaal was het vijftig el.
16 Aan de nissen en tussenliggende muurpijlers waren vensters met latwerk naar binnen aangebracht, aan alle zijden der poort; zo had ook de zaal aan alle kanten naar binnen vensters, en op haar muurpijlers waren palmbomen.
17 Toen bracht hij mij in het buitenste voorhof. En zie, daar waren kamers, en de rand van het voorhof was geplaveid; dertig kamers stonden op dit plaveisel.
18 Het plaveisel was aan den zijwand der poorten, langs haar lengtezijden: het benedenplaveisel.
19 Toen mat hij de breedte van het voorhof, van den binnenvoorkant der benedenpoort tot aan den buitenvoorkant van het binnenvoorhof: honderd el. Zo was het aan de oostzijde. Toen bracht hij mij naar het noorden.
20 Van de poort nu welker voorzijde op het noorden lag, aan het buitenvoorhof, mat hij de lengte en de breedte.
21 Zij had drie nissen aan weerszijden, van dezelfde afmetingen als bij de eerste poort: lengte vijftig el, breedte vijf en twintig.
22 Haar vensters en haar zaal met haar palmbomen waren gelijk aan die van de poort welker voorzijde op het oosten lag; met een trap van zeven treden klom men tot haar op, en haar zaal lag aan den binnenkant.
23 Ook lag een poort van het binnenvoorhof tegenover de noordpoort, evenals de oostpoort. Hij mat van poort tot poort: honderd el.
24 Toen voerde hij mij naar het zuiden, en ook daar was een poort, naar het zuiden gekeerd. Hij mat haar nissen, muurpijlers en zaal: dezelfde afmetingen.
25 Zijzelf en haar zaal hadden ook aan alle kanten vensters, gelijk aan die andere vensters; vijftig el was zij lang, vijf en twintig breed.
26 Zij had een trap van zeven treden, en haar zaal lag aan den binnenkant, en deze had palmbomen, een aan deze en een aan gene zijde op haar muurpijlers.
27 Daartegenover had het binnenvoorhof een poort naar het zuiden gekeerd. Hij mat van poort tot poort: honderd el.
28 Hierop bracht hij mij naar het binnenvoorhof in de zuidpoort en mat de zuidpoort: dezelfde afmetingen.
29 Ook haar nissen, muurpijlers en zaal hadden dezelfde afmetingen. Zijzelf en haar zaal hadden ook aan alle kanten vensters; vijftig el was zij lang; vijf en twintig breed.
30 31 Haar zaal was aan den kant van het buitenvoorhof; zij had palmbomen op haar muurpijlers en een trap van acht treden.
32 Toen bracht hij mij naar de poort die naar het oosten gekeerd was en mat de poort: dezelfde afmetingen. Ook hadden haar nissen, muurpijlers en zaal dezelfde afmetingen.
33 Zijzelf en haar zaal hadden ook aan alle kanten vensters. Vijftig el was zij lang, vijf en twintig breed.
34 Haar zaal lag aan den kant van het buitenvoorhof; zij had palmbomen aan weerszijden op haar muurpijlers en een trap van acht treden.
35 Toen bracht hij mij naar de noordpoort en mat die: dezelfde afmetingen;
36 ook haar nissen, muurpijlers en zaal; zij had ook aan alle kanten vensters. Vijftig el was zij lang en vijf en twintig breed.
37 Haar zaal lag aan den kant van het buitenvoorhof; zij had palmbomen aan weerszijden op haar muurpijlers en een trap van acht treden.
38 Toen bracht hij mij terug naar den ingang van de zaal der oostpoort.
39 In die poortzaal waren twee tafels aan de ene, en twee tafels aan de andere zijde om daarop het brand [offer], het zond [offer] en het schuldoffer te slachten.
40 Ook stonden aan den buitenzijwand, als men de trap naar den ingang der poort opging ten noorden, twee tafels, en aan den anderen zijwand der poortzaal ook twee tafels om daarop het slachtoffer te slachten.
41 Vier tafels te ener zijde en vier tafels te anderer zijde aan den zijwand der poort: acht tafels.
42 Nog waren er vier tafels, van gehouwen steen, anderhalve el lang en breed, en een el hoog, om daarop de gereedschappen te leggen waarmee men het brand [offer] en het slachtoffer slachtte.
43 En jukken van een palm waren rondom aan het gebouw bevestigd, en boven de tafels waren luifels om tegen regen en hitte te beschutten.
44 Toen bracht hij mij in het binnenvoorhof, en zie, in het binnenvoorhof waren twee kamers, waarvan de ene, aan den zijwand der noordpoort, met den voorkant op het zuiden lag, de andere, aan den zijwand der zuidpoort, met den voorkant op het noorden.
45 Hij sprak tot mij: Deze, de kamer die op het zuiden ligt, is voor de priesters tot wier plichten de bediening van den tempel behoort,
46 en de andere, die op het noorden ligt, is voor de priesters tot wier plichten de bediening van het altaar behoort; dit zijn de zonen van Sadok, diegenen uit de zonen van Levi, die naderen mogen tot den Heer om hem te dienen.
47 Toen mat hij het voorhof; honderd el lang en breed was het, een vierkant, en het altaar stond voor den tempel.
48 Toen bracht hij mij naar het voorportaal van het tempelhuis en mat den muurpijler van het voorportaal: vijf el aan weerszijden; de breedte der poort was veertien el en die der zijwanden van de poort drie el aan weerszijden.
49 De breedte van het voorportaal was twintig, de diepte twaalf el; met een trap van tien treden klom men daarheen op; aan weerszijden van de muurpijlers was een zuil.

Het gaat om Christus die Ezechiël in een visioen laat zien wat de Tempel in de hemel is. Hier is dus ook het Heilige der Heiligen dat zich in het Hemelse Jeruzalem bevindt.
Het was eveneens een waarschuwing voor hen die in Balingschap verkeerden. Een waarschuwing, een reddende boodschap om God te aanvaarden door Christus in Geest, niet in relatie tot het aardse, waar geen redding is of kan zijn.

Het is ondenkbaar en logischerwijze onmogelijk dat Christus nog een heiligdom op aarde zal oprichten anders dan in de harten van mensen als Tempels van de Heilige Geest, door de Heilige Geest (2 Kor. 3:18 en Joh. 3:3-8). Alleen Satan kan nog een aards heiligdom imiteren of mensen ertoe aanzetten zoiets tot stand te brengen. Echter Christus is duidelijk erover dat er geen Tempel meer gebouwd zal worden door of met mensenhanden op aarde. Christus is het middelpunt van de afronding der dingen, niet de mens.

Waar is Christus, hier of in de hemel. Hoe komt Hij terug om de verlosten op te halen, en hun graven zal openen. Hij komt mét de stad nederdalen. Niets dat de verlosten maar ook de verloren mens ontgaan kan zijn of datgene wat ze altijd verworpen hebben, zal aan hen getoond worden als bewijs dat de profetie altijd juist en trouw is geweest.

Na 1000 jaren zal Hij wederom nederdalen met de stad en de gelouterde verlosten om een definitief einde te maken aan de zondige staat van deze wereld, Satan en zijn volk zullen vernietigd worden. Het Hemelse Jeruzalem zal dan nederdalen en plaats vinden nabij de Olijfberg.

Dàt Hemelse Jeruzalem zal dan de nieuwe Hoofdstad zijn van een nieuwe aarde en een nieuwe hemel. (Al) het oude zal voorbij zijn gegaan.

madel
Mineur
Mineur

Berichtdoor madel » 18 okt 2006 18:10

biblebook schreef:Beste Madel,

De tempel waar het in Ezechiël 40 om gaat is de tempel die zich in de Hemel bevindt en waar Christus dienst doet voor onze verlossing.
Let namelijk eens op de volgende verzen.

Ezechiël 40

3 Toen hij mij derwaarts gebracht had, zie, daar was een man die er uitzag alsof hij van koper was, met een linnen snoer en een meetstok in de hand, en hij stond in de poort.
4 Die man zeide tot mij: [b]Menschenkind, zie met uw ogen, hoor met uw oren en let goed op alwat ik u zal laten zien; want opdat u dit getoond worde zijt gij hier gebracht. Verkondig alwat gij ziet aan het huis Israel.
Het Hemelse Jeruzalem zal dan nederdalen en plaats vinden nabij de Olijfberg.

Dàt Hemelse Jeruzalem zal dan de nieuwe Hoofdstad zijn van een nieuwe aarde en een nieuwe hemel. (Al) het oude zal voorbij zijn gegaan.

De eerste 4 verzen lijken mij overduidelijk. ik ben blij dat je het aanhaalt.
In goddelijke gezichten bracht hij mij naar het land van Israel en zette mij neer op een zeer hogen berg, waarop iets lag dat als een stad gebouwd was, tegenover mij.
Dit wordt namelijk ook voorzegd in andere boeken uit de bijbel.

je uitspraken komen niet overeen met de tekst. er staat nergens dat dit in de hemel zal zijn.
we worden in dit visioen meegenomen naar? Israel.

Of je moet al de volgende hoofstukken die lopen van H40-H48 in zijn geheel gaan vergeestelijken en daarbij wens ik je veel succes.
als al deze zaken zich afspelen in de hemel weet ik het niet meer hoor.
dat het Christus is die hem dit laat zien ben ik volledig met je eens.
maar ik neem deze hoofdstukken gewoon letterlijk en plaatst dit na de wederkomst.
Wordt er bijv in de hemel geofferd en al dergelijke zaken. dat kun je niet menen toch. dat was toch al volbracht? hoe verklaar jij al die offers dan?
Als je al deze hoofdstukken eens zorgvuldig leest dan is dit nog niet vervuld maar zal vervuld worden. maar pas na de wederkomst. Als Christus Koning en Priester is naar de ordening van Melchzedek.
en het zal zijn als in vers 2. In Israel op een berg. cq verhoging.
Bedenkt de dingen die boven zijn, niet die op de aarde zijn.

biblebook
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor biblebook » 18 okt 2006 19:07

Beste Mqdel,

Je snapt nog steeds niet dat Israël het gehele Israël als verlost volk is. Christus staat borg voor ALLE mensen die het Geestelijk Israël vormen. De hoge berg is de berg Zion in de Hemel waar reeds de Tempel staat.

Nergens spreekt Christus of welke profeet ook over een hersteld aards Israël vanuit de huidige positie. Trouwens de aarde is het Grote Babylon, waarvan het nationale Israël deel van uit maakt.
Het nationale Israël + haar aardse stad Jeruzalem zijn deel van het Grote Babylon dat geheel ten onder gaat, niet van en Hemels gewest. Het is Satan die hier de Overste is. Daarom zoekt Satan ook wegen om het heiligdom -wederom- voor te stellen op zijn grondgebied, zodat hij in de Tempel van God kan gaan zitten. Tenminste zo stelt hij zich dat voor. God leert ons dat de mensen er ook in zullen slagen om een valse profeet te hebben en satan te aanbidden. Behalve zij die in het boek des levens zijn geschreven, zullen de Beesten niet aanbidden. Wel die boeken zijn in de hemel, niet op de aarde.

Allemaal echter weten we dat Christus zijn Dienstwerk in de Hemel afsluit inclusief het oordeel. De verlosten gaan naar het Hemelse Jeruzalem en trekken niet naar het aardse Jeruzalem op. Christus heeft niet voor niets de aarde verlaten en ons de Heilige Geest gezonden.

Zie jij het al gebeuren dat in de nationale stad Jeruzalem, de beenderen van alle mensen uit alle eeuwigheden -dan ook- bekleed zullen worden met vlees en vel, zoals Ezechiël 37 ons leert. Wees -dan redelijk Madel en zie dat dan ook als iets waarvan in het nationale Israël en het nationale Jeruzalem zouden moeten beleven. Een nieuw lichaam in een zondige wereld; hoe kun je het bedenken.
Allemaal even een "ander kleed"aantrekken. Die betekenis heeft in Efeziërs een Geestelijk karakter Madel, geen letterlijke in de zin van een ander costumpje aantrekken.

Terwijl Jezus ons laat zien dat de mensen die hun blik op aarde houden in hun zieke en zondige lichamen zullen opstaan uit hun graven om met Satan de strijd tegen het Hemelse Jeruzalem aan te vangen. Misschien wel vanuit het aardse Jeruzalem, ZIJN plaats van aanbidding als de valse christus; wie weet!

Wel Madel we ontvangen een geheel nieuw lichaam als we in een oogwenk veranderd worden en ons brein, ons hart weer terugkrijgen van God de Vader, geleerd in de Gerechtigheid van Christus. Waarom? Omdat we Geestelijk het Grote Babylon hebben verlaten zoals Hij in Openbaring 14 toe oproept, zij die Geestelijk met Christus een relatie hebben, ervaren een relatie met een Hemels Rijk en een Hemels Jeruzalem geen afgetobt zondige Israël en een zondige stad die door het !e Beest ingenomen is.

Natuurlijk je kunt de Bijbel en vooral het NT voorstellen als een boek voor de aarde en een herstel van het aardrijk zoals de Rabijnen hun Staat voorstellen. Maar beste Madel, het geloof is een Geestelijke zaak zoals Mozes en Christus aan ons voorhouden. Maar dan zit je nog wel en ben je nog steeds deel van het grote Babylon; een verherelijkt en verlicht volk in het Grote Babylon, zonder zicht op Christus; hoe kunnen mensen het bedenken. Inderdaad alleen bij de gewone mens komt zoiets op. Hij of zij zijn nu eenmaal geneigd tot het zondige.

het doet me denken aan Genesis 3. Het misbruik maken van de macht to kiezen door Adam en Eva, voortgekomen uit de wil om onafhankelijk van God te -kunnen- zijn, maar tegelijkertijd beweren dat hetGod is, die dat zo wil. Onze eigen natuurlijke ingeboren neigingen richten zich op het tegenovergestelde aan God. Dus natuurlijke neigingen komen ook voort in natuurlijke -nationale landen en steden. Vandaar de oorlogswapens en het doden om symbolische zaken. Dat is geheel tegen de Geest van God en Christus in. Vandaar dat het -hemels- Rijk van de Vader nooit en te nimmer uit deze aarde voor kan komen. Lees eens welk Beest en macht wél uit de aarde kon voortkomen (Openbaring 13). Dat Beest richt nu grote schade aan aan de geest van de mensheid en de volkeren. Het doet wat het 1e Beest haar opdraagt te doen. Ook Israël geeft gehoor aan die oorlogszuchtige opdracht en zit dus in hetzelfde complot strijdend tegen de Heilige Geest en God.

Voor het nationale en zondige Israël van vandaag die slechts de kanonnen en de menselijke wapens hanteren om een verloren zaak te winnen, is er alleen een uitweg indien zij Christus aan nemen en Zijn Gerechtigheid laten preveleren boven de strijd tegen de volkeren om hen heen. Dan pas kunnen zij priesters en koningen in de wereld zijn of worden. Maar zo'n rijk voorstaan de politici van Israël niet en dat kan ook niet meer, omdat elk mens die deel wil zijn van een geestelijk Israël bekeerd moet worden door de Heilige Geest (Hij alleen brengt de wedergeboorte tot stand en kan het beeld van God in ons vernieuwen Joh. 3:3-8 en 2 Kor. 3:18) Wellicht dat velen noch Messianse Joden worden, dat wel. Dan hebben zij een rijkdom die ons ver te boven gaat!

Daar kunnen de Rabbi's en de politieke leiders van Israël niets aan veranderen. Die verandering is die van het hart van elk mens persoonlijk; van elke natie, stam, taal en volk.

Door al dat zondige en menselijke geweld is de natioanle Staat Israël op geen enkele manier een voorbeeld van Christus laat staan van een Liefhebbende Hemelse Vader. Niet door geweld, noch door kracht zal Mijn Rijk worden opgericht, lert Christus en Hij zegt er bij: Mijn Rijk is niet van deze wereld. Dus laat dat nationale Israël + haar verdorven stad Jeruzalem maar varen.

Ik vind het best dat vele mensen menen dat zij de volmaaktheid moeten zoeken in zondige mensen en Satans Grote Babylon. Maar Mattheus 7 is zeer duidelijk;

17 Zo brengt iedere goede boom goede vruchten voort, en een kwade boom brengt kwade vruchten voort.
18 Een goede boom kan geen kwade vruchten voortbrengen, noch een kwade boom goede vruchten voortbrengen.
19 Elke boom, die geen goede vruchten voortbrengt, wordt uitgehouwen en in het vuur geworpen.
20 Daarom, aan hunne vruchten zult gij ze kennen.
21 Niet allen, die tot mij zeggen: Heere, Heere! zullen in het hemelrijk komen, maar die den wil doen van mijnen Vader in den hemel.22 Velen zullen te dien dage tot mij zeggen: Heere, Heere! hebben wij niet in uwen naam geprofeteerd, hebben wij niet in uwen naam duivelen uitgedreven, hebben wij niet in uwen naam vele krachtige daden gedaan?23 En dan zal ik hun ronduit zeggen: Ik heb u nooit gekend; maakt u weg van mij, gij kwaaddoeners!24 Al wie nu deze mijne woorden hoort en er naar doet, dien vergelijk ik bij een wijs man, die zijn huis op ene steenrots gebouwd heeft.[/color]

Madel:

vers 21....maar die de wil doen van mijnen Vader in de Hemel

Dus Madel, dat zijn lang niet alle Joden van de nationale Staat Israël en de stad Jeruzalem, die Hem ooit al eens verworpen hebben!

Het Geestelijke Israël, waar Christus hier dus over spreekt in vers 21, zijn Geestelijke Joden die, uit alle taal, stam, natie e volk voortgekomen zijnm gedurende de gehele mensheid. Je ziet dus Madel dat, voordat er nog maar één aardse jood was van een aardse Staat Israël, er al Geestelijke Joden waren, namelijk zij die de wil van de Vader van Christus en ons, doen. Zij onderhouden Geestelijk de geboden en volgen het Lam waar het heengaat ( sinds de hemelvaart van Christus, doore de Heilige Geest geleid)

Zoals je ziet Madel spreekt Jezus nergens over een land dat verlost is met de naam Israël, maar spreekt Hij hier tegen het GEHELE Israël, uit alle volk, taal, stam ennatie. Een Israël dat meent de geboden van God tot de eer van Jezus en de Vader te hebben gemaakt.
Edoch velen zijn dwalenden gebleven en hebben de laatste boodschappen uit Openbaring 14 slecht begrepen.

Zij hebben zich laten meeslepen door de vals profetie en de Hoer van het Grote Babylon. De nationale Staat Israël en haar ardse stad zal misbruitk worden door Satan. Dan met de wetenschap dat de meeste politiek en zelfs geestelijke leiders der wereld, deel zijn aan de Vrijmetselarij die een grote tegenstander van Gods Koninkrijk is en deel is van Satans duistere organisaties, om de financiële én politieke wereld te controleren en te onderwerpen.

Eén ding is zeker. Van veel van mijn joodse vrienden (de Orthodoxen) weet ik dat ze nooit meer één voet op Israëlische bodem zullen zetten omdat zij geen zin hebben in onrustige nachten en oorlogzuchtige leiders. Zij blijvenliever aan de rustige stranden van Calafornië of de stranden van de Islas Canarias. Van mij heben ze gelijk, wie wil zijn leven nu wagen voor de Beesten uit Openbaringen 13, ook al verdienen somigen daar een flinke zak geld me, al waren het alleen maar de wapenfabrikanten die de UZI,s en de Goalkeepers maken. Tenslotte zijn het de rijke mensen, waaronder vele joden die baat hebben als Satan de inwoners van het Grote Babylon, tegen elkaar uitspeelt.

In het kwaad zijn wij eensgezind, maar onderling verdeel ik hen!

Een betere en misterieuzere uitspraak had Satan zich niet kunnen bedenken.

Je kunt mij nog maar weinig wijsmaken aangaande het nationale Israël en haar stad Jeruzalem. Vele van mijn joodse vrienden zien die Staat en stad al helemaal niet meer zitten. Sommigen zijn Messias belijdende Joden geworden en vullen hun traditionele Joodse beleven nu aan met het Geestelijke aspect dat Christus -ook- aan hen nu voor houdt. In dat opzicht vinden sommigen zijn ze nu werkelijk volledig Jood en één met alle mensen, uit alle taal, stam, natie en volk als één Geestelijk Israël.

Bestudeer dit maar eens grondig, het is beter dat je daar van wakker gaat liggen dan van de redding van een -reds- verloren aardse Staat (OT)

http://www.earthsfinalwarning.com/Dutch%20EFW.PDF

groet

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: even lezen

Berichtdoor Hero » 18 okt 2006 19:58

madel schreef:Wat ik eigen interpretatie noemde is dat de binnenkamer nu opeens een bestuurkamers zou zijn

De bestuurskamer van met name de #4e_Tempel — dit is wat Jezus mij openbaarde —(( het gaat hier niet om de *eigen binnenkamer* ))— doch mag ik mij nu effe verbazen, want je knaagt hier wel aan de fundamenten van mijn! geloofs_vrijheid, een vrijheid waarvoor mijn! voorvaderen gestreden hebben, een strijd welke zij soms met de dood moesten bekopen !!! — en nu ga jij zeggen : ““dat mag niet, want dat is eigen interpretatie”” — besef je wel dat je zo bezig bent : de klok #500 jaar terug te zetten ...??

madel schreef:als ik profeteer over een toekomst voor Israel zowel voor als na de wederkomst wordt ik niet geloofd

Terecht ... want profetie : STOPT voorgoed bij de Wederkomst van Jezus !!! — dus wij profeteren niet_over Jezus' hoofd heen, immers zodra Hij terug is, kan Hij weer geheel voor zichzelf spreken ....

Je mag wel profeteren tot! de Wederkomst, echter ... daarbij behoor je je open te stellen voor toetsing aan de schrift, en je dus niet_zo ONschendbaar op te stellen ....
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 18 okt 2006 20:28

biblebook schreef:Hier een aardige omschrijving van een visoen die iemand heeft gehad rond 1860. De dame geeft het volgende weer

Biblebook ... dat gaan we nu effe : TOETSEN ??

biblebook schreef:Een grote schare Engelen begeleidden ons toen we over de glazen zee naar de grote Poort van het Hemels Jeruzalem liepen. Hij opende de prachtig versierde poort voor ons

Je kan niet over de glazen zee, want de_zee is dan niet meer !!!

En, die poorten kunnen_niet geopend, want ze zijn het al ...!!!

biblebook schreef:Alleen de 144.000 mogen hier naar binnengaan. De Tempel rustte op 7 pilaren, alolen van doorschijnend goud, ingelegd met prachtige paarlen. Nadat we de heerlijkheid der Temple hadden gezien, traden we weer naar buiten; Jezus verliet ons en ging naar het Heilige Jeruzalem

Er is géén : DE_144.000 — er zijn meerdere groepen, plus nog de schare welke niemand kan tellen !!!

Noch in noch bij het Nieuwe Jeruzalem, is een tempel ...!!!

Conclusie > er staan te_veel grove fouten in dit visioen, want dit was nog maar 'n greep, dus kan dit visioen de bijbelse toets NIET doorstaan — we mogen het beschouwen als religieuze fantasie ....

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 18 okt 2006 20:40

biblebook schreef:Hier een aardige link, zeer recent door mij gevonden. http://www.earthsfinalwarning.com/Dutch%20EFW.PDF
Interessant voor mensen die twijfelen aan de politiek-religieuze machten van de twee Beesten uit Openbaringen

Onze staf is te kort, en de bodem te diep, om te kunnen roeren in de PUT der ongerechtigheid !!! — dus laten wij ons richten op de dingen die van_boven zijn, inplaats onszelf te pijnigen met de rottigheid van de wereld ...!!!

Een mooie uitspraak ??... :wink:

madel
Mineur
Mineur

ezechiel

Berichtdoor madel » 18 okt 2006 21:34

Beste Biblebook
Als God visioenen geeft wil dit in het geheel niet zeggen dat je het dan maar geestelijk moet gaan uitleggen. Ook niet als er staat dat Ezechiel in de geest is meegnomen wil dit absoluut niet zeggen dat je dan maar alles letterlijk moet verstaan. nogmaals veel succes om alles tekst voor tekst te gaan vergeestelijk in Ez. 40-48 je hebt dan wel een rijke fantasie nodig hoor.

Je begint je betoog met de woorden 'geestelijk Israel'. dat is een term die ik niet kan terugvinden in de bijbel. deze term heeft zijn oorsprong in de vervangingstheologie die stelt dat de Kerk het geestelijk israel is. daar ben ik het dus in het geheel niet mee eens.
het is nergens voor nodig. zij die dit beweren verstaan hun eigen roeping niet die uit de bijbel tot ons komt. dan gooit men alles op 1 hoop en maakt men geen onderscheid in de dingen die verschillen. maar dat neem ik je niet kwalijk.

Hoofdstuk 37 van ezechiel begrijp je denk ik niet helemaal. gewoon nog eens rustig doorlezen anders
Laat ik vooropstellen dat je uit dit gedeelte gerust een geestelijke les mag trekken over onze staat.
maar...vers 1-14 staat niet los van de rest van H37:15-28.
ze liggen in elkaars verlengde. niet gedeelten uit de context halen en verklaren. dat werkt gewoon niet. het dorre dal is het GANSE HUIS Israel.
let op vers 11. het gedeelte verklaard zichzelf.
en wie is dat ganse huis Israels: even doorlezen in vers 15 van H37.
vers 21 spreekt voor zich toch! en ook de rest van de teskten. het is al Israel wat de klok slaat. niet gaan vergeestelijken. wel geestelijke lessen uit trekken. dat zij twee aparte dingen. deze hoofdstukken gaan NIET over ons. je mag er wel geestelijke leesen uit halen en op je zelf betrekken. maar dat is iets totaal anders dan te zeggen dat dit gedeelte gaat over bijv de Kerk. dat raakt kant nog wal.

SVV John 18:36 Jezus antwoordde: Mijn Koninkrijk is niet van deze wereld. Indien Mijn Koninkrijk van deze wereld ware, zo zouden Mijn dienaren gestreden hebben, opdat Ik den Joden niet ware overgeleverd; maar nu is Mijn Koninkrijk niet van hier.

deze tekst is helaas niet helemaal goed vertaald. beter had geweest als men hier 'van' deze wereld vertaalt had met 'uit' deze wereld.
Het is het koninkrijk der hemelen. 'der' is in gewoon nederlands 'van de'.
het is een koninkrijk van/uit de hemel op aarde. het is een koninkrijk dat niet voortkomt uit deze aarde gelijk andere koninkrijken dat wel zijn. maar dit is een koninkrijk uit de hemel op aarde.

als je toch aan het lezen bent lees dan ook H36 van Ezechiel aub.

Lees in dat verband dan ook Jeremia 31:27-40. de strekkng zal je dan wel duidelijk worden.

Al deze hoodsftukken zijn nog niet vervuld. is dit proferen? welnee, gewoon een kwestie van citeren. en begrijpen dat er wel degelijk onderscheid is. maar daar is wel genade voor nodig.

Beste Hero,

volgens mij vat je het e.e.a. nog niet helemaal.
profetie stopt bij de wederkomst! laten we even heel duidelijk zijn. Profetie is beeindigd als het vervult is. na de wederkomst is niet alles in 1x vervuld. Dat Christus voor Zichzelf kan spreken lijkt me duidelijk. maar ook in die tijd staan er dan nog steeds profetieen open die slaan op de periode na die 1000jaar. en die nog steeds niet vervult is tijdens Christus heerschappij na de wederkomst.
ik geef alleen aan, jij noemt dat dat profeteren, dat we uit de bijbel een aantal zaken chronologisch kunnen rangschikken zonder de schrift geweld aan te doen.
voor de goede orde. we krijgen in toekomst globaal het volgende beeld te zien dat geheel in overeenstemming is met de Schriften.
voor de wederkomst:
-Israels bekering
-de grote verdrukkking en de grote afval.
-de wederkomst.
-een gelouterd en gelovig overblijfsel o.a. uit Israel dat door de verdukking is gekomen.
-satan wordt gebonden voor 1000jaar.beest en vasle profeet worden levend verbrand.
-de wederoprichting aller dingen met Christus heerschappij als de Meerdere Melchizedek op de wereld die er dan zal zijn.
-na die tijd van 1000 jaar de ontbinding van satan die wederom volkeren verleidt
-dan het laatste oordeel voor de witte troon
-dan de vernietiging van de wereld en de satan met zn aanhangers door vuur en zullen er de nieuwe hemel en de nieuwe aarde er zijn.
daarna zal het zijn: God alles en in allen.

Lijkt me allemaal erg duidelijk. zonder al te veel moeite en inspanning kunnen we dit zo uit de bijbel opmaken. dat nagenoeg het ganse christendom alleen tot de wederkomst de zaken ziet en niet verder is mij tegenwoordig een raadsel.

volgens mij is er geen sprake van onschendbaar opstellen.
Je mag hier in alle redelijk verkondigen wat je wilt .we mogen er ook met elkaar over discusieren hoewel het bij tijd en wijle wat te scherp is en daar sluit ik mij ook bij in.

Toets alles aan de schrift. ook wat door diverse voorvaderen is gezegd. dat zij voor een bepaalde waarheid zijn gestorven in Christus is iets waar ik achter sta als je dat bedoelt. als je bedoelt dat zij de wijsheid in pacht hadden zeg ik nee. luther begreep van de brief van Jacobus ook niet veel en beweerde dat Jacobus in tegenspraak was met de brief aan de romeinen. het tegendeel is waar. ze sluiten naadloos aan. dus ik bedoel maar. Luther was een vroom en gelovig man. maar luther is God niet. ook luthers woorden dienen we te toetsen. net als de woorden van ieder mens. ook mij hoef je niet te geloven. maar onderzoek en beproef ze aan de hand van de bijbel.

kun je me aub de tekst geven waar staat dat de binnenkamer een bestuurskamer is?
Bedenkt de dingen die boven zijn, niet die op de aarde zijn.

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: ezechiel

Berichtdoor Hero » 19 okt 2006 02:39

madel schreef:kun je me aub de tekst geven waar staat dat de binnenkamer een bestuurskamer is?

Er is_niet een hapklare tekst, maar het is een zgn IMPLICATIE van andere dingen die 'r dus wel staan — bvb : bij de (valse weder-) komst van de antichrist, zal hij proberen de gelovigen in z'n tempel te krijgen, en de slimste manier is uiteraard door die gelovigen wijs te maken dat Christus in de binnenkamer van diens tempel zou zijn — overigens : het is mij door Jezus geopenbaard ....

En ??... ook jij zegt regelmatig dingen die blijkbaar : implicaties wezen !!!

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: ezechiel

Berichtdoor Hero » 19 okt 2006 02:40

madel schreef:kun je me aub de tekst geven waar staat dat de binnenkamer een bestuurskamer is?

Er is_niet een hapklare tekst, maar het is een zgn IMPLICATIE van andere dingen die 'r dus wel staan — bvb : bij de (valse weder-) komst van de antichrist, zal hij proberen de gelovigen in z'n tempel te krijgen, en de slimste manier is uiteraard door die gelovigen wijs te maken dat Christus in de binnenkamer van diens tempel zou zijn — overigens : het is mij door Jezus geopenbaard ....

En ??... ook jij zegt regelmatig dingen die blijkbaar : implicaties wezen !!!

biblebook
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor biblebook » 19 okt 2006 04:02

Hero,

Wat de Bijbel als Levend Schriftwoord weergeeft kan je niet ontkennen.
Openbaring 4

1 Daarna zag ik, en zie, ene deur was geopend in den hemel; en de eerste stem, die ik met mij had horen spreken als ene bazuin, zeide: Klim herwaarts op, ik zal u tonen wat na dezen geschieden zal.
2 En terstond was ik in den Geest; en zie, in den hemel was een troon gezet, en er zat een op den troon;
3 en die daar zat, was in het aanzien den steen jaspis en sardis gelijk; en een regenboog was rondom den troon, in het aanzien een smaragd gelijk.
4 En rondom den troon waren vier en twintig tronen en op de tronen zaten vier en twintig oudsten, met witte klederen bekleed, en hadden gouden kronen op hunne hoofden.
5 En van den troon gingen bliksemstralen en donderslagen en stemmen uit; en zeven vurige fakkels brandden voor den troon, welke zijn de zeven Geesten Gods;
6 en Vóór den troon was ene glazen zee, kristal gelijk; en in het midden des troons en rondom den troon waren vier dieren, vol ogen van voren en van achteren.

Openbaring 15

1 Een ander groot en verbazingwekkend wonderteken zag ik aan den hemel, namelijk zeven engelen met zeven plagen, de laatste, omdat de toorn Gods daarmee een einde nam.
2 Ik zag dan iets als een, met vuur gemengde, glazen zee, en hen die als overwinnaars kwamen uit den strijd met het Beest, zijn beeld en het getalcijfer van zijn naam. Zij stonden aan die glazen zee, Gods citers in de hand,

Inderdaad de "zee" is er niet meer. Niet letterlijk, niet symbolisch in de essentie van volkeren. Maar het gaat hier dan ook om een Hemels begrip!!

biblebook
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor biblebook » 19 okt 2006 04:27

Over het natuurlijke en geestelijke Israël.

Het Evangelie luidt , dat GOD ons Jezus zond. Dus GOD is niet Joods en GOD werd ook niet geboren op Aarde. (De Hemelse Vader van Christus en ons)

De Sabbat is dus niet 'Joods' maar 'Gods'.

Deze geheiligde en gezegende dag is immers deel van de 10 woorden(4e gebod), die in de hemel onderhouden worden als een wet naar de gewoonte, zoals ook Christus aan ons voorhield en dus feitelijk door elke -oprechte- Christen onderhouden zou moeten worden. De wet is er dus feitelijk voor alle mensen, ook de Sabbat.

De bijbelse Feesten zijn dus niet 'Joods', maar 'Gods'

De Joodse feesten zijn dus niet Gods, maar Joods

Het gevaar dat schuilgaat in dit alles is, dat zij in toenemende mate menen dat aardse afkomst, aardse tradities en het aardse Israël hen tot redding zullen zijn; Joods-zijn, Joodse tradities volgen en wonen in het aardse Israël.

Het ontgaat hen echter geheel, dat alleen het hemelse kan ons tot redding zijn, namelijk het Evangelie van GOD. GOD zond ons Jezus; ieder die Jezus aanneemt als Gods Antwoord op de zondeval / geestelijke afscheiding van GOD zal gered worden.

Jezus is de 'deur tot GOD'; niet tot zichzelf!

Waarlijk 'Messiaans-zijn' begint dus met het aannemen van de hemelse redding; tegelijkertijd met het afleggen van aardse wegen tot ondergang.

Iedereen die Jezus aanneemt door de geloofsdoop wordt persoonlijk weer een waardige- en schone tempel. Maar Jezus is de deur tot GOD, dus niet tot zichzelf.

Als je in Jezus die schone- en waardige tempel bent geworden, dan dien je 'door die Deur' nog tot GOD te komen. En GOD is Geest. Dus wie tot GOD wil komen, zal dat alleen middels Gods Eigen Geest kunnen doen; als GOD dat wil.

De handoplegging nádat de doop heeft plaatsgehad is de wijze waarop GOD Zijn Geest schenkt in die schone- en waardige tempel; eigenlijk verbindt GOD je op die wijze weer met HEM waar Adam en Eva deze geestelijke band hadden verbroken.

Tegelijkertijd ontvang je de Geestesgaven; Gods Gereedschap om mee uit te gaan overeenkomstig Zijn Wil, Zijn Geboden en ten dienste van alle naasten.

Van Messiaans-Joods tot 'waarlijk Messiaans'; een nodige stap!

De Apostelen maken het in de Bijbel onmiskenbaar duidelijk; wie Jezus aanneemt, doet dat op Gods Voorwaarden en niet op aardse voorwaarden. Gods Voorwaarden beginnen bij diegene die HIJ zond vanuit de Hemel: Jezus.
Wie Jezus aanneemt, zal dus nooit prat gaan op zijn 'aardse afkomst', maar juist op zijn hemelse afkomst.

Wie Jezus aanneemt, zal niet blijven hangen in een wereldse deur, maar via de Deur tot GOD gaan.

Wie door de Deur Geestelijk tot GOD is gekomen, zal vervolgens toegerust en geleid uitgaan; tegelijkertijd 'geleid' Gods Geboden volbrengend .

Wie in die gesteldheid en op die wijze uitgaat, zal groeien in de vrucht van Gods Geest en eeuwig leven krijgen.

Hoe je een 'waarlijke Messiaan' wordt?!

Messiaanse Joden zullen dus niet alleen moeten kiezen om via Jezus tot GOD te gaan; hoewel die actieve keuze én gevolg geven aan die keuze vereist is.

Zij zullen tevens het aardse en onbijbelse moeten achterlaten om alleen wat waarlijk van GOD is te accepteren, te volgen en te onderwijzen.

Gods Wil, Gods Evangelie, Gods Zoon, Gods Sabbat, Gods Feesten, Gods Gaven tot Gods Vrucht en eeuwig leven in een nieuw hemels Israël.

Ieder die dit waarlijk en oprecht als persoonlijk geloof en persoonlijke hartewens heeft, zal het niet moeilijk vallen om wat van GOD is te accepteren, tot zich te nemen en uit te dragen; om tegelijkertijd de aardse zaken weg te doen.

Waarlijke Messiaansen zijn op die wijze waarlijk een kind van GOD.

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 19 okt 2006 10:34

biblebook schreef:Ik zag dan iets als een, met vuur gemengde, glazen zee, en hen die als overwinnaars kwamen uit den strijd met het Beest, zijn beeld en het getalcijfer van zijn naam. Zij stonden aan die glazen zee, Gods citers in de hand,

Inderdaad de "zee" is er niet meer. Niet letterlijk, niet symbolisch in de essentie van volkeren. Maar het gaat hier dan ook om een Hemels begrip!!

Het probleem is, dat je door een gekleurde bril leest, en daardoor verkeerde conclusies trekt, oftewel : je leest dus niet_echt wat er staat ....

Bijvoorbeeld > die *glazen zee*, is niet een meer of oceaan, maar een voorwerp waar niks_hemels aan is, dwz : het is de vliegende troon van het beest {antichrist}, plus tenslotte met vuur vermengd is het : de geCRASHde & uitgebrande versie, door de gelovigen als kampvuur gebruikt ....

>>> in antieke talen, betekent *zee* : NIET oceaan of meer, doch : bassin, vijver, aquarium, container, terrarium, koepel — het is dus iets wat water of lucht kan bevatten, tevens kan het zowel groot zijn als klein wezen ....

Divrei Shmuel
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Divrei Shmuel » 19 okt 2006 10:58

Het zingen aan de glazen zee na de overwinning heeft duidelijk een analogie met het zingen van Israel toen zij door de schelfzee getrokken waren en farao en zijn ruiters door de golven de pas waren afgesneden, volkomen verslagen.

Sam
Sjim'oe d'var-HASJEM gojim! - Hoor het woord van de Eeuwige, gij volken! (Jer.31:10)

Terug naar “Archief”