Jo'tje schreef:Aragorn schreef:CaptainCaveman schreef:PreciesDe 'ach, ze houdt toch wel van me, en zo niet, jammer dan' vind ik nu ook niet echt bepaald een houding waar de liefde vanaf springt. Het is een beetje de middenweg zoeken.
Nou, dat moet je anders zien. Het is meer zo van: ze houdt toch wel van me, en zo niet, dan is dat bijzonder vervelend maar voel ik mij nog steeds niet geroepen om haar te verbieden contact met anderen te hebben. Dat lijkt me namelijk in geen enkele situatie constructief of verdedigbaar.
Contact met anderen hebben kun je iemand nooit verbieden. Tenzij je vriend(in) een enge ziekte heeft natuurlijkMaar als je weet dat je vriend(in) het vervelend vindt dat je jan en alleman maar om de nek vliegt of dat je makkelijk ff bij iemand anders op een stoel kruipt, dan hou je daar maar lekker rekening mee hoor. In de zin van samen de middenweg zoeken dus.
Mjah ok, maar dat is dan weer de andere kant. Dat komt iig op me over als een vrij extreme situatie waar het gaat om een behaagziek persoon.
Tobbe schreef:Overigens zie je ook vaak genoeg van die 'zelfbewuste' mannetjesputters die hun vriendin geen blik opzij gunnen. Oftewel, ik vind geen zelfvertrouwen als oorzaak van jaloezie niet briljant gevonden.
Ik vind het dan weer niet zo briljant om er gelijk maar vanuit te gaan dat 'zelfbewuste mannetjesputters' ook veel zelfvertrouwen hebben. Ik zou iig eerder het tegenovergestelde denken.