Oke.. mee eens. Maar alleen als ik al naar mij zelf kijkt. Lange tijd geloofde ik, zonder bekeerd te zijn. Lange tijd was ik er van bewust dat ik het bloed nodig had... maar ik had het nog niet. Tijd daarna kwam pas mijn bekering.
Geloven zonder bekering is geen geloof maar 'een blode toestemming aan een vast staand feit'.
Hoe zit het dan met de mensen die wel geloven, maar enorm veel twijfels hebben. Nog niet bekeerd zijn? Is hun geloof dan niet echt?
Waar geloof twijfeld, wie het zeker weet moet zijn bekering maar goed nazoeken. Wie echt geloofd is bekeerd, Wie niet geloofd is niet bekeerd.
Ze hoeven dan nog niet bkeerd te zijn, ze zijn dan wel wedergeboren. (als ik het verkeerd zie...zeg het me dan please, wel met onderbouwing)
wedergeboren zijn, houdt in dat je ook naar de Hemel gaat; je gelooft opzich maar twijfeld misschien nog. Bekering is dagelijks van de mens.
6 Hetgeen uit het vlees geboren is, dat is vlees; en hetgeen uit den Geest geboren is, dat is geest. 7 Verwonder u niet, dat Ik u gezegd heb: Gijlieden moet wederom geboren worden.Iedereen die uit Geest is mag aangaan aan het avondmaal en het offer voor Christus voor Hem gedenken.
...als ze gelijk hebben (ik geef nu ff niemand gelijk) dan zou het beteken dat er weinig mensen uit die kerken in de hemel komen. Vreemd... dan mogen de dominee's wel ff achter hun oren krabben (niet dat de hemel verdienen aan de ds'en ligt)
Wat is het verschil. Of nou alle belijdende leden aan het avondmaal en slecht de echte bekeerden naar de hemel gaan, of dat alleen de echte bekeerden aan het avondmaal gaan... De scheiding ligt aan duidelijker in de kerk.
P.S. ik praat nou gewoon de leer van mijn kerk naar, waar ik het grotendeels mee oneens ben. Maar het is gewoon het verschil en de reden.