Heeft ie helemaal voor niets die vernietgingsmachine in werking gezet.
oh dat valt wel mee, want veel mensen vergeten dat er naast 6 miljoen joden nog miljoenen meer mensen zijn vermoord. De joden worden eruit gelicht en in het "zonnetje" gezet lijkt het wel. Beetje ongebruikelijke term, maar er waren ook zigeuners, homosexuelen, gehandicapten, criminelen, politieke gevangen, verzetsstrijders, etc in die kampen.
En dan bijvoorbeeld het gegeven dat Rusland ten tijde van Stalin 50 miljoen slachtoffers maakte. Ik weet de precieze volgorde niet meer, maar laten we zeggen dat Rusland in de oorlog zelf 30 miljoen doden had, en buiten de oorlog onder Stalins bewind 20 miljoen slachtoffers. Of natuurlijk net andersom.
Maar samen met al die andere aantallen (de geallieerde troepen van Amerika, Engeland en Frankrijk hebben bijvoorbeeld ook zeker wel 1 miljoen slachtoffers gemaakt) vallen die 6 miljoen Joden toch wel in het niet...
Feit blijft dat de Joden volgens mij toch wel tamelijk zuiver zijn. Nee, er is geen overblijfsel van alle stammen. Volgens mij zijn de tegenwoordige "joden" afkomstig van het twee-stammenrijk. De rest is volgens mij helemaal uitgestorven. Geen idee eigenlijk.
Maarre... iedereen heeft het toch over "de Palestijnen" of anders gezegd "het Palestijnse volk"? Nu verlegt het gejammer zich en gaat men de Palestijnen verdedigen met "niemand noemt ze een volk". Nou, ga fijn huilen met de wolven in het bos. Wat wil men daar nu eigenlijk mee bereiken met zulke klaagzangen?