Heeft God mij lief?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: Heeft God mij lief?

Berichtdoor Race406 » 23 jun 2011 10:51

Horeb schreef:weet je wat het is.............

je moet zeggen dat daar gepreekt wordt wat je ZELF niet nemen kunt. je kunt daar ook niet bij, en deze prediking kan iemand er voluit bijbels naast zetten.
het wordt dan voor een ander en niet voor jou..................
deze leer maakt de "doe het zelvers" razend. de enige weg die er dan nog overblijft is jezelf totaal vernederen voor Gods aangezicht. bedelend of Hij Zijn genade aan je zou willen geven. niet uit iets in jou,maar enkel uit loutere genade.
het is bekend dat velen zichzelf daar niet voor over hebben. Jezus volgen gaat nog wel als het niet te moeilijk wordt. beetje kennis, beetje verstand, beetje gevoel..........mooi praatje!!! maar jezelf totaal afschrijven voor Gods aangezicht gaat toch echt te ver. "HEERE, nu heb ik het verdiend dat U mij voor eeuwig van U wegwerpt met een mannelijke wegwerping,maar nu mag ik toch pleiten op genade omdat Uw lieve Zoon dat heil verworven heeft. Mag dat ook voor mij zijn?.........ook voor mij Almachtige God?"
daarom verlaten we de kerken waar die waarheid wordt geleerd en schoppen we ertegen zoveel we kunnen. :(

Als het nu aan de mens was liepen die kerken allemaal leeg,daar ben ik van overtuigd. maar nu worden er ook nog mensen door Gods Geest bearbeid,en die gaan nou juist datgene zoeken wat andere de rug toekeren. die willen alleen nog horen wat eerlijk is,ondanks dat ze zichzelf daarmee veroordelen. zo blijven de kerken vol. door Gods genade en werk
Broeder Horeb, zou je mij eens kunnen uitleggen wat een mannelijke wegwerping is? Wegwerpen is wegwerpen....
We hebben het verdiend dat God ons voor eeuwig van Zich wegvaagt. Inderdaad; alles verzondigd en tot alle kwaad geneigd. Wij doen niet alleen zonde, wij ZIJN zonde. Maar juist daarom, omdat God zo oneindig genadig is, heeft Hij Zijn Zoon gezonden. Christus heeft de weg gebaand voor de Zijnen. Alles wat daar anders over wordt gesproken, ter linker en ter rechter zijde, is toe- of afdoen aan de Schrift, en daarover is God in Openbaring heel duidelijk....
Wij kunnen wel och en ach zeggen, wij kunnen toeleidende weggetjes en standen in de genade ontwerpen, wij kunnen een bekeringsschema gaan hanteren waarvan we zeggen dat als iemand op een andere manier bekeerd is, dat dat niet goed is (....). Wij kunnen ook alles overboord zetten en blijblij mijn hartje is altijd zo blij, wij kunnen van de kansels/podia roepen dat men Jezus moet aannemen en dat men zelf dat besluit moet nemen etc etc. Ik kan nog wel even doorgaan. Na de vuurwerkramp in Enschede was er een gezamenlijke dienst van (bijna) alle kerken en gemeenten uit Enschede. Een voorganger van een Evangelische gemeente vertelde jaloers te zijn op de protestanten. "Jullie hebben de psalmen, waarin je je verdriet en je vragen kunt uitschreeuwen naar God. Wij hebben alleen Opwekking, en dat is bijna altijd maar blijblij."
Maar hoe dan ook: de Bijbel is duidelijk:
-KOMT tot Mij, die vermoeid en belast bent en Ik geef je rust!
-Wendt u tot Mij en wordt behouden.
-Bekeert u en leef, want waarom zoudt gij sterven?
Zoveel teksten waarin blijkt dat God wil dat wij ons bekeren, dat wij ons leven RADICAAL omgooien, dat wij het Leven kiezen! God wil niet dat we omkomen. God wil dat we, om niet eeuwig verloren te gaan, het Leven kiezen! Nergens staat dat we bekeerd zouden moeten willen worden (wel heel veel werkwoorden achter elkaar.... :wink: ) omdat we God liefhebben. God roept ons op: Vliedt de toekomende toorn! Nergens zegt Hij: Vliedt omdat gij Mij liefhebt de toekomende toorn. Hij wil niet dat we verloren gaan. Als we naar Hem toegaan om redding, omdat we niet verloren willen gaan, dan is er toch wel enig besef van Wie God is, en dat we zonder Hem blijven wie we van nature zijn, namelijk verloren zondaren.
En als we dan weten dat we ons moeten bekeren, omdat God Zelf ons daartoe oproept, dan komen we er (steeds meer) achter dat we dat niet kunnen. We hebben daar de Heilige Geest voor nodig, Die het willen en het werken in ons werkt, naar Zijn welbehagen. Dan gaan we ook steeds meer ervaren en beseffen wie wij zijn, namelijk zondaren, in Adam gevallen en daarom verdoemelijk voor God. En dat drijft ons steeds meer uit naar Hem toe, Die alleen ons heil kan (en Goddank OOK WIL!!!!!!!!!!!!!) bewerken. We gaan steeds meer zien dat we zonder Hem niets, maar dan ook niets kunnen doen.
We gaan inleven wat Paulus schrijft in Romeinen 7:18: Want ik weet dat in mij, dat is in mijn vlees, niets goeds woont. Immers, het willen is er bij mij wel, maar het goede teweegbrengen, dat vind ik niet.
In mijn vlees (mijn oude ik) is niets goeds, verdoemelijk voor God. Mijn geest echter is door de Geest veranderd, het is de nieuwe mens geworden. Niet dat ik zondeloos ben, maar door het werk van de Geest ziet God de Vader mij in Christus in genade aan, en ziet mij alsof ik nooit (!!!) enige zonde had gedaan. Enkel en alleen uit genade! Wat een God! Wat een genade! Wat een verlossing!
De strijd blijft, de aanvechting en de twijfel ook. Het is geen kenmerk van het ware, maar wel een gevolg ervan. De satan laat Gods kinderen namelijk niet met rust!
Maar: Voor Gods kinderen geldt dan, temidden van alle aanvechtingen en moeiten: "Want: Nog een heel korte tijd en Hij Die komt, zal komen en niet uitblijven." (Hebr 10:37).
Met recht: Blij vooruitzicht dat mij streelt!
En dan blijft de vraag over: Heb ik dat vooruitzicht ook? Mag ik straks ook "volmaakt Gods lof ontvouwen, Hem in gerechtigheid aanschouwen"?
Als je daar nee op moet zeggen dan is er nu nog de mogelijkheid, God roept ook nu nog! Geef gehoor aan die roepstem, verschuil je niet achter dat je het niet kunt en wil en dergelijke. God eist bekering. Hij wil dat we behouden worden! En wat Hij eist wil Hij ook geven!
Als je daar, door genade, ja op mag zeggen, dan wordt het leven niet altijd gemakkelijk. Maar door alles heen mag dan toch (of je het nu voelt en ervaart of door omstandigheden even niet) gelden: "Die na kortstondig ongeneugt, mij EINDELOOS(!!!!) verheugt!"
Dan worden we gunnend naar anderen toe. Dan worden we ook mild naar anderen toe. Dan mogen we elkaar bevragen op elkaars geloof, maar waken we ervoor om andere (linksere of rechtsere) gewoonten af te doen als niet goed (genoeg). Dan verwonderen we ons over dat God op zoveel manieren en in zoveel kerken en gemeenten Zijn kinderen heeft zitten. Hij is niet gebonden aan een Evangelisch blij geloof, Hij is evenmin gebonden aan een reformatorisch ach- en ochgeloof. Hij gaat Zijn Eigen weg, en we danken God ervoor. We danken God dat, hoewel we op gewoonten en delen van de leer elkaar niet (helemaal) (h)erkennen, Hij Zijn volk vergadert uit alle stammen, natiën, tongen, talen en volken. En vul daar dan maar bij in: Uit alle kerken, gemeenten, gewoonten en leringen.
Dan gaan we ook leren: Waar liefde woont gebiedt de Heer Zijn zegen!
En dan doen we alles om Hebr 13:1 te laten uitkomen: Dat de broederlijke liefde blijve...
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

1a2b3c
Majoor
Majoor

Berichtdoor 1a2b3c » 23 jun 2011 11:11

Tip: allen! luister de lezing van A. Baan van gisterenavond na op http://kijkdaar.jijdaar.nl/#player en vergeet de vragen niet!

Mooie reactie race :wink:
Laatst gewijzigd door 1a2b3c op 23 jun 2011 13:52, 2 keer totaal gewijzigd.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 23 jun 2011 11:12

Moge God je zegenen Race 406 om deze waarachtige wijze woorden.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 23 jun 2011 12:23

schaapje schreef:Moge God je zegenen Race 406 om deze waarachtige wijze woorden.

Race zegt het wel anders dan jij en 1a2b3c doen ! Bij Race lees ik nog een vernedering van de mens, bij jullie niet.
En dat het al aan de kant van God ligt, ook dat een ware gelovige soms in een strijd zit en misschien zelfs diep in de put.
En gelukkig noemt hij ook de Psalmen, waarin de gelovige het uit kan schreeuwen en dus NIET altijd blij blij is.
Al zou God ons voor eeuwig van Zijn Aangezicht wegvagen, dan hebben wij niets te zeggen.
Dus als jullie beiden ook eens wat nuancerender zouden schrijven, zou het al een stuk beter gaan hier.
God houdt niet van alle mensen. En Heere bekeert U ons, zo zullen wij bekeerd zijn !
Wanneer je een ogenblik mag merken dat de Heere ook jou lief heeft, zal wat van die glans uitstralen op het forum !

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 23 jun 2011 12:39

schaapje schreef:Moge God je zegenen Race 406 om deze waarachtige wijze woorden.
schelpje3 schreef:Race zegt het wel anders dan jij en 1a2b3c doen ! Bij Race lees ik nog een vernedering van de mens, bij jullie niet. En dat het al aan de kant van God ligt, ook dat een ware gelovige soms in een strijd zit en misschien zelfs diep in de put. En gelukkig noemt hij ook de Psalmen, waarin de gelovige het uit kan schreeuwen en dus NIET altijd blij blij is. Al zou God ons voor eeuwig van Zijn Aangezicht wegvagen, dan hebben wij niets te zeggen. Dus als jullie beiden ook eens wat nuancerender zouden schrijven, zou het al een stuk beter gaan hier. God houdt niet van alle mensen. En Heere bekeert U ons, zo zullen wij bekeerd zijn! Wanneer je een ogenblik mag merken dat de Heere ook jou lief heeft, zal wat van die glans uitstralen op het forum !
Schaapje en 1a2b3c bedoelen hetzelfde (zie ook hun reacties op mijn post), alleen verwoorden ze het wat anders. Dat men het ermee eens is wil dus zeggen dat ze ook zo hun geloof beleven.
En het kan echt zo zijn dat mensen sommige zaken wat anders beleven dan anderen. Ik snap jouw reactie ergens wel wat, Schelpje, maar ik wil anderen vrij laten in de verwoording van hun geloofsbeleving. En evengoed kan het ook heel goed zijn dat ze wat zaken (nog) niet zo beleefd hebben als anderen. En dat geeft ook een andere beleving in dezen. En stel nu dat zij door God gezegend worden met minder twijfel en aanvechting? Ik ken iemand die heel intens dicht bij de Here leeft, en die persoon spreekt alleen maar goed van Hem! Twijfel en aanvechting is er echt wel, maar veel minder dan bij anderen die ik spreek.
Moraal van dit verhaal: Ik wil met mensen die de zaken wat anders beleven graag praten over hoe ik mijn geloof beleef. Maar ik kan en mag die anderen niet mijn geloofsbeleving als enig ware opleggen. Dat geldt naar links en rechts. Maar je mag elkaar wel bevragen, en dat is wat hier gebeurt.
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 23 jun 2011 13:47

Ik laat beiden vrij hoor. Maar ze vallen ons aan !! Wij doen het niet goed, nemen het te zwaar op, hebben geen zekerheid enz enz
Zij mogen hun geloof beleven zoals zij willen. Maar als je van alles plaatst op een forum, moet je reactie kunnen verwachten, eens of oneens :D
Jij nuanceert door te zeggen dat je ook tijden van ongeloof kunt hebben, dat lees ik bij de beide dames niet.

1a2b3c
Majoor
Majoor

Berichtdoor 1a2b3c » 23 jun 2011 14:06

schelpje3 schreef:Ik laat beiden vrij hoor. Maar ze vallen ons aan !! Wij doen het niet goed, nemen het te zwaar op, hebben geen zekerheid enz enz
Zij mogen hun geloof beleven zoals zij willen. Maar als je van alles plaatst op een forum, moet je reactie kunnen verwachten, eens of oneens :D
Jij nuanceert door te zeggen dat je ook tijden van ongeloof kunt hebben, dat lees ik bij de beide dames niet.

Dat jij tot zo'n conclusie komt, beste schelpje, komt m.i. doordat je dingen leest die er niet staan en andersom, dat je dingen die er wel staan niet leest.

Ik heb al tig keer gezegd dat ik geen personen aanval, maar een verkeerde leer.
Bovendien was jij het die geloofszekerheid ontkent, ik heb alleen maar de geloofszekerheid verdedigt op Bijbelse gronden.
Ik laat ook iedereen vrij, maar een leer leg ik wel bloot als ik kan. Als iemand daar dan toch bij wenst te blijven of er voor kiest.... helemaal je eigen keuze die ik respecteer.
Maar het is wat je zegt: Als je van alles plaatst op een forum, moet je reactie kunnen verwachten, eens of oneens :D

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 23 jun 2011 14:19

1a2b3c schreef:
Dat jij tot zo'n conclusie komt, beste schelpje, komt m.i. doordat je dingen leest die er niet staan en andersom, dat je dingen die er wel staan niet leest.

Ik heb al tig keer gezegd dat ik geen personen aanval, maar een verkeerde leer.
Bovendien was jij het die geloofszekerheid ontkent, ik heb alleen maar de geloofszekerheid verdedigt op Bijbelse gronden.
Ik laat ook iedereen vrij, maar een leer leg ik wel bloot als ik kan. Als iemand daar dan toch bij wenst te blijven of er voor kiest.... helemaal je eigen keuze die ik respecteer.
Maar het is wat je zegt: Als je van alles plaatst op een forum, moet je reactie kunnen verwachten, eens of oneens :D

Nou beste 1a2b3c, dat verkeerde lezen wordt dan door meerderen gedaan, want ik reageer nu, maar ik weet dat er andere forummers zijn die er precies zo over denken en jou echt niet kunnen volgen. Je legt een leer bloot. Ik neem aan, de reformatorische ? Dat klinkt nogal arrogant. Doet me denken aan die forummer die inmiddels weg is. Die wist het ook allemaal beter dan de leer die verkondigd wordt in de kerken.
En echt respecteren doe je niet, want je blijft bepaalde zaken aanvallen. Je kunt je vragen hebben, maar wat jij doet is aantonen dat het verkeerd is ! Zelfs niet Bijbels. Dat is nogal een beschuldiging.

1a2b3c
Majoor
Majoor

Berichtdoor 1a2b3c » 23 jun 2011 15:02

schelpje3 schreef:Nou beste 1a2b3c, dat verkeerde lezen wordt dan door meerderen gedaan, want ik reageer nu, maar ik weet dat er andere forummers zijn die er precies zo over denken en jou echt niet kunnen volgen.ze kunnen me altijd vragen wat ik bedoel als ze dat willen. Het is me er ook totaal niet om begonnen om alle forummers achter me aan te krijgen.
Je legt een leer bloot. "als ik kan" zei ik erbij Ik neem aan, de reformatorische ?dat heb ik al gezegd, even terug lezen... Dat klinkt nogal arrogant.ik ben nou eenmaal niet van: ja en amen. Ik heb mijn verstand en Bijbel niet voor niets gekregen en probeer het zo goed mogelijk te gebruiken. En ik vergeet daarbij niet dat ik de leiding van de Heilige Geest nodig heb. Doet me denken aan die forummer die inmiddels weg is. Die wist het ook allemaal beter dan de leer die verkondigd wordt in de kerken.
En echt respecteren doe je niet, want je blijft bepaalde zaken aanvallen. een verkeerde leer respecteer ik ook niet, die blijf ik weerleggen. Als jij die wel accepteert moet je dat helemaal zelf weten net zoals ik dat ook doe, en jij mij dáár steeds weer op aanspreekt. (prima hoor)
Je kunt je vragen hebben, maar wat jij doet is aantonen dat het verkeerd is ! Zelfs niet Bijbels. Dat is nogal een beschuldiging.ik doe dat wel op grond van de Bijbel, ik geef de teksten er altijd bij. De Bijbel is niet met zichzelf in tegenspraak maar van jou krijg ik nooit Bijbels onderbouwde reacties. Als jij me op grond van de Bijbel kunt laten zien dat ik fout zit stel ik m'n mening direct bij.

Ik vind de toon eerlijk gezegd niet meer zo fijn, dus als het zo moet reageer ik niet meer op je, of anders in het algemeen.
Groet!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 23 jun 2011 15:32

Prima ! Ik kon het bijna niet meer opbrengen om op je te reageren, maar ik bad om geduld. Besef wel dat je met je postings verschillende mensen hier heel verdrietig hebt gemaakt.
Je wordt in liefde gewaarschuwd. En wat doe jij, je wordt alleen maar betweteriger.
Het ga je goed.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 23 jun 2011 16:11

quote="schelpje3"
Je wordt in liefde gewaarschuwd.

:( In liefde gewaarschuwd....waarvoor......dat het geloof niet echt is?????
dat je jezelf maar wat wijs maakt????? dat je jezelf wat inbeeld ????
En dat je dan verloren gaat ??????

Over betweterig gesproken maar ja het is ook moeilijk als je echt niet begrijpt waar
bekeerden het over hebben, dan wil je ze het liefst op jouw eigen niveau naar beneden trekken.

Ik hou het ook voor gezien, het ga je goed ik bid dat jij ook nog eens de zekerheid
zal hebben gered te zijn door onze Here Jezus Christus, misschien dat het willen ook bij jou
nog eens uitgewerkt wordt.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 23 jun 2011 16:22

Ja de waarschuwing...hoe was het....een gestolen Jezus....in ingebeelde Jezus
een zogenaamd aan genomen Jezus.
Heel Bijbelse benadering :-&
Maar gelukkig zit Refo-web nog vol met echt bekeerde Christenen....gelukkig

En dan heb jij het over verdriet...jij lijkt niet te beseffen wat het doet met mensen die al jaren
leven vanuit die aangeboden genade van onze Here Jezus, om weg gezet te worden als
een soort komedianten die zich zelf maar wat inbeelden.
De Here God die in onze levens zoveel wonderen en genade heeft gegeven, en dat wordt
je af geserveerd met .... tja ik hoor niets over ....... en dat moet zeker iets negatiefs zijn
want anders klopt het niet.

Horeb
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Horeb » 23 jun 2011 16:54

schaapje schreef: het ga je goed ik bid dat jij ook nog eens de zekerheid
zal hebben gered te zijn door onze Here Jezus Christus, misschien dat het willen ook bij jou

echt waar......?
bid je voor Schelpje?
liegen over deze zaken kan echt niet hoor. God ziet en weet het.
ik vind je volgende reactie er namelijk niet één die ontstaan is na een gebed tot God. die reactie zit vol wrevel en nijdigheid Schaapje, en dat zouden we toch niet meer doen?

Schelpje 3 heeft met jullie geen kwaad voor. ze staat een eerlijke leer voor zoals de bijbel deze predikt. waarom jij je zo stoort aan onze postings is mij een raadsel. je gaf pas aan dat je mij soms ook erg grof vind......nou beste Schaapje........jij kunt er ook wat van hoor. gisteren heb ik je er nog op gewezen maar vandaag gaat het weer gewoon verder :(

Als jij voor God zo heeeeeel zeker weet dat alles in je leven klopt.......ook jouw relatie met God......waarom maak je dan toch zo'n drukte?
ik ben het namelijk vaak niet met je eens maar mijn geloofsleven veranderd niet door jouw mening hoor. verder willen wij en jullie allemaal strijden voor dezelfde zaak.
lees nogmaals het gedicht wat ik poste :wink:
H.G. Horeb

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 23 jun 2011 17:19

schaapje schreef:
:( In liefde gewaarschuwd....waarvoor......dat het geloof niet echt is?????
dat je jezelf maar wat wijs maakt????? dat je jezelf wat inbeeld ????
En dat je dan verloren gaat ??????

Over betweterig gesproken maar ja het is ook moeilijk als je echt niet begrijpt waar
bekeerden het over hebben, dan wil je ze het liefst op jouw eigen niveau naar beneden trekken.

Ik hou het ook voor gezien, het ga je goed ik bid dat jij ook nog eens de zekerheid

Schaapje: als je zo vol venijn lijkt te zitten, haak ik bij jou af.
Sorry, je weet niet half hoe het me spijt.
Maar ik laat op deze manier de naam van God niet belasteren. Want dat doe je nl. Je treft mij niet, maar de Heere.
Daarom stop ik de discussie.
Ik hoop dat je nog eens na wilt denken ipv zo driftig te reageren :-&
No hard feelings verder. Maar dit gaat uit de hand lopen, ik voel het.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 23 jun 2011 17:29

Het is zoals het is en het was zoals het was.

Horeb :@ niet vals beschuldigen hé !

Terug naar “Archief”