Forum Om Sions wil gesloten

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 04 okt 2005 07:50

Wat als Refoweb.nl er mee stopt, en er elders op een forum hierover gesproken word zoals er nu gesproken word over het OSW forum?
Is dit terrecht?

Refowebbers kennende, er komt een nieuw forum, wij lachen om de mensen die zo over ons hebben gepraat, daarbij is het eigenlijk ook niet goed te vergelijken, OSW is gewoon een wat uhmm 'bekrompen' klinkt vast verkeerd, qua 'wetgeving'.. dat hebben wij hier niet.

Ik zou geen probleem mee hebben als ze op een ander forum over ons zouden praten, als het maar niet kwetsend op personen is bedoeld.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 04 okt 2005 08:32

Weet je, op OSW werd tenminste de rechtvaardigmaking nog recht gepredikt!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 04 okt 2005 08:34

Weet je, op OSW werd tenminste de rechtvaardigmaking nog recht gepredikt!
wat is recht?

Volgens de ervaring van de oudvaders?

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 04 okt 2005 08:38

Weet ik niet, maar het was recht! Waarschijnlijk was ik te krom... :mrgreen:

Maar even in reactie op Evelien: ik snap niet zo goed wat je probleem is. Er wordt hier toch echt niet perce denigrerend over personen gesproken. Diverse mensen zijn het niet eens met het gevoerde beleid van OSW, maar dat is iets anders. Als jij het daar wel eens mee was, prima...

liza
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor liza » 04 okt 2005 09:13

Het was gezellig op OSW en het is nu weer gezellig op het nieuwe forum :lol:
Van het concert des levens
krijgt niemand een program.

Bezoek mijn weblog eens!!!!! http://lizaslife.web-log.nl

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 04 okt 2005 09:36

liza schreef:Het was gezellig op OSW en het is nu weer gezellig op het nieuwe forum :lol:
En hier is het altijd al gezellig geweest :mrgreen:

Cisca

Berichtdoor Cisca » 04 okt 2005 10:57

Vreemd, een nieuw forum, het ziet er iets anders uit, maar is voor het merendeel hetzelfde als OSW, met dezelfde gebruikers, zelfs de aanmeldingsdatum en het aantal postings is overgenomen van OSW, hoezo een nieuw forum, dan begin je toch overnieuw, met nieuwe gebruikers, discussies enz.
Wat ook vreemd is, dat je bij dit forum ook weer niet kunt zien wie de gebruikers zijn, durft men er niet voor uit te komen, heeft men iets te verbergen, raar hoor.

zekharyahu
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zekharyahu » 04 okt 2005 11:12

Tjonge Cisca, je bent er wel heel erg gefrustreerd over hè :shock:

Een slotje zou beter zijn voor dit topic.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 04 okt 2005 11:18

Gefrusteerd, ik, nee hoor, 'k vind het alleen maar vreemd, dat mag toch :wink:

zekharyahu
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zekharyahu » 04 okt 2005 11:21

Tja, het is dan misschien niet helemaal nieuw... maar om daar nu zo'n punt van te maken...

Verder ben je wel lief hoor 8)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 okt 2005 11:22

liza schreef:Het was gezellig op OSW en het is nu weer gezellig op het nieuwe forum :lol:

hoe kan ik daar op komen?

refo
Mineur
Mineur

Berichtdoor refo » 04 okt 2005 11:22

Cisca schreef:Vreemd, een nieuw forum, het ziet er iets anders uit, maar is voor het merendeel hetzelfde als OSW, met dezelfde gebruikers, zelfs de aanmeldingsdatum en het aantal postings is overgenomen van OSW, hoezo een nieuw forum, dan begin je toch overnieuw, met nieuwe gebruikers, discussies enz.
Wat ook vreemd is, dat je bij dit forum ook weer niet kunt zien wie de gebruikers zijn, durft men er niet voor uit te komen, heeft men iets te verbergen, raar hoor.

Het is niet goed of het deugt niet bij sommige mensen.

Waar gaat dit over? Je kunt precies zien wie de gebruikers zijn. Alleen, je moet daarvoor wel inloggen. Bij OSW was het helemaal openbaar, daar kon heel de wereld zien wie lid was.

OSW is gesneuveld door externe kritiek wat het forum betreft, maar interne kritiek waar het het blaadje betreft. Voor die interne kritiek zijn ze overnieuw begnnen en omdat de kritiek exteren was kon er gewoon door worden gegaan.
Blijkbaar hebben 4 moderatoren het forum weten te redden. In de loop van 5 jaar is toch een monument ontstaan, vergelijkbaar met refoweb ;) , maar met een toch eigen publiek. Die mensen zijn blij dat dat allemaal behouden is. Helemaal vanaf nul beginnen is een ramp. Stel, je wordt op een ochtend wakker en alle discussies van refoweb zijn weg? Met de mededeling, we beginnen vandaag opnieuw.

Los van het blad zijn er meer mogelijkheden. Ook moeilijkheden. Maar we weten ons in de gaten gehouden door Adrianus.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 04 okt 2005 11:32

'k Ga me daar helemaal niet inloggen, want ik kom toch niet door de keuring heen, daarbij, heb ik er ook geen behoefte aan, 'k heb het hier prima naar m'n zin :wink:

Verder gaat je vergelijk niet op, als een forum niet meer bestaat, en er een nieuw forum ontstaat, lijkt het mij niet meer dan logisch, dat je opnieuw begint, gewoon, een nieuwe frisse start.
Nu betreft het eigenlijk alleen een naamsverandering, meer ook niet, terwijl je net doet, of het iets nieuws is, dat klopt voor mijn gevoel niet :)

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 05 okt 2005 09:42

Cisca,

Je maakt niet echt overtuigende punten. Ik ben door de keuring heen gekomen en Marnix post daar ook. Dat klopt dus al niet.

En boeie dat ze de leden en topics van OSW over heb genomen. Jij bent veruit in de minderheid qua mensen die dat niet leuk vinden.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 05 okt 2005 10:22

Nadrukkelijk willen wij wijzen op het volgende. Degenen die de Grondslag onderschrijven en staan in de lijn van de (Nadere) Reformatie zijn van harte welkom op het forum. Degenen die niet in de lijn van de (Nadere) Reformatie staan of van de Grondslag zijn weggegroeid verzoeken wij zich niet als lid te registreren.

En dat is Cisca niet (en Marnix... och, hij laat het Nadere denk ik wel weg).

Terug naar “Archief”