Ex-en

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jeronimuz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Jeronimuz » 20 dec 2004 14:52

Als je niet meer van elkaar houdt dan is er geen draagvlak voor een relatie. Dreiging met zelfmoord is absurd, en als iemand dat doet moet diegene gewoon hulp zoeken, of daartoe gedwongen worden.

En als iemand wordt geslagen in een relatie zou ik ook zeggen, stop ermee, ook al is dat natuurlijk gecompliceerder dan het klinkt.

Mocht iemand geslagen worden door haar man/vriend/whatever, stuur maar een PB, dan gaan we met de RW knokploeg langs.

TheShadow
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor TheShadow » 20 dec 2004 14:55

Jeronimuz schreef:Mocht iemand geslagen worden door haar man/vriend/whatever, stuur maar een PB, dan gaan we met de RW knokploeg langs.

neej eddywally .. jij niet !!

dat was bashen !!
I close my eyes, see you and me driving
If I am a river, you are the ocean
Got the radio on, got the wheels in motion ...

Lucky7
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Lucky7 » 20 dec 2004 14:58

TheShadow schreef:
Jeronimuz schreef:Mocht iemand geslagen worden door haar man/vriend/whatever, stuur maar een PB, dan gaan we met de RW knokploeg langs.

neej eddywally .. jij niet !!

dat was bashen !!

HEHE dat is legaal omdat ik het zeg :mrgreen:
"Im still alive and kicking"

(http://www.detroost.come2me.nl)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 dec 2004 15:11

janneke schreef:Kun je, als iemand dreigt met zelfmoord, de relatie om die reden staande proberen te houden? Als de "verliefdheid", of het "houden van"weg is, is dat dan geen bodemloze put?

Natuurlijk ben je bang dat diegene het zal doen, maar de vraag is of het reeel is om bij diegene te blijven...

Ik denk dat het voor mij misschien alleen nog maar een extra stimulans zou zijn om het uit te maken..

André

Berichtdoor André » 21 dec 2004 22:08

janneke schreef:Kun je, als iemand dreigt met zelfmoord, de relatie om die reden staande proberen te houden? Als de "verliefdheid", of het "houden van"weg is, is dat dan geen bodemloze put?

Natuurlijk ben je bang dat diegene het zal doen, maar de vraag is of het reeel is om bij diegene te blijven...

Nee het is denk ik niet reeel om te blijven, en btw dreigen is nog iets anders dan doen.
En uit onderzoek blijkt dat degene die het er nooit overheeft eerder geneigd is het te doen, dan degene die het van de daken roept.
Mij lijkt dan therapie een betere oplossing dan "blijven"

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 21 dec 2004 23:44

joepie schreef:Zo kijk je er nu tegenaan. Maar hoeveel vrouwen blijven niet bij hun man terwijl ze mishandeld worden?

Mmm, vind bij je man blijven ondanks dat je mishandelt wordt wel iets anders dan je verkering niet uitmaken omdat je vriend(in) dreigt met zelfmoord. Verkering is nog te vrijblijvend, je bent in principe niet aan de ander gebonden als je niet meer van de ander houdt. Bij een huwelijk ligt dat veel anders, daar heb je de ander trouw beloofd voor Gods aangezicht (mag ik hopen), ook al gaat het huwelijk niet op de manier zoals je die voorgesteld had.
Afbeelding
Werken is een hinderlijke onderbreking van de vakantie.

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 21 dec 2004 23:46

Andre schreef:Mij lijkt dan therapie een betere oplossing dan "blijven"

Maar ook als ze een therapie willen kun en moet je niet blijven. Mijn ex wilde ook geen hulp voor haar problemen (omdat ze die niet echt had zei ze). Maar toch dreigde ze er mee. Ben toch blij dat ik het toen uitgemaakt had. Anders was ik waarschijnlijk degene die op een gegeven moment in de hulpverlenig zat.
Afbeelding

André

Berichtdoor André » 21 dec 2004 23:56

Hydro schreef:
Andre schreef:Mij lijkt dan therapie een betere oplossing dan "blijven"

Maar ook als ze een therapie willen kun en moet je niet blijven. Mijn ex wilde ook geen hulp voor haar problemen (omdat ze die niet echt had zei ze). Maar toch dreigde ze er mee. Ben toch blij dat ik het toen uitgemaakt had. Anders was ik waarschijnlijk degene die op een gegeven moment in de hulpverlenig zat.

Dat bedoelde ik idd ook, niet en/en

joepie

Berichtdoor joepie » 22 dec 2004 12:00

Hydro schreef:
joepie schreef:Zo kijk je er nu tegenaan. Maar hoeveel vrouwen blijven niet bij hun man terwijl ze mishandeld worden?

Mmm, vind bij je man blijven ondanks dat je mishandelt wordt wel iets anders dan je verkering niet uitmaken omdat je vriend(in) dreigt met zelfmoord. Verkering is nog te vrijblijvend, je bent in principe niet aan de ander gebonden als je niet meer van de ander houdt. Bij een huwelijk ligt dat veel anders, daar heb je de ander trouw beloofd voor Gods aangezicht (mag ik hopen), ook al gaat het huwelijk niet op de manier zoals je die voorgesteld had.

In die zin zei ik het ook niet. Meestal blijven ze nog bij die persoon omdat ze onder een bepaalde invloed staan.
En de ander op een bepaalde manier je medeleven opwekt.
Want je wordt in zo een geval niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk kapot gemaakt.

Ken trouwens ook een stelletjes wat samen in therapie is gegaan voor ze getrouwd waren. Dus het hoefd helemaal niet alleen als je getrouwd bent.

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 22 dec 2004 12:23

joepie schreef:Ken trouwens ook een stelletjes wat samen in therapie is gegaan voor ze getrouwd waren. Dus het hoefd helemaal niet alleen als je getrouwd bent.

Ok, maar die wilden er ook voor gaan om de problemen op te lossen. Maar als jij niet mer van de ander houdt heeft het echt geen zin om samen therapie te volgen.
Afbeelding

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 22 dec 2004 14:37

joepie schreef:Nog niet zo lang geleden heeft iemand het dus wel echt gedaan. Gesprongen van een toren terwijl zijn meisje die het uitgemaakt had erbij was. Nu dan ben je mooi klaar als meisje. Lijkt me verschrikkelijk.

Ik ken dit verhaal ook. Dat meisje is een vriendin van een vriendin van mij. Het verhaal KLOPT NIET! Ze waren samen op die toren, en toen is hij wat baldadig gaan doen. Helaas met een hele trieste afloop. Maar hij heeft dus geen zelfmoord gepleegd!

joepie

Berichtdoor joepie » 22 dec 2004 17:01

Misschien ken jij een ander verhaal?

Ik denk dat als je eenmaal samen voor elkaar hebt gekozen je daar ook voor moet gaan. Wat is anders je belofte waard : tot de dood ons scheid??
In goede en kwade dagen?
Als de liefde er even niet is dan hoort te trouw er gewoon te zijn.
En moet je samen zoeken naar die liefde.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 dec 2004 19:04

joepie schreef:Ik denk dat als je eenmaal samen voor elkaar hebt gekozen je daar ook voor moet gaan. Wat is anders je belofte waard : tot de dood ons scheid??
In goede en kwade dagen?

Ha, nu je het zegt.. tot de dood ons scheidt. Dus is zelfmoord wel een 'oplossing' om van die belofte af te komen als je dat wil. :P

Als de liefde er even niet is dan hoort te trouw er gewoon te zijn.
En moet je samen zoeken naar die liefde.

In de verkeringstijd kun je het dan ook altijd nog uitmaken.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 22 dec 2004 21:06

joepie schreef:Misschien ken jij een ander verhaal?

Lijkt me erg stug dat zo'n zelfde verhaal 2x gebeurt :shock: :shock:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 dec 2004 21:12

Aragorn schreef:
Als de liefde er even niet is dan hoort te trouw er gewoon te zijn. En moet je samen zoeken naar die liefde.

In de verkeringstijd kun je het dan ook altijd nog uitmaken.

Het kan, maar het hoeft niet. Het ligt er denk ik wel aan hoe lang je al verkering hebt en wat de situatie precies is. Maar dat snap jij vast wel, Aragorn ;)

Terug naar “Archief”