Moet de SGP eem verboden partij worden?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Rock-G

Re: Moet de SGP eem verboden partij worden?

Berichtdoor Rock-G » 12 jul 2005 17:07

18293 schreef:In de krant las ik dat er een proefzitting gehouden gaat worden of de SGP de kamer niet uitgezet kan worden omdat ze tegen vrouwen zijn je kent het allemaal wel, maar mag je een politieke partij wel zomaar de kamer uitzetten als die partij een andere mening, stelling of principe heeft? Iedereen heeft toch het recht om een eigen politieke partij op te richten zoals PvdR (Partij van vooruitgang, daarkracht en rechtvaardigheid van Peter R. de Vries (misdaadverslaggever). En hoe moet dat straks als de andere etnische groepen in Nederland ook een eigen partij gaan oprichten die ook vrouwen en (misschien) nog wel veel extremere iedeen hebben? We leven toch in een land van vrije meningsuiting? Wat zijn wij als Nederlands toch aan het doen?

Dat is het punt dus een beetje. Iedereen mag zeggen wattie denkt, en als dat te extreem wordt bloed het vanzelf dood (denk aan Janmaat). Maar om te voorkomen dat 'etnische groepen' zichzelf veroorloven vrouwen onder te schikken moeten wij zelf wel het goede voorbeeld geven, en daar schort het de SGP danig aan. Ik snap overigens niet wat je nou over Peter de Vries heb ..Zal niet zo gauw op em stemmen omdat ie zichzelf eerst maar es moet bewijzen, maar ik vind in zijn beginselprogramma absoluut geen extreme standpunten, zelfs niet iets wat er op lijkt. En nogmaals : zoveel heeft de SGP nou ook weer niet in de melk te brokkelen, eigen schuld dikke bult, hadden ze maar moeten fuseren met het de tegenwoordige geheten ChristenUnie.

Loezje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Loezje » 12 jul 2005 19:48

Sabra en Riska,

Ik denk dat wij in dit topic niet op één lijn komen. Of we begrijpen elkaar echt niet, of we willen elkaar niet begrijpen...
Van mijn kant: ik begrijp een heleboel dingen van jullie niet... hoe kun je als christen (want naar ik hoop zijn jullie dat) zeggen dat het afdrijven van een bevruchte eicel niet zo schokkend is? Of hoe kun je zeggen dat je mening hebt over het tijdstip van ontstaan van nieuw leven?

En het gaat niet om wat onze medemensen in deze democratie willen, maar ten diepte vraagt God gehoorzaamheid van ons. Oók onze overheid gaat daar eens verantwoording over afleggen. Tja... aantal Nederlanders wil wel 'ns een moord plegen... moet dat dan de 'standaard' worden?

En 'k denk dat Sabra mij ook even niet zo goed heeft begrepen... In de Bijbel (SV) komen iig geen vuurspuwende insecten voor. Ik lees nergens van een tor of mug of zoiets, maar wel van 'het beest' en waarschijnlijk begrijp Sabra dan ook heel goed dat 'het beest' een synoniem is voor de duivel. En Sabra, je bent absoluut niet dom, je weet ook waarom ik die twee Bijbelteksten uit Openbaringen 22 heb geplaatst.

M.b.t. vervullen der wet: wij hoeven bv toch niet meer te offeren? En de reinigingswetten, die gelden hier toch ook niet meer? Juist díé heeft Gods Zoon tenietgedaan in Zijn dood. Uitdrukkelijk wordt gezegd dat de zedelijke wet een blijvende wet is.

Sabra, je denkt ook dat ik niet buiten m'n eigen kader kan treden. Ok, dat mag je denken, maar ik weet wat er leeft en speelt in Nederland. Maar ik probeer niet mee te gaan in het vernieuwende denken op ethisch gebied, als je dat soms bedoelt.
Ik krijg van jou (en soms ook van Riska) het idee dat je tegen beter weten in mee wilt doen met de mening van de massa. Dat je soms tegen je geweten in praat... Daarnaast lijk je niet te beseffen dat God er geen boodschap aan heeft wat onze democratie vindt... God vraagt aan het eind van ons leven (en ook aan het eind van het leven van onze regeringsleden) wat wij met ons leven hebben gedaan. Dat geldt ook voor mij... en als ik dan bewust zaken die in de Bijbel staan heb genegeerd, zal dat des te zwaarder wegen. Daarom durf ik niet te zeggen dat bepaalde zaken alleen in de tijd van de Bijbel golden. Als dat zo was stond het er wel bij (zoals bv de spijs- en reinigingswetten)...

Maar goed, waarschijnlijk genoeg voor dit topic.

Inmiddels heeft iedereen mijn mening over de topictitel wel begrepen: "Nee." :wink:
Vrouwen denken anders... maar niet dommer...

Riska

Berichtdoor Riska » 12 jul 2005 19:58

Loezje schreef:Ik krijg van jou (en soms ook van Riska) het idee dat je tegen beter weten in mee wilt doen met de mening van de massa.

Dit is het enige wat ik nog wil aanhalen.
Ik probeer niet met de massa mee te doen, heb mijn mening in de loop der jaren gevormd en kan niet anders denken dan ik doe.
En dat in alle eer en geweten.

Verder komen wij inderdaad geen stap tot elkaar, dus ook wat mij betreft: laten we er maar mee stoppen.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 12 jul 2005 21:52

Ik kan mij uitstekend vinden in hetgeen Riska zegt.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 12 jul 2005 22:43

En ik sta achter Riska en Sabra, de hele discussie gelezen hebbende.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 16 jul 2005 14:07

Loezje schreef:Van mijn kant: ik begrijp een heleboel dingen van jullie niet... hoe kun je als christen (want naar ik hoop zijn jullie dat) zeggen dat het afdrijven van een bevruchte eicel niet zo schokkend is? Of hoe kun je zeggen dat je mening hebt over het tijdstip van ontstaan van nieuw leven?

Het afdrijven van een bevruchte eicel is naar mijn mening wel fout.
Want dat is eigenlijk al een piepklein kindje, een piepklein mensje.
Nee, volgens mij kan dat echt niet hoor.
krijg je vreselijke spijt van, later, vooral als je veel ouder bent, dan komt dat extra naar boven als je zoiets ooit gedaan hebt.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 16 jul 2005 14:14

Riska schreef:Ik ken mensen die daardoor zeer beschadigd zijn - als jij je hele leven niet anders dan gehoord hebt dat je er niet had mogen/moeten zijn.

Zoals ik.
Niet dat ik er veel aan denk, maar ik had er ok niet moeten zijn, of eigenlijk: ik had een jongen moeten zijn.
Soms komt het wel naar boven, als mensen lelijk tegen mij doen, en zeggen dat ik waardeloos ben (heb ik soms wel, niet hier, maar op sommige stomme forums waar veel lelijk gepraat wodrt)
Dan, op die momenten, denk ik wel eens: zie je nou wel? Ik had er beter niet kunnen zijn.
Maar dan probeer ik weer te denken aan God, die ieder levend wezen gewenst heeft, of hoe je dat moet zeggen, voor God is ieder leven belangrijk, ook het mijne.
Soms moet ik wel erg janken om dingen die mensen zeggen, niet hier hoor, maar soms zijn mensen zo gemeen.
Ik schrijf graag hier, omdat jullie Christenen zijn, broeders en zusters van mij, ik voel me hier wel veilig.

8>)

Terug naar “Archief”