18293 schreef:In de krant las ik dat er een proefzitting gehouden gaat worden of de SGP de kamer niet uitgezet kan worden omdat ze tegen vrouwen zijn je kent het allemaal wel, maar mag je een politieke partij wel zomaar de kamer uitzetten als die partij een andere mening, stelling of principe heeft? Iedereen heeft toch het recht om een eigen politieke partij op te richten zoals PvdR (Partij van vooruitgang, daarkracht en rechtvaardigheid van Peter R. de Vries (misdaadverslaggever). En hoe moet dat straks als de andere etnische groepen in Nederland ook een eigen partij gaan oprichten die ook vrouwen en (misschien) nog wel veel extremere iedeen hebben? We leven toch in een land van vrije meningsuiting? Wat zijn wij als Nederlands toch aan het doen?
Dat is het punt dus een beetje. Iedereen mag zeggen wattie denkt, en als dat te extreem wordt bloed het vanzelf dood (denk aan Janmaat). Maar om te voorkomen dat 'etnische groepen' zichzelf veroorloven vrouwen onder te schikken moeten wij zelf wel het goede voorbeeld geven, en daar schort het de SGP danig aan. Ik snap overigens niet wat je nou over Peter de Vries heb ..Zal niet zo gauw op em stemmen omdat ie zichzelf eerst maar es moet bewijzen, maar ik vind in zijn beginselprogramma absoluut geen extreme standpunten, zelfs niet iets wat er op lijkt. En nogmaals : zoveel heeft de SGP nou ook weer niet in de melk te brokkelen, eigen schuld dikke bult, hadden ze maar moeten fuseren met het de tegenwoordige geheten ChristenUnie.