Bioscoop...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 12 apr 2005 20:34

Marnix schreef:Bedankt voor je liefdevolle valse beschuldiging :? Zeg dan gewoon dat je het er niet mee eens ben maar ga niet verwijten dat anderen het puur voor eigen plezier doen... want dan ga jij even dingen voor anderen invullen, op een verkeerde manier... om je eigen gelijk te kunnen halen.

:mrgreen: Hi, hi, voordat je met hoge bloeddruk bij de dokter afspreekt, laat me even iets rechtzetten. Want ik zie ineens tot mijn grote schrik dat ik met knippen en plakken de eerste zin in m'n vorige posting nogal (liever : totaal) freudiaans heb verprutst.
Er staat : Jullie doen maar lekker waar je zin in hebt, want daar gaat het toch weer om.
Maar ik had bedoeld te schrijven : Jullie doen maar lekker waar je zin in hebt, want daar gaat het me niet om.

Gelieve het dus ook zo te lezen. Ik zal de verkeerde posting niet aanpassen, want dan hangen ook de navolgende postings in de lucht.
Excuses voor het ongemak en de ergenis. Neem vanavond maar een borrel op m'n kosten. :D De rest van m'n posting laat ik overigens wel staan.
Ik haat computers... :x

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 12 apr 2005 21:02

Maja de Bij schreef:Excuses voor het ongemak en de ergenis. Neem vanavond maar een borrel op m'n kosten.

Doe mij maar een strippenkaart dan.
Afbeelding
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 apr 2005 23:05

Maja de Bij schreef:
Marnix schreef:Bedankt voor je liefdevolle valse beschuldiging :? Zeg dan gewoon dat je het er niet mee eens ben maar ga niet verwijten dat anderen het puur voor eigen plezier doen... want dan ga jij even dingen voor anderen invullen, op een verkeerde manier... om je eigen gelijk te kunnen halen.

:mrgreen: Hi, hi, voordat je met hoge bloeddruk bij de dokter afspreekt, laat me even iets rechtzetten. Want ik zie ineens tot mijn grote schrik dat ik met knippen en plakken de eerste zin in m'n vorige posting nogal (liever : totaal) freudiaans heb verprutst.
Er staat : Jullie doen maar lekker waar je zin in hebt, want daar gaat het toch weer om.
Maar ik had bedoeld te schrijven: Jullie doen maar lekker waar je zin in hebt, want daar gaat het me niet om.

Gelieve het dus ook zo te lezen. Ik zal de verkeerde posting niet aanpassen, want dan hangen ook de navolgende postings in de lucht.
Excuses voor het ongemak en de ergenis. Neem vanavond maar een borrel op m'n kosten. :D De rest van m'n posting laat ik overigens wel staan.
Ik haat computers... :x

Ik heb mijn reactie wel even aangepast, sorry niets gezegd.

Verder geloof ik dat God de verkondiging van het evangelie zegent, en de bijbel laat zien dat Hij dat doet, of het nou gesproken is, uitgebeeld in een dramastuk, door een presentatie met behulp van een beamer, een blaadje met een samenvatting van de preek, via internet, e-mail. Hij geeft nergens aan dat je niet via visuele media moet evangeliseren... het gaat er om dat je niet een bewijs wil zien voordat je gelooft.

Leuk om ons eens af te vragen: Wat zou Jezus doen? Hij ging door de steden en preekte het evangelie. Dat Hij echter behalve objecten en wonderen (het zijn toch visuele middelen) geen andere visuele hulpmiddelen gebruikte is niet zo raar, aangezien je in die tijd nog geen internet, radio en tv had. Maar stel dat die er wel waren... Zou Jezus dan een eigen website hebben met het evangelie er op? Zou Hij via een tv-uitzending ook het evangelie vertellen? Zou er een interview met Hem op de radio komen?

Voordeel van die hulpmiddelen is dat je ontzettend veel mensen kan bereiken met het evangelie... Hoeveel mensen kijken er naar een tv-uitzending? En zo lang duurt het niet om op te nemen :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 12 apr 2005 23:09

jas schreef:
essieee schreef:niet aanvallend bedoeld maar werkt God dan tegen zijn eigen wet in JAs?

iK ZEG NIET DAT IK DAT ZO ZIE.....MEER EEN CONSTATERING.....

(ik denk nl dat zulke films wel okay zijn)

Waarom zou God tegen Zijn eigen wet inwerken? Ik begrijp niet wat je bedoelt. Ik vind die film niet het aanbidden van gesneden beelden als je dat bedoelt. Dat argument slaat nergens op.

Gij zult geen gesneden beelden MAKEN!!!

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 12 apr 2005 23:10

essieee schreef:
jas schreef:
essieee schreef:niet aanvallend bedoeld maar werkt God dan tegen zijn eigen wet in JAs?

Waarom zou God tegen Zijn eigen wet inwerken? Ik begrijp niet wat je bedoelt. Ik vind die film niet het aanbidden van gesneden beelden als je dat bedoelt. Dat argument slaat nergens op.

nogmaals ik denk hardop na- ben zelf niet tegen....

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 12 apr 2005 23:12

Is die Avatar van jou dan geen gesneden beeld?

Klaas
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 12 apr 2005 23:14

Klaas schreef:

Klaas

van hetgeen boven in de hemel is....

enne ik denk niet dat er boven kindertjes, met een lichaam en vleugeltjes zweven........

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 12 apr 2005 23:22

Ah, dus gesneden beelden van denkbeeldige zaken mogen we wel maken.

Trouwens, de maker van de afbeelding zal ws toch bedoeld hebben engelen af te beelden. Of zijn voorstelling van engelen de juiste is doet er op zich natuurlijk niet toe.

Klaas
the words are what you trusted

but the eyes have final say

now you still got the devil left to pay

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 13 apr 2005 00:09

essieee schreef:
jas schreef:

Ja met duidelijk de toevoeging dat dat slaat op het aanbidden. Geen gesneden beelden maken om te aanbidden.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 13 apr 2005 00:11

essieee schreef:
Klaas schreef:

Klaas

enne ik denk niet dat er boven kindertjes, met een lichaam en vleugeltjes zweven........

noch van hetgeen dat onder op de aarde is, noch van hetgeen in de wateren onder de aarde is.
Je citeert dus vals en uit zijn verband.
Je mag in jouw visie dan ook geen vis tekenen of wat voor dier of afbeelding dan ook.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 apr 2005 10:38

essieee schreef:
Klaas schreef:

Klaas

Inderdaad. En van wat beneden op de aarde is.

Noem eens het hele gebod in plaats van een halve regel... Een halve waarheid is een hele leugen... Het gebod is niet: Gij zult geen gesneden beeld maken.

Er komt nog een hoop achteraan.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 13 apr 2005 11:52

The Passion is een crap-film, maar zeker niet anti-christelijk o.i.d.

Maar goed, verder is de bios van Satan.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 13 apr 2005 11:52

OVerigens, de gesneden beelden discussie slaat weer toe merk ik?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 apr 2005 16:33

Altijd he... volgens mij willen ze het niet goed lezen en snappen :D

Tja als je ergens tegen bent lezen mensen vaak al snel wat ze willen lezen om gelijk te krijgen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 apr 2005 18:01

kurtyo schreef:The Passion is een crap-film, maar zeker niet anti-christelijk o.i.d.

Maar goed, verder is de bios van Satan.

:mrgreen: |:)|

Terug naar “Archief”