Maja de Bij schreef:Marnix schreef:Bedankt voor je liefdevolle valse beschuldiging

Zeg dan gewoon dat je het er niet mee eens ben maar ga niet verwijten dat anderen het puur voor eigen plezier doen... want dan ga jij even dingen voor anderen invullen, op een verkeerde manier... om je eigen gelijk te kunnen halen.

Hi, hi, voordat je met hoge bloeddruk bij de dokter afspreekt, laat me even iets rechtzetten. Want ik zie ineens tot mijn grote schrik dat ik met knippen en plakken de eerste zin in m'n vorige posting nogal (liever : totaal) freudiaans heb verprutst.
Er staat : Jullie doen maar lekker waar je zin in hebt, want daar gaat het toch weer om.
Maar ik had bedoeld te schrijven: Jullie doen maar lekker waar je zin in hebt, want daar gaat het me niet om.
Gelieve het dus ook zo te lezen. Ik zal de verkeerde posting niet aanpassen, want dan hangen ook de navolgende postings in de lucht.
Excuses voor het ongemak en de ergenis. Neem vanavond maar een borrel op m'n kosten.

De rest van m'n posting laat ik overigens wel staan.
Ik haat computers... :x
Ik heb mijn reactie wel even aangepast, sorry niets gezegd.
Verder geloof ik dat God de verkondiging van het evangelie zegent, en de bijbel laat zien dat Hij dat doet, of het nou gesproken is, uitgebeeld in een dramastuk, door een presentatie met behulp van een beamer, een blaadje met een samenvatting van de preek, via internet, e-mail. Hij geeft nergens aan dat je niet via visuele media moet evangeliseren... het gaat er om dat je niet een bewijs wil zien voordat je gelooft.
Leuk om ons eens af te vragen: Wat zou Jezus doen? Hij ging door de steden en preekte het evangelie. Dat Hij echter behalve objecten en wonderen (het zijn toch visuele middelen) geen andere visuele hulpmiddelen gebruikte is niet zo raar, aangezien je in die tijd nog geen internet, radio en tv had. Maar stel dat die er wel waren... Zou Jezus dan een eigen website hebben met het evangelie er op? Zou Hij via een tv-uitzending ook het evangelie vertellen? Zou er een interview met Hem op de radio komen?
Voordeel van die hulpmiddelen is dat je ontzettend veel mensen kan bereiken met het evangelie... Hoeveel mensen kijken er naar een tv-uitzending? En zo lang duurt het niet om op te nemen