geesten?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Riska

Berichtdoor Riska » 18 mei 2005 08:44

Yvonne schreef:maar jij hebt hem denk ik gekend of net?

Als je bedoelt dat ik mijn vader heb gekend: ja, dat heb ik. Ik was 30 toen hij overleed.
En als je dat niet bedoelt, snap ik de vraag niet helemaal...
(je kunt me ook pben...)

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 18 mei 2005 08:57

Mariamagdalena schreef:
jas schreef:
Mariamagdalena schreef:Desertrose ziet het heel scherp en weet waar hij over praat.
Die tip die hij gaf om in de bijbel een stukje over Jezus te lezen als je denkt met een geest in contact te zijn, is een hele goede tip.
Echt, een demon zal angstig vluchten.

Denk je? Weet wel dat de duivel en zijn demonen ook steeds harder worden. Hij vlucht niet meer zo gauw voor een versje en een tekstje hoor. Hij weet toch wat over hem besloten is en dat er niets meer te verliezen is voor hem. Daarom laat hij zich niet meer zo gemakkelijk wegjagen.

Jas, als je niet met je hart gelooft, dan zal dat ook niet lukken, nee.
Lees maar eens Marcus8,11-21
en marcus5, 4-6

Ik waarschuw alleen voor onderschatting. Ik vind het gevaarlijk om de diepte van iemands geloof af te meten aan de mate waarin hij slaagt de duivel te verjagen. Dat is weer zo'n veroordelende uitspraak, zoals men in evangelische kring wel stelt dat het mensen hun eigen schuld is als ze niet van een ziekte genezen, omdat hun geloof niet diep genoeg is of ze niet hard genoeg bidden. Maar goed, als jullie dan allemaal van die ervaren duivelverjagers zijn, waarom lees ik hier dan zoveel dingen die de duivel zelf geschreven zou kunnen hebben?
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 18 mei 2005 11:27

@jas. je leest hier ook dat we juist NIET allemaal ervaren duivelsverjagers zijn.

wat denk jij dan een goed middel is hiertegen? stel dat jij een verschijning of zo'n ervaring zou hebben, wat zou je doen?

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 18 mei 2005 11:58

DesertRose schreef:@jas. je leest hier ook dat we juist NIET allemaal ervaren duivelsverjagers zijn.

wat denk jij dan een goed middel is hiertegen? stel dat jij een verschijning of zo'n ervaring zou hebben, wat zou je doen?

Je kunt aan de Heere vragen of Hij de satan wil zeggen, wat Hij eens sprak in Zach. 3:2 "Doch de HEERE zeide tot den satan: De HEERE schelde u, gij satan! ja, de HEERE schelde u, Die Jeruzalem verkiest; is deze niet een vuurbrand uit het vuur gerukt?"

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 18 mei 2005 12:42

Jas schreef:

Maar goed, als jullie dan allemaal van die ervaren duivelverjagers zijn, waarom lees ik hier dan zoveel dingen die de duivel zelf geschreven zou kunnen hebben?

Wat ben je snel van oordeel zeg, Jas, en waarom ben je zo zwartgallig de laatste tijd?
Is er wat met je of zo?
Ik merk het al een tijdje dat je niet meer bent zoals voorheen.
Net of je tegenwoordig overal het negatieve van inziet.
Wat is er?

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 18 mei 2005 15:29

Riska schreef:
Yvonne schreef:maar jij hebt hem denk ik gekend of net?

Als je bedoelt dat ik mijn vader heb gekend: ja, dat heb ik. Ik was 30 toen hij overleed.
En als je dat niet bedoelt, snap ik de vraag niet helemaal...
(je kunt me ook pben...)

je hebt het goed! :)
maar bijk mij ligt het dan wel adners
Trucking isn't a crime,
It's just a way of life!

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 18 mei 2005 19:41

Mariamagdalena schreef:Jas schreef:

Maar goed, als jullie dan allemaal van die ervaren duivelverjagers zijn, waarom lees ik hier dan zoveel dingen die de duivel zelf geschreven zou kunnen hebben?

Wat ben je snel van oordeel zeg, Jas, en waarom ben je zo zwartgallig de laatste tijd?
Is er wat met je of zo?
Ik merk het al een tijdje dat je niet meer bent zoals voorheen.
Net of je tegenwoordig overal het negatieve van inziet.
Wat is er?

Schijn bedriegt. Ik ben heel vrolijk en optimistisch, maar bij mij ontaardt dat niet in een vertekend werkelijkheidsbeeld. Ik blijf wel reëel en er is gewoon ook heel veel om je negatief over uit te laten. Ik kan er niet tegen dat de Schrift zoveel geweld wordt aangedaan. Soms is het toch om gek van te worden en ik vraag me dan af; hoelang verdraagt God dit nog? De één gelooft niet dat Jezus God is, de ander gelooft niet dat Hij de Messias is, weer een ander ontkent de hel, weer een ander zegt dat kinderen niet gedoopt mogen worden, de volgende zegt dat alles mag als je het maar doet om te evangeliseren, weer een ander beweert dat de Drieëenheid niet bestaat, iemand die gestudeerd heeft beweert dat de uitverkiezing een verzinsel is van zwaar gereformeerden en dat het volkomen onbijbels is en dat gewoon iedereen zalig wordt, maar dan komt iemand anders en die beweert dat je de Bijbel helemaal nooit als bewijs kunt gebruiken, want de Bijbel is ook maar een boek wat door mensen geschreven is en er klopt gewoon helemaal niets van, eeuwig is niet eeuwig maar een bepaalde tijd, enz. enz.
Ik kan dit rijtje nog aanvullen met vanalles en nog wat, maar is het niet genoeg? En daar moet je dan telkens maar weer op reageren en telkens maar weer hetzelfde zeggen, en telkens maar weer in de verdediging gaan om de zuivere leer te bewaren.
Maar al met al is men toch nog goed gereformeerd. Word ik daar vrolijk van dan?

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 18 mei 2005 20:39

Of je er vrolijk van wordt.... misschien juist wel, omdat je voorlichting kunt geven aan jongeren, omdat je al wat meer levenservaring hebt en misschien daarom ook meer kennis van zaken?
Is het niet fijn om te kunnen helpen?

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 18 mei 2005 22:37

Mariamagdalena schreef:Of je er vrolijk van wordt.... misschien juist wel, omdat je voorlichting kunt geven aan jongeren, omdat je al wat meer levenservaring hebt en misschien daarom ook meer kennis van zaken?
Is het niet fijn om te kunnen helpen?

Ja, maar het helpt niet want niemand luistert. Bovendien, het zijn niet alleen jongeren hoor. Er zijn ook een heleboel oude dwaalgeesten hier.
Ik weet trouwens niet of ik vroeger anders schreef dan nu hoor. Volgens mij niet.

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 18 mei 2005 23:26

Jas als je het niet aan kan, dan kan je erover denken, ben ik hier op de juiste plek? hoor ik niet mijn gaven ergens anders te gebruiken?
ik zeg niet dat je hier fout zit hoor! van mij mag je blijven. maar als je het hier moeilijk hebt met totaal andere meningen, dan denk ik dat je je beter thuis voelt bij jongenen uit je eigen kerkgenootschap! of op een bijbelstudiekring van jouw bekenden, ik noem maar wat!
maar kijk maar wat je doet. tis maar een idee.

enne dwaalgeesten bestaan niet ;-)

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 19 mei 2005 07:29

DesertRose schreef:Jas als je het niet aan kan, dan kan je erover denken, ben ik hier op de juiste plek? hoor ik niet mijn gaven ergens anders te gebruiken?
ik zeg niet dat je hier fout zit hoor! van mij mag je blijven. maar als je het hier moeilijk hebt met totaal andere meningen, dan denk ik dat je je beter thuis voelt bij jongenen uit je eigen kerkgenootschap! of op een bijbelstudiekring van jouw bekenden, ik noem maar wat!
maar kijk maar wat je doet. tis maar een idee.

enne dwaalgeesten bestaan niet ;-)

Het heeft niks te maken met niet aan kunnen. Ik heb er verder geen problemen mee, ik zeg alleen dat ik er soms niet vrolijk van wordt.
Ik had dan ook niet eens in gedachten om weg te gaan. Valt tegen?
En dwaalgeesten bestaan wel degelijk. Daar gaan we weer. Ook Paulus heeft het in Ef. 6 over de geestelijke boosheden in de lucht. Ze bestaan dus wel.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 19 mei 2005 07:45

jas schreef:En dwaalgeesten bestaan wel degelijk. Daar gaan we weer. Ook Paulus heeft het in Ef. 6 over de geestelijke boosheden in de lucht. Ze bestaan dus wel.

Of ook de verleidende geesten uit 1 Tim. 4:1 of de dwalende sterren uit Judas 1:13. :?

jas schreef:Ja, maar het helpt niet want niemand luistert.

Volgens mij moet je er niet vanuit gaan dat er automatisch naar je geluisterd wordt als je iets schrijft. Het lijkt me juist van nuchterheid getuigen als je dat niet verwacht. Alles wat van dat verwachtingspatroon afwijkt, is meegenomen. Beter voor je humeur. :wink:
De meeste discussies verlopen immers zo dat er een scherpe scheidslijn ontstaat waarbij een aantal personen diametraal tegenovergestelde visies verkondigen. De personen die posten zijn dan ook vaak niet degenen die van een bepaalde visie overtuigd worden, want dat zijn ze vaak al. Ik denk dat het vooral de meelezers zijn die van een bepaalde visie overtuigd worden (of het er mee eens zijn), al hoor je daar vaak niet zoveel van.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 19 mei 2005 09:05

Jas,
Volgens mij nemen mensen dingen toch wel van je aan hoor.
Mensen zijn vaak koppig in hun mening, maar toch merk je dan dat als ze dingen wat langer op zich in laten werken, dat ze er toch over na gaan denken.
Ik denk juist wel dat je hier op de juiste plaats bent, alleen jammer dat je het soms zo somber ziet.
je hebt gelijk, er zijn ook wel oude dwaalgeesten, maar, dat kan ook tijdelijk zijn.
Mensen hebben vaak dat ze bv tijdelijk denken dat God ze verlaten heeft, en daardoor aal vanalles en nogwat gaan twijfelen, en later weer terugkomen.
Het is ook raar via internet, je ziet elkaar niet, hoort de intonatie van elkaars stem niet.
Ik schrijf nu een paar jaar op internet en merk dat mensen vaak misverstanden krijgen doordat het via internet is, tewijl je dat waarschijnlijk niet zou krijgen als je elkaar in het gezicht zou zien en elkaars stem hoort.
Wees niet bedroefd of kwaad Jas, mensen hebben vaak goede bedoelingen(daar ga in in ieder geval van uit) maar het is moeilijk, alles via schrijven, echt anders dan in het echt.
Soms vergeten mensen ook dat ze met personen praten, levende wezens met gevoel, en niet met een computer........
Mensen kunnen elkaar zo ontzettend kwetsen, nou valt dat op dit forum wel mee, dit is wel een fijn forum, maar er zijn echt veel fora waar mensen bewust hun best doen anderen pijn te doen, echt in hun ziel te kwetsen, dat maakt mij vaak bedroefd, dat men elkaar niet als gevoelig mens ziet, maar als een ding.
Ik dacht dat Christenen toch milder zijn.............. toch, Jas?
En volgens mij weet iedereen wel, dat Jas hier met de beste intenties schrijft.... :8>

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 19 mei 2005 10:18

Mariamagdalena schreef:Jas,
Volgens mij nemen mensen dingen toch wel van je aan hoor.
Mensen zijn vaak koppig in hun mening, maar toch merk je dan dat als ze dingen wat langer op zich in laten werken, dat ze er toch over na gaan denken.
Ik denk juist wel dat je hier op de juiste plaats bent, alleen jammer dat je het soms zo somber ziet.
je hebt gelijk, er zijn ook wel oude dwaalgeesten, maar, dat kan ook tijdelijk zijn.
Mensen hebben vaak dat ze bv tijdelijk denken dat God ze verlaten heeft, en daardoor aal vanalles en nogwat gaan twijfelen, en later weer terugkomen.
Het is ook raar via internet, je ziet elkaar niet, hoort de intonatie van elkaars stem niet.
Ik schrijf nu een paar jaar op internet en merk dat mensen vaak misverstanden krijgen doordat het via internet is, tewijl je dat waarschijnlijk niet zou krijgen als je elkaar in het gezicht zou zien en elkaars stem hoort.
Wees niet bedroefd of kwaad Jas, mensen hebben vaak goede bedoelingen(daar ga in in ieder geval van uit) maar het is moeilijk, alles via schrijven, echt anders dan in het echt.
Soms vergeten mensen ook dat ze met personen praten, levende wezens met gevoel, en niet met een computer........
Mensen kunnen elkaar zo ontzettend kwetsen, nou valt dat op dit forum wel mee, dit is wel een fijn forum, maar er zijn echt veel fora waar mensen bewust hun best doen anderen pijn te doen, echt in hun ziel te kwetsen, dat maakt mij vaak bedroefd, dat men elkaar niet als gevoelig mens ziet, maar als een ding.
Ik dacht dat Christenen toch milder zijn.............. toch, Jas?
En volgens mij weet iedereen wel, dat Jas hier met de beste intenties schrijft.... :8>

Dat laatste hoop ik toch maar, want dat is echt zo. Je moet het overigens niet te zwaar opvatten hoor. Het is niet zo dat ik er slapeloze nachten van heb, en ik vind het ook erg fijn om te mogen doen. Het is alleen soms een beetje frustrerend. Maar, en je zult het misschien niet geloven, ik ben en blijf een zeer vrolijk mens. :wink:

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 28 mei 2005 18:45

mooi jas! :D

*srry ik heb de rest niet gevolgd alleen dat je een gelukig ofzo mens was :oops: *
Trucking isn't a crime,

It's just a way of life!

Terug naar “Archief”