Gezin en financiën (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

tante-tortel

Re: Gezin en financiën (deel 2)

Berichtdoor tante-tortel » 12 okt 2009 08:45

marjo schreef:Ik dacht geld te besparen met Euroshopper koffiefilters. Wat kan daar nu mis mee zijn?
Nou ze gaan steeds stuk. AL twee keer opnieuw koffie moeten zetten en nu ga ik toch maar de AH-merk filters halen.
Goedkoop is duurkoop ](*,)

gewoon de aldi filters gebruiken gaan nooooooooit stuk! En is een stuk goedkoper.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 12 okt 2009 10:39

petra85 schreef:En 4000 per week meer, betekent nog niet dat je dan over houdt.
Laat ik voorop stellen dat ik met name vanuit betrokkenheid bij juridische advisering van bedrijven zo nu en dan inzage krijg in bedrijfsresultaten e.d., dus zelf geen agrarisch ondernemer ben ofzo, maar als je geen personeel hebt móet je met 4.000 euro per week extra toch wel wat over kunnen houden? Ik ga er vanuit dat Annette hier sprak over een (min of meer) toptijd - als je dan als ondernemer nog geen winst maakt, is er iets structureel mis lijkt mij... dan zou ik me afvragen of het überhaupt wel loont om door te gaan.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 12 okt 2009 11:54

marjo schreef:Ik dacht geld te besparen met Euroshopper koffiefilters. Wat kan daar nu mis mee zijn?
Nou ze gaan steeds stuk. AL twee keer opnieuw koffie moeten zetten en nu ga ik toch maar de AH-merk filters halen.
Goedkoop is duurkoop ](*,)

Wij hebben die altijd, en nog nooit kapot gegaan!

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 12 okt 2009 13:06

Misschien moet je eerst even de randjes opvouwen voor je hem in de filterhouder doet?

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 12 okt 2009 13:29

Misschien moet je eerst even de randjes opvouwen voor je hem in de filterhouder doet?

Dat is een goeie, ga ik eens even proberen :)

petra85 schreef:
En 4000 per week meer, betekent nog niet dat je dan over houdt.
Laat ik voorop stellen dat ik met name vanuit betrokkenheid bij juridische advisering van bedrijven zo nu en dan inzage krijg in bedrijfsresultaten e.d., dus zelf geen agrarisch ondernemer ben ofzo, maar als je geen personeel hebt móet je met 4.000 euro per week extra toch wel wat over kunnen houden? Ik ga er vanuit dat Annette hier sprak over een (min of meer) toptijd - als je dan als ondernemer nog geen winst maakt, is er iets structureel mis lijkt mij... dan zou ik me afvragen of het überhaupt wel loont om door te gaan.

Ik vermoed dat Petra het over omzet heeft en dat er nog bedrijfskosten af moeten. Boerenbedrijven zijn behoorlijk kapitaalintensief, hoor. Ik denk dat veel agrariers inderdaad economisch niet levensvatbaar zijn; maar je bedrijf opgeven dat vaak van generatie op generatie is opgebouwd doe je ook niet zo maar. En veel boerenbedrijven hangen van leningen aan elkaar, dus stoppen brengt ook de nodige problemen met zich mee.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 okt 2009 13:35

Speelt dit probleem niet bij alle ondernemingen? Het is toch een kwestie van vraag en aanbod en als er nu eenmaal meer aanbod is, dan daalt de prijs. Het punt bij de melkveebedrijven is dat de melkquota binnenkort los wordt gelaten, dus de boeren willen steeds meer produceren, hetgeen ook niet goed is voor het vraag- en aanbod. Dat neemt niet weg dat dit bij een gezin veel zorgen met zich mee kan brengen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 okt 2009 14:31

tante-tortel schreef:Misschien moet je eerst even de randjes opvouwen voor je hem in de filterhouder doet?

een klein beetje vochtig maken.

Zo doe ik dat ook altijd.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 13 okt 2009 09:11

Sjonge, als je bij ieder filterzakje na moet denken en handelingen moet verrichten, dan betaal ik wel een paar cent meer voor een pakje van AH huismerk hoor...
pobody's nerfect

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 13 okt 2009 09:16

Haha ja dat lijkt me ook niks filterzakjes die niet goed werken dan maar iets duurdere.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 13 okt 2009 09:22

Ik gebruik alleen nog met een verjaardag filterzakjes aangezien wij een senseo hebben en ik de enige ben die koffie drinkt. Maar op een verjaardag komt er altijd meer visite die koffie drinkt dus dat gebruik ik mijn oude koffiezetter. En dus ook al heel ouder filterzakjes. Ik denk toch zeker dat ze al 15 jaar oud zijn en ze doen het nog goed, toen gekocht in een grootverpakking van 100. Maar wel al gewoon bij de aldi. En het omvouwen van de randjes heb ik al van mijn moeder geleerd en dat was toch zeker al ruim 45 jaar geleden.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 13 okt 2009 09:29

Ik vouw m'n filterzakjes nooit om, maak ze niet vochtig en gooi ze gewoon in het apparaat. Ik zou niet weten welk merk ik heb, ik kijk alleen of ze gerecycled zijn, want ik hoef echt geen kwaliteitpapier ofzo :P

Senseo. Brr, ik vind het altijd zo'n tegenvaller als je rekent op een lekker kopje koffie. Laagje varkensvet er bovenop, hmmmmm ;)
Nee, ik ben erg blij dat we hier op het werk nog een gewoon koffieapparaat hebben. Bij mij geen senseo in m'n huis in ieder geval.
pobody's nerfect

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 13 okt 2009 09:37

Ik drink thuis nooit koffie alleen mijn man maar die wilde ook absoluut geen senseo als hij het ergens krijgt drinkt hij het wel maar liever niet.
Het is echt nep koffie ik heb bij mijn cliënten ook liever een vers gezet bakje koffie.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 okt 2009 09:46

ik proef geen verschil in DE senseo of DE gewone koffie.

En al die handelingen? nou dat zit er bij mij gewoon bij in als ik koffie zet.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 13 okt 2009 09:47

Nep koffie? Er zit gewoon echte koffie in hoor, en ik doe zelfs een slap bakkie, van gewoon één koffiepad door een dubbele koffie. Lekker, eigenlijk vind ik de koffie uit een koffiezetapparaat niet om te zuipen. Altijd te sterk, smaakt naar namaak, en ook nog niet heet.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 13 okt 2009 12:51

Mijn man is ook de enige die thuis koffie drinkt. En vind Senseo het lekkerste. Is tenminste altijd en overal het zelfde, alsdus manlief.

Zo, gister gebak gehaald voor op zijn werk (40 personen) en vrijdag verjaardag vieren. Die boodschappen tikken ook hard aan zeg.

Terug naar “Archief”