Homofilie deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor schelpje3 » 27 apr 2013 13:22

Dat heeft met boven en beneden niet zoveel te maken.
De discipelen hadden ook allen met kruis en moeiten te maken, en hoe zijn ze aan hun einde gekomen?
Je moet de duivel niet zo onderschatten. De Bijbel spreekt ook over boosheden in de lucht.
Als je probeert de Heere Jezus te volgen, krijg je onherroepelijk met vijandschap te maken.
Tot op een christelijk forum aan toe!

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 27 apr 2013 14:05

schelpje3 schreef:Als je probeert de Heere Jezus te volgen, krijg je onherroepelijk met vijandschap te maken.
Tot op een christelijk forum aan toe!

Dat proberen veel christenhomo's ook, Schelpje! En die krijgen juist met onbegrip en vijandschap te maken.
En helaass juist op een christelijk forum! Daarbij vallen ze dus totaal tussen wal en schip:
In de (homo)wereld zijn ze welkom, maar dan niet als christen
En in de christelijke wereld zijn ze welkom maar dan niet als homo

En zeg maar niks over dat kruis hoor: we hebben allemaal vaak behoorlijke rugzakjes.
Maar het deed ook bij Jezus veel meer pijn dat hij door zijn eigen volk de Joden, de farizeeërs in de kou werd gezet...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 27 apr 2013 14:16

Bij mij, en ik denk bij vele andere christenen ook, zijn ze van harte welkom!
Het zou best mogelijk kunnen zijn, dat één van onze kinderen mij op een dag komt vertellen:
mam, ik vecht er al jaren tegen, maar ik kan niet meer.
Denk je dat ik dan vijandig zou reageren?
Ik had het wel eens gezegd hier, eerst gaan mijn armen om die jongen of dat meisje heen.
Natuurlijk wordt het huilen, natuurlijk ben ik "geschokt en verdrietig".
Of als een jongen of meisje uit de kerk of vriendenkring hiermee komt.
Hij/zij blijft voor mij dezelfde hoor.
Maar nogmaals, ik kan niet goedpraten wat niet goed is.
En wat betreft die rugzakjes, ja, die kunnen heel divers zijn en zo vol!
Maar dit is het topic: homofilie, dus laten we ons maar tot dit rugzakje beperken JeeWee.
Echt, we staan dichter bij elkaar dan je zo op het oog zou zeggen :wink:

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 27 apr 2013 18:47

Schelpje heeft gelijk als ze stelt dat ingeval je eigen kinderen homo blijken te zijn je deze kinderen toch blift accepteren en met liefde omringen. Ook als je er moeite mee hebt. Dit forum werkt mee aan de bewustwoording van de problemen en reikt ook oplossingen aan. Liefdeloosheid en verwerping daar heeft niemand wat aan en is ook zeker niet in de lijn van het evangelie.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 28 apr 2013 21:36

maaarten

Berichtdoor maaarten » 29 apr 2013 10:55

boer schreef:http://www.psychologiemagazine.nl/web/Artikelpagina/Wat-je-vingerlengte-zegt-over-je-persoonlijkheid-1.htm

poeh zeg, blijkbaar ben ik dan een homo, want mijn wijsvinger is duidelijk langer dan mijn ringvinger. 8-[

Ik altijd denken dat ik hard sport, technisch ben ingesteld en hetero, maarja, als ik mijn vingertjes en dat artikel moet geloven, dan klopt daar helemaal niets van. :lol:

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 29 apr 2013 12:19

Mijn wijs- en ringvingers schelen aan beide handen 1 mm in het voordeel van de wijsvinger.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 29 apr 2013 12:33

Tante Pollewop schreef:Mijn wijs- en ringvingers schelen aan beide handen 1 mm in het voordeel van de wijsvinger.

mijn wijsvinger is wel een halve cm langer dan mijn ringvinger

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 16 mei 2013 15:08

Ik kwam een 'leuke' quote tegen in het RD en dan bedoel ik met name de laatste zin:

Onderzoek aan de Universiteit van Amsterdam wijst uit dat voornamelijk jonge mannen zich schuldig maken aan geweld tegen homoseksuelen. „Ze voelen zich bedreigd door het idee dat andere mannen hen als seksobject zien.”

Eerlijk gezegd heb ik dit zelf ook vaak genoeg ervaren en ook hier zie je met name de mannen fel op homoseksualiteit reageren...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 16 mei 2013 15:33

JeeWee schreef:Eerlijk gezegd heb ik dit zelf ook vaak genoeg ervaren en ook hier zie je met name de mannen fel op homoseksualiteit reageren...

Ja? word je ook agressief als de mannen je weer eens belagen ? :lol:

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 16 mei 2013 15:37

JeeWee schreef:Onderzoek aan de Universiteit van Amsterdam wijst uit dat voornamelijk jonge mannen zich schuldig maken aan geweld tegen homoseksuelen. „Ze voelen zich bedreigd door het idee dat andere mannen hen als seksobject zien.”

.[/quote]
Misschien moeten die mannen toch eens vaker hier meelezen om te zien dat het juist om een relatie gaat in liefde en trouw.
Of zouden de betreffende heren toch af en toe andere mannen beloeren met lustvolle blikken?
Hoe komen ze hier anders toch bij?

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 16 mei 2013 16:20

Ik merk dat vooral mannen het vaak moeilijker vinden om met homo's om te gaan omdat ze wellicht bang zijn dat de homo's een oogje op ze zouden kunnen hebben.

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Wim2600 » 16 mei 2013 16:37

JeeWee schreef:Ik merk dat vooral mannen het vaak moeilijker vinden om met homo's om te gaan omdat ze wellicht bang zijn dat de homo's een oogje op ze zouden kunnen hebben.

Ik vraag me af of die mannen dan ook zo onwennig omgaan met heteroseksuele vrouwen, want daar bestaat dat "risico" ook...

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 16 mei 2013 16:43

Wim2600 schreef: Ik vraag me af of die mannen dan ook zo onwennig omgaan met heteroseksuele vrouwen, want daar bestaat dat "risico" ook...

Maar dát vinden die mannen dan weer minder erg dan het idee dat iedere homo hen zou bespringen...

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 16 mei 2013 19:19

Om door een paar mannen bekeken en begeerd te worden voelt natuurlijk veel bedreigender aan dan door een paar dames te worden bekeken.

Is dat echt zo moeilijk om voor te stellen.
Bovendien is het onfatsoenlijk en vulgair.

Terug naar “Archief”