Goeie opmerkingen Hubert. Ik pak er een paar uit...
hubert schreef: Wat zou je dan de homo in kwestie aanraden.
Ik raad christenhomo's altijd aan om in gesprek te gaan met God. En dat betekent dus vooral ook het biddend zoeken in het Woord van God. Mensen kunnen de stem van God vertroebelen. Er ontstaat ruis. En wat God je te zeggen heeft, staat boven de interpretatie van mensen.
hubert schreef: Blijf je nog bij deze gemeente/groep of kun je je energie op een andere manier inzetten (en wellicht effectiever) voor een bredere doelgroep? Zoals op dit forum!
Voor mij is dat ook best een issue geweest: blijf ik bij de gemeente waar men moeilijk uit de voeten kan met homoseksualiteit of zoek ik een 'lichtere' gemeente. Ik kwam tot de conclusie dat ik moest blijven. Ik heb het voedsel daar nodig en ik merk dat ik binnen de gemeente en nu ook binnen het gehele kerkverband meer kan betekenen.
En inderdaad: ook op een forum als dit ben ik actief. Vaak staat mijn explosieve karakter me in de weg en reageer ik te fel, maar toch probeer ik het geduld op te brengen om de andere kant duidelijk te maken.
Daarnaast heb ik zo'n 8 jaar geleden met een paar anderen het Regenboogforum opgezet, waar christenhomo's (en hetero's) met elkaar in gesprek kunnen gaan.
hubert schreef: ijn er nog andere ideeën/mogelijkheden om tot een beter begrip van het verschijnsel 'homofilie' te komen? Ik heb begrepen dat er ook een gaypridebootje meedoet aan de vlootschouw op 30 april. Is dit een goede mogelijkheid?
Wel was ik vier keer één van de intiatiefnemers van de christenboot op de Canalparade. Ik geloof dat daar zegen op heeft gerust door uit te dragen dat er een God is die leeft en ook oog voor homo's heeft. Het is me niet altijd in dank afgenomen en dat begrijp ik.
Maar al dat soort risico's neem ik dan maar zoalng er nog te veel homo's de kerk ontvluchten omdat er te veel onbegrip is.