Homofilie deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor Tante Pollewop » 25 apr 2013 07:34

Gisteravond ging het wel over de daders. Of ze al gepakt waren.
Helaas is dat nog niet gebeurd.
Zelf weet hij niets meer vanaf het moment dat hij naar buiten liep. Zijn vriend had bloed in zijn oog en heeft daardoor ook niet veel kunnen zien.

Het is een vooroordeel dat potenrammen voornamelijk op het conto staat van nieuwe nederlanders. Er zijn namelijk ook groepen die een rechts pvv gestel hebben en het ook niet hebben op joden, homo's en marokkanen.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 25 apr 2013 08:12

Tante Pollewop schreef:Gisteravond ging het wel over de daders. Of ze al gepakt waren.
Helaas is dat nog niet gebeurd.
Zelf weet hij niets meer vanaf het moment dat hij naar buiten liep. Zijn vriend had bloed in zijn oog en heeft daardoor ook niet veel kunnen zien.

Het is een vooroordeel dat potenrammen voornamelijk op het conto staat van nieuwe nederlanders. Er zijn namelijk ook groepen die een rechts pvv gestel hebben en het ook niet hebben op joden, homo's en marokkanen.

De PVV is geenszins anti homo of anti joods te noemen, natuurlijk
Geert Wilders' vrouw is joods en hij gaat vooortdurend op vakantie naar Israel .
Ik denk niet strormfronters op hem stemmen.
Voordat je klappen krijgt heb je nog geen bloed in je oog, lijkt me, en kun je beslist wel zien wat voor iemand er voor je staat.
maar goed, dat is taboe dus.
Alsof er nog niet genoeg homo's in elkaar geslagen zijn door een bepaalde groep..

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 25 apr 2013 08:45

Ik denk niet dat het taboe is, ik kan me goed voorstellen dat je tijdens zo'n gebeurtenis geen gelegenheid en tijd hebt om eens uitgebreid te gaan bekijken wie je aan het slaan is.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 25 apr 2013 08:59

En daarnaast, de PVV is wel uitgesproken anti Marokkaans. Is dat minder erg?

alexander91
Majoor
Majoor

Berichtdoor alexander91 » 25 apr 2013 09:33

Tante Pollewop schreef:En daarnaast, de PVV is wel uitgesproken anti Marokkaans. Is dat minder erg?

Hoezo zou "boer" dat suggereren? Jij zegt dat de PVV anti-Joods is, maar dat klopt gewoon niet.

Dat de PVV op een dergelijke beledigende manier de weerzin tegen Marokanen uit is erg. Maar positief is dat ze een onvrede van het volk op deze manier vertolken. Beter via democratie dan dat het volk het maar moet opkroppen en dat het dan later ondemocratisch naar buiten komt. Deze weg lijkt mij een goede kanalisering van de gevoelens, ook al zijn die niet goed.

Zo is het ook met homo-emancipatie: zolang we in gesprek zijn, gaat het goed en zal langzaam maar zeker verandering optreden. Als we het stil houden en taboe zoals in Frankrijk, dan ontploft de bom ineens en komt er geweld aan te pas. Als mensen hun mening niet meer mogen uiten omdat het een slechte mening is (in andermans ogen), vinden ze altijd wel andere manieren om die te uiten. Zo werken veel mensen nu eenmaal.
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 25 apr 2013 09:54

hoho, ik heb niet gezegd dat de pvv anti-joods is.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 25 apr 2013 11:53

Tante Pollewop schreef:En daarnaast, de PVV is wel uitgesproken anti Marokkaans. Is dat minder erg?

Het schijnt de grootste partij van NL te zijn, als er nu verkiezingen werden gehouden.
Waarom zouden de stemmers erop een hekel hebben aan marokanen en niet aan, laten we zeggen indonesiers?

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 25 apr 2013 15:45

pssst... dit topic gaat niet over Marokkanen of Indonesiërs... off topique-smile
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 25 apr 2013 18:48

JeeWee schreef:pssst... dit topic gaat niet over Marokkanen of Indonesiërs... off topique-smile

Pssst... maar het gaat wel over homo's die nog al eeens in elkaar getrapt worden en de daders behoren opvallend vaak tot een bepaalde groep.
begint het verband al een beetje door te dringen?
Of is je tolerantie van zo'n enorme grootte, dat het ''weg met onszelf'' zich inmiddels vertaald in de onderwerping aan de islam ?

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 25 apr 2013 18:58

Tante Pollewop schreef:Ik denk niet dat het taboe is, ik kan me goed voorstellen dat je tijdens zo'n gebeurtenis geen gelegenheid en tijd hebt om eens uitgebreid te gaan bekijken wie je aan het slaan is.

Ach, het zijn echt niet alleen homo's hoor, die in elkaar getrapt worden.
De laffe daders zoeken vooral iemand waarvan ze zeker weten dat ze winnen.
En zelfs al was er een camera geweest, de beelden bijna 2 maanden later pas openbaar maken helpt ook niet veel, natuurlijk.

http://www.elsevier.nl/Nederland/nieuws ... -1241463W/

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 26 apr 2013 09:26

Citaat Alexander
Zo is het ook met homo-emancipatie: zolang we in gesprek zijn, gaat het goed en zal langzaam maar zeker verandering optreden. Als we het stil houden en taboe zoals in Frankrijk, dan ontploft de bom ineens en komt er geweld aan te pas. Als mensen hun mening niet meer mogen uiten omdat het een slechte mening is (in andermans ogen), vinden ze altijd wel andere manieren om die te uiten. Zo werken veel mensen nu eenmaal.

Ik denk dat je gelijk hebt Alexander, maar soms komt men op een punt dat gesprekken doodlopen. En wat doe je dan? Als ik terug ga naar het topic en kijk naar behoudende christenen dan blijven die bv op het standpunt staan. dat homoseksualiteit zondig is, dat God het niet wil en dat liefdevolle relaties niet mogen. Wat zou je dan de homo in kwestie aanraden. Blijf je nog bij deze gemeente/groep of kun je je energie op een andere manier inzetten (en wellicht effectiever) voor een bredere doelgroep? Zoals op dit forum! Zijn er nog andere ideeën/mogelijkheden om tot een beter begrip van het verschijnsel 'homofilie' te komen? Ik heb begrepen dat er ook een gaypridebootje meedoet aan de vlootschouw op 30 april. Is dit een goede mogelijkheid? De kerken staan blijkbaar buiten spel, want ik hoor niets uit die hoek. Het is echt post postchristelijkheid ten top! Alleen dat stomme lied al!

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 26 apr 2013 10:06

Goeie opmerkingen Hubert. Ik pak er een paar uit...
hubert schreef: Wat zou je dan de homo in kwestie aanraden.

Ik raad christenhomo's altijd aan om in gesprek te gaan met God. En dat betekent dus vooral ook het biddend zoeken in het Woord van God. Mensen kunnen de stem van God vertroebelen. Er ontstaat ruis. En wat God je te zeggen heeft, staat boven de interpretatie van mensen.

hubert schreef: Blijf je nog bij deze gemeente/groep of kun je je energie op een andere manier inzetten (en wellicht effectiever) voor een bredere doelgroep? Zoals op dit forum!
Voor mij is dat ook best een issue geweest: blijf ik bij de gemeente waar men moeilijk uit de voeten kan met homoseksualiteit of zoek ik een 'lichtere' gemeente. Ik kwam tot de conclusie dat ik moest blijven. Ik heb het voedsel daar nodig en ik merk dat ik binnen de gemeente en nu ook binnen het gehele kerkverband meer kan betekenen.
En inderdaad: ook op een forum als dit ben ik actief. Vaak staat mijn explosieve karakter me in de weg en reageer ik te fel, maar toch probeer ik het geduld op te brengen om de andere kant duidelijk te maken.
Daarnaast heb ik zo'n 8 jaar geleden met een paar anderen het Regenboogforum opgezet, waar christenhomo's (en hetero's) met elkaar in gesprek kunnen gaan.

hubert schreef: ijn er nog andere ideeën/mogelijkheden om tot een beter begrip van het verschijnsel 'homofilie' te komen? Ik heb begrepen dat er ook een gaypridebootje meedoet aan de vlootschouw op 30 april. Is dit een goede mogelijkheid?
Wel was ik vier keer één van de intiatiefnemers van de christenboot op de Canalparade. Ik geloof dat daar zegen op heeft gerust door uit te dragen dat er een God is die leeft en ook oog voor homo's heeft. Het is me niet altijd in dank afgenomen en dat begrijp ik.

Maar al dat soort risico's neem ik dan maar zoalng er nog te veel homo's de kerk ontvluchten omdat er te veel onbegrip is.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 26 apr 2013 20:52

JW
Ik heb het voedsel daar nodig en ik merk dat ik binnen de gemeente en nu ook binnen het gehele kerkverband meer kan betekenen.

Je moet geen schade aan de ziel lijden door in een gemeente te gaan zitten waar je je niet thuis voelt. Toch denk ik dat het je spanning geeft als je niet ten volle geaccepteerd wordt. Het is knap als je het op kunt brengen. Hopelijk wordt het klimaat daar beter.

JW
Ik raad christenhomo's altijd aan om in gesprek te gaan met God. En dat betekent dus vooral ook het biddend zoeken in het Woord van God. Mensen kunnen de stem van God vertroebelen. Er ontstaat ruis. En wat God je te zeggen heeft, staat boven de interpretatie van mensen.

Dat klinkt mooi, maar werkt God voor jou dan niet via mensen? Zij moeten namelijk handen en voeten geven aan het Woord. Zij hebben zoiets als het liefdesgebod te praktiseren. Het is ook fijn voor je gemoedsrust als er christenen in je omgeving zijn die je van harte accepteren. Dan kun je je ook eens met andere (interessantere?) zaken bezig houden. Het lijkt mij trouwens knap vervelend om altijd maar je geaardheid te moeten verdedigen. Je komt inderdaad soms wel emotioneel over, maar dat vind ik niet zo gek als je zo getergd wordt met onzinnige denkbeelden. Ik zou je wel aanraden een beetje afstand te nemen. Je kunt de beperkte visie van sommige mensen toch niet veranderen. Volgens de Schrift moet je dan de netten aan de andere kant uitzetten. :lol:

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 27 apr 2013 11:21

Hebben jullie wel eens van de uitdrukking gehoord:
wie de Heere Jezus wil volgen, moet zijn kruis opnemen en Hem volgen.
Kruis opnemen betekent: dat je geen gladjes verlopend leven krijgt en met moeiten, spot en hoon te maken krijgt.
Het gaat vaak "tegen het vlees" in.
Het is makkelijker elkaar naar de mond te praten, een levende vis zwemt tegen de stroom in!
En ondanks dat tante Pollewop en ik niet op één lijn zitten, blijft hij aardig en beschaafd d:)b
Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn, om toch een fijne forum-band met iemand te hebben.
Top PW, laten we het zo houden :D

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 27 apr 2013 11:39

schelpje3 schreef:Hebben jullie wel eens van de uitdrukking gehoord:
wie de Heere Jezus wil volgen, moet zijn kruis opnemen en Hem volgen.
Kruis opnemen betekent: dat je geen gladjes verlopend leven krijgt en met moeiten, spot en hoon te maken krijgt.
Het gaat vaak "tegen het vlees" in.

Je bent van ''beneden'', of je bent van ''boven'', Schelpje.
Wie het vatten kan, vatte het.

''Door Zijn offer voor onze zonden heeft Christus de macht van de satan vernietigd: “En de grote draak werd (op de aarde) geworpen, de oude slang, die genaamd wordt duivel en de satan, die de gehele wereld verleidt; hij werd op de aarde geworpen en zijn engelen met hem. En ik hoorde een luide stem in de hemel zeggen: Nu is verschenen het heil en de kracht en het koningschap van onze God en de macht van zijn Gezalfde; want de aanklager van onze broeders, die hen dag en nacht aanklaagde voor onze God, is nedergeworpen. En zij hebben hem overwonnen door het bloed van het Lam en door het woord van hun getuigenis, en zij hebben hun leven niet liefgehad, tot in de dood” (Openbaring 12:9 t/m 11).

Terug naar “Archief”