Gezin en huishouding deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Gezin en huishouding deel 3

Berichtdoor LeChat » 13 okt 2009 13:11

Wij zijn zaterdag niet aan het huishouden toegekomen en 's avonds heb ik het deze week te druk met studeren voor mijn examens beroepsopleiding, nou, dat merk je echt gelijk... er moet nodig gestofzuigd worden. Nu is dat de taak van mijn man en ik heb al voorzichtig voorgesteld dat dit ook een keertje doordeweeks ('s avonds) zou kunnen, maar hij lijkt niet van de zaterdag te willen afwijken 8). Grote kans dat ik het dan toch maar ff zelf ga doen...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 16 okt 2009 19:01

ik heb bijna alles woensdag overdag kunnen doen
vanochtend boodschappen gedaan en de was gedaan
zometeen nog even stofzuigen en dweilen
hamsterkooi schoonmaken
en dan hou ik het weekend voor gezien
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 17 okt 2009 12:12

zo, manlief is een weekendje weg en wat doe ik? jawel, braaf het hele huis alleen schoonmaken... 8)
[size=85](Hier merk ik toch duidelijk een man/vrouwverschil... als ik een weekend weg ben, dan doet mijn man het hele weekend niets, belt zondagmiddag eens hoe laat ik ongeveer thuis ben en haalt dan nog even snel een stofzuiger door het huis... Tegen de tijd dat ik thuiskom staat de vaatwasser net aan :mrgreen: )[/size]

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 17 okt 2009 21:15

@elvira: dat herken ik (gelukkig) niet, dat man/vrouwverschil bedoel ik. Ik was vandaag aan 't werk en mijn man heeft, terwijl hij niet zo fit is, echt veel gedaan in 't huishouden vandaag - het hele huis gestofzuigd, uit zichzelf een was gedraaid, de vaatwasser uitgeruimd, alvast de tafel gedekt voor ik kwam, het aquarium verschoond (niet helemaal huishouding, oké, maar staat wel in de kamer op 't zicht en nu bromt dat ding tenminste een stuk minder, dus daar ben ik erg blij mee), etc.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 okt 2009 22:02

ik mag officieel niet stofzuigen, maar ik ben eigenwijs en doe het gewoon toch. Als ik aan het werk ben en m'n man is thuis aan het werk dan haalt hij de stofzuiger even door het huis heen. Echt heerlijk is dat.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 17 okt 2009 22:06

Mijn zusje was hier vandaag en die heeft de huiskamer en keuken gedaan. Vanmiddag heb ik zelf nog even de wc en badkamer gedaan.
Mijn man is de stofzuiger om de dag doet hij het meestal is goed te doen en als het boven nodig is vraag ik het gewoon. Als ik aan het werk ben in het weekend maakt mijn man alles netjes en doet hij de afwas en de was ophangen.
Gelukkig heb ik een hele nette man die wel ''ziet'' wat er gedaan moet worden terwijl hij dat van huis uit niet gewend is.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 18 okt 2009 07:49

@Le Chat: Normaal verdelen wij het huishouden netjes onder ons twee-en. Mijn man stofzuigt en doet de keuken + vaatwasser; ik dweil, maak de badkamer schoon en regel de was. Maar ik ben altijd wel diegene die het initiatief moet nemen of hem iets specifiek moet vragen, anders blijft het huishouden liggen. [-X
Gelukkig ruimt hij wel goed alle troep op die ik achter me laat slingeren... :lol: :mrgreen:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 19 okt 2009 10:37

@elvira: Hij doet het dan iig wel... Lijstjes maken wil ook wel eens helpen als je zelf weg bent/moet. Mannen vinden afvinklijstjes wel leuk geloof ik. 8)

En wat dat rondslingeren betreft: ik ben hier ook degene die het meeste laat slingeren, alleen ruimt mijn man het meestal niet op maar wijst me erop en moppert 'n beetje - wie weet gaat 't ooit nog 'ns helpen en kom ik van die tic af :wink:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 19 okt 2009 10:46

Haha....ik ben ook degene die overal hoopjes maakt. Mijn man daarentegen is erg netjes. Afvinklijstjes maken voor hem werkt niet. Om de een of andere reden komt mijn man niet verder dan de constatering dat de badkamer c.q. kamer vies is. Het noopt hem niet tot verdere actie.

Gewoon een huishoudelijk hulp nemen....voorkomt een hoop discussie.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 19 okt 2009 12:26

ajl schreef:Haha....ik ben ook degene die overal hoopjes maakt. Mijn man daarentegen is erg netjes. Afvinklijstjes maken voor hem werkt niet. Om de een of andere reden komt mijn man niet verder dan de constatering dat de badkamer c.q. kamer vies is. Het noopt hem niet tot verdere actie.

haha, hoe herkenbaar!
Al moet ik zeggen dat mijn man niet echt netjes is.. hij ziet mijn (hoopjes)rommel wel maar z'n eigen meestal niet.. :?
kom ik 's ochtends beneden, staat er van de vorige avond een leeg bierflesje op 't aanrecht en liggen de donald duckies midden op tafel ipv in de krantenbak. en onder 'tafel afruimen' verstaat hij de spullen op het aanrecht zetten. Dan kan ik het vervolgens in de vaatwasser doen..
Mijn man doet weinig tot niets in het huishouden. alleen als we bijv. allebei weg moeten en er moeten meerdere dingen nog gedaan worden. Als ik het dan vraag doet hij het wel.
Maar hij hoeft het van mij ook niet. Ik werk maar 20 uur in de week buitenshuis en hij normaal gesproken rond 50 à 60. (in drukke tijdens zelfs soms 80.). dan hoeft hij van mij niet ook nog eens in huis aan het werk. en dan erbij doe ik het ook net zo lief zelf, weet ik zeker dat het goed gebeurt :mrgreen:
wel doet hij het meest buiten: stoep aanvegen, konijn uitmesten en auto wassen bijv.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 19 okt 2009 12:34

vpk schreef:konijn uitmesten

=D> :mrgreen:
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 19 okt 2009 13:17

Funlover schreef:
vpk schreef:konijn uitmesten

=D> :mrgreen:

:?:
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 19 okt 2009 13:40

Ik neem aan dat je bedoelt dat het konijnenhok uitgemest moet worden ipv het konijn. :wink: . Het staat nu erg grappig in het zinsverband.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 19 okt 2009 13:58

ajl schreef:Ik neem aan dat je bedoelt dat het konijnenhok uitgemest moet worden ipv het konijn. :wink: . Het staat nu erg grappig in het zinsverband.

Juist ja idd :wink:
Dat zijn altijd van die leuke versprekingen....
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 19 okt 2009 14:09

:idea:
ach ja.. in onze streek kunnen we niet zo goed ABN.

maar bedoelde idd het konijnenhok ja :mrgreen:
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Terug naar “Archief”