Gezin en financiën (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daatje123

Re: Gezin en financiën (deel 2)

Berichtdoor Daatje123 » 03 sep 2009 16:04

welkom hoor :wink: .

Maar dat kun je bij zoveel winkels niets meer kopen :( .

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 sep 2009 16:56

*Annette* schreef:Laatst hoorde ik me pa tegen iemand zeggen, het hoeft geen 2 jaar zo te duren met de lage melkprijs...
dan staat er een bord in de tuin. Ik schrok hier eigenlijks best wel van. Van sparen komt voorlopig dus niks :(...

dikke hug! heel herkenbaar! :(

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 03 sep 2009 18:29

Het lijkt er inderdaad op dat je dan bijna nergens meer kunt kopen.
Ik denk dat het belangrijk is om ons er van bewust te zijn, dat zulke dingen gebeuren blijkbaar.
Ik weet ook eigenlijk niet wat er aan te doen.
Maar probeer toch om dan die winkels maar even te mijden. Of misschien krijgt die vereniging die het onderzoekt het voor elkaar dat er beter op gelet gaat worden.

En dat de boeren de grootste vervuilers zouden zijn lijkt me eigenlijk overdreven, maar het werd wel even gezegd.
Ik moet er niet aan denken dat we een nederland zouden krijgen zonder boeren, tuinders en vissers. Dan wordt het helemaal zo een kil kikkerlandje! (oh nee, die leven er dan niet meer )

*Annette*
Majoor
Majoor

Gezin en financiën (deel 2)

Berichtdoor *Annette* » 04 sep 2009 11:14

Thanks PPM en de anderen!

Ik let er eigenlijks nooit op waar de kleding vandaan komt die ik koop :oops:.

Inderdaad is het denk ik wel wat te overdreven dat de boeren de grootste vervuilers zouden zijn. Ben eigenlijks wel heel benieuwd waarom ze dat vinden/op baseren. Wat denken ze dan wel niet van auto's/vliegtuigen/fabrieken/vuurwerk ed... Moet je bij Rotterdam (of waar het dan ook wezen mag) eens kijken wat daar allemaal wel niet de lucht ingaat [-X.
Wat de toekomst brengen moge........

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 04 sep 2009 15:20

tante-tortel schreef:En dat de boeren de grootste vervuilers zouden zijn lijkt me eigenlijk overdreven, maar het werd wel even gezegd.

Wie zei dat? (heb ik even gemist)

Je zou je natuurlijk wel kunnen afvragen wat beter is voor het milieu: hier gewassen verbouwen in kassen, of dezelfde gewassen verbouwen in warme landen en ze hierheen transporteren. Ik gok het laatste, maar weet het niet zeker.

Ik let er wel op of ik groente koop uit Nederland of uit een ander werelddeel. Wel jammer dat kiwi's altijd uit Nieuw Zeeland komen.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 04 sep 2009 15:40

Nou dat werd gezegd op tv in een nieuws bulleten.

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 04 sep 2009 18:34

Dat lijkt me niet zo heel vreemd, dat gaat waarschijnlijk over de ammoniak die dieren uitstoten in hun mest.
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 07 okt 2009 12:23

naar mijn mening is de rekening sneller leeg dan afgelopen jaar. Wat kan je doen om bijv. te sparen? Heb net een verzekering de deur uit gegooid (moet nog bevestigd worden) en de Rechtsbijstand van Centraal Beheer. Graag tips om zo zuunig mogelijk te leven :D (niet dat het zo'n ramp is bij ons, maar tips zijn altijd welkom)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 okt 2009 12:29

ik merk nu wel dat ik weinig geld uit geef als ik geen los geld in m'n portomonee heb. Ik pin nu alle boodschappen en dat is wel veel minder. Maar dat is ook per persoon heel verschillend.

Wij gaan er straks per maand iets van 500/600 euro erop vooruit (qua salaris).

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 07 okt 2009 12:32

Ik ben eindelijk afgestudeerd en kan nu gaan werken. Ik heb nog geen vaste baan, maar door verschillende bijbaantjes die ik heb (en die ook nog leuk en leerzaam zijn) gaan wij er komende tijd alleen maar op vooruit. Ik kon vorige maand voor het eerst wat op mijn spaarrekening zetten dat voelt toch wel lekker.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 07 okt 2009 12:43

Ik heb van de week nog eens alles op een rijtje gezet wat onze inkomsten en uitgaven zijn. En het is niet dat we moeten bezuinigen maar we willen nog wat grote dingen aan ons huis doen.
Mijn man zijn loon komt de vijftiende van de maand binnen en dan zetten we gelijk het bedrag op de spaarrekening wat we willen sparen en ik pin 300 euro dat is voor een maand boodschappen.
Rond de vijf en twintigste krijg ik mijn loon en worden alle vaste lasten afgeschreven als het goed is houden we dan rond de 400 euro over die we vrij kunnen besteden aan kleding,verjaardagen,benzine geld enz wat daar weer van over is gaat naar de spaarrekening.
En het boodschappen geld wat over is gaat gewoon in een potje waar ik geld uit pak voor collectes enz.
Wij hebben het afgelopen jaar amper gespaard en op deze manier kunnen we snel en gericht sparen om volgend jaar de tuin,schilderwerk buiten en misschien nog wel een nieuwe keuken te plaatsen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 okt 2009 12:49

voor verbouwingen en onderhoud hebben we een apparte rekening waar al vrij veel geld op staat.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 07 okt 2009 12:51

Wij hebben een hekel aan allemaal verschillende rekeningen. En hebben daarom ook maar 1 spaar en 1 betaal rekening en dat werkt voor ons super handig. Wij hadden ook veel geld op onze spaar staan maar als je eenmaal aan een grote verbouwing begint is het einde zo in zicht hoor :lol:

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 07 okt 2009 14:30

Ik zie ook het nut nog steeds niet in van allemaal verschillende rekeningen, tenzij het met rente te maken heeft.
Het gaat er meer om dat je weet wat je uit wilt geven en wanneer. Als je weet dat je volgend jaar wilt verbouwen, dan gooi je een hoop op de spaarrekening en dan haal je daar dus zo min mogelijk vanaf, liefst niks wat niet was ingepland. Dan ben je er toch ook? Daar heb je geen aparte rekening voor nodig. Je moet gewoon af en toe voor jezelf helder hebben hoeveel je op termijn nodig hebt, hoeveel er nu is en wat er nog bij gaat komen.

Wij moeten binnenkort met de hypotheek aan de slag. Ben zéér benieuwd wat daar allemaal nog aan komt te hangen!
pobody's nerfect

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 okt 2009 14:43

Die rekening die wij extra hebben is voor onze hypotheek + verbouwingskosten. Daar hebben we geen pasje van etc. Dus via internetbankieren. We willen gewoon niet voor verrassingen komen te staan.
Laatst gewijzigd door Evelien op 07 okt 2009 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”