Zwanger deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 24 jun 2008 09:35

Super ja! Ik zat het idd ook even met verbazing te lezen, maar wat geweldig zeg! Gefeliciteerd!
Hier begint het zo langzamerhand ook wel een beetje te kriebelen maar 'k denk dat wij nog wel even een jaartje wachten.
M'n man wordt er al helemaal gek van, we hoorden gisteren ook weer van een zwangerschap, de zoveelste in onze kennissenkring. Ik vind 't helemaal geweldig maar hij vindt het geloof ik nog een beetje benauwend.

Ik kan me voorstellen dat je er idd mee zit met kinderopvang enzo. Je kunt via internet wel uitrekening wat je terug krijgt aan belasting. Meestal is dat wel de moeite waard.
Ik zou persoonlijk denk ik ook voor een gastouder gaan, maar dat is ieder z'n keuze. 'k Vraag me wel af of wij ons als vrouwen helemaal op moeten offeren voor ons kind. Je mag toch ook best wel eens even voor jezelf kiezen en bijv. een paar dagen werken per week? Je kind zal je daar als goed is echt niet op aankijken en als jij dat nodig hebt, moet je dat ook gewoon doen. Je kind heeft er niks aan als jij je niet happy voelt omdat je je eigenlijk verplicht voelt om bij je kindtje thuis te blijven.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 24 jun 2008 10:37

Gefeliciteerd MissF en man ;-)

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 24 jun 2008 10:59

Gefeliciteerd! Erg leuk! Geniet van je zwangerschap.

Ik zou eens op internet kijken voor de kinderopvangtoeslag. Je krijgt heel veel vergoed, op de site van het ministerie van Onderwijs staat de berekening voor 2009. Per saldo hoef je zelf maar heel weinig te betalen en loont het werken!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 24 jun 2008 11:58

Natuurlijk ook namens mij gefeliciteerd met dit grote nieuws. En ook ik had dit nog niet verwacht! Geniet ervan en zorg goed voor je zelf, dat overdreven gedoe is niet nodig hoor. Zolang jij je goed voelt en de symptonen van je lichaam in de gaten houd kun je alles doen wat je voorheen ook deed.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 jun 2008 15:15

Dank je wel allemaal, echt lief!
En nee, misschien niet zo verwacht, maar het was geen impulsieve actie ;)
En idd vanavond krijg ik lekker zwanger mijn diploma, en eigenlijk ben ik daar best trots op (dat ik sowieso mijn diploma krijg, en ook nog eens met buikje!)

Ik heb ook wel hee bewust vaak gezegd dat we even willen wachten. Ik heb een bloedhekel aan vragen van mensen. Wij zijn best snel getrouwd, dus die vragen zijn we omzeild, maar vragen naar wanneer we kinderen willen, bah. Dat gaat niemand iets aan. Dus niemand wist uberhaupt dat we met de pil gestopt waren. Fantastisch om dan de reacties te zien :D
En we hebben wel heel bewust gekozen om meer da een half jaar samen te blijven. Dat vonden we enorm belangrijk. En ik voel me nog steeds dezelfde (op de klachtjes na), dus we hebben nu nog 6,5 maandjes om eraan te wennen :D

Ja, de babykamer zit al helemaal in mijn hoofd. Het ledikantje hebben we al, waar ik vroeger in lag. Die is gewoon wit. De kinderwagen hebben we ook, ook die van mijn moeder vroeger, een oude Engelse, donkerblauw. Daar ga ik echt van kwijlen. Toen ik heel klein was zei ik al dat ik die wilde hebben later. terwijl ik helemaal geen kind wilde ;)
De rest van de babykamer wordt denk ik lichtgeel, grijs en wit. De ene muur grijs, de andere geel. De andere twee retro benhang met wit, geel en grijs.

Ik hou niet van echte babykamers met poesjes, lammetjes, beertjes etc. Ik wil een stoere retro kamer.
Nu nog het behang zoeken, geen idee of het bestaat. Ik zag pas wel bij de Blokker allemaal knuffels enzo in geel en grijs en toen bedacht ik: ja, dat is het!
En de vloer denk ik grijs laminaat. Of vloerbedekking, maar ik weet niet of ik dat fijn vind.

En we kunnen eventueel een antiek wiegje lenen van mijn schoonzus, voor op onze slaapkamer, maar daar kom ik een beetje van terug. Laat het kind maar lekker op een eigen kamertje, anders hoor je elk piepje en huiltje denk ik.

En morgen nog even op pad voor nog wat kleren, want ik vind 3 stelletjes toch echt net te weinig.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 24 jun 2008 15:26

Spannend joh missF. Dat wordt showen van een buikjefoto :mrgreen: . Ben benieuwd! Pas je je gewone kleding nu al niet meer?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 jun 2008 15:28

Daatje123 schreef:Spannend joh missF. Dat wordt showen van een buikjefoto :mrgreen: . Ben benieuwd! Pas je je gewone kleding nu al niet meer?

nee, met 7 weken al niet meer. Ik was al bang dat het er 2 werden, maar op de echo was het er nu iig maar 1 ;)

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 24 jun 2008 16:16

Sjonge, dat gaat snel zeg! En niemand had nog iets door?

Shopse en kom maar showen met je buikje! *is nieuwsgierig*

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 24 jun 2008 16:17

Daatje123 schreef:Shopse en kom maar showen met je buikje! *is nieuwsgierig*
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 24 jun 2008 16:20

Leuk hoor MissF!
Dus je groeit echt al goed.
En een halfjaar gewoon echt samen zijn is zeker lekker (ben je nu eigenlijk nog wel, maar tis toch anders).
Loop heel de dag al te denken aan je, ook omdat je zelfs vorige week nog door liet schemeren dat het ook best nog wel kon zijn dat je niet zwanger zou raken, maar dat daardoor zeker jullie huwelijk niet minder leuk zou worden.
Tis maar goed dat we je gezicht niet konden zien terwijl je dat typte :mrgreen:

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 24 jun 2008 16:22

Je hebt ons idd. echt op een verkeerd spoor gezet, volgens mij ook in het moedergevoelens-topic. Maar daardoor is de verassing des te groter :D

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 jun 2008 16:24

haha, maar ik lieg niet hoor.
Zeker tot de echo wist ik ook niet of ik er blij mee was. Het is onwerkelijk, het is zo definitief. En ik blijf baby's niet leuk vinden, en dikke buiken ook niet, en borstvoedende vrouwen ook niet.
Het zal allemaal wel veranderen als wij een kindje hebben, dan zal ik het vast fantastisch vinden, het kindje (die buik vind ik nu ook nog niet leuk, en borstvoeding laat ik me maar niet over uit ;) )

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 24 jun 2008 16:31

Haha, dat geloof ik ook wel dat je niet liegt!
Maar zodoende kwam het zeer overwacht het hele mooie nieuws!!
En dat je baby's niet zo leuk vind, dat komt vast goed, als het zover is dat je jullie kindje in je armen hebt dan ben je verkocht, ik geloog het vast.
Tuurlijk is het wennen het is niet zomaar iets, je bent wel zwanger van een kindje en dat is heel apart lijkt mij.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 24 jun 2008 16:33

MissF, gefeliciteerd!

Tja, zoiets is echt erg definitief, ik zou ht ook zoo spannend en apart vinden. gelukkig heb je nog tijd om eraan te wennen!
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 24 jun 2008 16:34

Ach en ze zijn maar kort baby, je hebt zo een peuter rondlopen :)

Terug naar “Archief”