homofilie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

volgeling
Mineur
Mineur

Berichtdoor volgeling » 14 jul 2006 10:50

Cisca schreef:
volgeling schreef:Ik geloof oprecht dat iemand met een homofiele geaardheid wél een andere keus heeft.

Dat geloof ik niet, er zijn 2 mogelijkheden, of alleen blijven, of openstaan voor een relatie en hopen dat hij/zij de ware tegenkomt en geluk en geborgenheid vindt.

volgeling schreef:Ik geloof dat God iemands geaardheid kan veranderen. En als dat niet Gods weg is, dan wil God in zijn genade kracht geven om dit te dragen, zo geloof ik.

Nee, hoe kom je er op, jullie gaan er van uit dat de mens door god geschapen is, als dat zo zou zijn, dan maakt hij iemand toch zoals het bedoeld is, als dat alleen hetero's zouden zijn, dan waren er geen homo's.
Waarom zou je iemand maken, die vervolgens anders zou moeten worden.

God heeft de mens oorspronkelijk goed, ja zelfs zeer goed, gemaakt! Echter de mens is in zonde gevallen en God heeft daarom de hele schepping aan de ijdelheid/vruchteloosheid/zinloosheid onderworpen.
Juist hierom kunnen we begrijpen dat er mensen met afwijkingen (in de breedste zin van het woord) zijn. Denk aan handicaps (geestelijk/lichamelijk), aan ziekten etc.

Er zijn mensen die genezen van ziekten, van handicaps. Wat Jezus deed in de bijbel komt ook nu nog voor. Zo zijn er ook voorbeelden bekend van mensen die een homofiele geaardheid hadden en later niet meer. Aad Kamsteeg haalt in zijn boek Passie voor God een voorbeeld aan van een Amerikaanse jongen die dit heeft meegemaakt.

Dat niet iedere gelovige geneest of een andere geaardheid krijgt is omdat God ons vaak wil leren de weg te gaan van volledig op Hem vertrouwen, ook al ontvalt alles je. Psalm 63:4 zegt: Want Uw goedertierenheid is beter dan het leven.

Ieder mens wordt in zonde ontvangen en geboren. Ieder mens staat daarom niet recht tegenover God. Wij denken dat we recht hebben op van alles en nog wat. Maar dat is niet zo. Wij hebben alle recht verspeeld. Alles wat we nog krijgen is genade. Om bij God te kunnen horen, moet je veranderen. De bijbel zegt: Je hart moet veranderen, getransplanteerd worden. Je denken moet veranderen. De bijbel noemt dat: opnieuw geboren worden, zo drastisch is deze verandering. Gelukkig kan dat door Jezus.
volgeling schreef:Dit is tot op zekere hoogte te vergelijken met hetero's die wel verlangen naar een relatie, maar waarmee God een andere weg gaat.

Klinkt leuk, je hebt geen idee hoe moeilijk dat is, en hoe ongelukkig je kunt zijn, anderen zouden het dan wel verdient hebben om gelukkig te worden, en jij niet, en een god zou ook nog een god van liefde zijn, dat is hiermee wel heel erg in tegenspraak.

*is weer eens heel blij een ongelovige te zijn*

God is idd een God van liefde, maar het probleem is dat wij ons geluk zoeken in aardse dingen, inclusief mensen, en niet bij Hem. Nogmaals: 'Gods goedertierenheid is beter dan het leven.' Ik geef toe: ik spreek dat met moeite na. Ik ben ook een westers mens, ik adem ons klimaat in. Maar ik wil Paulus navolgen als hij zegt: 'Maar wat voor mij winst was, ben ik omwille van Christus als verlies gaan beschouwen. 8 Sterker nog, alles beschouw ik als verlies. Het kennen van Christus Jezus, mijn Heer, overtreft immers alles.' (Fil 3:7-8 NBV)

Cisca

Berichtdoor Cisca » 14 jul 2006 11:05

volgeling schreef:God heeft de mens oorspronkelijk goed, ja zelfs zeer goed, gemaakt! Echter de mens is in zonde gevallen en God heeft daarom de hele schepping aan de ijdelheid/vruchteloosheid/zinloosheid onderworpen.
Juist hierom kunnen we begrijpen dat er mensen met afwijkingen (in de breedste zin van het woord) zijn. Denk aan handicaps (geestelijk/lichamelijk), aan ziekten etc.

Vanwege zijn door jullie toegedachte almacht, had hij dat kunnen voorkomen.

volgeling schreef:Er zijn mensen die genezen van ziekten, van handicaps. Wat Jezus deed in de bijbel komt ook nu nog voor. Zo zijn er ook voorbeelden bekend van mensen die een homofiele geaardheid hadden en later niet meer. Aad Kamsteeg haalt in zijn boek Passie voor God een voorbeeld aan van een Amerikaanse jongen die dit heeft meegemaakt.

Zit veelal tussen de oren, 'k ken mensen die zogenaamd genezen waren, een tijdje later zaten ze weer in dezelfde rolstoel.

volgeling schreef:God ons vaak wil leren de weg te gaan van volledig op Hem vertrouwen, ook al ontvalt alles je. Psalm 63:4 zegt: Want Uw goedertierenheid is beter dan het leven.

Heb ikzelf niet ondervonden, daarom geloof ik niet meer dat er een god bestaat!

volgeling schreef:God is idd een God van liefde, maar het probleem is dat wij ons geluk zoeken in aardse dingen, inclusief mensen, en niet bij Hem. Nogmaals: 'Gods goedertierenheid is beter dan het leven.'

Wat mij betreft zeker niet, 'k ging vroeger echt serieus met het geloof om kreeg niet eens de kans om m'n geluk in de wereld te zoeken, als je het dan super moeilijk hebt, blijkt, dat er niets is waar je op kunt steunen, waar je op kan vertrouwen, een grotere desillusie kun je je niet voorstellen, en dat terwijl je het al moeilijk hebt.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 jul 2006 11:29

Laten we hier maar niet teveel uitwijden over de almacht van God en aanverwante zaken. :)

henkie schreef:
Airke schreef:
Opvallend ook is de overtuigende argumentatie in deze quote. ;)

Kijk maar naar het begin van dit topic. ;-)
Ik sluit overigens niet uit dat je toen nog in de wieg lag. 104 pagina's...wow :mrgreen:

Het lijkt het me niet noodzakelijk om uit te leggen dat een standpunt bepalen op iets wat er níet staat, pure inlegkunde is.

Hoho, jij zei dat de stelling 'God verbiedt nergens een liefdevolle homo-relatie' pure inlegkunde was, dat is iets anders. Dat kan echter nooit inlegkunde zijn, want óf het staat er echt niet, óf er staat er wel ergens iets in de trant van 'gij zult geen liefdevolle homorelatie hebben' en dan is het geen inlegkunde maar een onbijbelse stelling.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 14 jul 2006 11:51

elbert schreef: Zoals ook Aragorn ook al aangaf, verbiedt de Bijbel bij relaties tussen mensen van hetzelfde geslacht

HELLUPPPPP!!!!

Kan iemand me nu EINDELIJK vertellen waar dat dan staat en ik doel nu op relatie en niet alleen op seks!!!!

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 14 jul 2006 12:09

Je kunt heel duidelijk uit de bijbel opmaken dat God exclusief man en vrouw aan elkaar heeft gegeven, en dat sluit al het andere uit.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Collateral

Berichtdoor Collateral » 14 jul 2006 12:14

Je kunt uit 2 Samuël 12:8 heel duidelijk opmaken dat die exclusiviteit door toedoen van Jahweh Zelf behoorlijk zoek was...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 jul 2006 12:18

Denkertje21 schreef:
elbert schreef: Zoals ook Aragorn ook al aangaf, verbiedt de Bijbel bij relaties tussen mensen van hetzelfde geslacht

HELLUPPPPP!!!!

Kan iemand me nu EINDELIJK vertellen waar dat dan staat en ik doel nu op relatie en niet alleen op seks!!!!

Het gaat hier over seks, lieverd. Je moet wel goed lezen wat elbert schrijft.

Als ik zeg dat God het als het over homoseksualiteit gaat Zich beperkt tot brute seks, zeg ik overigens niet dat Hij daarmee ook een 'normale relatie' verbiedt. Alleen dat het in Gods belevingswereld (of de belevingswereld van de bijbelschrijvers) kennelijk niet voorkwam en er dus ook niets over gezegd is.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 14 jul 2006 12:21

Denkertje21 schreef:
elbert schreef:Zoals ook Aragorn ook al aangaf, verbiedt de Bijbel bij relaties tussen mensen van hetzelfde geslacht

HELLUPPPPP!!!!

Wat bedoel je nou precies? Ik gaf in m'n post juist aan dat een relatie niet hetzelfde is als seks.

De Bijbel heeft het inderdaad niet over verboden qua relaties, wel over verboden qua seksuele omgang (Lev. 18:22, Lev. 20:13, enz.).

Wat ik in je posts lees, is dat je aangeeft dat de Bijbel niet spreekt over relaties in liefde en trouw bij mensen van hetzelfde geslacht. Daar spreekt de Bijbel inderdaad niet expliciet over.
Maar de impliciete conclusie die je daaruit trekt: "en dus mogen we ook seksuele omgang hebben" is wel in tegenspraak met de Bijbel, want die verbiedt dat (zie bovenstaande teksten).

Als je ervan uitgaat dat "relatie" en "seks" twee verschillende begrippen zijn (en daar ben ik het mee eens), dan wil dat dus niet zeggen dat ze altijd bij elkaar horen. Relaties zijn er in vele soorten en maten (vriendschapsrelaties, familierelaties, enz.), maar de enige relatie waarbij volgens de Bijbel ook seksualiteit hoort, is die van het huwelijk tussen man en vrouw.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 14 jul 2006 12:32

Wullimpie schreef:Je kunt heel duidelijk uit de bijbel opmaken...

Wat jij en anderen doen is toch vet gevaarlijk; je kunt uit de bijbel opmaken... Da's jouw interpretatie. Het staat er in de verste verte niet!!!

Maar intussen worden relaties tussen mensen van gelijk geslacht wel genadeloos neergesabeld.

Het is echt niet zo dat ik op jullie erkenning zit te wachten. Die erkenning en die goedkeuring had ik van God nodig. En die heb ik gekregen...

Maar het zou zo super zijn als er eindelijk eens mensen de moed hebben om verder te kijken dan door mensen gebaande wegen...

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 14 jul 2006 12:59

Denkertje21 schreef:
Maar het zou zo super zijn als er eindelijk eens mensen de moed hebben om verder te kijken dan door mensen gebaande wegen...

Dat vind ik ook. :wink:
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 14 jul 2006 13:11

volgeling schreef:
Een aantal tekstplaatsen over het huwelijk:

De instelling van het huwelijk
Gen 2:23-24
23 Toen zeide Adam: Deze is ditmaal been van mijn benen, en vlees van mijn vlees! Men zal haar Manninne heten, omdat zij uit den man genomen is.
24 Daarom zal de man zijn vader en zijn moeder verlaten, en zijn vrouw aankleven; en zij zullen tot een vlees zijn.

Het huwelijk is een verbond van trouw
Mal 2:14-16
14 Gij nu zegt: Waarom? Daarom dat de HEERE een Getuige geweest is, tussen u en tussen de huisvrouw uwer jeugd, met dewelke gij trouwelooslijk handelt; daar zij toch uw gezellin, en de huisvrouw uws verbonds is.
15 Heeft Hij niet maar een gemaakt, hoewel Hij des geestes overig had? En waarom maar dien enen? Hij zocht een zaad Gods. Daarom, wacht u met uw geest, en dat niemand trouwelooslijk handele tegen de huisvrouw zijner jeugd.
16 Want de HEERE, de God Israels, zegt, dat Hij het verlaten haat, alhoewel hij den wrevel bedekt met Zijn kleed, zegt de HEERE der heirscharen; daarom wacht u met uw geest, dat gij niet trouwelooslijk handelt.

Het huwelijk is ook genieten, en liefhebben
Pred 9:9
9 Geniet het leven met de vrouw, die gij liefhebt, al de dagen uws ijdelen levens, welke God u gegeven heeft onder de zon, al uw ijdele dagen; want dit is uw deel in dit leven, en van uw arbeid, dien gij arbeidt onder de zon.

Jezus zelf grijpt terug op hoe God het bedoeld heeft
Mat 19:3-6
3 En de Farizeen kwamen tot Hem, verzoekende Hem, en zeggende tot Hem: Is het een mens geoorloofd zijn vrouw te verlaten, om allerlei oorzaak?
4 Doch Hij, antwoordende, zeide tot hen: Hebt gij niet gelezen, Die van den beginne den mens gemaakt heeft, dat Hij ze gemaakt heeft man en vrouw?
5 En gezegd heeft: Daarom zal een mens vader en moeder verlaten, en zal zijn vrouw aanhangen, en die twee zullen tot een vlees zijn;
6 Alzo dat zij niet meer twee zijn, maar een vlees. Hetgeen dan God samengevoegd heeft, scheide de mens niet.

Aan die teksten heb je als homofiel weinig. Je wordt daarmee alleen maar bepaald bij de positie die je als homofiel inneemt in de maatschappij, namelijk de minderwaadige. De maatschappij is afgestemd op hetero's. Alle hetero's lopen als het ware op een hoofdweg. Als homo loop je daar naast op een andere weg, en moet je maar zien hoe je je door het leven heen helpt. Af en toe krijg je nog even een opmerking naar je hoofd van wat er allemaal niet goed schijnt te gaan.

volgeling schreef:
Ik geloof oprecht dat iemand met een homofiele geaardheid wél een andere keus heeft. Ik geloof dat God iemands geaardheid kan veranderen. En als dat niet Gods weg is, dan wil God in zijn genade kracht geven om dit te dragen, zo geloof ik.

Ik geloof dat God een bedoeling heeft met mijn geaardheid. Hoe dat verder zal gaan uitwerken in mijn verdere leven is me ook nog niet bekend, maar ik vind het eerlijk gezegd een belediging om te zeggen dat iemand maar moet veranderen van zijn/haar geaardheid. Ik ben zo door God geschapen, wie zijn wij dan om tegen God te zeggen, U heeft een grote fout met mij begaan, ik had hetero moeten zijn, maar dat is het helaas niet geworden! In feite keur je daarmee God's schepping af!
- Home is in my head -

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 14 jul 2006 13:27

Optimatus schreef:
Gerdien B. schreef:De Bijbel is voor mij zeer zeker Gods Woord en daar doe ik dus ook geen letter toe of af. Van A tot Z is hij belangrijk.

Het Woord Gods is niet alleen het geschreven woord, lijkt mij. Immers, als alleen het geschreven woord zou gelden, dan zou een stel (veelal oudere) mannetjes in een concilie ergens in Griekenland rond het jaar 300 hebben bepaald wat God wel en niet gezegd zou hebben en daarmee God hebben ingeperkt in letters en leestekens.

dat zeg ik ook niet, dat dat alleen Gods Woord is. God wil nu ook nog tot ons spreken.
Maar dat is heel wat anders dan dat wijn voor God deneken. Als mensen al zeggen: ik denk dat God.... , dan is dat al voor mij een teken dat ik het niet aan neem. Je moet het zeker weten! God kan en wil ons dingen zeker doen laten weten.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

volgeling
Mineur
Mineur

Berichtdoor volgeling » 14 jul 2006 13:50

froske schreef:Aan die teksten heb je als homofiel weinig. Je wordt daarmee alleen maar bepaald bij de positie die je als homofiel inneemt in de maatschappij, namelijk de minderwaadige. De maatschappij is afgestemd op hetero's. Alle hetero's lopen als het ware op een hoofdweg. Als homo loop je daar naast op een andere weg, en moet je maar zien hoe je je door het leven heen helpt. Af en toe krijg je nog even een opmerking naar je hoofd van wat er allemaal niet goed schijnt te gaan.

Als christen gaat het uiteindelijk toch niet om je positie in de maatschappij? Het gaat er toch om wat je positie en identiteit in Christus is? In Hem ben je niet minderwaardig! In Hem is iedereen gelijk, is er geen verschil tussen arm en rijk, man en vrouw, vrije of slaaf. En je kan dat uitbreiden met heterofiel en homofiel.

Maar bij die positie hoort een hoge roeping: leven zoals God het bedoeld heeft. Gaan lijken op Jezus. Dat is een proces van vernieuwing, van levensheiliging. Dat kun je niet in eigen kracht, daar krijg je kracht voor. Dat betekent dat je steeds meer gaat leven zoals God dat wil, want Hij verandert door zijn Geest jouw wil. Dat is pas echte vrijheid: leven zoals Hij dat wil, omdat jouw wil overeenkomt met Zijn wil.

Wat betreft de wegen die je noemt: horizontaal gezien kun je dat beeld hebben. God kijkt echter heel anders. Er is een Weg ten leven, en een weg die vergaat.

Waar de kerk helaas heel wat steken laat vallen is het om homo's heen gaan staan, hen bemoedigen, aanmoedigen, helpen, troosten etc in het leven naar Gods wil. Er is helaas idd sprake van veel eenzaamheid en dat proef ik ook in jouw reactie.

Ik geloof dat God een bedoeling heeft met mijn geaardheid. Hoe dat verder zal gaan uitwerken in mijn verdere leven is me ook nog niet bekend, maar ik vind het eerlijk gezegd een belediging om te zeggen dat iemand maar moet veranderen van zijn/haar geaardheid. Ik ben zo door God geschapen, wie zijn wij dan om tegen God te zeggen, U heeft een grote fout met mij begaan, ik had hetero moeten zijn, maar dat is het helaas niet geworden! In feite keur je daarmee God's schepping af!

Het is niet beledigend bedoeld. De schepping (de hele schepping, inclusief christenen) is aan de ijdelheid/vruchteloosheid onderwerpen (Rom 8:20). De schepping zucht. Ook christenen zuchten. Ons lichaam is niet volmaakt. Bij iedereen is er wat mis. Allemaal gevolgen van de zondeval. Dat is dus niet Gods schuld. Wij verwachten de verlossing van ons lichaam (Rom 8:23). We zien uit naar de heerlijkheid die komen gaat: dat betekent o.m. een volledig gaaf nieuw lichaam, en een geest zonder zonde of gevolgen van de zonde.

Wat betreft Gods bedoeling met jouw geaardheid: bidt om inzicht vanuit Zijn Woord daarin. Misschien heeft God een speciale roeping voor je in Zijn Koninkrijk.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 14 jul 2006 13:50

Ik probeer het tocg nog maar een keer duidelijk te maken. Homorelaties in liefde en trouw kwamen in de Oudheid, voor zover bekend, niet voor. Wel allerlei andere vormen van homoseksualiteit. Zoals genoemd de homoseksuele praktijken in de sfeer van de religieuze cultus. Ook in bepaalde beschaafde kringen in de Grieks-Romeinse oudheid kwam een soort platonische homoseksuele liefdesbeleving, voor die de voorkeur had boven een heteroseksuele relatie. Voor de rest was het hele terrein van zowel homo- als heteroseks bij de brede volkslaag zeer geperverteerd. Alleen al tegen die achtergrond zijn Paulus uitspraken in Romeinen 1:18vv goed te begrijpen. In onze tijd vinden we binnen de christelijke gemeente een heel andere beleving. Veel christen-homo's beleven hun geaardheid op een volstrekt andere manier, teer en fijngevoelig. Zij willen leven in navolging van Jezus, naar de wil van God en geven hun geaardheid vorm, óf in een leven van onthouding, óf in een relatie van liefde en trouw.
We zien de laatste tijd een belangrijke verschuiving in de visie op en de beoordeling van homoseksualiteit. Eeuwenlang was de opvatting dat homoseksualiteit zonde is wijd en zijd verbreid. Homoseksuele praktijken waren verboden en werden zwaar gestraft. De gevolgen van die opvattingen laten zich raden: er ontstond een blokkade voor homo's om zich te uiten, de gevoelens werden onderdrukt en de homoseksuele praktijk werd verbannen naar de geheimzinnige en duistere sfeer. De prostitutie, promiscuïteit en de extreme aandacht voor het seksuele, die daaruit voortkwamen, versterkten weer de gedachte dat homoseksualiteit pervers en gedegenereerd was. Het zal duidelijk zijn dat de grotere openheid in de huidige cultuur zal leiden tot een evenwichtiger beleving en uiting van homoseksualiteit.

Op dit moment zijn wij, in het Westen, in de fase gekomen dat homoseksualiteit door velen maatschappelijk wordt geaccepteerd. Vanuit medische optiek wordt het niet meer als een probleem beschouwd en vanuit de psychologie houdt men zich vooral bezig met de vraag hoe de mens met zijn seksualiteit omgaat. Bepaalde homo-groeperingen willen nadrukkelijk aangeven dat zij de tijd van getolereerd worden zijn gepasseerd. Denk aan canal-parade en gay-pride. Ook wordt ertegen geprotesteerd dat een hetero-moraal van monogamie zou worden opgelegd. Voor veel homo's gaat deze vorm van emancipatie echter te ver. Zij kiezen voor een genormeerde beleving van homoseksualiteit, volgens bijbelse waarden.

Veel christenen stellen dat met de schepping van man en vrouw naar Gods beeld de unieke positie van het huwelijk gegeven is. Anderen vinden dat homoseksualiteit moet worden gezien als een variant op Gods goede schepping waar verder niets op tegen is. Zij laten de negatieve uitspraken in de Schrift voor wat ze zijn en zeggen: 'God is veel groter dan wij kunnen denken'.
Weer anderen vinden dat sinds de zondeval ook ruimte moet worden gelaten voor andere relatievormen dan het huwelijk. Met daarbij de kanttekening dat we moeten blijven denken in het kader van het verbond, het kader van liefde en trouw. Zij geven toe dat homoseksualiteit niet behoort tot Gods oorspronkelijke bedoeling met de mens. In deze gebroken wereld staan we echter voortdurend op alle terreinen van het leven in het spanningsveld tussen het volmaakte gebod en de zondige werkelijkheid. Soms blijkt er geen andere weg open te liggen dan wat ook wel genoemd wordt: 'het kiezen van het minste van de twee kwaden'. Er zijn homoseksuele christenen, die kiezen voor een vaste relatie en proberen daarin de normen van liefde en trouw gestalte te geven. Zij gaan deze weg om te voorkomen dat ze meegesleept worden in een leven van losbandigheid en snel wisselende seksuele contacten. Moet hier niet de toetssteen van het geloof en de liefde worden gebruikt? 'Al wat uit het geloof niet is, is zonde'. 'De liefde doet de naaste geen kwaad'. 'Wie de ander liefheeft, heeft de wet vervuld'.

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 14 jul 2006 16:47

volgeling schreef:
Als christen gaat het uiteindelijk toch niet om je positie in de maatschappij? Het gaat er toch om wat je positie en identiteit in Christus is? In Hem ben je niet minderwaardig! In Hem is iedereen gelijk, is er geen verschil tussen arm en rijk, man en vrouw, vrije of slaaf. En je kan dat uitbreiden met heterofiel en homofiel.

Iedereen moet toch een positie innemen in de maatschappij? Natuurlijk is de positie en identiteit in Christus het meest belangrijk, maar voorlopig zul je het verder toch moeten volbrengen hier op aarde en daarin heb ik net zoveel recht als een hetero om lief te hebben wat mij lief is.

Maar bij die positie hoort een hoge roeping: leven zoals God het bedoeld heeft. Gaan lijken op Jezus. Dat is een proces van vernieuwing, van levensheiliging. Dat kun je niet in eigen kracht, daar krijg je kracht voor. Dat betekent dat je steeds meer gaat leven zoals God dat wil, want Hij verandert door zijn Geest jouw wil. Dat is pas echte vrijheid: leven zoals Hij dat wil, omdat jouw wil overeenkomt met Zijn wil.

Ben ik het met je eens. Maar blijkbaar zijn we beiden tot een andere conclusie gekomen. Jij bent van mening dat een relatie niet is toegestaan en je proberen moet om te veranderen. Terwijl ik tot de conclusie gekomen ben dat een relatie in liefde en trouw wel kan.

Waar de kerk helaas heel wat steken laat vallen is het om homo's heen gaan staan, hen bemoedigen, aanmoedigen, helpen, troosten etc in het leven naar Gods wil. Er is helaas idd sprake van veel eenzaamheid en dat proef ik ook in jouw reactie.

Het troosten, bemoedigen, helpen etc. houdt in veel gevallen al gauw op als een homosexueel een relatie aangaat. Maar wie bepaald hier nu eigenlijk wat Gods wil is? We hebben al eerder gezien dat de bijbel er niet duidelijk genoeg in is. Ik geloof dat iedere homosexueel zijn of haar weg hierin moet vinden in vertrouwen op God. Dat moet een onafhankelijke keuze zijn die niet wordt opgelegd door anderen.

Wat betreft Gods bedoeling met jouw geaardheid: bidt om inzicht vanuit Zijn Woord daarin. Misschien heeft God een speciale roeping voor je in Zijn Koninkrijk.

Wees daarin maar niet ongerust. Mijn keuze wordt daaruit bepaald. En wat de roeping betreft, mijns inziens heeft iedereen een speciale roeping gekregen, daar hoef je geen homo voor te zijn :wink:
- Home is in my head -

Terug naar “Archief”