Cisca schreef:volgeling schreef:Ik geloof oprecht dat iemand met een homofiele geaardheid wél een andere keus heeft.
Dat geloof ik niet, er zijn 2 mogelijkheden, of alleen blijven, of openstaan voor een relatie en hopen dat hij/zij de ware tegenkomt en geluk en geborgenheid vindt.volgeling schreef:Ik geloof dat God iemands geaardheid kan veranderen. En als dat niet Gods weg is, dan wil God in zijn genade kracht geven om dit te dragen, zo geloof ik.
Nee, hoe kom je er op, jullie gaan er van uit dat de mens door god geschapen is, als dat zo zou zijn, dan maakt hij iemand toch zoals het bedoeld is, als dat alleen hetero's zouden zijn, dan waren er geen homo's.
Waarom zou je iemand maken, die vervolgens anders zou moeten worden.
God heeft de mens oorspronkelijk goed, ja zelfs zeer goed, gemaakt! Echter de mens is in zonde gevallen en God heeft daarom de hele schepping aan de ijdelheid/vruchteloosheid/zinloosheid onderworpen.
Juist hierom kunnen we begrijpen dat er mensen met afwijkingen (in de breedste zin van het woord) zijn. Denk aan handicaps (geestelijk/lichamelijk), aan ziekten etc.
Er zijn mensen die genezen van ziekten, van handicaps. Wat Jezus deed in de bijbel komt ook nu nog voor. Zo zijn er ook voorbeelden bekend van mensen die een homofiele geaardheid hadden en later niet meer. Aad Kamsteeg haalt in zijn boek Passie voor God een voorbeeld aan van een Amerikaanse jongen die dit heeft meegemaakt.
Dat niet iedere gelovige geneest of een andere geaardheid krijgt is omdat God ons vaak wil leren de weg te gaan van volledig op Hem vertrouwen, ook al ontvalt alles je. Psalm 63:4 zegt: Want Uw goedertierenheid is beter dan het leven.
Ieder mens wordt in zonde ontvangen en geboren. Ieder mens staat daarom niet recht tegenover God. Wij denken dat we recht hebben op van alles en nog wat. Maar dat is niet zo. Wij hebben alle recht verspeeld. Alles wat we nog krijgen is genade. Om bij God te kunnen horen, moet je veranderen. De bijbel zegt: Je hart moet veranderen, getransplanteerd worden. Je denken moet veranderen. De bijbel noemt dat: opnieuw geboren worden, zo drastisch is deze verandering. Gelukkig kan dat door Jezus.
volgeling schreef:Dit is tot op zekere hoogte te vergelijken met hetero's die wel verlangen naar een relatie, maar waarmee God een andere weg gaat.
Klinkt leuk, je hebt geen idee hoe moeilijk dat is, en hoe ongelukkig je kunt zijn, anderen zouden het dan wel verdient hebben om gelukkig te worden, en jij niet, en een god zou ook nog een god van liefde zijn, dat is hiermee wel heel erg in tegenspraak.
*is weer eens heel blij een ongelovige te zijn*
God is idd een God van liefde, maar het probleem is dat wij ons geluk zoeken in aardse dingen, inclusief mensen, en niet bij Hem. Nogmaals: 'Gods goedertierenheid is beter dan het leven.' Ik geef toe: ik spreek dat met moeite na. Ik ben ook een westers mens, ik adem ons klimaat in. Maar ik wil Paulus navolgen als hij zegt: 'Maar wat voor mij winst was, ben ik omwille van Christus als verlies gaan beschouwen. 8 Sterker nog, alles beschouw ik als verlies. Het kennen van Christus Jezus, mijn Heer, overtreft immers alles.' (Fil 3:7-8 NBV)