Moderator: Moderafo's
henkie schreef:Opvallend om te zien dat diverse bijbelteksten voor veel tegenstanders niet overtuigend is maar een stelling als 'God verbiedt nergens een liefdevolle homo-relatie', wat natuurlijk pure inlegkunde is, de doorslag geeft bij veel voorstanders.
Aragorn schreef:Laat overigens duidelijk zijn dat ik persoonlijk geen moeite heb met het aangaan van relaties door homoseksuelen. Ik zeg alleen dat God over die optie kennelijk nog niet nagedacht had toen de bijbel geschreven werd.
henkie schreef:Opvallend om te zien dat diverse bijbelteksten voor veel tegenstanders niet overtuigend is maar een stelling als 'God verbiedt nergens een liefdevolle homo-relatie', wat natuurlijk pure inlegkunde is, de doorslag geeft bij veel voorstanders.
Gerdien B. schreef: Dat vind het het hele enge, mensen denken voor God ipv dat ze nagaan wat God van ze vraagt.
Aragorn schreef:Waar heb je het nu precies over?
Gerdien B. schreef:De Bijbel is voor mij zeer zeker Gods Woord en daar doe ik dus ook geen letter toe of af. Van A tot Z is hij belangrijk.
Denkertje21 schreef:Waarom wordt een relatie in liefde en trouw tussen twee mannen hier nu steeds gebanaliseerd en gemarginaliseerd tot slechts seksuele omgang???
volgeling schreef:Er wordt niet gebanaliseerd of gemarginaliseerd! Het punt is ook helemaal niet of een relatie in liefde en trouw tussen mensen van hetzelfde geslacht niet mag. Ik denk dan aan de al genoemde David en Jonathan.
De vraag is: hoe mag je zo'n relatie invullen? Op grond van de bijbel zeg ik dat je jezelf - als uiting van die liefde - niet sexueel mag geven aan die ander van hetzelfde geslacht.
Nu ik dit schrijf wil ik overigens wel de vraag stellen wat jij precies onder 'een relatie in liefde en trouw' verstaat. Is dat voor jou hetzelfde als een huwelijk?
Airke schreef:
Opvallend ook is de overtuigende argumentatie in deze quote.
Denkertje21 schreef:volgeling schreef: Nu ik dit schrijf wil ik overigens wel de vraag stellen wat jij precies onder 'een relatie in liefde en trouw' verstaat. Is dat voor jou hetzelfde als een huwelijk?
In de bijbel was er geen trouwboekje, maar wel sprake van twee mensen die altijd bij elkaar bleven (Kennelijk was er ook ruimte voor 'bijwijven'. Nu maar niet meer doen, lijkt me).
Ik geloof oprecht dat als een man geen andere keus heeft omdat hij een homofiele geaardheid heeft meegkregen, hij de ruimte heeft om de warmte en geborgenheid te geven en te ontvangen bij een andere man, mits die een monogame verbintenis is, en daar de Heere God bij wordt betrokken. "Het i niet goed dat de mens alleen zij"... Ik kan niet anders....
volgeling schreef:Ik geloof oprecht dat iemand met een homofiele geaardheid wél een andere keus heeft.
volgeling schreef:Ik geloof dat God iemands geaardheid kan veranderen. En als dat niet Gods weg is, dan wil God in zijn genade kracht geven om dit te dragen, zo geloof ik.
volgeling schreef:Dit is tot op zekere hoogte te vergelijken met hetero's die wel verlangen naar een relatie, maar waarmee God een andere weg gaat.
volgeling schreef:Ik geloof oprecht dat iemand met een homofiele geaardheid wél een andere keus heeft. Ik geloof dat God iemands geaardheid kan veranderen.
*is weer eens heel blij een ongelovige te zijn*
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten