Gezin en financiën (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daatje123

Re: Gezin en financiën (deel 2)

Berichtdoor Daatje123 » 27 aug 2009 15:33

Terug naar het onderwerp: ik heb in mijn hoofd wel een bedrag wat ik gewoon standaard op de rekening wil hebben en ook een bedrag waar ik naar toe wil sparen.

jjack
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor jjack » 27 aug 2009 16:39

dat geld ook voor mij\
\
we komen goed uit zels met de wao uitkering

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 31 aug 2009 11:09

Ik keek net even op onze rekening en er was een veel lager bedrag afgeschreven door de delta (gas,water,licht) snapte er al niks van. Nu kwam ik er net achter dat dat door de olie prijzen komt echt wel lekker.
Maar ik ga toch weer het bedrag terug zetten waar het eerst op stond krijgen we nog meer terug volgend jaar :D

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 01 sep 2009 09:55

ben benieuwd hoeveel wij nu kwijt zijn door de lagere prijzen die ze hadden beloofd.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 sep 2009 11:04

Bij ons scheelde het iets meer dan 20 euro nu de prijzen naar beneden zijn vind ik erg veel. Maar ik heb gelijk het bedrag weer terug laten zetten op ons huidige maandbedrag.

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 01 sep 2009 13:02

Laatst hoorde ik me pa tegen iemand zeggen, het hoeft geen 2 jaar zo te duren met de lage melkprijs...
dan staat er een bord in de tuin. Ik schrok hier eigenlijks best wel van. Van sparen komt voorlopig dus niks :(...
Wat de toekomst brengen moge........

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 sep 2009 13:06

Dat lijkt me ook heftig om te horen sterkte ermee.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 sep 2009 13:26

*Annette* schreef:Laatst hoorde ik me pa tegen iemand zeggen, het hoeft geen 2 jaar zo te duren met de lage melkprijs...
dan staat er een bord in de tuin. Ik schrok hier eigenlijks best wel van. Van sparen komt voorlopig dus niks :(...

klopt.

Het boeren in nederland is er zeker niet beter opgeworden. Ik snap het echt niet en begrijp niet dat er zoveel regels bij gekomen zijn.

Echt niet leuk voor het Boerenleven in nederland.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 01 sep 2009 13:55

Dat is inderdaad niet leuk!

Ik ga deze maand eens al onze uitgave bijhouden. Meestal pin ik alles en gaat het ongemerkt. Ik ben van plan om deze maand per week geld te pinnen en alle pinuitgave extra op te schrijven. Eens kijken wat daar uit gaat komen! Ben benieuwd. Misschien houden we op deze manier nog extra geld over :wink: .

En als het goed is worden deze maand ook alle declaraties van het werk van mijn man over gemaakt. Hij werkt er nu 2 maanden, maar heeft nog nooit iets gehad (wel salaris). Ben benieuwd. Alle ritten buiten huis-kantoor vallen daarbij en als ik het goed heb ook de dagvergoeding voor alle buitenlanddagen.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 01 sep 2009 17:22

Het vervelende vind ik dat je als consument weinig lijkt te kunnen doen aan de boeren-ellende. Of heb ik dat mis? Ik koop toch ook Fairtrade hagelslag om de cacaoboeren ver weg eerlijk te betalen, waarom zou dat dan niet kunnen bij onze eigen Nederlandse boeren? Ik schaam me wel dat we daar met z'n allen niet een nette prijs aan betalen!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 01 sep 2009 17:53

Wij kopen biologische melk, maar daar heb help je natuurlijk in feite alleen de 'biologische' boeren mee.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

joos
Mineur
Mineur

Berichtdoor joos » 01 sep 2009 19:00

Ik heb een vraagje over auto's... Is het echt zo dat zodra je een auto hebt, je ontzettend veel duurder uit bent?
Wij willen binnenkort graag een autootje aanschaffen, gewoon een kleine, oudere auto (max. 2000 euro). Voor m'n werk zou het gewoon ontzéttend handig zijn en natuurlijk ook als je straks in je huis bezig kunt - verf meenemen in de bus, mwah...

Mijn moeder zegt dat als je érgens op wilt bezuinigen, dat je dan vooral geen auto moet kopen.
Hebben jullie hier ervaring mee? Ik hoor het graag!

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 01 sep 2009 19:04

Inderdaad komen er steeds meer wetten en regels bij waar je aan moet voldoen. Maar als je nu ook gewoon ziet per liter melk moet geld achteraan gegooid worden. Je verdient gewoon niks... en je bent wel gewoon 7 dagen per week aan het werk.

M'n pa legt het altijd zo uit; de supermarkt bepaald hoeveel de boeren krijgen voor de melk. De melkprijs is nu erg laag, er kwam al een enquete door de bus over weer demonstreren =;, terwijl de melk in de winkel zowat net zo duur is, al toen de melkprijs hoog was. Er gaat dus nu iemand met een flinke duit geld vandoor, en de boeren komen eronder te lijden.

Heb geen idee wat de melk nu kost in de winkel, maar de melkprijs ligt rond de €0,20. Je bent niet meer voor je plezier boer... eigenlijks zou me ma (of pa) ernaast moeten gaan werken. Maar dat is niet mogelijk.

We zijn aan het bouwen, waarbij mega prijzen over tafel gaan, wat zelf gedaan kan worden word zelf gedaan, waardoor het wel langer duurt. Maar financiël is het wel beter. Maar dat maakt de gezinssituatie er niet gezelliger op. Chagarijnigen personen ed. ](*,)... Zal blij wezen als het klaar is.
Wat de toekomst brengen moge........

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 01 sep 2009 19:35

joos schreef:Ik heb een vraagje over auto's... Is het echt zo dat zodra je een auto hebt, je ontzettend veel duurder uit bent?
Wij willen binnenkort graag een autootje aanschaffen, gewoon een kleine, oudere auto (max. 2000 euro). Voor m'n werk zou het gewoon ontzéttend handig zijn en natuurlijk ook als je straks in je huis bezig kunt - verf meenemen in de bus, mwah...

Mijn moeder zegt dat als je érgens op wilt bezuinigen, dat je dan vooral geen auto moet kopen.
Hebben jullie hier ervaring mee? Ik hoor het graag!

Wij hebben twee eigen auto's (niet van de zaak) en je hebt er inderdaad een behoorlijke vaste last bij, maar of je wel of geen auto moet nemen zal toch echt van je totaalbudget en overige (vaste) uitgaven afhangen. De wegenbelasting hangt af van de grootte van de auto en dergelijke, ik betaal 21 euro, mijn man 43... Daarnaast zijn we allebei lid van de Wegenwacht (volgens mij zo'n 80 euro per jaar). De hoogte van je autoverzekering hangt af van het pakket (alleen WA, beperkt casco of all risk), wij betalen zo'n 20 -40 euro. En dan de brandstof natuurlijk, afhankelijk van hoeveel je rijdt.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 sep 2009 20:03

Een auto kost idd best wat. Al hebben wij ze allebei op mijn mans naam en die rijdt al bijna 10 jaar schade vrij. Dat scheelt veel in de verzekering. De Ford is ook nog eens best licht, waardoor de wegenbelasting ook niet superveel is. Maar de benzine, pff. Nu ik een dag per 2 weken minder werk merken we het al.
Zodra ik het kan vinden zou ik dichterbij huis willen werken en altijd met de fiets gaan, dat scheelt zoveel geld. Maar helaas is er dichterbij niks in mijn richting.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”