kleding enzo

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 aug 2008 19:39

Wij hebben er ook 1, maar duur! Ongelooflijk. Ik gluur wel eens naar binnen, maar ik vind de combinaties van de rokken met blousjes echt truttig. En spijkerbroeken verkopen ze weer niet. En hetzelfde soort blousje haal je ook bij de sting ofzo, alleen dan 100 euro minder zeg maar.
Maar volgens mij is College Style ook wel een bepaald statut symbool.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 26 aug 2008 19:57

College Style heeft/geeft in refokringen idd een bepaalde status. Voor mij hoeft 't niet, inderdaad: de combinaties die er hangen zijn vaak echt truttig (tenminste, dat vind ik). En duur! Doe mij maar reguliere winkels, zoals inderdaad The Sting, van dezelfde merken soms echt voordeliger, en anders minstens even leuk én voordeliger :wink:.

Het nadeel vind ik ook nog 'ns dat de halve kerk dan met 'tzelfde College Style-bloesje loopt en dat je dus allemaal van elkaar weet hoe duur die was. Dat laatste heb je trouwens ook met hoeden: bij mijn ouders in 't dorp zit een hoedenwinkel waar veel vrouwen hun hoed kochten en waar ze dan meerdere exemplaren van dat ene model hadden, zie je vervolgens 4/5 vrouwen met dezelfde hoed op zitten...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 26 aug 2008 21:26

Ha, ik had bij V&D een pracht van een flaphoed met een dom sjaaltje eraan voor wel €15,00 en ik vind het wel best. Heb nog nooit iemand met die hoed in de kerk zien zitten behalve mezelf.

College Style prijzen zijn echt om te janken. Maar vlak Simons niet uit!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 26 aug 2008 21:29

Ik heb m'n zomerhoed op laten maken in de hoedenwinkel, da's wel wat duurder maar iig ook uniek :wink:.

Simons is idd ook duur, tenzij je in de uitverkoop-der-uitverkoop koopt, maar dan zijn de gemiddelde maten en kleuren er allang al uit...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 27 aug 2008 06:10

Maar waar halen die mensen het geld in vredesnaam vandaan. Als je een gezin bent met 4 kids, laat zeggen 2 jongens ,2 meiden en je koopt voor jezelf en kinders bij Simons en bij College style en dat soort winkels. en vergeet niet zomer/winterhoeden? Hebben die refomensen een of andere geldezel in de tuin?

Ben gisteren met die meiden winterlaarzen wezen kopen bij Scapino. Heb zelf ook gepast, maar had er effe de rust niet voor. Weten jullie of laarzen bij de kuiten aansluitend moeten zijn. Bij mij lukt dat niet, ik kan bij elke laars gewoon mijn hand ertussen krijgen> :roll:

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 27 aug 2008 07:01

Het hoeft niet maar ik vind het wel zo mooi. Bij mij lukt het ook vaak niet maar 'k heb in febr. nog 2 paar laarzen op de kop getikt waar 't allemaal wel precies past. Alleen ik zou eigenlijk m'n laarzen nog wel wat hoger willen hebben voor onder een rokje ofzo maar ze zijn bij mij eigenlijk altijd net wat te laag. Misschien zijn m'n benen gewoon te lang :wink:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 aug 2008 07:44

@pol: dat vraag ik me ook weleens af... waarschijnlijk besparen ze op andere dingen, zoals vakanties.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 27 aug 2008 09:11

Lalage schreef:@pol: dat vraag ik me ook weleens af... waarschijnlijk besparen ze op andere dingen, zoals vakanties.

nou die christelijke campings groeien en bloeien ook hoor, die zitten in de zomer ook nokkievol met refos.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 27 aug 2008 09:16

Schoolzicht bijvoorbeeld...Ik kwam de camping op een paar weken terug, en stond echt versteld :shock: Esprit, Mexx, Gaastra, en al die andere dure merken kwamen voorbij...Kom ik daar aan in m'n vakantie-kloffie :shock: M'n zusje is 11, maar die had al een opmerking over al die opstaande kragen, en dat iedereen van die merkkleding, aan 't eind van de vakantie zei ze tegen m'n moeder; mam...ga volgende x maar naar een gewone camping, 't was hier net een mode-show! :lol:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 27 aug 2008 09:25

Mijn ex buuf was daar ook en ze vroeg aan een vrouw of ze dat nou leuk vond om in de vakantie ook nog met die stapels was en strijk bezig te zijn. Ach ja, het stond toch wel zo leuk op de vakantiefoto's als ze de mooie kleren aanhadden!

Je kan zien dat op Refoweb kleding ook een belangrijk onderwerp is, in no time zit dit topic op 102 pagina's. In Religie gaan de topics nooit zo hard.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 27 aug 2008 09:25

Wat betreft College Style: Daar koop ik dus écht niet. Verkopers die elke zondag netjes twee keer in de kerk zitten, zich uitgeven voor christen en in hun winkels zulke woekerprijzen hanteren. Want op die kleding zit weet ik hoeveel winst. Veel blousjes zie je precies hetzelfde in andere winkels voor heel erg veel goedkoper. Schandalig gewoon!
Afbeelding

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 27 aug 2008 09:53

Daphne schreef:Wat betreft College Style: Daar koop ik dus écht niet. Verkopers die elke zondag netjes twee keer in de kerk zitten, zich uitgeven voor christen en in hun winkels zulke woekerprijzen hanteren. Want op die kleding zit weet ik hoeveel winst. Veel blousjes zie je precies hetzelfde in andere winkels voor heel erg veel goedkoper. Schandalig gewoon!

Deze reactie vind ik dus wel een beetje over de top. Ik denk dat we in ons leven alleen ons eigen leven telkens weer moeten onderzoeken en niet dat van mede christenen.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 27 aug 2008 09:57

Ik ken geen College Style.. Zit hier ook niet in de buurt geloof ik.
En ook nog nooit gehoord van Simons.

Heb vorige week de beslissing genomen om alleen rokjes en jurkjes te gaan dragen.
Alle broeken uit m'n kast, (en dat zijn er nog al wat, droeg eigenlijk amper rokjes)
en binnenkort eens naar de winkels.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 aug 2008 10:00

Waarom alleen rokken en jurkjes dan?

In Veenendaal zit ook Speksneijers. Ik ga er nogal eens heen, omdat ik altijd met mijn oma meega als ze hierheen komt (die koopt alleen daar haar kleren). Maar dat is ook zo duur! Dat mijn oma, met haar 72 jaar, nou geld genoeg heeft voor die kleren en er altijd netjes uit wil zien, oke, maar van die jonge meiden kleren! Pff, ik doe het niet hoor.

Ik ben het wel een heel klein beetje eens met Daphne. Ik persoonlijk vind het sowieso niet zo heel goed om als christen zo gruwelijk veel geld uit te geven aan kleding. Maar ik weet dat ik er niet over kan en mag oordelen, omdat ik niet weet hoe zij het uitgeven, en of ze misschien verder alles goedkoop halen.
Ik heb zelf ook een hele tijd echt veel geld aan kleding uit gegeven. Dat doe ik niet meer, deels ook door geloofsovertuiging. Maar soms bedenk ik me dat wel, als ik dat soort winkels zie...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 27 aug 2008 10:09

Vanmorgen stond ik even bij iemand te praten voor de deur van iemand bij ons van de kerk. Ineens vliegt die vrouw naar buiten; ik ben de kast aan het opruimen en heb hier nog een leuke jurk voor je dochter! Ze duwt hem bij annemiek in haar hand en weg was ze.....
heel wat goedkoper dan collegestyle!

Terug naar “Archief”