Gezin en financiën (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Gezin en financiën (deel 2)

Berichtdoor Evelien » 27 aug 2009 07:55

Dat zijn dan wel de duurste broden die ze dan in de aanbieding doen. Wij halen ons brood altijd bij Super de Boer (Kloosterbrood). Heerlijk. Als ze daar voor 1 euro weg gaan (aanbieding) dan koop ik er ook gelijk 2 of 3.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 27 aug 2009 08:22

liefie schreef:Dat pakket van de c1000 kreeg ik van mijn ma ik vond wel leuk het is gratis dus wat maakt het uit.
Ik koop ook alleen de dingen die ik nodig heb en ze zijn net in de aanbieding dan is het leuk anders is het onzinnig
voor jou wel :wink: het doel van de winkel is dat ze (extra) gaan kopen om aan de zegels te komen. Dus niet helemaal gratis dan lijkt mij....
Bij Shell kon je toen sparen voor petten. Bij 50 euro kreeg je 1 zegel. Bij 3 zegels kreeg je een pet. (of zoiets dergelijks...) Omgerekend kost een pet dus 150 euro :shock: veel mensen denken er niet bij na, maar als je het omrekent is het &%(#*&@duur voor een pet!!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 aug 2009 08:34

Nee, die pet kost geen 150 euro, die pet kost bijna niks. Maar als toch moet tanken, hoopt de Shell dat je daar gaat tanken, omdat je dan die pet krijgt. Maar tanken moet je toch, en boven de 50 euro zit te ook al snel, dus dat vind ik iets heel anders.
Wij tanken zoveel mogelijk bij de BP, omdat we daar Freebees krijgen. We kunnen hier kiezen uit Shell of BP< en kiezen dan voor de BP om die reden. Al ga ik zelf bijna altijd bij de onbemande BP bij mijn werk omdat dat echt de goedkoopste is.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 27 aug 2009 08:39

kwebbel schreef:
liefie schreef:Dat pakket van de c1000 kreeg ik van mijn ma ik vond wel leuk het is gratis dus wat maakt het uit.
Ik koop ook alleen de dingen die ik nodig heb en ze zijn net in de aanbieding dan is het leuk anders is het onzinnig
voor jou wel :wink: het doel van de winkel is dat ze (extra) gaan kopen om aan de zegels te komen. Dus niet helemaal gratis dan lijkt mij....
Bij Shell kon je toen sparen voor petten. Bij 50 euro kreeg je 1 zegel. Bij 3 zegels kreeg je een pet. (of zoiets dergelijks...) Omgerekend kost een pet dus 150 euro :shock: veel mensen denken er niet bij na, maar als je het omrekent is het &%(#*&@duur voor een pet!!

Haha tuurlijk kost die pet geen 150 euro die krijg je gratis! Je betaald toch voor je boodschappen en dan krijg je GRATIS zegels en als je er genoeg hebt krijg je GRATIS een pakket :wink:
Wij tanken bij de shell omdat je dan gratis airmiles krijgt altijd leuk meegenomen (al krijg je er maar 1 per 2 euro meer maar ja)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 27 aug 2009 08:44

liefie schreef:
kwebbel schreef:

Haha tuurlijk kost die pet geen 150 euro die krijg je gratis! Je betaald toch voor je boodschappen en dan krijg je GRATIS zegels en als je er genoeg hebt krijg je GRATIS een pakket :wink:
je moet dan toch die 3 zegels inleveren? Voor die 3 zegels heb je 150 euro getankt. Reken je dat om, kost de pet dus eigenlijk 150 euro.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 27 aug 2009 08:46

Ja, inderdaad. Alleen dingen kopen die je anders ook zou kopen. Dan scheelt het wel! Ben nu al benieuwd wat de AH volgende week in de aanbieding heeft :wink: .

Kwebbel: maar je zou toch anders ook tanken? Of je nu 3 x 50 euro tankt en niets krijgt of je krijgt 3x een zegel en daarna een pet. Ik zie het verschil niet. Wij tanken zoveel mogelijk bij de Shell voor de airmails. Die krijgen we toch ook gratis?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 aug 2009 08:47

Wij tanken niet bij een benzine pomp waar je iets krijgt. Wij kijken wel naar de prijzen. Bijv. Als we naar Drenthe gaan dan heb je langs de snelweg een benzine pomp waar je heel goedkoop kan tanken.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 27 aug 2009 08:48

Tuurlijk moet je anders ook tanken maar ik bedoelde het meer als voorbeeld.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 27 aug 2009 08:50

Ik snap jou wel kwebbel maar je hebt het gewoon gratis hoe je het ook bekijkt want als je die zegels niet wilt moet je niet ineens minder betalen.
Ik vind alles wat ik gratis krijg leuk hoor je kan het altijd wel gebruiken en anders geef ik het weg aan iemand die er wel iets aan heeft.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 27 aug 2009 10:38

Goedkoop tanken is niet altijd voordeliger. Als ik bij Shell tank kan ik zo 50 km meer rijden met een tank als dat ik bij Pin en Go tank.
ja, dat is mijn mening dan he.....

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 27 aug 2009 10:44

Klopt en veel auto's gaan soort van stotteren met goedkope benzine/diesel (meestal de nieuwere auto's)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 aug 2009 10:52

daar hebben wij geen last van met LPG. (alleen in het buitenland)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 aug 2009 12:02

Bij bepaalde tankstations is het idd goedkoper maar niet beter. Mijn man heeft het een poosje uitgeprobeerd, de vader van een vriend van hem heeft een tankstation, en daar tankte hij eigenlijk altijd, maar hij bleek er heel wat km minder mee te kunnen rijden.
Ik ben uitgekomen op de onbemande BP als goedkoopst en best in verhouding :D
Ik ben trouwens begonnen met fietsen naar mijn werk, minimaal 1 keer per week, dat scheelt nu al tanken, heerlijk :D

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 27 aug 2009 12:18

Nu er zoveel mensen zonder baan komen te zitten hoor ik om mij heen steeds meer dat je toch minimaal 3x je netto maandsalaris als buffer gespaard moet hebben. Hoe zien jullie dat? Hebben jullie een bepaalde grens van wat je min. op je spaarrekening wil hebben staan? Of is het hoe het uitkomt? Of probeer je in een bepaalde periode bedrag x te sparen? Kortom, aan de hand van wat bepaal je hoeveel je min. op je spaarrekening wil hebben?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 aug 2009 12:33

Zoveel mogelijk ;) Eerst voor een toekomstig nieuw huis. Nu we dat hebben gekocht blijft eerst een deel staan voor de verbouwing. Dan blijft er als het goed is een deel over waar mijn man volgend jaar zijn nieuwe eigen bedrijf van kan starten. En dan wil ik daarna sowieso nog wat euro overhouden voor onverwachte uitgaven. Dat hoeft niet gruwelijk veel te zijn, maar duizend euro vind ik wel minimaal, liefst meer. Maar mijn man is altijd al spaarderig geweest, en ik ben het door hem geworden dus dat houden we wel netjes aan, we geven het niet zomaar uit, en als we het eigenlijk wel uit 'mogen' geven doen we het nog eerder van de lopende rekening zolang dat kan.

Terug naar “Archief”