Refowebkids deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 13

Berichtdoor Galateia » 27 mei 2011 07:54

paprikameisje2 schreef:ehm... haak toch even in op het feit dat je het in eerste instantie niet wil zeggen, maar toch zou ik daar ook wel voorzichtig mee zijn. Er wordt zo enorm getrokken aan een kind en ik denk, als je het zou zeggen, dat ze hem wat meer met 'rust' zouden laten als hij dingen niet oppakt die een 4-jarige wel zou moeten doen.

Zou zelf iets zeggen in de trant van: uit het leeftijdsonderzoek is een wat warrig beeld ontstaan oid. Hij schijnt wat jonger te zijn.. en gewoon als mededeling geven. Van school sturen doen ze hem toch niet meer :)

Geniet er maar lekker van dat hij het zo leuk vind!! en wat zal je lang worden...haha... met dat groeien! FIjn zulke reacties!

Hij zit gelukkig in een klein klasje van ongeveer 15 kindjes. Het is een instroom-groepje, dat tot aan de Kerst uitgroeit tot een groep van 21 leerlingen (ongeveer). Er is dus veel persoonlijke aandacht en het is echt heel rustig. De meeste kindjes zitten nog maar net op school. Ze gaan ontzettend goed met hem om, de juffen zeiden direct al, dat hij natuurlijk een hele andere start in het leven heeft gehad en alles op zijn eigen tempo in zal moeten halen. Nog voordat we er zelf over begonnen.

Kijk, zelf weten we het ook allemaal niet. Al anderhalf jaar is zijn leeftijd voor ons een mysterie. Hij heeft simpelweg een achterstand weg te werken, maar we hebben geen idee welke. Zijn gezondheid stond de eerste maanden, het eerste jaar, centraal. Dat was onze grootste zorg. Daar heeft hij ook een enorme slag in geslagen, ondanks vele tegenslagen die hij heeft gehad.

Toen ik hem net naar zijn klas bracht en hij trots op zijn stoel met koekiemonster-sticker zat, werd ik gewoon wel week van binnen: daar zat 'ie dan, mijn mooie mannetje, dat kleine kindje dat heel wankel naar ons toe kwam lopen in het Afrikaanse stof en zo ontzettend veel zorg en liefde nodig had. En dat allemaal letterlijk heeft ingedronken en er als zo'n mooi persoontje uit opbloeit.

Maar dan ook het gevoel: overvragen we hem nu niet. Is naar school gaan niet teveel. Maar ja. Dan zit hij daar te stralen. Komt hij dalijk weer huppelend die school uit en naar me toe rennen met zijn armpjes wijd open... tja, dan zie ik gewoon een kindje dat enorm geniet.

Binnenkort heb ik een gesprek met de juf. We zullen wel eens zien, wat we doen. Eerst er zelf maar aan wennen. Want hoewel we niet verbaasd zijn, zijn we er wel een beetje door in de war. Niet op een erge manier, hoor, maar gewoon. Het is raar :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 27 mei 2011 07:56

LauraC schreef:@Haai :mrgreen:
@ajl, leuk dat je het vraagt. Binnen nu en twee weken hopen we een afspraak voor een eerste gesprek te hebben. Dus alles nog in heel pril maar een stuk positiever dan vorig jaar!

Oe, spannend! Maar het moet wel een lekker gevoel zijn, dat het weer gaat beginnen. Ergens moet het starten en dat kan dan maar beter snel zijn :mrgreen:

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 27 mei 2011 13:22

Galateia schreef:Ha! School vertellen we niks, het gaat verder niemand wat aan. Alleen als ze gaan zeuren over achterstanden volgend jaar of over 2 jaar, of als een jaartje extra kleuteren aan de orde zou zijn, dan kunnen we het er eens over hebben. Maar voorlopig niet. Hij heeft het ontzettend naar zijn zin op school. Wij zeggen niks. Alles blijft gewoon hetzelfde. Maar het idee is... raar.

Het klopt wel beter met mijn gevoel. Ik heb geen verstand van kinderen, maar dit klopt meer. Het is ok. Haha! Het is echt raar :mrgreen:

Uhm, ik denk dat school het wel op prijs stelt als ze het weten... Natuurlijk kun je er nog mee wachten tot na de zomervakantie, dan is hij biologisch ook ongeveer 4, maar langer zou ik het niet doen.
School zal anders niet zo blij zijn als je het pas verteld als er problemen zouden zijn...

Maar het lijkt me een zeer aparte ervaring...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 27 mei 2011 13:37

grappig, zo zou ik het dus echt niet vertellen... gaan ze straks bij voorbaat al 'zeuren' over langer kleuteren, achterstanden etc.

Laura: fijn dat het er nu een stuk positiever uit ziet dan vorig jaar!!

Die Timon, hier trouwen ze ook allemaal met mama maar houden ondertussen wel een handvol vriendjes achter de hand... :wink:

Hier zijn ze nu al uren zoet met een hele grote kartonnen doos die omgebouwd is als huis (met een 'deur' en 2 'ramen'. Ideaal, ze gooien alle zooi erin en we doen straks de 'deur' dicht en morgen mogen ze er weer verder mee spelen :lol:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 27 mei 2011 14:45

TheKeimpe schreef:Uhm, ik denk dat school het wel op prijs stelt als ze het weten... Natuurlijk kun je er nog mee wachten tot na de zomervakantie, dan is hij biologisch ook ongeveer 4, maar langer zou ik het niet doen.
School zal anders niet zo blij zijn als je het pas verteld als er problemen zouden zijn...

Maar het lijkt me een zeer aparte ervaring...

Welnee. School gaat al heel goed om met wie en hoe hij is, juist omdat zijn start in het leven zo anders was. En daar hebben ze echt alle begrip voor en er wordt helemaal niet gezeurd. Ze hebben als eerste uitgangspunt, dat hij zich veilig moet voelen op school en vanuit dat veilige plekje zich kan ontwikkelen op zijn eigen manier. En dan zien we over een jaar wel, waar hij is. Dus nee, school hoeft het helemaal niet te weten, het zou niets veranderen aan dat wat ze nu doen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 mei 2011 14:57

Ik denk dat je als moeder juist je gevoel moet volgen. Zo heeft de juf van groep 2 mijn zusje (vroege leerling, van september), wel doorgestuurd naar groep 3, omdat ze het qua intelligentie prima aankon. Mijn moeder twijfelde toen al heel erg, en had liever gehad dat ze in groep 2 zou blijven nog een jaartje, daar zat haar vriendinnetje ook, en emotioneel was ze gewoon nog niet zo toe aan groep 3. Maar de juf vond dat onzin en ze ging gewoon naar groep 3. Maar groep 3 had een onwijs goede, lieve juf, en toen mijn moeder met de herfstvakantie vroeg hoe het eigenlijk ging, zei de juf heel eerlijk dat ze het qua intelligentie aankon, maar dat ze nog wel echt een kleuter was. Mijn moeder was dolblij dat die juf het ook zag en mijn zusje is toen teruggeplaatst naar groep 2, en helemaal opgebloeid.
Dus een extra jaar kleuterschool kan helemaal geen kwaad, en daar kun je altijd nog voor kiezen, toch?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 27 mei 2011 16:02

O, ja joh, dat soort dingen maakt ons allemaal niks uit. Zien we dan wel. Ik ga nu echt niet daar aan denken. Alleen nu we dit weten, is het wel handig: mocht het tegen die tijd aan de orde zijn, dan hoeven we niet te twijfelen, ofzo. Dan is het allemaal alleen maar logisch.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 27 mei 2011 19:32

Op naar Refowebkids deel 13!!!!!
Time flies when you have none!

Terug naar “Archief”