De Refowebkids deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 08 jul 2008 15:15

LauraC schreef:Hoera! Mag nu ook officieel op Refowebkids meepraten. @ Jamillah: leuke foto's van Boudin, ziet er uit als een geslaagde verjaardag!Michael is nu een beetje aan het overgaan op wat vaster voedsel. Hij zit nu op 5 flessen van 200 ml en 3 vaste happen per dag. Mijn moeder zegt dat dit erg veel is voor zo'n kleintje, en eerlijk gezegd geeft hij ook wel wat voedsel terug na een voeding. Maar als je hem minder geeft wordt hij erg chagerijnig. Wat deden/doen jullie kleintje toen jullie op vast voedsel over gingen? Wat voor 'voedingsschema' houden/hielden jullie aan?

Ik heb even Thomas´ groeiboekje erbij gepakt en toen hij vijf maanden was kreeg hij het volgende schema:
- ´s morgens 200cc pap (bestaande uit flesvoeding en rijstebloem)
- 3 maal flesvoeding 200/220cc
- fruit
- groente en aardappels, rijst of macaroni (ik gaf meestal een potje, in het begin de helft van een potje)
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 08 jul 2008 15:24

Thomas heeft de zesde ziekte. :( Morgen moest ie ingeent worden, maar dat heb ik maar afgezegd. Hij is erg huilerig, kan niets hebben. Als ik hem ergens op aanspreek, zelfs op mijn allerliefste, geduldigste manier, begint hij keihard te krijsen. :? En hij slaapt nog steeds abnormaal veel.
Ik wou eigenlijk boodschappen doen, maar dat gaat niet lukken. Dat wordt dus afhaalchinees... 8)
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 08 jul 2008 15:28

bloempie schreef:Ik wou eigenlijk boodschappen doen, maar dat gaat niet lukken. Dat wordt dus afhaalchinees... 8)

Zit er toch nog een voordeel aan zijn ziek-zijn :wink: Beterschap!

Doen ze op het bureau niet moeilijk dat je hem morgen niet wilt laten inenten? Toen Isis, onze jongste, met vijf maanden in het ziekenhuis lag moest ze dr inenting nog hebben van toen ze vier maanden was. Die wilden ze in het ziekenhuis komen geven...terwijl ze uitdroogd was van één of ander darmvirus! En ze vonden het nog raar ook dat ik dat niet wilde... :roll:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 08 jul 2008 15:33

verschilt dus per cb. ik had een keer later laten doen omdat manlief en ik beide ziek waren! dus geen zin in ook nog een zieke dochter! vonden ze gwoon goed!

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 08 jul 2008 16:03

Merisja schreef:
bloempie schreef:Ik wou eigenlijk boodschappen doen, maar dat gaat niet lukken. Dat wordt dus afhaalchinees... 8)

Zit er toch nog een voordeel aan zijn ziek-zijn :wink: Beterschap!

Zeker, vooral omdat ik manlief op pad stuur! 8)

Doen ze op het bureau niet moeilijk dat je hem morgen niet wilt laten inenten? Toen Isis, onze jongste, met vijf maanden in het ziekenhuis lag moest ze dr inenting nog hebben van toen ze vier maanden was. Die wilden ze in het ziekenhuis komen geven...terwijl ze uitdroogd was van één of ander darmvirus! En ze vonden het nog raar ook dat ik dat niet wilde... :roll:

Wat belachelijk zeg! Als je zo ziek bent, mag je niet eens ingeent worden. Je weerstand is dan veel lager en persoonlijk vind ik dat met een inenting best wel gevaarlijk. Stel dat het lichaam op dat moment niet genoeg antistoffen kan aanmaken, dan zou het de ziekte kunnen krijgen waartegen het is ingeent!
Maar bij Thomas deden ze zowieso niet moeilijk omdat het een nieuw vaccin is voor de waterpokken (onderzoek). Je bent vrij om er aan mee te doen en kan op elk moment het onderzoek stopzetten. Daardoor kunnen ze natuurlijk moeilijk eisen gaan stellen.
Ik heb nu een afspraak gemaakt voor over twee weken.

Hier op het bureau geven ze met reguliere vaccins ook best snel een prik, maar ik heb zoiets van: een inenting is niet verplicht en ik ben de ouder, dus ze hebben er niets over te zeggen. Als ik vind dat mijn kind er te ziek voor is, dan gaat het gewoon niet door, punt.
De mening van een cb-arts is voor mij niet heilig hoor.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 08 jul 2008 17:28

Dit was ook wel erg extreem, hoor. Ik heb op het bureau best wel vaker gezeur gehad wat betreft inentingen, maar dit had ik nog nooit meegemaakt. Dan zeggen ze bijv: Wil je liever dat je kind kinkhoest krijgt? Net of je niet het beste met je kind voor hebt. Maar goed...ze heeft uiteindelijk een paar maanden later dr inenting gehad, dus dat is weer helemaal in orde :lol:

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 08 jul 2008 18:28

@ rosekapje: Ik vind foto 1 de blik van Simon het leukst, maar foto 2 is weer duidelijker de 1 te zien. Maar beide zijn leuke foto's!!!
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 08 jul 2008 18:54

Leuke fotos!!!!!

Een vraagje aan de moeders van kindjes van 2. Geven jullie die kinderen nog uit een tuitbeker te drinken of uit een normale beker?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 08 jul 2008 19:01

gewone beker hier!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 08 jul 2008 19:02

paprikameisje2 schreef:ik juist die eerste... die blik van em!!!supers lief

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 08 jul 2008 19:22

Nog eens gekeken, ik vind die eerste bij nader inzien toch ook het leukst!

Rosekapje, hoe gaat het nu met Simon zijn ontlasting?
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 08 jul 2008 19:36

trijntjejohanna schreef:gewone beker hier!

Ons gastkindje drinkt dus absoluut niet uit een beker en dat ben ik al een half jaar aan het oefenen. Zijn moeder stopt hem in bed met een tuitbeker :shock:
Dat gebeurt hier dus niet. Kom nou, ik heb gehoord dat die dingen heel slecht zijn voor de tanden en daarbij slecht voor de mondmotoriek. Nu is dat ventje motorisch toch al achter, dus hij moet juist heel veel oefenen met alles, wat zouden jullie doen? Lekker laten kliederen in bed, met 2 zeurende kids die dat dan ook willen of blijven oefenen met een beker wat die moeder ook zelf thuis doet?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 08 jul 2008 20:22

Ik zou het kleintje lekker een gewone beker geven. Twee jaar is daar toch een goede leeftijd voor? En wat moeder zelf thuis doet, is haar zaak. Misschien heeft zij wel geen zin om de strijd aan te gaan en is ze hartstikke dankbaar als jij het voor haar doet?

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 08 jul 2008 20:34

Danique drinkt nu al uit een gewone beker die weigert flessen en tuitbekers.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 08 jul 2008 20:40

LauraC schreef:Ik zou het kleintje lekker een gewone beker geven. Twee jaar is daar toch een goede leeftijd voor? En wat moeder zelf thuis doet, is haar zaak. Misschien heeft zij wel geen zin om de strijd aan te gaan en is ze hartstikke dankbaar als jij het voor haar doet?

Geloof niet dat ze daar dankbaar voor is, ze zal me eerder eigenwijs vinden. Het is veel makkelijker om een kind met beker in bed te parkeren of zon ding in zijn handen te geven, dan dat je hem met een gewone beker in een kinderstoel zet en erbij gaat zitten. Hij vertikt het trouwens ook hoor met een beker, maar ik ben dan ook eigenwijs en geef hem dus die tuitbeker niet. Ruim 2 jaar dat kan toch ongeveer wel zou ik denken. Zijn moeder zegt dat hij met die beker door de kamer gaat lopen, nou dat doet hij dus niet bij mij want hij zit in de kinderstoel.

Terug naar “Archief”