Gezin en financiën (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Gezin en financiën (deel 2)

Berichtdoor LeChat » 29 jul 2009 18:13

Ik ben wat oude afleveringen van Uitstel van Executie aan het kijken (wat zijn er de laatste tijd trouwens veel van dat soort programma's geweest), het is iig interessant voor ons werk (o.a. bewindvoerderschap WSNP). Maar wat maken sommige mensen er een potje van, door bijvoorbeeld heel naïef in de babbeltrucs van een 'hypotheekadviseur' te trappen. En wat hebben andere mensen ongelooflijk veel pech, met ziekte e.d. en dan zit je voor je het weet ook zwaar in 't schip.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 30 jul 2009 06:42

Moet je bij aankomst op die camping je salarisstrook laten zien? Anders kan iedereen wel een zielig verhaal op gaan hangen.

Mijn man is al vanaf feb in de ziektewet, de laatste week heeft ie eindelijk weer es fulltime gewerkt, nou we misten die overuren echt wel. Nu is het vakantie en hij hoopt na de vakantie er weer tegen aan te kunnen. Maar we zijn wel weer ff met beide benen op de grond gezet, je denkt maar dat alles goed gaat en je loopt maar door....... Ook zijn we heel blij dat hij niet voor zichzelf is gaan werken zoals velen zeiden dat hij doen moest met zijn kwaliteiten. Het was dan echt niet goed gegaan, hetzij financiël en lichamelijk.
ja, dat is mijn mening dan he.....

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 30 jul 2009 08:05

Ik zou het niet weten hoe ze dat nakijken. Lijkt me ook best wel lastig. Maar meestal zijn mensen die in geldnood zijn wel bekend bij de gemeente?
Dat zitten ze vaak in de schuldsanering b.v.
Ik kan me voorstellen annet dat het een moeilijke periode is voor jullie.
Maar blijf vooral zien op wat werkelijk belangrijk is.
En schroom niet om aan te kloppen als het niet gaat.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 26 aug 2009 15:16

En zijn jullie ook blij met de actie van C1000 met 100 producten voor 1 euro en de AH met 50 producten 2e gratis? Ik heb er nog niet zo veel van nodig gehad, maar is toch leuk!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 26 aug 2009 15:17

Ik heb wel wat dingen gehaald altijd leuk!

Wij moesten van de week de meterstanden doorgeven en we hebben erg weinig verbruikt dus we verwachten een smak geld terug heerlijk!

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 26 aug 2009 17:54

Daatje123 schreef:En zijn jullie ook blij met de actie van C1000 met 100 producten voor 1 euro en de AH met 50 producten 2e gratis? Ik heb er nog niet zo veel van nodig gehad, maar is toch leuk!

WIj zijn er erg blij mee. We gaan sinds kort af en toe op de aanbiedingen af en dan schaffen we wat houdbare producten aan, alvast voor in onze voorraadkast. Dan valt de eerste lading boodschappen mee als we dat gaan doen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 aug 2009 18:06

Ik hou niet zo erg van die aanbiedingen eigenlijk ;) Dan koop ik van alles wat ik helemaal niet hoef te hebben. Ik heb tegenwoordig geen bergen voorraad meer, omdat ik toch bijna elke dag boodschappen doe, en dat niet nodig meer vind. Vandaag heb ik dan wel bij de AH 2 pakken dubbel friss gehaald (maar normaal gesproken haal ik helemaal geen sap van dat merk), en wasverzachter van de Blokker. Maar als ik niet oplet koop ik dingen die ik helemaal niet hoef, of iets wat per 2 nog altijd duurder is dan 3 pakken van een goedkoper merk.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 26 aug 2009 18:20

Ja precies, nu schijnt dat boodschappenpakket van C1000 niets voor te stellen, en de aanbiedingen van AH, 8 keukenrollen voor 6 euro ofzo dat vind ik nog veel! Ik kijk eerst wat het normaal kost, want die aanbiedingen van 3 halen 2 betalen krikken ze gewoon iets de prijs op zodat ze toch nauwelijks verlies draaien. Dat was toen ik bij de Hema werkte ook zo.
Ach ik was net bij AH en ik loop de aanbiedingen gewoon voorbij. Ik hoef al dat spul niet te hebben! Nu ook bij Kruidvat iets met 2 halen en dan 2 gratis ofzo? Ik heb nog 10 flessen douchegel van Dove, 4 flessen deo van Dove, 1 scrub en 3 flessen shampoo van Dove. Dan haal ik geen aanbiedingen :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 26 aug 2009 18:28

Nee, je moet aanbiedingen alleen kopen als het werkelijk voordelig is, als je het nodig hebt en ander ook koopt.
Als ik nooit dove koop ga ik het ook niet kopen als het in de aanbieding is.
En die 1 euro prijzen is leuk, maar ik koop nooit pringels b.v. dus nu ook niet.
Want dan ben je nog duur uit.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 26 aug 2009 18:31

precies, ik heb het idee dat heel vaak de mensen juist de aanbiedingen gaan halen onder het motto van: "HE da's goedkoop! Dat ga ik halen!" maar achteraf toch nog duur uit zijn en dan zich verbazen....... :roll:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 26 aug 2009 19:28

Dat pakket van de c1000 kreeg ik van mijn ma ik vond wel leuk het is gratis dus wat maakt het uit.
Ik koop ook alleen de dingen die ik nodig heb en ze zijn net in de aanbieding dan is het leuk anders is het onzinnig

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 aug 2009 20:16

Ik moet eerlijk zeggen dat het bij de C1000 toch wel vrij vaak de luxe dingen in de aanbieding zijn.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 26 aug 2009 20:50

ik doe al mijn boodschappen altijd bij de c1000 en word niet altijd blij van die aanbiedingen :wink: maar dan doel ik vooral op de extra koopjesjagers die daar dan speciaal voor komen. Over het algemeen hebben ze altijd wel wasmiddel in de aanbieding als ik het nodig heb (heb altijd zelfde merk). Luiers ook vaak in de aanbieding ook altijd wel groente, vlees en vla. Voor de rest haal ik nooit extra spullen uit de aanbieding.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 26 aug 2009 22:06

Evelien schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat het bij de C1000 toch wel vrij vaak de luxe dingen in de aanbieding zijn.

inderdaad en dan ben je nog duurder uit, ondanks de aanbieding, budgetproducten hebben ze nooit in de aanbieding, al moet ik zegen, twee broden voor een euro is wel een enorm koopje, al moet je dan wel om acht uur bij de winkel staan, anders heb je nog niks!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 27 aug 2009 07:00

Twee broden voor een euro? Ben benieuwd of het dan lekker brood is dat in de aanbieding is gedaan. Ik vind namelijk dat hele goedkope brood niet te eten.
Aanbiedingen haal ik wel regelmatig, maar ik loop er niet alle supermarkten voor af. Vorige week bij het kruitvat 3 pakken pampers halen, 2 betalen. Ik had nog op voorraad staan, maar heb toch weer ingeslagen. Pampers gebruik ik toch daglijks.
Zo ook met aanbiedingen van Dove of niveaof ariël. Dat gebruik ik toch normaal ook, dus mooi meegenomen.

Terug naar “Archief”