Kinderwens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

blompje
Sergeant
Sergeant

Re: Kinderwens

Berichtdoor blompje » 18 aug 2010 12:09

Nou dat zat ik idd ook te denken... je zult er bij allebei toch aan moeten.
Die mensen zien van alles, denk dat het daarom ook logisch is dat er over gepraat wordt.. Bij elk beroep wordt toch onderling gepraat: leerlingen/klanten enz... 'Daar zou ik me ook absoluut niet druk om maken...
Maar je kan toch wat weghalen en wat je niet fijn vindt laat je gewoon zitten, dan is het toch goed?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 aug 2010 12:12

Bij mij gaat het er niet om wat ik fijn vindt, ik ga mijn lichaam niet pijnigen door me van onderen te (laten) scheren. Daar wordt ik echt niet vrolijk van.

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 18 aug 2010 12:15

Dan moet je dat ook gewoon niet doen... misschien wel je bikinilijn netjes hebben en een beetje bijknippen.. dan is het toch ook goed? Als het maar verzorgt en schoon is.. dat lijkt me ook heel belangrijk en prettig voor de gyn.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 18 aug 2010 12:15

Kaal zou ik ook raar vinden, maar ik vind het wel fijn om het een beetje verzorgd te hebben, daar beneden. Maar dat is meer iets wat ik zelf fijner vindt... wat de arts daar nou van vindt, interesseert me nou echt niet. Maar ik kan me wel voorstellen dat (mocht er nou een enorm oerwoud groeien zeg maar :mrgreen: ) artsen dat wel een beetje lastig vinden.
En bij flinterdunne haartjes zou ik ook niet scheren of zo [-(

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 18 aug 2010 12:19

Sterretje schreef:Een tip: van onderen scheren... want dat vinden de meeste gynaecologen erg prettig. Je moet ze namelijk maar eens horen
praten over 'ongeschoren' vrouwen.

Wat een onzin zeg!
Ik heb dat niet gedaan hoor. Dan praten ze maar over me.
Ik lees verder dat iemand zegt dat ze hun werk anders niet goed kunnen doen. (tja als het nou zo lang is dat het op je knieën hangt :mrgreen: )
Sorry hoor, maar je ligt helemaal met je benen wijd. Volgens mij kunnen ze er echt wel goed bij hoor.
Iemand zegt ook dat het wat frisser is. Net alsof het met haar minder schoon is dan zonder :?
Ik ga er niet aan beginnen om het helamaal van onderen te scheren. Gaat alleen maar irriteren en jeuken.
Ik zorgde wel dat het goed schoon was.
Bij mij lag er trouwens geen handdoek klaar.
Zoals iemand anders al zei: gewoon een wat langer shirt aantrekken.
Evelien, je zou hierdoor helemáál terug schrikken van een bezoekje aan de gyn...
Maak je er aub helemaal niet druk over!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 18 aug 2010 12:23

Evelien schreef:Daar gaat het niet om, het ging om het scheren van onderen. Even goed lezen :wink:

Ik lees goed.

Ik bedoel te zeggen, het zogenaamde probleem van wel/niet scheren, heb je sowieso.
Je moet namelijk toch een keer met de billen bloot.

En ik zou als ik jou was zeker niet iets doen, wat je nooit zou willen doen.
Lekker boeiend wat de gyn eventueel onder de koffie tegen de anderen zegt,
dat hoor je toch zelf niet. Hij behandelt je er echt niet minder goed om.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 18 aug 2010 12:33

Evelien schreef:Ik reageer misschien wat te heftig. Maar dat is dus ook mijn punt, ik kan mij niet helemaal kaal scheren van onderen dat gaat gewoon niet (heb alles al geprobeerd). En dan komt een gyneacoloog mij vertellen dat hij/zij het prettig vindt?

kunnen ze het ook uitleggen waarom ze het prettig vinden? Daar ben ik dan weer zo benieuwd naar.

Als dat idd zo zou zijn, dat gyn's onder elkaar praten over hun patienten, vraag ik me af of ze zelf onbekommerd naar hun collega gaan voor prostaatproblemen, c.q. vrouwenziekten :?
Ik had een aantal jaar geleden ook zo'n lomp figuur, je moest "alvast" in de beugels liggen, als je pech had, duurde dat ruim 20 minuten !
Gelukkig hoefde ik maar 1 keer :(

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 18 aug 2010 12:45

Anne 80 schreef:
Sterretje schreef:Een tip: van onderen scheren... want dat vinden de meeste gynaecologen erg prettig. Je moet ze namelijk maar eens horen
praten over 'ongeschoren' vrouwen.

Wat een onzin zeg!
Ik heb dat niet gedaan hoor. Dan praten ze maar over me.
Ik lees verder dat iemand zegt dat ze hun werk anders niet goed kunnen doen. (tja als het nou zo lang is dat het op je knieën hangt :mrgreen: )
Sorry hoor, maar je ligt helemaal met je benen wijd. Volgens mij kunnen ze er echt wel goed bij hoor.
Iemand zegt ook dat het wat frisser is. Net alsof het met haar minder schoon is dan zonder :?
Ik ga er niet aan beginnen om het helamaal van onderen te scheren. Gaat alleen maar irriteren en jeuken.
Ik zorgde wel dat het goed schoon was.
Bij mij lag er trouwens geen handdoek klaar.
Zoals iemand anders al zei: gewoon een wat langer shirt aantrekken.
Evelien, je zou hierdoor helemáál terug schrikken van een bezoekje aan de gyn...
Maak je er aub helemaal niet druk over!

Dat schreef ik maar veel vrouwen hebben veel beharing en dan kan ik het heel goed begrijpen dat het prettiger werken als het netjes bijgewerkt is.

Maar als iemand zich niet scheert of bijwerkt is dat eigen keuze en daar zou ik me dan ook niet druk om maken.
Ik vindt het wel prettig dat het netjes is bijgewerkt is voordat ik daar met mijn benen wijd lag bij de HA dat is ieders eigen keuze natuurlijk.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 18 aug 2010 12:47

Natuurlijk praat je onderling over het werk met collega's. Maar of je over een leerling (in het geval van onderwijs) zegt dat hij goede vorderingen heeft gemaakt of dat je zegt dat het toch zo'n lelijk gezicht is met die beugel, dat vind ik nogal een verschil! Zo ook bij gyneacologen. Maar goed, ieder z'n ding. Het belangrijkste lijkt me verzorgd en schoon, maar niet alleen voor de gyn, ook voor jezelf :)
pobody's nerfect

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 aug 2010 12:55

En als je dan eenmaal een kind hebt gekregen, en je bent boven de 30, dan kun je weer elke 5 jaar voor een uitstrijkje. Misschien went het ooit wel, zo in je niksie liggen ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 18 aug 2010 13:04

En dan mag je nog blij zijn dat dat in Nederland pas vanaf 30 is! In Duitsland is het vanaf ong. je puberteit elk jaar...
Aan de andere kant: het went wel heel snel en de vrouwenarts is echt een soort vertrouwenspersoon... Als ik bijv. over een jaar nog niet zwanger was geworden, dan was er voor mij geen drempel geweest om naar de arts te gaan.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 18 aug 2010 13:04

Er wordt wel degelijk door de artsen c.q operatieassistenten opmerkingen over gemaakt als de patiënt er niet bij is. Ik heb zelf een week meegelopen op de o.k. en weet er alles van. Ik heb ze er meerdere malen op aan gesproken.

Maarre ... dat bijknippen tijdens de bevalling is helemaal niet nodig uit hygiënisch oogpunt en mogen ze zeker niet zomaar uit zichzelf gaan doen tijdens de bevalling.Daar is genoeg literatuur over te vinden. Zonder jouw toestemming sowieso niet. Daarbij ben ik het met MissF eens dat 'kaal'ook niet echt mooi is. Ik vind het zo babyachtig. Zonder haar, althans zonder veel haar, is het volgens mij wel wat schoner. Je zweet toch elke dag en dat ruikt sneller :wink: .

Ik probeerde het tijdens mn zwangerschap wel bij te houden, maar ik kon het niet meer goed zien en zag na mn bevalling dat het een rommelig geheel was, maar ach dat is ook te overzien.

Om terug te komen op de kinderwens, ik heb ook heel veel mensen bloot gezien tijdens mij werk als voormalig verpleegkundige en ik weet ook wel dat echt niemand blijft 'hangen' om het zo maar te zeggen. Dat neemt niet weg dat ik er wel moeite mee heb om naakt bij de gyn en/of huisarts te gaan liggen. De laatste keer met het uitstrijkje heb ik dat ook aangegeven en gezegd dat ze precies moeten zeggen wat ze gaan doen en wanneer het inwendige onderzoek begint met ontspanningsoefeningen erbij. Zo hoort het eigenlijk ook, maar veel artsen houden zich er niet aan. ( ik heb er zelfs een vrouwlijke! arts op aan gesproken tijdens mn bevalling van Hugo. Zij kwam binnen en dook regelrecht op mij zonder zich voor te stellen) Daarna deed zel het zoals het hoorde en gaf aanwijzingen.
Laatst gewijzigd door ajl op 18 aug 2010 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 18 aug 2010 13:08

Ontspanningsoefeningen AJL?
Daar heb ik eigenlijk nooit van gehoord.
Lijkt me wel handig. Mijn arts zei steeds dat ik me meer moest ontspannen.

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 18 aug 2010 13:11

ajl schreef:Er wordt wel degelijk door de artsen c.q operatieassistenten opmerkingen over gemaakt als de patiënt er niet bij is. Ik heb zelf een week meegelopen op de o.k. en weet er alles van. Ik heb ze er meerdere malen op aan gesproken.

Vind ik heel goed van je!
Ik vind het echt niet netjes dat ze dat doen. Respectloos.
Dat daar geen regels voor zijn :?:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 18 aug 2010 13:15

Anne 80 schreef:Ontspanningsoefeningen AJL?
Daar heb ik eigenlijk nooit van gehoord.
Lijkt me wel handig. Mijn arts zei steeds dat ik me meer moest ontspannen.

Ik heb zelf de neiging om als ik gespannen ben en daar zo lig om mn bekkenbodemspieren aan te spannen en daardoor gaat het pijn doen. Ik vraag altijd of ze willen melden als zij het inwendige onderzoek beginnen ( en zelfs dat doen ze niet automatisch :roll: ) en stapje voor stapje verder te gaan en dan kan ik fysiek mijn bekkenbodem ontspannen. Dan gaat het veel beter. Het is wel mijn lichaam en ik bepaal of het verder gaat :wink:

Terug naar “Archief”