De Pil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8215
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De Pil

Berichtdoor Lalage » 19 feb 2009 19:49

kwebbel schreef:
Lalage schreef:Heeft iemand enig idee of er ook een maximum zit aan de tijd dat je kunt doorslikken?
een excollega van mij slikt de pil altijd, gewoon omdat ze geen kinderen willen. Lijkt mij erg ongezond. Hun weten zeker dat ze geen kinderen willen, maar er zijn toch ook andere middelen lijkt mij. Altijd de pil doorslikken is niet echt gezond.

Bedoel je nou dat ze nooit een stopweek houdt? En op welke andere middelen doel je dan? De pil is namelijk de betrouwbaarste vorm van anticonceptie (misschien is Mirena wel even betrouwbaar, dat weet ik even niet zeker). Sterilisatie van de man is betrouwbaarder, maar dat vinden niet alle mannen een prettig idee. Sterilisatie van de vrouw is minder betrouwbaar dan de pil, vooral als je nog jong bent. Bovendien kan je dan met tegenwerkende dokters te maken krijgen.

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: De Pil

Berichtdoor kwebbel » 19 feb 2009 19:52

Lalage schreef:
kwebbel schreef:
Lalage schreef:Heeft iemand enig idee of er ook een maximum zit aan de tijd dat je kunt doorslikken?
een excollega van mij slikt de pil altijd, gewoon omdat ze geen kinderen willen. Lijkt mij erg ongezond. Hun weten zeker dat ze geen kinderen willen, maar er zijn toch ook andere middelen lijkt mij. Altijd de pil doorslikken is niet echt gezond.

Bedoel je nou dat ze nooit een stopweek houdt? En op welke andere middelen doel je dan? De pil is namelijk de betrouwbaarste vorm van anticonceptie (misschien is Mirena wel even betrouwbaar, dat weet ik even niet zeker). Sterilisatie van de man is betrouwbaarder, maar dat vinden niet alle mannen een prettig idee. Sterilisatie van de vrouw is minder betrouwbaar dan de pil, vooral als je nog jong bent. Bovendien kan je dan met tegenwerkende dokters te maken krijgen.
ik doelde op sterrilisatie idd.. of een spiraaltje. Maar dat lijkt mij als vrouw niet prettig.
En ze houdt idd nooit een stopweek. Maar met andere middelen heb ik niet veel ervaring. Ik weet wel dat ze er zijn.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
linde
Kapitein
Kapitein
Berichten: 756
Lid geworden op: 24 dec 2002 14:59
Locatie: Amersfoort

Re: De Pil

Berichtdoor linde » 19 feb 2009 20:24

ik mag van de ha max 6 maanden doorslikken zonder stopweek...
PaSaP Hoogh!!

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: De Pil

Berichtdoor Memmem » 19 feb 2009 21:50

Ik ga hier maar een nieuw topic voor openen.
De 100 pagina's zijn al weer bereikt.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 gasten