Homofilie 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Qwerty

Berichtdoor Qwerty » 10 jun 2008 08:06

Dit alles zo lezend stel ik voor dat diegenen die het homo zijn verdedigen gewoon doorgaan met hun activiteiten en het oordeel van God dan maar afwachten in hoeverre zij al dan niet zondigen.

Ik begrijp ook niet waarom zij (homo's) zich zo verdedigen moeten, wanneer ze vinden dat ze gelijk zouden hebben.

Of spreekt hun geweten toch op een of andere wijze?

Sex (anaal?) met een man kan niet direct de bedoeling zijn.
Toen God Adam schiep zag Hij dat Adam nog iets miste. God schiep zodoende de vrouw en niet een tweede man.

Als je het dan toch wilt (het homo zijn) blijf als homo dan gewoon in een liefdevolle relatie met je compangnon.
Waarom moet sex daar dan bij? Daar kun je ook vanaf zien.

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 10 jun 2008 08:48

Met alle respect, maar wat een vreselijk domme reactie.

Als je het dan toch wilt (het homo-zijn). Ooit wel eens gedacht dat dit geen keuze is?

Alphonsus
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Alphonsus » 10 jun 2008 09:11

coupe soleil schreef:Met alle respect, maar wat een vreselijk domme reactie.

Als je het dan toch wilt (het homo-zijn). Ooit wel eens gedacht dat dit geen keuze is?

Je kunt er toch voor kiezen om er geen aandacht aan te geven.
Niemand houd je daarin tegen.
Uit het feit dat iets niet wit is, moet men nog niet opmaken dat het zwart is

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 10 jun 2008 09:21

:roll:

Toetsenbord
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Toetsenbord » 10 jun 2008 09:22

Alphonus, ik wil dat jij nu ophoud met houden van je vrouw, je hebt vanaf nu geen sex meer en je denkt niet meer aan haar. Niet zeuren, dan geef je er maar gewoon geen aandacht aan! :? ... Snap je...? :wink:
Er is een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

Het is de toon die de muziek maakt.

Qwerty

Berichtdoor Qwerty » 10 jun 2008 09:24

Toetsenbord schreef:Alphonus, ik wil dat jij nu ophoud met houden van je vrouw, je hebt vanaf nu geen sex meer en je denkt niet meer aan haar. Niet zeuren, dan geef je er maar gewoon geen aandacht aan! :? ... Snap je...? :wink:

Ook daar zou je voor kunnen kiezen.

meboy

Berichtdoor meboy » 10 jun 2008 09:27

Qwerty schreef: Dit alles zo lezend stel ik voor dat diegenen die het homo zijn verdedigen gewoon doorgaan met hun activiteiten en het oordeel van God dan maar afwachten in hoeverre zij al dan niet zondigen.

Dat lijkt me een goed idee. Al hoef ik niet te raden welke mening jij bent toegedaan.

Qwerty schreef:Ik begrijp ook niet waarom zij (homo's) zich zo verdedigen moeten, wanneer ze vinden dat ze gelijk zouden hebben.

Omdat mensen zoals jij behoren te weten wie wij zijn. Hoe wij denken, wat wij voelen. Alvorens er een uitspraak over te doen. We bestaan, en dat zal je weten ook. En ik vind het een redelijk nonargument om te zeggen: ze hebben het er zoveel over... daarom zullen ze zelf wel twijfelen.

Qwerty schreef: Sex (anaal?) met een man kan niet direct de bedoeling zijn.Toen God Adam schiep zag Hij dat Adam nog iets miste. God schiep zodoende de vrouw en niet een tweede man.

Heb je het stukje gelezen over natuurlijk en onnatuurlijk. De seks zoals jij die hebt (?) is ook niet de bedoeling. Sterker nog heel jouw relationele leven is niet hoe het oorspronkelijk bedoeld was.

Qwerty schreef:Als je het dan toch wilt (het homo zijn) blijf als homo dan gewoon in een liefdevolle relatie met je compangnon.

Seks moet daar niet bij. Ik hoop dat jij en je partner (als je die hebt) niet denken: vanavond "moeten" we weer. Seks ontstaat. En dat kan op twee manieren: ter versterking van de innige relatie die je met elkaar hebt. Of als botvieren van je eigen donkere kant. Daar kan je ook vanaf zien inderdaad. En sommige homo's / hetero's kiezen daar ook voor. Dat kan soms nuttig zijn.

Alphonsus schreef:Je kunt er toch voor kiezen om er geen aandacht aan te geven. Niemand houd je daarin tegen.

Schenk eens een week geen aandacht aan je hetero-zijn. Ik ben benieuwd hoe je dat voor je ziet. Eerder heb ik uitgelegd dat homoseksualiteit bestaat uit drie peilers: liefde zorg en seks. Een week niet liefhebben een week niet zorgen en week niet seksueel zijn in woorden werken en gedachten. Dat lijkt me zelfs tegen de menselijke natuur in te gaan: dát is pas onnatuurlijk.

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 10 jun 2008 09:35

Wat ik erg jammer vind is dat je in 'eigen kring' vaak zo weinig respect bemerkt voor een mening die anders is dan het merendeel is toegedaan. Waarom moet anders voor velen per definitie fout zijn?

Als iemand met een juiste insteek tot een andere conclusie komt, vanuit een afhankelijk en gelovig leven, past er dan niet gewoon respect?

meboy

Berichtdoor meboy » 10 jun 2008 09:55

@ Coupe Soleil,

Niet alle reacties zijn even tactvol en met respect. Dat zorgt ervoor dat je jezelf soms afvraagt waar doe je het allemaal voor. Ik, en andere hoeven die marteling niet op onze schouders te nemen. We kunnen er ook met een grote boog omheen en niets delen.

Maar al deze mensen hebben verwanten. Kinderen, broers, zussen ouders. En tussen die mensen zitten er zoals wij. En soms zijn ze niet zo makkelijk met woorden of met gedachten. En het zou mooi zijn als al die groepen iets hebben om op terug te vallen. En dát is de motivatie die me aan het posten houdt.

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 10 jun 2008 11:58

En voor die insteek heb ik bewondering. Ook ik leer er van.

Qwerty

Berichtdoor Qwerty » 10 jun 2008 12:14

coupe soleil schreef:En voor die insteek heb ik bewondering. Ook ik leer er van.

Leren in de vorm dat het bestaat JA.

aanvullend:

Het is goed mogelijk dat er strijd gevoerd moet worden (géén marteling) op het punt van homo zijn.
(zie voor marteling de site van Ammesty International)
Dat is dan de strijd van die persoon.

Velen zo niet anderen hebben op andere terreinen hun strijd te leveren.

Strijdt door en overwin.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 10 jun 2008 12:42

Qwerty schreef:Strijdt door en overwin.

Ja Qwerty, strijdt door en overwin je snelle oordeel, overwin je kortzichtigheid, overwin je gebrek aan gebed om het licht van Gods Geest over je uitspraken, overwin je gebrek aan liefde voor je homoseksuele broeder en zuster!

Voorwaarts 'christen'strijders!

Verder ben ik heel blij met een groot deel van deze geweldig goed gevoerde discussie. Het is zoals Meboy zegt: ook ik ben er wel uit voor mezelf. En ik weet voor mezelf dat ik er niet in m'n eentje uitgekomen ben. Ik laat iedereen de ruimte om te vinden wat hij/zij denkt te moeten vinden.

En toch doorgaan op Refoweb en op het Regenboogforum? Ja, omdat er nog zoveel onbegrip is waardoor mensen vaak via de achterdeur de kerk verlaten omdat dat begrip er niert was. Omdat ze hard en liefdeloos weggeoordeeld zijn. Onbegrip waardoor mensen niets hardop durven te zeggen en soms in een huwelijk worden gedrukt dat gedoemd is om te mislukken, omdat het voor hen tegennatuurlijk is.

Kom op, houdt voor mijn part je mening maar sta eenhs open voor wat anderen, samen met dezelfde God als die van jou hebben gevonden. Ik kan God voluit danken voor de weg die Hij met mij gaat!

Alphonsus
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Alphonsus » 10 jun 2008 12:47

Denkertje21 schreef:
Qwerty schreef:Strijdt door en overwin.

Ja Qwerty, strijdt door en overwin je snelle oordeel, overwin je kortzichtigheid, overwin je gebrek aan gebed om het licht van Gods Geest over je uitspraken, overwin je gebrek aan liefde voor je homoseksuele broeder en zuster!

Voorwaarts 'christen'strijders!

Verder ben ik heel blij met een groot deel van deze geweldig goed gevoerde discussie. Het is zoals Meboy zegt: ook ik ben er wel uit voor mezelf. En ik weet voor mezelf dat ik er niet in m'n eentje uitgekomen ben. Ik laat iedereen de ruimte om te vinden wat hij/zij denkt te moeten vinden.

En toch doorgaan op Refoweb en op het Regenboogforum? Ja, omdat er nog zoveel onbegrip is waardoor mensen vaak via de achterdeur de kerk verlaten omdat dat begrip er niert was. Omdat ze hard en liefdeloos weggeoordeeld zijn. Onbegrip waardoor mensen niets hardop durven te zeggen en soms in een huwelijk worden gedrukt dat gedoemd is om te mislukken, omdat het voor hen tegennatuurlijk is.

Kom op, houdt voor mijn part je mening maar sta eenhs open voor wat anderen, samen met dezelfde God als die van jou hebben gevonden. Ik kan God voluit danken voor de weg die Hij met mij gaat!

De weg die God met jou gaat is een weg die een definitief einde kent en waarvoor je God naderhand voluit dankbaar zult zijn.

Alphonsus
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Alphonsus » 10 jun 2008 12:53

meboy schreef:
Qwerty schreef: Dit alles zo lezend stel ik voor dat diegenen die het homo zijn verdedigen gewoon doorgaan met hun activiteiten en het oordeel van God dan maar afwachten in hoeverre zij al dan niet zondigen.

Dat lijkt me een goed idee. Al hoef ik niet te raden welke mening jij bent toegedaan.

Qwerty schreef:Ik begrijp ook niet waarom zij (homo's) zich zo verdedigen moeten, wanneer ze vinden dat ze gelijk zouden hebben.

Omdat mensen zoals jij behoren te weten wie wij zijn. Hoe wij denken, wat wij voelen. Alvorens er een uitspraak over te doen. We bestaan, en dat zal je weten ook. En ik vind het een redelijk nonargument om te zeggen: ze hebben het er zoveel over... daarom zullen ze zelf wel twijfelen.

Qwerty schreef: Sex (anaal?) met een man kan niet direct de bedoeling zijn.Toen God Adam schiep zag Hij dat Adam nog iets miste. God schiep zodoende de vrouw en niet een tweede man.

Heb je het stukje gelezen over natuurlijk en onnatuurlijk. De seks zoals jij die hebt (?) is ook niet de bedoeling. Sterker nog heel jouw relationele leven is niet hoe het oorspronkelijk bedoeld was.

Qwerty schreef:Als je het dan toch wilt (het homo zijn) blijf als homo dan gewoon in een liefdevolle relatie met je compangnon.

Seks moet daar niet bij. Ik hoop dat jij en je partner (als je die hebt) niet denken: vanavond "moeten" we weer. Seks ontstaat. En dat kan op twee manieren: ter versterking van de innige relatie die je met elkaar hebt. Of als botvieren van je eigen donkere kant. Daar kan je ook vanaf zien inderdaad. En sommige homo's / hetero's kiezen daar ook voor. Dat kan soms nuttig zijn.

Alphonsus schreef:Je kunt er toch voor kiezen om er geen aandacht aan te geven. Niemand houd je daarin tegen.

Schenk eens een week geen aandacht aan je hetero-zijn. Ik ben benieuwd hoe je dat voor je ziet. Eerder heb ik uitgelegd dat homoseksualiteit bestaat uit drie peilers: liefde zorg en seks. Een week niet liefhebben een week niet zorgen en week niet seksueel zijn in woorden werken en gedachten. Dat lijkt me zelfs tegen de menselijke natuur in te gaan: dát is pas onnatuurlijk.

Het laatst genoemde van de "peilers" is niet noodzakelijk.
Er zijn talrijke relaties die zonder moeten/kunnen.

meboy

Berichtdoor meboy » 10 jun 2008 14:06

Sorry voor de felle reactie maar dat is lulkoek. Dat is een hele beperkte visie op seksualiteit. Seksualiteit bestaat niet slechts in de daad; en dat is bijbels zeer nauwkeurig te onderbouwen.

Er is geen aseksueel mens. Die bestaat simpelweg niet. "Want ook had ik de begeerlijkheid niet geweten [zonde] [te] [zijn], indien de wet niet zeide: Gij zult niet begeren". "Wie een vrouw aanziet om haar te begeren heeft alrede overspel gepleegd."

Het schone schijn voor de bühne om te beweren dat celibatair of onthoudende homo's/hetero's niet seksueel zouden zijn, ze zijn anders seksueel. Maar dat anders slaat alleen op de ethiek die mensen onder elkaar hanteren. T.o.v. God is er geen verschil.
Laatst gewijzigd door meboy op 10 jun 2008 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”