Qwerty schreef: Dit alles zo lezend stel ik voor dat diegenen die het homo zijn verdedigen gewoon doorgaan met hun activiteiten en het oordeel van God dan maar afwachten in hoeverre zij al dan niet zondigen.
Dat lijkt me een goed idee. Al hoef ik niet te raden welke mening jij bent toegedaan.
Qwerty schreef:Ik begrijp ook niet waarom zij (homo's) zich zo verdedigen moeten, wanneer ze vinden dat ze gelijk zouden hebben.
Of spreekt hun geweten toch op een of andere wijze?
Omdat mensen zoals jij behoren te weten wie wij zijn. Hoe wij denken, wat wij voelen. Alvorens er een uitspraak over te doen. We bestaan, en dat zal je weten ook. En ik vind het een redelijk nonargument om te zeggen: ze hebben het er zoveel over... daarom zullen ze zelf wel twijfelen.
Qwerty schreef: Sex (anaal?) met een man kan niet direct de bedoeling zijn.Toen God Adam schiep zag Hij dat Adam nog iets miste. God schiep zodoende de vrouw en niet een tweede man.
Heb je het stukje gelezen over natuurlijk en onnatuurlijk. De seks zoals jij die hebt (?) is ook niet de bedoeling. Sterker nog heel jouw relationele leven is niet hoe het oorspronkelijk bedoeld was.
Qwerty schreef:Als je het dan toch wilt (het homo zijn) blijf als homo dan gewoon in een liefdevolle relatie met je compangnon.
Waarom moet sex daar dan bij? Daar kun je ook vanaf zien.
Seks
moet daar niet bij. Ik hoop dat jij en je partner (als je die hebt) niet denken: vanavond "moeten" we weer. Seks ontstaat. En dat kan op twee manieren: ter versterking van de innige relatie die je met elkaar hebt. Of als botvieren van je eigen donkere kant. Daar kan je ook vanaf zien inderdaad. En sommige homo's / hetero's kiezen daar ook voor. Dat kan soms nuttig zijn.
Alphonsus schreef:Je kunt er toch voor kiezen om er geen aandacht aan te geven. Niemand houd je daarin tegen.
Schenk eens een week geen aandacht aan je hetero-zijn. Ik ben benieuwd hoe je dat voor je ziet. Eerder heb ik uitgelegd dat homoseksualiteit bestaat uit drie peilers: liefde zorg en seks. Een week niet liefhebben een week niet zorgen en week niet seksueel zijn in woorden werken en gedachten. Dat lijkt me zelfs tegen de menselijke natuur in te gaan: dát is pas onnatuurlijk.