Namelijk, dat we dan de waarheid verstaan en er door vrijgemaakt zullen worden. Hij spreekt niet in bewoordingen van 'proberen' of 'zo dicht mogelijk'. Je past nu de tekst aan aan jouw norm.
M@arije schreef:
is dit voor jou een argument voor het thuisblijven? want dan vind ik het erg vergezocht
Waarom zou juist dit argument vergezocht zijn? Ik denk dat je dat van elk argument zou zeggen wat ik gebruik. Feit is wel, dat je het argument niet kunt ontzenuwen behalve dan door de tekst aan te passen.
En dat zou voor mij een argument moeten zijn om naar de kerk te gaan? Kijk, dat is nou juist de reden dat ik thuis blijf.
Ik lees nergens dat ik alles perfect voor elkaar zal krijgen hor! Sorry, maar dat vind ik zo ver gezocht! Alsof dat ooit zou kunnen. Misschien vind jij het water bij de wijn doen, en daar kan ik dan wel enigszins in meekomen. Maar als ik kijk naar mijn kijk op de dingen, dan sta ik daarachter. Het kan echter best zijn dat ik dingen verkeerd zie, omdat ik ze verkeerd uitgelegd heb gekregen of dat ik ze verkeerd heb geinterpreteerd. Hoewel er voor de Bijbel maar 1 ware uitleg mogelijk is (die niemand op aarde bezit naar mijn idee), zijn er 1001 en verschillende interpretaties van te maken als je het maar van zoveel mogelijk kanten belicht.
ík vind dit echt absoluut een rare tekst om aan te dragen als argument voor het thuisblijven. Dan had er wel gestaan:
De waarheid vind je niet in de kerk, en blijf daarom vooral thuis, en onttrek je van al mijn mooie beloften uit Mijn Woord.
Jij geeft aan dit vers dus ook je eigen draai, je maakt er dingen van die er niet staan.