Autotopic (was: Leuke auto's)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 25 mei 2005 08:45

Het_Bureau schreef:
Een Ford Fiesta of een Opel Corsa denk ik. Van de Clio kom je bij de prijsklasse tot 4000 euro op het oude en kleine model uit. Dat lijkt me geen optie. Overigens zal die 1.9D wel redelijk zuinig zijn vermoed ik.

Als je niet al te veel kilometers maakt zou ik ook eens de optie van een 1.2 tje bekijken (benzine) Die zijn meestal onwijs zuinig.

Uhm, die oude Clio is RUIM! en een corsa is KRAP! (Mijn vrouw heeft nu een oude Clio en mijn broer een Corsa)

Overigens hartelijk dank voor de uitleg over BTW en Marge.

Napoleon, een Toyota lijkt me op zich ook wel wat, alleen zijn het zuipschuiten (1 op 14 is niets voor mij, ik wil met benzine minimaal 1 op 16 kunnen rijden, en met Diesel hoop ik richting de 1 op 20.)

Over de hoeveelheid kilometers: 20.000 km per jaar.

---
En nog een keer: dit is geen plaatjes-topic, daar is een slowchat topic veel beter voor geschikt. (Ik wil dit topic ook thuis via mijn 56k6 modem ook kunnen bekijken...)

Hannes
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Hannes » 25 mei 2005 09:15

Zo'n Clio schijnt over het algemeen nogal wat onderhoud met zich mee te brengen. Dan is inderdaad zo'n Toyota betrouwbaarder. Maar als je eens problemen met een Toyota hebt, zijn de onderdelen vaak wel weer duur
Kijk mee met de verbouwing van mijn huis: www.huisharry.mijnalbum.nl (wachtwoord: huisharry)

Het_Bureau
Mineur
Mineur

Berichtdoor Het_Bureau » 25 mei 2005 10:25

Toyota is natuurlijk het betrouwbaarste :wink:
Je zou ook voor een Nissan Sunny kunnen gaan. Die blijven ook tot in lengte van dagen rijden. Japans is nou eenmaal het sterkste.
Het hart van de wijze is rechts, maar het hart van de zot links.

Afat82
Mineur
Mineur

Berichtdoor Afat82 » 25 mei 2005 13:19

Ik ben helemaal geen autokenner of autofreak (rijd zelf een heel simpel Pandaatje), maar zag pas een schitterende auto rijden.

Ik geloof een Renault Megane ('t was in ieder geval een Renault), laag model, cabrio, lichtgrijs, echt geweldig!

Maar ja, zal wel buiten mijn budget vallen...
Ik ben met Christus gekruisigd; ik leef, doch niet meer ik, maar Christus leeft in mij! (Gal. 2:20)

Tooske

Berichtdoor Tooske » 06 jun 2005 14:14

Ik ben een, zoals je ziet, SEAT fan! Ik ben helemaal weg van de SEAT Leon FR!! Die moet dan uiteraard wel geel zijn!

Zelf heb ik een VW polo 1.6 uit '95. Heerlijk autootje... Maar ja, over een paar jaar misschien een leon?

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 07 jun 2005 08:29

TheKeimpe schreef:
Napoleon, een Toyota lijkt me op zich ook wel wat, alleen zijn het zuipschuiten (1 op 14 is niets voor mij, ik wil met benzine minimaal 1 op 16 kunnen rijden, en met Diesel hoop ik richting de 1 op 20.)

ik vermoed dat mijn rijstijl hier ook wel debet aan is. ik reed met een volkswagen diesel ook behoorlijk minder zuinig dan ik van anderen heb gehoord. ik heb ook weer van mensen gehoord die met een toyota richting de 1 op 16 gingen.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Duell
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Duell » 07 jun 2005 19:04

Napoleon schreef:
TheKeimpe schreef:

ik vermoed dat mijn rijstijl hier ook wel debet aan is. ik reed met een volkswagen diesel ook behoorlijk minder zuinig dan ik van anderen heb gehoord. ik heb ook weer van mensen gehoord die met een toyota richting de 1 op 16 gingen.

Mag ik even bevestigen dat de rijstijl van de heer Napoleon zeker niet een zuinige rijstijl is. Maar ik rij niet zuiniger dan 1 op 9,5. (stad en snelweg)
En dan moet ik me echt in houden. Maar ja alles wat leuk is kost nou eenmaal geld. Vrouwen, Auto's en Drank

:mrgreen:
:8> Dineke
Afbeelding

Tooske

Berichtdoor Tooske » 09 jun 2005 10:36

Duell schreef:Mag ik even bevestigen dat de rijstijl van de heer Napoleon zeker niet een zuinige rijstijl is. Maar ik rij niet zuiniger dan 1 op 9,5. (stad en snelweg)
En dan moet ik me echt in houden. Maar ja alles wat leuk is kost nou eenmaal geld. Vrouwen, Auto's en Drank

Wat voor auto heb jij dan??? dat tie zoveel zuipt?

Tis idd een dure hobby, maar of vrouwen veel geld kosten???? mannen niet minder denk ik :mrgreen:

Duell
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Duell » 09 jun 2005 19:18

Tooske schreef:
Duell schreef:Mag ik even bevestigen dat de rijstijl van de heer Napoleon zeker niet een zuinige rijstijl is. Maar ik rij niet zuiniger dan 1 op 9,5. (stad en snelweg)

Tis idd een dure hobby, maar of vrouwen veel geld kosten???? mannen niet minder denk ik :mrgreen:

Tis een Volvo 850 T5 2.3 liter Turbo 225pk 300NM.
Mischien dat mee telt dat ie uit 1994 komt of al +310.000 km heeft gereden. Maar Turbo autoos gebruiken altijd meer benzine en olie.

Het mannen, vrouwen verhaal, daar heb je gelijk in. :oops:
:8> Dineke

Afbeelding

smurfin
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor smurfin » 09 jun 2005 23:55

hmm..
seat leon cupra
kever!! :8>
porsche carera

(ff sparen nog 8) )
het leven is geen appeltaart

Maaike

Berichtdoor Maaike » 10 jun 2005 06:16

Afbeelding

(alleen dat nummerbord niet)

Tooske

Berichtdoor Tooske » 10 jun 2005 08:23

Duell schreef:
Tooske schreef:

Tis een Volvo 850 T5 2.3 liter Turbo 225pk 300NM.
Mischien dat mee telt dat ie uit 1994 komt of al +310.000 km heeft gereden. Maar Turbo autoos gebruiken altijd meer benzine en olie.

Het mannen, vrouwen verhaal, daar heb je gelijk in. :oops:

:roll: 310.000 km???? Is die auto nog wel te vertrouwen dan??? Of heb jij er zoveel in gereden?
Maar je heb m cker puur om de snelheid, 225 pktjes is niet mis!!! Voor de uitstraling van de auto hoef je t niet te doen :wink: :P :mrgreen: !

Lindal
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Lindal » 10 jun 2005 13:00

als ik geld over had..... kocht ik een opel Tigra, wel een oud model dan, want die vind ik leuker dan de nieuwere versie!

Ja, misschien wat ongewoon voor een meid, maar die vind ik gaaf! :)
Aparte mensen, aparte dingen

De halve waarheid is de hele leugen.

Jeronimuz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Jeronimuz » 11 jun 2005 11:02

Ik vind deze wel leuk:

Afbeelding

Jannoek
Kolonel
Kolonel