Geloven hetzelfde als wedergeboren? ligt er aan hoe je gelooft.
ik denk dat als je je druk maakt over die vraag dat je een grote kans hebt om al wedergeboren te zijn ja. God is dan immers met je bezig en je wilt zelf ook serieus op weg met God.
Moderator: Moderafo's
joris schreef:Geloven hetzelfde als wedergeboren? ligt er aan hoe je gelooft.
ik denk dat als je je druk maakt over die vraag dat je een grote kans hebt om al wedergeboren te zijn ja. God is dan immers met je bezig en je wilt zelf ook serieus op weg met God.
joris schreef:dat lijkt mij niet. want het geloven heeft geen nut als je geen schuldbesef hebt. waar moet je van verlost worden als je geen zonde hebt?
lizzz schreef:joris schreef:dat lijkt mij niet. want het geloven heeft geen nut als je geen schuldbesef hebt. waar moet je van verlost worden als je geen zonde hebt?
Dat vraag ik me dus ook af. Maar ik voel me verlost en ontzettend vrij, en ik zie mezelf als onderdeel van de mensheid, en ik zie dat de mensheid ontzettend verdorven is. Niet dat ik me beter voelde, juist niet, voelde me zeg maar een hele slechte onder de slechten. Maar het is niet zo dat ik eerst een hele poos in de ellende heb gezeten ofzo, en dat God er toen was met Zijn redding.
Ik besefte eigenlijk pas dat ik slecht was, toen Hij al in me woonde. Of kan dat niet?
joris schreef:
hoe merkte je dat Hij in je woont?
joris schreef:gaaf lizz, hoe komt dat zo? ik bedoel: wat is er gebeurd? wat heb je gedaan?
Je moet ze alleen wel kwijt wíllen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten