masturberen is net zo zondig als homoseksualiteit.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 22 dec 2004 22:59

Beste mensen, even voor de goede orde en om terug naar de brondiscussie te gaan.
Ik zeg niet dat masturberen zondig is.
Ik zeg, als homoseksualiteit zondig is, is masturberen ook zondig.
Als je masturberen niet zondig vindt, heb je geen enkele reden meer om homoseksualiteit wel zondig te vinden.
Waarom?
Bijbels is de seks tussen man en vrouw. Homoseks is geen seks tussen man en vrouw en zou dus geen bijbels draagvlak hebben.
Masturbatie is ook geen seks tussen man en vrouw, maar seks met jezelf. Het heeft dus evenmin een bijbels draagvlak.

Aan de hand van de vele reacties stel ik een paar vragen:
Waarom bespeur ik hier zoveel aversie tegen de idee dat masturberen zondig is?

Waarom neemt iedereen zo'n gepantserde, zelfverdedigende (en zelfbevredigende) houding aan? Ik zeg toch met mijn stelling niet dat masturbatie zondig is? Ik zeg alleen dat wanneer homoseks fout is, masturberen ook fout is.

De masturbeerders voelen zich kennelijk in het nauw gedreven. Men is zo overtuigd van de zonde van de ander (de homo) dat men daartoe in geen enkele relatie wil staan. Daarom wordt met veel verve het masturberen als zonde verworpen en door sommigen zelfs nog als een godgeschenk ervaren.

Het is de hypocrisie ten top. Diezelfde hypocrisie heb ik ook jaren aangehangen. Veroordelend wijzen naar homo's , die vaak ook nog een nette monogame relatie hebben, en zelf stiekem masturberen met soms de meest vunzige gedachten in het verdorven brein.
En maar jezelf proberen wijsmaken dat niet in de Bijbel staat dat het niet mag.

Mijn vraag is dan; hoe staat het met ons geweten na de daad van masturberen? Veroordeelt het geweten ons niet dan? Zegt ons hart ons niet dat het zonde is?
Waarom voelde ik dan dat God van me week, als ik het deed? Waarom voelde ik me dan door Hem verlaten en was ik in diepe eenzaamheid, na die daad?

Waarom is homoseks zondig en masturberen niet? Dat onderscheid snap ik niet omdat beide vormen van seks niet binnen de relatie man-vrouw passen. Dan toch nog een paar teksten uit 1 Kor. 7.
Paulus stelt tegenover huwelijk onthouding, geen masturbatie.

Dat lezen we in 1 Kor. 7:5; "Onttrekt u elkander niet (.....), opdat u de satan niet verzoeke, omdat gij u niet kunt onthouden."

De kanttekenaars zeggen over dat verzoeken van satan; "Dat is, bij deze gelegenheid niet verwekke tot onbehoorlijke lusten of andere onkuisheid". Ze noemen hier dus nog niet eens hoererij, maar onbehoorlijke lusten en andere onkuisheid.

Wat zou dat nou toch zijn, die onbehoorlijke lusten en onkuisheid?

En in vers 9: "Maar indien zij zich niet kunnen onthouden, dat zij trouwen; want het is beter te trouwen dan te branden".

Van dit laatste zeggen de kanttekeningen: Dat is, het is goed te trouwen, om niet door de begeerten des vleses tot kwade lusten te worden ontstoken en in gevaar te blijven van tot onkuisheid te vervallen, hetwelk altijd kwaad is.
Ik meen toch echt op grond van de Bijbel masturbatie niet goed te kunnen praten. Ik denk zelfs dat het misschien nog een groter zonde is dan homoseks. Dat richt zich tenminste nog op een partner, terwijl masturbatie puur egoïstisch is.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 22 dec 2004 23:02

Mondriaan schreef:
Zareb schreef:
Mondriaan schreef:Beste allemaal!

Ik heb veel gelezen in dit topic! bedenk dat je lichaam een tempel van de heilige geest is! dus zaad op wekken met een vrouw in gedachte is zonde

ja, dat geldt voor mij ook 1

Toch is masturberen een fase in het leven van een man! zodat hij leert omgaan met zijn sexuele kracht! :!: :!:

bullsh........ sorry stierenpoep 2
mag je dan zoals JAS zegt het gelijk stellen met homogemeenschap!!! :!: :!:
nee denk niet!

even genuanceerd!

let op: "genuanceerd!" 3
1 nee, het is een levens fase om je zelf te leren kennen! en om je vrouw je liefde recht te geven! en je kracht te kennen!

zie boven over die stieren 4
de enige vergelijking met homo sex = zonde! :!: :!:

???? 5

Maar jouw zaad zal vanzelf komen in een droom inplaats van zelf opwekken!

Alsof "genieten van je eigen lichaam" altijd met zaad te maken heeft.
Net zomin als seksueel contact met je partner altijd tot een explosie moet leiden.
6

Ik antwoord met nummers!

1 denk dat we daar gelijk in denken!

2 dat is geen argument! verklaar je nader :?:

3 is taal fout! volgende keer beter!

4 ??? :?: leg nader uit wat je bedoel..

5 zoals JAS topic begon ben niet met die stelling eens omdat het enige vergelijk is dat het zonde is! verder denk geen verband

6 bedoel dat je niet altijd als gemeenschap niet mogelijk is je dat met zelfbevredigen hoeft op te lossen! omdat het vanzelf met een "nattedroom" komt!

tja dat word een cijferspel.
1. wie weet
2 en 4: vind ik pure onzin. Een man moet zichzelf bevredigen om z'n seksuele kracht te leren kennen. Hoe krijg je het verzonnen.
5. Homoseksualiteit is geen zonde in mijn ogen
6. Zelfbevrediging hoeft niet altijd tot een natte droom te leiden, net zomin als geslachtsgemeenschap altijd tot een een nat hoogtepunt hoeft te leiden.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: bijbelcitaten

Berichtdoor jas » 22 dec 2004 23:06

Dikberkhout schreef:Ik vind het gebruik van bijbelcitaten door Jas in dit deze forumlijst haast godslasterlijk.

Dat vind ik nergens op slaan omdat het 1. niet mijn intentie is, 2. ik de overtuiging heb dat de geciteerde teksten wel van toepassing zijn. Een bijbelverklaring is ook door mensen geschreven en daar hoef ik het niet noodzakelijk mee eens te zijn. Misschien heb ik een andere visie op de schrift en ik heb op refoweb nooit gemerkt dat er geen plaats is voor andere visies. Dus dan ook maar voor de mijne, vind je ook niet? Overigens, als je mijn postings goed leest, zul je er gauw van overtuigd zijn dat ik Gods Woord wel degelijk serieus neem en daar zeker niet de spot mee drijf. Ik hoef me dus eigenlijk niet aangesproken te voelen door wat je zegt, maar ik trek het me toch aan.

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 22 dec 2004 23:09

jas schreef:Beste mensen, even voor de goede orde en om terug naar de brondiscussie te gaan.

he he, eindelijk zeg.

[hier ga je de fout in
Als je masturberen niet zondig vindt, heb je geen enkele reden meer om homoseksualiteit wel zondig te vinden.
Waarom?
Bijbels is de seks tussen man en vrouw. Homoseks is geen seks tussen man en vrouw en zou dus geen bijbels draagvlak hebben.
Masturbatie is ook geen seks tussen man en vrouw, maar seks met jezelf. Het heeft dus evenmin een bijbels draagvlak.

Wederzijdese masteurbatie tussen man en vrouw kan ook een vorm van seksualiteitsbeleving zijn.
Je begrip "masturbatie" is dus niet zuiver. Of je hebt het over een seksuele techniek of je hebt het over zelfbevrediging.

Waarom neemt iedereen zo'n gepantserde, zelfverdedigende (en zelfbevredigende) houding aan? Ik zeg toch met mijn stelling niet dat masturbatie zondig is? Ik zeg alleen dat wanneer homoseks fout is, masturberen ook fout is.

nogmaals, dat is geen vergelijking
De masturbeerders voelen zich kennelijk in het nauw gedreven. Men is zo overtuigd van de zonde van de ander (de homo) dat men daartoe in geen enkele relatie wil staan. Daarom wordt met veel verve het masturberen als zonde verworpen en door sommigen zelfs nog als een godgeschenk ervaren.

Het is de hypocrisie ten top. Diezelfde hypocrisie heb ik ook jaren aangehangen. Veroordelend wijzen naar homo's , die vaak ook nog een nette monogame relatie hebben, en zelf stiekem masturberen met soms de meest vunzige gedachten in het verdorven brein.

Mijn vraag is dan; hoe staat het met ons geweten na de daad van masturberen? Veroordeelt het geweten ons niet dan? Zegt ons hart ons niet dat het zonde is?
Waarom voelde ik dan dat God van me week, als ik het deed? Waarom voelde ik me dan door Hem verlaten en was ik in diepe eenzaamheid, na die daad?

Waarom is homoseks zondig en masturberen niet? Dat onderscheid snap ik niet omdat beide vormen van seks niet binnen de relatie man-vrouw passen. Dan toch nog een paar teksten uit 1 Kor. 7.

Dat lezen we in 1 Kor. 7:5; "Onttrekt u elkander niet (.....), opdat u de satan niet verzoeke, omdat gij u niet kunt onthouden."

De kanttekenaars zeggen over dat verzoeken van satan; "Dat is, bij deze gelegenheid niet verwekke tot onbehoorlijke lusten of andere onkuisheid". Ze noemen hier dus nog niet eens hoererij, maar onbehoorlijke lusten en andere onkuisheid.

En in vers 9: "Maar indien zij zich niet kunnen onthouden, dat zij trouwen; want het is beter te trouwen dan te branden".

Van dit laatste zeggen de kanttekeningen: Dat is, het is goed te trouwen, om niet door de begeerten des vleses tot kwade lusten te worden ontstoken en in gevaar te blijven van tot onkuisheid te vervallen, hetwelk altijd kwaad is.
Ik meen toch echt op grond van de Bijbel masturbatie niet goed te kunnen praten. Ik denk zelfs dat het misschien nog een groter zonde is dan homoseks. Dat richt zich tenminste nog op een partner, terwijl masturbatie puur egoïstisch is.

Tja, dan verwijs ik je naar m'n eerdere posting hier.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 22 dec 2004 23:26

misschien heeft Zareb een punt dat het begrip "masturbatie" niet zuiver gehanteerd wordt.

Maar zullen we er in het vervolg even voor het gemak van uitgaan dat masturbatie synoniem is met zelfbevrediging, tenzij anders vermeld. Het is niet helemaal correct, maar het is in ieder geval wel de meest gebruikte betekenis van dit woord.

Zelf ken ik de problemen met dit onderwerp wel. Ik ben behoorlijk vrijgezel :), ik zie het zelf ook als zonde, in ieder geval iets waarbij de zonde gigantisch op de loer ligt, zodat het sowieso zonde is. Toch is het moeilijk nooit toe te geven. Paulus zegt dan wel het is beter te trouwen (Volgens mij doelt hij met de redenen hiervoor trouwens in de eerste plaats op gevaren voor prostitutie en verleidingen tot overspel, maar misschien speelt masturbatie met gevaar op overspelige gedachten ook een rol.) Maar de leuke vrouwen zijn schaars :).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 22 dec 2004 23:26

Heb jij nog nooit de hand aan jezelf geslagen dan Jas? (moet je eens doen ;))

Ik moet eerlijk toegeven me ook wel eens met zulke praktijken bezig te houden (er is immers niet altijd een vrouw in de buurt).

Masturberen kan best zondig zijn trouwens, maar onthouding is ook weer niks. Al heb je voor- en minpunten.

Ik zie je link naar homoseksualteit niet in. Als een (normale) man zichzelf bevredigt denk ik dat hij aan een vrouw denkt, en niet aan een man. Seks met jezelf is het in die zin dus niet.

Dat trouwen of branden klopt ook niet. Wat als je geen vriendin hebt bijvoorbeeld? Masturbatie richt zich in zekere zin ook op een partner, je denkt echt niet aan jezelf als je dat doet.

Op zich heb je denk ik wel een punt. Ook ik geloof dat masturbatie zondig is. Aan de andere kant is het soms gewoon 'nodig' en misschien ook wel weer gezond. Ik heb niet alles uit dit topic nagelezen, maar ik denk dat er ook wel voldoende tegenargumenten zijn, met welke bedoeling ze ook geschreven zijn.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 22 dec 2004 23:29

PeterD schreef:Voor ik eventueel verder inhoudelijk inga op jouw "onreinheid en schandelijke bewegingen" vind ik het wel net zo prettig als je even antwoord geeft op mijn vraag over het snoepje.

Omdat er veel nieuwe mensen inmiddels bijgekomen zijn zal ik hem herhalen.

Er werd op een gegeven moment gesteld dat zelfbevrediging fout is omdat het ik-gericht zou zijn en niets met liefde te maken had. Het was een begeerte.
Ik heb het toen vergeleken met het eten van een snoepje. Ook iets wat je begeert te eten, wat puur voor het genot is en niets met liefde te maken heeft.
Ik vroeg me serieus af of het eten van een snoepje tegenwoordig ook al zonde geworden is.

:|

Beste Peter, ik was al ingegaan op dat snoepje van jou. Ik vind het eten van een snoepje een zo kromme vergelijking t.o.v. masturberen, dat het bijna infantiel is. Toch, om niet de indruk te wekken dat ik er geen antwoord op wil geven;
Dat er een gigantisch verschil is tussen het consumeren van een snoepje en masturberen blijkt uit een aantal zaken. Hiervoor is het vinden van een Bijbelse grond geheel overbodig, er is nl. al een maatschappelijke grond die alle Bijbels bewijs onnodig maakt.
Masturberen is een daad die niet in het openbaar gedaan kan worden. Dit wordt (gelukkig) (nog) niet maatschappelijk geaccepteerd, men ervaart het als onzedelijk, schennis van de eerbaarheid, goor, smeerlapperij, etc.
Dergelijke kwalificaties zijn, een normale redeneertrant volgend, op het eten van een snoepje niet van toepassing. De vergelijking is dus zo lek als een mandje.
Als iets als masturbatie, zelfs maatschappelijk nog in de taboesfeer ligt, ja meer zelfs momenteel dan homoseks, dan verbaast het me zeer dat 'wij' uit de ger.gezindte hierin blijkbaar de rest van de maatschappij een grote stap voor zijn. Ik zie het al voor me, van der Vlies en Rouvoet in de tweede kamer in het debat over het toestaan van masturberen in het openbaar, omdat een snoepje ook gewoon (bijna) overal gegeten mag worden. Wel een ludieke gedachte trouwens, en ik zou dat debat zeker geanimeerd volgen. Ik vind het dus eigenlijk zo'n krom voorbeeld van je, dat het bijna banaal is. Ik wil je dan ook voorstellen om met een ander voorbeeld te komen waardoor e.e.a. minder uit z'n verband wordt getrokken, want dit vervuilt de discussie erg. En, misschien is dat je bedoeling? , het houdt af van waar het om gaat, nl. is homoseks zondig, dan is masturbatie ook zondig. Is masturbatie niet zondig, ok, dan homoseks ook niet. Kan de discussie misschien over die dingen gaan?
Ik vind de vergelijking van masturberen en snoepjes eten eigenlijk gewoon ziek. Het lijkt op een uitvlucht zoeken, om maar niet te hoeven discussiëren. Maar misschien vergis ik me, en heb je inmiddels al wat gelijkwaardiger vergelijkingsmateriaal voor me in petto. :?

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 22 dec 2004 23:45

Cybercurse schreef:Heb jij nog nooit de hand aan jezelf geslagen dan Jas? (moet je eens doen ;))

Je hebt blijkbaar niet alles gelezen, dat is jammer. Ik zou een dergelijk topic nooit openen om mezelf boven anderen te verheffen. Juist ik ken het gevaar van deze zonde maar al te goed. Ik kan het met je advies dus niet eens zijn.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 22 dec 2004 23:51

jas schreef:Beste mensen, even voor de goede orde en om terug naar de brondiscussie te gaan.
Waarom?

Ik zie de vergelijking niet goed denk ik. De bijbel is duidelijk over homosexsualiteit. Ik snap ook niet dat je 'zondes' met elkaar verlijken. (maar dat verzijde). God doet geen uitspraken over mastrubatie in de bijbel. God zegt wel hoe we moeten leven (door de Geest).

je geweten is niet zo betrouwbaar als jij denkt. Onze gedachtes/geweten/gevoel is aangetast. De duivel heeft vanaf het begin ingefluistert: "is het niet dat God gezegt heeft... God pakt je alles af, je mag niks". Wij moeten niet leven vanuit ons verstand maar vanuit onze nieuwe Geest. Zolang jij aan de hand van je geweten/gevoel/gedachten zonde probeert te overwinnen zal het je niet lukken. Dat moet met je nieuwe Geest. (vrucht van geest: zelfbeheersing)

ik hecht normaal niet zo veel waarde aan kantekeningen. Maar ik ben het hier wel mee eens. Het gaat hier om onbehoorlijke lusten en onkuisheid. Nee daar liet Jezus zich niet mee in. Hier gaat het over verkeerde lusten.

Dit is echt onzin. Het is dus maar beter om te trouwen als je gevoelens niet kan inhouden. Hallo? Net of je je (verkeerde) gevoelens dan wel in kan houden als je getrouwt ben?

Als je het op grond van de bijbel kan aantonen (dan mag dat). Het belanrijkste is dat Jezus er bij mag zijn als je mastrubeerd. Jezus wil heel ons leven besturen.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 22 dec 2004 23:53

Zareb schreef:

he he, eindelijk zeg.

hier ga je de fout in
Waarom?

Wederzijdese masteurbatie tussen man en vrouw kan ook een vorm van seksualiteitsbeleving zijn.
Je begrip "masturbatie" is dus niet zuiver. Of je hebt het over een seksuele techniek of je hebt het over zelfbevrediging.

nogmaals, dat is geen vergelijking

Tja, dan verwijs ik je naar m'n eerdere posting hier.

In alle gevallen bedoel ik met masturbatie zelfbevrediging. Dat heb ik altijd zo in die betekenis gekend en ook vanuit die betekenis heb ik dit topic geopend. De begripsverwarring die af en toe ontstaat, komt niet van mij. Voor de duidelijkheid: wanneer 2 echtelieden zichzelf in elkaars bijzijn bevredigen is er sprake van masturbatie. Wanneer zij elkaar bevredigen is geen sprake van masturbatie. Dit laatste heb ik in deze discussie dan ook nooit bedoeld onder masturbatie.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 22 dec 2004 23:57

hijwel schreef:Ik zie de vergelijking niet goed denk ik. De bijbel is duidelijk over homosexsualiteit. Ik snap ook niet dat je 'zondes' met elkaar verlijken. (maar dat verzijde). God doet geen uitspraken over mastrubatie in de bijbel. God zegt wel hoe we moeten leven (door de Geest).

Als de Bijbel zo duidelijk was over homoseksualiteit dan was daarover geen discussie mogelijk. Dat argument gaat dus niet op. De Bijbel veroordeelt niet letterlijk masturbatie, maar de Bijbel geeft voorschriften hoe wij tot eer van God moeten of kunnen leven. Als je die zou volgen, is er voor masturbatie geen plaats.

Rapidootje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Rapidootje » 22 dec 2004 23:57

jas schreef:Masturberen is een daad die niet in het openbaar gedaan kan worden. Dit wordt (gelukkig) (nog) niet maatschappelijk geaccepteerd, men ervaart het als onzedelijk, schennis van de eerbaarheid, goor, smeerlapperij, etc.
Dergelijke kwalificaties zijn, een normale redeneertrant volgend, op het eten van een snoepje niet van toepassing. De vergelijking is dus zo lek als een mandje.
Als iets als masturbatie, zelfs maatschappelijk nog in de taboesfeer ligt, ja meer zelfs momenteel dan homoseks, dan verbaast het me zeer dat 'wij' uit de ger.gezindte hierin blijkbaar de rest van de maatschappij een grote stap voor zijn. Ik zie het al voor me, van der Vlies en Rouvoet in de tweede kamer in het debat over het toestaan van masturberen in het openbaar, omdat een snoepje ook gewoon (bijna) overal gegeten mag worden. Wel een ludieke gedachte trouwens, en ik zou dat debat zeker geanimeerd volgen. Ik vind het dus eigenlijk zo'n krom voorbeeld van je, dat het bijna banaal is. Ik wil je dan ook voorstellen om met een ander voorbeeld te komen waardoor e.e.a. minder uit z'n verband wordt getrokken, want dit vervuilt de discussie erg. En, misschien is dat je bedoeling? , het houdt af van waar het om gaat, nl. is homoseks zondig, dan is masturbatie ook zondig. Is masturbatie niet zondig, ok, dan homoseks ook niet. Kan de discussie misschien over die dingen gaan?
Ik vind de vergelijking van masturberen en snoepjes eten eigenlijk gewoon ziek. Het lijkt op een uitvlucht zoeken, om maar niet te hoeven discussiëren. Maar misschien vergis ik me, en heb je inmiddels al wat gelijkwaardiger vergelijkingsmateriaal voor me in petto. :?

@ Jas:
Natuurlijk gaat de vergelijking tussen masturbatie en een snoepje eten mank. Maar (bijna) elke vergelijking gaat wel ergens mank. Wat Peter bedoelt, is het volgende:
Jij zegt dat masturbatie zonde is, omdat het alleen op jezelf en op je eigen genot gericht is, en niet op God.
Nu zegt Peter: het eten van een snoepje is ook alleen voor je eigen genot, en daarbij richt je je ook niet op God. Als je consequent jouw redenatie volgt, zou dit ook zonde zijn.
Jouw definitie van zonde lijkt te zijn: datgene dat niet op God gericht is, maar op je eigen genot. Nu vraagt Peter zich af of het eten van een snoepje, wat je ook doet om zelf van te genieten, dan ook zonde is. Dat heeft verder helemaal niets te maken met maatschappelijke aanvaardbaarheid en dergelijke.

Ik vind jouw stelling ook niet juist. Waarom moet per se én homoseks én masturbatie zonde zijn? Nog afgezien van het feit dat in de Bijbel sexuele gemeenschap tussen twee mensen van hetzelfde geslacht heel duidelijk wordt gezien als zondig, en er over masturbatie niets expliciet gezegd wordt, kun je deze twee dingen niet op deze manier aan elkaar koppelen. Het enige verband dat er bestaat tussen homoseks en masturbatie, is dat het te maken heeft met de beleving van sexualiteit.
De stelling is gewoon iets te kort door de bocht. Het is m.i. ook niet nodig om homosexualiteit erbij te halen. Ik begrijp wel dat je je eraan ergert dat in de ger. gezindte homosexualiteit in alle toonaarden wordt veroordeeld, terwijl masturbatie eigenlijk wordt doodgezwegen, maar dat is met veel meer aspecten van de sexualiteit het geval. Wat denk je van incest? Dat komt (veel te) vaak voor in de reformatorische kringen, maar daar wordt ook vrijwel nooit over gepraat. Ik denk dat het wel goed is om te praten over het al dan niet zondig zijn van masturbatie, maar het erbij halen van homoseks maakt de discussie vooral ondoorzichtig en ingewikkeld. Maar das mijn bescheiden mening.

Ik vind het wel goed dat hier zo open gepraat wordt over dit onderwerp. Het is best moeilijk, en er wordt binnen de Christelijke wereld heel verschillend over gedacht. Ik ben er zelf nog niet helemaal uit wat ik er van vind. Lastig! Maar ik ga deze discussie in ieder geval wel blijven volgen. Misschien dat het me helpt mijn standpunt te bepalen :D.
God is able
to do so much more
then we can ever
pray or realize
(Ef. 3:20)

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 23 dec 2004 00:15

Ik probeer het nog eens:
Graag wijzen we naar anderen m.b.t. hun zonden.
Maar hoe staat het met ons zelf, zijn wij zo rein voor God?
Hebben we het recht om homo's te beschuldigen en zelf heel vleselijk bezig te zijn, vervuld van allerlei onreine gedachten etc?
Want niemand gaat mij hier toch vertellen hoop ik, dat hij tijdens het masturberen psalm 25 leest; "Gedenk niet der zonden mijner jonkheid, noch mijner overtredingen; gedenk mijner naar Uw goedertierenheid, om Uwer goedheid wil, o Heere!, of psalm 72 zingen;
"Nooddruftigen zal Hij verschonen;
Aan armen, uit genâ,
Zijn hulpe ter verlossing tonen;
Hij slaat hun zielen gâ". ?

Blijkbaar gaat het stellen van zondigheid van masturbatie erg tegen het vlees in. We willen niet dat het zondig is, wees toch eens eerlijk mensen. Doe niet zo geveinsd, je kunt zo niet voor God verschijnen.
Kun je bidden terwijl je masturbeert?
Kun je God van harte op je knieën danken voor je orgasme als je klaar bent? Kom op, wees eens eerlijk, ik ontmoet hier toch zeker niet allerlei schijnvromen die ik weet niet wat verzinnen om te kunnen blijven masturberen?
Pas op dan dat je God niet tegenkomt daarin. Het is een zeer groot kwaad, omdat het doen van die daad met zich meebrengt dat er allerlei onreine, smerige gedachten in het hoofd opkomen.
Daar moet je niet zo gering over doen. Heb er eens erg in, dat God met de minste zonde geen gemeenschap kan hebben.
En dan de argumenten dat Jezus blij is met je seksleven.
Pas op, dat Hij je niet uit Zijn mond spuwt.
Jezus is God Zelf, de Almachtige, Zijn ogen doorlopen de ganse aarde, ook je slaapkamer, je douche, wat voor vertrek dan ook, en niet in het minst, kent Hij het hart.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 23 dec 2004 00:21

jas schreef: De Bijbel veroordeelt niet letterlijk masturbatie, maar de Bijbel geeft voorschriften hoe wij tot eer van God moeten of kunnen leven. Als je die zou volgen, is er voor masturbatie geen plaats.

volgens jou ja.

ik zou ook kunnen zeggen: afschaffen die dure auto. Ophouden met zoveel eten. Doe die tv weg op je kamer.

Nee, jij bent er niet om voor andere mensen voorschriften, regels te maken. (dat deden de fariceeers al). Jezus wil graag tegen ons, zeggen wat wel of niet goed is in ons leven. Door Jezus in ons sex leven te laten, kan Hij zeggen wat Hij er van vindt. Hij zal ons nooit iets afpakken, Hij geeft ons alleen.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 23 dec 2004 00:27

jas schreef:
Cybercurse schreef:Heb jij nog nooit de hand aan jezelf geslagen dan Jas? (moet je eens doen ;))

Je hebt blijkbaar niet alles gelezen, dat is jammer. Ik zou een dergelijk topic nooit openen om mezelf boven anderen te verheffen. Juist ik ken het gevaar van deze zonde maar al te goed. Ik kan het met je advies dus niet eens zijn.

Dat siert je!

Ik had het wel gelezen btw ;)

Terug naar “Archief”