Uitgaan

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Damsel in distress
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Damsel in distress » 11 jan 2005 21:28

kijk je hebt uitgaan en uitgaan.... tenminste zo denk ik erover...dus ik dring niemand mijn mening op...maar uitgaan en je bezatten das gewoon niet goed en ik ga niet eens meer graag uit omdat er alleen maar mensen zijn(tenminste waar ik dan kom...wat nu ook niet meer doe)die als ze drinken heel erg dom gaan doen over God.Dit geval heet de soos en is voor christelijk jongeren...toen opeens kwam ik erachter dat als ik het over God had mensen die zich christelijk noemen zich helemaal het lazarus zopen en mij begonnen aantevallen met woorden die ik hier niet kan zeggen o.a dat ik te preuts ben.zijn er nog wel plaatsen waar je gewoon kan praten als christenen onder elkaar??ik vind die mensen dan wel erg schijnheilig omdat ze de volgende dag weer braafjes in de kerk zitten en ja en amen zeggen.misschien is dit offtopic....
het andere uitgaan....is gewoon idd gezellig met elkaar praten :D

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 11 jan 2005 22:12

Alexandra schreef:
Aragorn schreef:Ik denk dat het belangrijk is om hier in gedachten te houden met welke instelling je naar de kroeg gaat. Zoals ondertussen duidelijk blijkt was het bij jou onderdeel van een heel leven dat niet is zoals je het nu zou willen. Daarom associeer je de kroeg met slechte intenties, zondige begeerten, etc. etc. Een beetje hetzelfde als Johan Vreugdenhil met de muziek. Maar het misschien verstandig om te beseffen dat dat voor andere mensen die er niet zo'n verleden op na houden wbt uitgaan weleens heel anders kan liggen..

Er zijn mensen die op zaterdagavond bij een houseparty gaan evangeliseren. Eerst proberen ze de mensen er vandaan te houden, daarna vangen ze ze op als ze eruit komen. Heel schokkend wat ze daar te horen krijgen, wat voor grip de duivel heeft op die mensen.
Dát is evangeliseren! Dat is even niet aan jezelf denken, maar aan je naasten en aan hun zaligheid! Zouden ze dan maar gewoon naar binnen moeten gaan, meehousen en drugs gebruiken, ondertussen mensen aanhouden en boven de herrie van de muziek uit proberen te komen om een gesprek over Christus te gaan beginnen?! Dat slaat toch nergens op!

Natuurlijk is een houseparty anders dan een kroeg. Maar ik denk niet dat je je slagingskans verhoogt als je voor de gezelligheid gaat, onder het mom dat Jezus overal zijn rekruten moet hebben.

Hm, misschien ben ik het vergeten te zeggen, maar het feit dat je in de kroeg ook over God kunt praten en genoeg mensen dat ook doen betekent niet dat evangelisatie je eerste doel is om er te komen. In dat geval zou je idd zo'n naar-house-team moeten joinen ofzo. Je komt er in de eerste plaats om te ontspannen, voor de gezelligheid, sociale contacten, etc. Ik heb willen betogen dat dat zeker niet uitsluit dat daar goede gesprekken ontstaan en het helemaal niet per definitie zo is dat het in de kroeg 1 groot Sodom is waar je als christen niet kunt komen.

mich

Berichtdoor mich » 12 jan 2005 00:46

uitgaan
hoe leuk

voor mij gaat het op alle manier

fuif, cafe, disco, optreden, allemaal eender voor mij (hoewel optreden er iets uitsteekt)
rustig of eens zuipen, af en toe een jointje. en een paar keer per jaar nog wat zwaarder.

alles kan zolang je jezelf niks wijsmaakt is het allemaal cool.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 12 jan 2005 01:13

mich schreef:uitgaan
hoe leuk

fuif, cafe, disco, optreden, allemaal eender voor mij (hoewel optreden er iets uitsteekt)
rustig of eens zuipen, af en toe een jointje. en een paar keer per jaar nog wat zwaarder.

En vind je ook dat je een volgeling van Jezus bent?
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

mich

Berichtdoor mich » 12 jan 2005 01:14

jas schreef:
hoe leuk

nee :D
ik kom hier om te discussieren en iets bij te leren over andere visies

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 12 jan 2005 01:28

mich schreef:
jas schreef:
hoe leuk

nee :D
ik kom hier om te discussieren en iets bij te leren over andere visies

Nou, dat is op zich niet verkeerd natuurlijk. Er is genoeg te lezen op refoweb. Heb je al van wat topics kennisgenomen?
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

mich

Berichtdoor mich » 12 jan 2005 11:17

ja een paar
maar ik kan hier nu niet zoveel tijd verdoen aangeizen ik in men blokperiode zit

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 12 jan 2005 11:41

Ik vind dat de vraag niet zou moeten zijn: "mag je uitgaan?" maar "waar kun je verantwoord uitgaan?".
De stelling "uitgaan is fout", gooit de deur volledig dicht en dan bereik je vaak alleen het omgekeerde bij jongeren.

Naar een kroeg gaan vind ik niet verkeerd, maar niet naar iedere kroeg (muziekkeuze/publiek) en niet op iedere manier (je klem zuipen).
Naar een bioscoop vind ik ook niet verkeerd als je weet dat het een verantwoorde film is. Ik woon in A'dam en daar weet je dat in een aantal bioscopen nooit voorstukjes of reclame zit, dus dan lijkt het me allemaal heel ok.
Sommige theater en muziekoptredens kunnen volgens mij ook zeker wel.
En ga zo maar door.....

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 12 jan 2005 11:55

marjo schreef:Ik vind dat de vraag niet zou moeten zijn: "mag je uitgaan?" maar "waar kun je verantwoord uitgaan?". . . . . Naar een kroeg gaan vind ik niet verkeerd, maar niet naar iedere kroeg (muziekkeuze/publiek) en niet op iedere manier (je klem zuipen).
Naar een bioscoop vind ik ook niet verkeerd als je weet dat het een verantwoorde film is. Sommige theater en muziekoptredens kunnen volgens mij ook zeker wel.
En ga zo maar door.....

Yes! inspireer elkaar wissel tips uit. Nou is a'dam wel een plek waar het aanbod op dit gebied zeer divers is zodat er ook veel relevantie is . . . ik vraag mij soms af of mensen buiten de grote steden dergelijke mogelijkheden hebben.

wie weet komen we elkaar tegen Marjo!

peace, scape

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 12 jan 2005 12:22

Afat82 schreef:
kurtyo schreef:Blablabla, het stikt hier van de schriftgeleerden en fari... ik maak m'n zin maar niet af...

Klinkt als iemand die geen zinnig weerwoord meer heeft. Kurtyo (en anderen!), besef toch asjeblieft dat je niet zo onverschillig met ziel en zaligheid om moet springen!! Wat is nu een paar uurtjes lol in de kroeg vergeleken met de eeuwigheid!

Klinkt misschien als een cliche, maar ik meen het echt.

Nogmaals een blablabla? Beste Afat, het is onzinnig om nog meer te zeggen. Jullie blijven bij het punt dat het zondig is. Ik (e.a.) niet. Het is alleen zo jammer dat jullie anderen niet hun waarde laten. Als jij niet naar de kroeg gaat (en Jas) omdat het voor jullie een plaats van verleiding is. Prima, maar spyg, aragorn, ik, en vele anderen kunnen zonder problemen in een kroeg zitten. Sterker nog, ik denk dat het heel goed is dat wij wel de kroeg van binnen zien. Maar dat gaat er niet in, dat schijnt er maar niet in te willen... Als je God beter denkt te kennen dan Hij laat blijken uit zijn woord ben je heel gevaarlijk bezig. Ik wijs je op het topic waar het inderdaad over Johan Vreugdenhil en Joe Schimmel gaat: kunst en cultuur en daar het topic over They Sold Their Souls For Rock&Roll, maar eigenlijk kan ik jullie mening raden.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 jan 2005 16:48

Inderdaad. En, Afat, alhoewel ik het misschien iets redelijker heb gezegd was mijn gevoel na het lezen van een aantal reacties in dit topic hetzelfde als dat van kurtyo.. Ja, soms sta ik versteld van m'n eigen geduld.. :P

Spyg
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Spyg » 12 jan 2005 17:19

kurt ik sluit mij bij jou aan
ALs het leven zo voorspelbaar is waarom geloof jij dan niet of is dat te makkelijk

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 12 jan 2005 19:19

Is het ook van ganscher harte met Kurtyo, Aragorn en Spyg eensch..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 12 jan 2005 19:30

Hmm,
bovenstaande gaat behoorlijk offtopic, allemaal steunbetuigingen...

Volgens mij bestaat er een onoverbrugbare kloof tussen de beide partijen, maar laat dit nu niet (weer *ZUCHT*) uitmonden in de gebruikelijk mopper- en scheldpartijen.

Goed:
- Afat en Jas (en anderen) vinden uitgaan zondig
- Kurtyo en aanverwanten niet
- De toon lijkt grimmiger te worden, de argumenten worden opgeborgen, het persoonlijk venijn uit de kast gehaald.

Hoeveel topics verzanden zo?

NIET WEER :!:

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 12 jan 2005 19:43

Het is alleen zo jammer dat jullie anderen niet hun waarde laten. Als jij niet naar de kroeg gaat (en Jas) omdat het voor jullie een plaats van verleiding is. Prima,
Ik krijg toch sterk de indruk dat sommigen mensen hier beter in een klooster kunnen gaan leven en zich daar helemaal uitleven op de bijbel en aanverwante onderwerpen, het woord maatschapij, waarin je midden zit, komt in hun vocabulair niet voor. Kan je niet alles uitleggen als verleidelijk,

ik zie niks fout aan in een kroeg zitten, nu kom ik daar niet bijster veel terwjl ik een biertje of wijntje zeker lust,

uitgaan om dronken te worden of een meid te versieren is beneden mijn stand, maar gewoon gezellig wat drinken en kletsen over van alles en nog wat waarom niet, film , geen bezwaar tegen (sommigen weer wel natuurlijk ) een concert , leuk (alleen duur ) maar ligt natuurlijk ook aan de persoon/groep die speelt, ) circus niks mis mee. naar het strand gaan voor een wandeling is bij mij ook uitgaan. En laten we nu niet de moraal ridder gaan uithangen van oh dan kan je blote borsten zien want dan kan je nergens meer heen.

Ik geloof dat christenen ook in een maatschapij leven waar je niet om heen kan net zo goed als men niet om een kerk(ganger) heen kan gaan. als je dat niet wil moet je maar op pampus gaan wonen , een onbewoond eiland uitzoeken of een klooster in gaan lijkt me zo.

Goed:
- Afat en Jas (en anderen) vinden uitgaan zondig
- Kurtyo en aanverwanten niet
- De toon lijkt grimmiger te worden, de argumenten worden opgeborgen, het persoonlijk venijn uit de kast gehaald.
mischien moeten mensen eens naast hun eigen hokje kijken en wat vaker praten met elkaar ipv in hun hok te blijven zitten, dat is natuurlijk wel lekker beschermend maar of je dan wat leert ? dat is een andere vraag .

Terug naar “Archief”