het andere uitgaan....is gewoon idd gezellig met elkaar praten

Moderator: Moderafo's
Alexandra schreef:Aragorn schreef:Ik denk dat het belangrijk is om hier in gedachten te houden met welke instelling je naar de kroeg gaat. Zoals ondertussen duidelijk blijkt was het bij jou onderdeel van een heel leven dat niet is zoals je het nu zou willen. Daarom associeer je de kroeg met slechte intenties, zondige begeerten, etc. etc. Een beetje hetzelfde als Johan Vreugdenhil met de muziek. Maar het misschien verstandig om te beseffen dat dat voor andere mensen die er niet zo'n verleden op na houden wbt uitgaan weleens heel anders kan liggen..
Er zijn mensen die op zaterdagavond bij een houseparty gaan evangeliseren. Eerst proberen ze de mensen er vandaan te houden, daarna vangen ze ze op als ze eruit komen. Heel schokkend wat ze daar te horen krijgen, wat voor grip de duivel heeft op die mensen.
Dát is evangeliseren! Dat is even niet aan jezelf denken, maar aan je naasten en aan hun zaligheid! Zouden ze dan maar gewoon naar binnen moeten gaan, meehousen en drugs gebruiken, ondertussen mensen aanhouden en boven de herrie van de muziek uit proberen te komen om een gesprek over Christus te gaan beginnen?! Dat slaat toch nergens op!
Natuurlijk is een houseparty anders dan een kroeg. Maar ik denk niet dat je je slagingskans verhoogt als je voor de gezelligheid gaat, onder het mom dat Jezus overal zijn rekruten moet hebben.
mich schreef:uitgaan
hoe leuk
voor mij gaat het op alle manier
fuif, cafe, disco, optreden, allemaal eender voor mij (hoewel optreden er iets uitsteekt)
rustig of eens zuipen, af en toe een jointje. en een paar keer per jaar nog wat zwaarder.
alles kan zolang je jezelf niks wijsmaakt is het allemaal cool.
jas schreef:mich schreef:uitgaan
hoe leuk
fuif, cafe, disco, optreden, allemaal eender voor mij (hoewel optreden er iets uitsteekt)
rustig of eens zuipen, af en toe een jointje. en een paar keer per jaar nog wat zwaarder.
En vind je ook dat je een volgeling van Jezus bent?
mich schreef:jas schreef:mich schreef:uitgaan
hoe leuk
En vind je ook dat je een volgeling van Jezus bent?
nee![]()
ik kom hier om te discussieren en iets bij te leren over andere visies
marjo schreef:Ik vind dat de vraag niet zou moeten zijn: "mag je uitgaan?" maar "waar kun je verantwoord uitgaan?". . . . . Naar een kroeg gaan vind ik niet verkeerd, maar niet naar iedere kroeg (muziekkeuze/publiek) en niet op iedere manier (je klem zuipen).
Naar een bioscoop vind ik ook niet verkeerd als je weet dat het een verantwoorde film is. Sommige theater en muziekoptredens kunnen volgens mij ook zeker wel.
En ga zo maar door.....
Afat82 schreef:kurtyo schreef:Blablabla, het stikt hier van de schriftgeleerden en fari... ik maak m'n zin maar niet af...
Klinkt als iemand die geen zinnig weerwoord meer heeft. Kurtyo (en anderen!), besef toch asjeblieft dat je niet zo onverschillig met ziel en zaligheid om moet springen!! Wat is nu een paar uurtjes lol in de kroeg vergeleken met de eeuwigheid!
Klinkt misschien als een cliche, maar ik meen het echt.
Ik krijg toch sterk de indruk dat sommigen mensen hier beter in een klooster kunnen gaan leven en zich daar helemaal uitleven op de bijbel en aanverwante onderwerpen, het woord maatschapij, waarin je midden zit, komt in hun vocabulair niet voor. Kan je niet alles uitleggen als verleidelijk,Het is alleen zo jammer dat jullie anderen niet hun waarde laten. Als jij niet naar de kroeg gaat (en Jas) omdat het voor jullie een plaats van verleiding is. Prima,
mischien moeten mensen eens naast hun eigen hokje kijken en wat vaker praten met elkaar ipv in hun hok te blijven zitten, dat is natuurlijk wel lekker beschermend maar of je dan wat leert ? dat is een andere vraag .Goed:
- Afat en Jas (en anderen) vinden uitgaan zondig
- Kurtyo en aanverwanten niet
- De toon lijkt grimmiger te worden, de argumenten worden opgeborgen, het persoonlijk venijn uit de kast gehaald.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten