Tijn schreef:Zo kan je het zien als een fase in je leven, maar voor mij(en vele anderen, maar ik zal het bij mezelf houden) is die fase wel erg lang en in een erg ver stadium beland. Afgelopen week heeft dit voor veel spanning in mn relatie gezorgd.
Het is zo dat ik er vanaf mn 12e aan vast zit. En ik probeer er sinds mn bekering(16e) vanaf te komen. Het is erg moeilijk omdat je je er natuurlijk heel erg voor schaamt. Ik ben gelukkig erachter gekomen dat die leugen van satan(je bent de enige of een van de weinigen die er aan vast zit) echt onzin is. Ik heb mezelf zo beschadigd in de tijd van de verslaving, dat het voor mij altijd lastig zal blijven om met beelden van (half)naakte vrouwen(behalve mn eigen vrouw) om te gaan. Het zal een zwak punt blijven waarop satan me altijd zal willen blijven pakken.
Ook al merk ik dat ik echt al veel verder ben dan 4 jaar geleden, kom ik er soms weer achter dat het gewoon echt super moeilijk is. Maar ik zal er altijd voor blijven vechten om niet aan die verleiding toe te geven, door op straat bijvoorbeeld bij bepaalde reclames mn hoofd om te draaien en 's avonds op tijd te gaan slapen(in ieder geval geen tv kijken laat op de avond) en als ik alleen ben bij voorkeur niet achter de computer gaan.
Maar alleen met deze dingen kom je er niet, want juist als je dat gaat doen, dan zal je zien dat de eerste tijd de verleiding erger zal worden, en juist dan moet je je steun gaan zoeken bij God, ga op momenten dat je het moeilijk heb en het is mogelijk, ga dan stille tijd houden, bid in ieder geval en het zal makkelijker worden, maar het zal altijd een keuze zijn om er aan toe te geven of niet.
voor mij is veel herkenbaar! niet dat ik echt verslaafd ben geweest door
site op t zoeken maar toch kan je iets tegen komen!
en als late groeier heb ik lang erover gedaan om mijn kracht te weer staan! ik weet wat plaatjes reclames ed doen
alleen kracht van god kan ons er af helpen! het zal denk altijd zwakblijven maar kijk in de bijbel : 1 petrus 3
lees 1-4 daar staat duidelijk dat de vrouw de mman moet gehoorzamen en een kuise wandel hebben om een voobeeld voor de man te zijn!
2 zodat man zonder woorden gewonnen mag worden als zij zullen ingezien hebben uw kuisse wandel!
wees dan dankbaar met je vrouw
dus daarom heb je mede een vrouw! dat trof mij eigenlijk in dat stuk !