jas schreef:Raptor schreef:Volgens mij is Marnix op dit forum zowat de enige die eenheid onder de christenen wil!![]()
Wat denken jullie dat het in de hemel zal zijn? Twist en chaos? Nee toch zeker! Wij zijn dan misschien wel zondige mensen, maar nog altijd naar Gods beeld geschapen.
In de hemel zullen we allemaal God loven en zal ons verstand door niets meer verduisterd worden. Maar ja, we zijn nog een beetje op aarde en dan wordt het allemaal wat moeilijker. Ik denk dat we nu toch vooral de plicht hebben om te onderzoeken hoe God is en hoe Hij door ons of door een leer het meest aan Zijn Eer komt. Ik kom dan toch bij Calvijn en de oudvaders uit de nadere reformatie uit tot en met van der Groe en met uitsluiting van Comrie. Ik ben wel benieuwd als mensen de "toetssteen der ware en valse genade" van Van der Groe zouden lezen, hoeveel bekeerden er nog over zouden blijven, maar ik vrees het ergste.
Er is nogal wat verschil tussen de Reformatie en de Nadere Reformatie! Uiteraard moeten we ons zelf onderzoeken en toetsen aan Gods woord, dat is ieders plicht! Maar we moeten niet uitmonden in egoïstische individuen...