Moderator: Moderafo's
Optimatus schreef:Geloof je in God de Vader, de Almachtige, Schepper van hemel en aarde?
Collateral schreef:Ja.
Collateral schreef:Wijsheid (in de zin van kennis) is op zich inderdaad niet zaligmakend; ik denk dat dat bedoeld wordt. Verder geloof ik wel dat God bestaat, al weet ik het niet zeker. En er is geen God die dat met recht af kan straffen, want ik ben tot die overtuiging gekomen terwijl ik God zocht.
jas schreef:Ik ben voor vrijheid van godsdienst. Maar ik ga bijv. ook op een moslimsite niet allah lopen ontkennen waarmee ik dan moslims zou kwetsen. Dat doe jij hier wel. Je weet dat je mensen kwetst en je gaat er ook gewoon mee door. Je schept er dus een kennelijk behagen in dat christenen hier ruzie en onenigheid krijgen met elkaar. Dat vind ik ziek en duivels.
jas schreef:Optimatus schreef:Geloof je in God de Vader, de Almachtige, Schepper van hemel en aarde?Collateral schreef:Ja.
Hij liegt. Dit heeft hij geschreven:Collateral schreef:Wijsheid (in de zin van kennis) is op zich inderdaad niet zaligmakend; ik denk dat dat bedoeld wordt. Verder geloof ik wel dat God bestaat, al weet ik het niet zeker. En er is geen God die dat met recht af kan straffen, want ik ben tot die overtuiging gekomen terwijl ik God zocht.
just_mary schreef:jas schreef:Ik ben voor vrijheid van godsdienst. Maar ik ga bijv. ook op een moslimsite niet allah lopen ontkennen waarmee ik dan moslims zou kwetsen. Dat doe jij hier wel. Je weet dat je mensen kwetst en je gaat er ook gewoon mee door. Je schept er dus een kennelijk behagen in dat christenen hier ruzie en onenigheid krijgen met elkaar. Dat vind ik ziek en duivels.
Een forum is om te discussieren. Over alles. Ook als mensen dan twijfels hebben over het feit dat de Heere Jezus wel of niet bestaan heeft, ook als mensen willen weten of homoseksualiteit wel of niet toegestaan is volgens de Bijbel, ook als mensen... Enz.
Natuurlijk moet je je mening wel zo formuleren dat je de betreffende persoon/personen niet persoonlijk aanvalt of afkraakt. Maar wel mag je je mening zeggen en daarop kritiek en weerlegging verwachten en geven (daar vraag je dan min of meer ook om).
Daar is een forum toch juist voor? Als ik op een Islamitische site kom probeer ik die mensen er ook van te overtuigen dat de Heere Jezus Gods zoon is, als daar bijv. een discussie over gaande is... Ja toch? Of moet ik dan denken: niet zeggen straks kwets ik hun nog? Het gaat toch om de waarheid? En dat de Heere Jezus Gods Zoon is IS de waarheid, daar ben ik persoonlijk van overtuigt en dat vertel ik dan ook aan iedereen die het maar horen wil en ook aan mensen die het niet willen horen. Dan ga ik die mensen niet voor duivels uitvloeken, maar zeggen hoe het wel is en wat de Bijbel over de Heere Jezus zegt.
Collateral schreef:jas schreef:Optimatus schreef:Geloof je in God de Vader, de Almachtige, Schepper van hemel en aarde?Collateral schreef:Ja.
Hij liegt. Dit heeft hij geschreven:Collateral schreef:Wijsheid (in de zin van kennis) is op zich inderdaad niet zaligmakend; ik denk dat dat bedoeld wordt. Verder geloof ik wel dat God bestaat, al weet ik het niet zeker. En er is geen God die dat met recht af kan straffen, want ik ben tot die overtuiging gekomen terwijl ik God zocht.
Kun je dat even toelichten? Ik zie namelijk niet waarom ik hier gelogen zou hebben...
jas schreef:Als je in God gelooft, weet je dat nl. zeker.
Ik zal je achtervolgen en in de gaten houden zolang je hier op dat forum zit al wordt het mijn levenswerk. Ik haat je uit de grond van mijn hart omdat je mijn God en Jezus kwetst.
jas schreef:Heb jij dan behoefte om door iemand overtuigd te worden dat je de Bijbel maar met een grote korrel zout moet nemen, dat het Heilswerk van Christus nooit heeft plaatsgevonden, dat bekering ook plaatsvind in andere afgodendiensten, en dat daar een hoog niveau mee bereikt kan worden op de geestelijke trap?
Collateral schreef:jas schreef:Heb jij dan behoefte om door iemand overtuigd te worden dat je de Bijbel maar met een grote korrel zout moet nemen, dat het Heilswerk van Christus nooit heeft plaatsgevonden, dat bekering ook plaatsvind in andere afgodendiensten, en dat daar een hoog niveau mee bereikt kan worden op de geestelijke trap?
Je moest je zelf schamen, dat je suggereert dat ik het over 'het stijgen op de geestelijke trap' heb gehad. Je denkt God te verdedigen, maar je spreekt met dubbele tong. Denk je dat God dat leuk vindt???
Ik denk dat het gezond is om overtuigd te willen worden door de waarheid. De waarheid is belangrijker dan gevestigde ideeën, ook al lijken die ideeën tegen de waarheid te waarschuwen.
TheKeimpe schreef:Geloven = zeker weten? Ik dacht het niet,
Geloven is zeker weten! Zie hebreeen 11:1
just_mary schreef:Collateral schreef:jas schreef:Heb jij dan behoefte om door iemand overtuigd te worden dat je de Bijbel maar met een grote korrel zout moet nemen, dat het Heilswerk van Christus nooit heeft plaatsgevonden, dat bekering ook plaatsvind in andere afgodendiensten, en dat daar een hoog niveau mee bereikt kan worden op de geestelijke trap?
Je moest je zelf schamen, dat je suggereert dat ik het over 'het stijgen op de geestelijke trap' heb gehad. Je denkt God te verdedigen, maar je spreekt met dubbele tong. Denk je dat God dat leuk vindt???
Ik denk dat het gezond is om overtuigd te willen worden door de waarheid. De waarheid is belangrijker dan gevestigde ideeën, ook al lijken die ideeën tegen de waarheid te waarschuwen.
De pot verwijt de ketel... dat die zwart ziet.
Collateral schreef:TheKeimpe schreef:Geloven = zeker weten? Ik dacht het niet,
Geloven is zeker weten! Zie hebreeen 11:1
Als ik geloof dat het CDA het goed gaat doen in de volgende verkiezingen, dan weet ik dat niet zeker. En zo bedoelde ik 'geloven'. Maar het is een raar woord, dat vaak tot verwarring leidt, dat geef ik toe.just_mary schreef:Collateral schreef:jas schreef:Heb jij dan behoefte om door iemand overtuigd te worden dat je de Bijbel maar met een grote korrel zout moet nemen, dat het Heilswerk van Christus nooit heeft plaatsgevonden, dat bekering ook plaatsvind in andere afgodendiensten, en dat daar een hoog niveau mee bereikt kan worden op de geestelijke trap?
De pot verwijt de ketel... dat die zwart ziet.
Ik verwijt jas hier terecht dat hij op een slechte manier discussieert. Wat vriendelijkheid heb ik me inderdaad een beetje verlaagd tot zijn niveau, mede in de hoop dat hij door zou krijgen dat hij niet telkens hoeft te proberen om mij op verdraaide woorden te pakken. Maar goed, ik zal vanaf nu weer vriendelijk zijn. Ik werd er zelf onderhand ook een beetje moe van.
Collateral schreef:jas schreef:Heb jij dan behoefte om door iemand overtuigd te worden dat je de Bijbel maar met een grote korrel zout moet nemen, dat het Heilswerk van Christus nooit heeft plaatsgevonden, dat bekering ook plaatsvind in andere afgodendiensten, en dat daar een hoog niveau mee bereikt kan worden op de geestelijke trap?
Collateral schreef:Je moest je zelf schamen, dat je suggereert dat ik het over 'het stijgen op de geestelijke trap' heb gehad. Je denkt God te verdedigen, maar je spreekt met dubbele tong. Denk je dat God dat leuk vindt???
Collateral schreef:Wat me altijd heeft geboeid, is het fenomeen 'bekering' - dat mensen zo krachtig door God bewerkt lijken te worden dat ze voor altijd in Hem geloven. Ik dacht vroeger altijd dat het alleen voorbehouden was voor christenen. Nu niet meer - gelukkig, want het betekende een behoorlijk dilemma voor me. Ik heb dingen gelezen over (oosterse) spirituele meesters, die een goddelijker leven leiden dan menig christen
jas schreef:Geloof je werkelijk in Gods Almacht, dus dat Hij alles, maar dan ook alles kan, dat Hij de enige Bron is waaruit alle dingen voortkomen, dat er niets is, wat er is, dat niet door Hem gemaakt is en dat er herhalve ook niets is wat buiten het gebied van Zijn macht valt? (want dan is het immers geen almacht meer)
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 17 gasten