Zareb schreef:Collateral schreef:Stenigen of gevangenisstraf?martinm81 schreef:Ik heb bijna heel het forum doorgelezen over het bekende fenomeen “Homo, mag dat?
Dit topic ook? Je hebt het wel over zaken die in dit topic allang aan bod gekomen zijn.
Die vraag stelde ik mijzelf ook.jas schreef:Ok, wat jullie willen. Geen medelijden dan. Het is een harde wereld en je kunt het krijgen zoals je wilt. Homo's zijn idd volwaardige medeburgers en daarom moeten ze net als alle andere burgers gerespecteerd worden, moet hun levenswijze, net als die van alle andere burgers, getoetst worden aan de Bijbel, en moet die, ingeval ze hun homoseksualiteit botvieren, veroordeeld worden, net zoals die van burgers die hun heteroseksualiteit botvieren.
Medelijden over en uit.
Helemaal mee eens, maar dat zal alleen maar werken als jouw zin "Homo's zijn idd volwaardige medeburgers en daarom moeten ze net als alle andere burgers gerespecteerd worden" door iedereen word nageleefd. En dat is niet geval. Niet in de wereld en zeker ook niet in de christelijke wereld. Ik hoef geen medelijden. Maar ik heb gemakkelijk praten. Deze zondag ben ik voor het eerst samen met m'n vriend naar onze gemeente geweest. En dat was best een heel moeilijke beslissing, maar we waren welkom. Maar gisteravond weer voor de zoveelste keer geconfronteerd met een jongen van 16 jaar die door z'n ouders het huis is uitgezet. Kan jij het uitleggen? Ik niet meer.
Je moet niet zeggen dat iets alleen werkt als iedereen het doet. Dat vind ik een slap excuus. Ik wou het eens omdraaien. Alles werkt, behalve bij degenen die niets doen.