Bijbel en homosexualiteit

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 14 jun 2005 12:56

Zareb schreef:
Collateral schreef:Stenigen of gevangenisstraf?

martinm81 schreef:Ik heb bijna heel het forum doorgelezen over het bekende fenomeen “Homo, mag dat?

Dit topic ook? Je hebt het wel over zaken die in dit topic allang aan bod gekomen zijn.

Die vraag stelde ik mijzelf ook.

jas schreef:Ok, wat jullie willen. Geen medelijden dan. Het is een harde wereld en je kunt het krijgen zoals je wilt. Homo's zijn idd volwaardige medeburgers en daarom moeten ze net als alle andere burgers gerespecteerd worden, moet hun levenswijze, net als die van alle andere burgers, getoetst worden aan de Bijbel, en moet die, ingeval ze hun homoseksualiteit botvieren, veroordeeld worden, net zoals die van burgers die hun heteroseksualiteit botvieren.
Medelijden over en uit.

Helemaal mee eens, maar dat zal alleen maar werken als jouw zin "Homo's zijn idd volwaardige medeburgers en daarom moeten ze net als alle andere burgers gerespecteerd worden" door iedereen word nageleefd. En dat is niet geval. Niet in de wereld en zeker ook niet in de christelijke wereld. Ik hoef geen medelijden. Maar ik heb gemakkelijk praten. Deze zondag ben ik voor het eerst samen met m'n vriend naar onze gemeente geweest. En dat was best een heel moeilijke beslissing, maar we waren welkom. Maar gisteravond weer voor de zoveelste keer geconfronteerd met een jongen van 16 jaar die door z'n ouders het huis is uitgezet. Kan jij het uitleggen? Ik niet meer.

Je moet niet zeggen dat iets alleen werkt als iedereen het doet. Dat vind ik een slap excuus. Ik wou het eens omdraaien. Alles werkt, behalve bij degenen die niets doen.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Nathanael

Berichtdoor Nathanael » 14 jun 2005 13:38

Ja, ik ben het met Zareb en Jas tegelijk eens: heel veel mensen gedragen zich niet hoe zich zouden moeten gedragen.

Vind ik ook moeilijk: respectvol blijven terwijl je het 100% ergens mee oneens ben. Maar het is ook heel gaaf! (liefhebben is gewoon gaaf, en daar is respect hebben gewoon een uiting van als het goed is.)

Fly29
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Fly29 » 16 jun 2005 12:17

Zareb schreef:

martinm81 schreef:Ik heb bijna heel het forum doorgelezen over het bekende fenomeen “Homo, mag dat?

Dit topic ook? Je hebt het wel over zaken die in dit topic allang aan bod gekomen zijn.

jas schreef:Ok, wat jullie willen. Geen medelijden dan. Het is een harde wereld en je kunt het krijgen zoals je wilt. Homo's zijn idd volwaardige medeburgers en daarom moeten ze net als alle andere burgers gerespecteerd worden, moet hun levenswijze, net als die van alle andere burgers, getoetst worden aan de Bijbel, en moet die, ingeval ze hun homoseksualiteit botvieren, veroordeeld worden, net zoals die van burgers die hun heteroseksualiteit botvieren.
Medelijden over en uit.

Helemaal mee eens, maar dat zal alleen maar werken als jouw zin "Homo's zijn idd volwaardige medeburgers en daarom moeten ze net als alle andere burgers gerespecteerd worden" door iedereen word nageleefd. En dat is niet geval. Niet in de wereld en zeker ook niet in de christelijke wereld. Ik hoef geen medelijden. Maar ik heb gemakkelijk praten. Deze zondag ben ik voor het eerst samen met m'n vriend naar onze gemeente geweest. En dat was best een heel moeilijke beslissing, maar we waren welkom. Maar gisteravond weer voor de zoveelste keer geconfronteerd met een jongen van 16 jaar die door z'n ouders het huis is uitgezet. Kan jij het uitleggen? Ik niet meer.

Ik heb het al eens eerder gezegt. Ergens is het misschien een hekel punt ja. De homo's. Waar ik vast kwam te zitten is dat ik niet naar links en niet naar rechts kan in het probleem. Voor mezelf zie ik het namelijk zo. datgene dat "homo's" ( ik zet het expres even tussen haakjes) voor elkaar voelen dat voelen een man en een vrouw ook voor elkaar. Zij hebben elkaar ook lief. Zou dat werkelijk niet mogen? Zou het niet vele malen erger zijn dat de lusten worden gebotvierd in de wisselende contracten?? Ik word altijd een beetje aggressief als ik weer die bus zie staan bij een carpoolplaats waar mannen zich kunnen vermaken bij een vrouw aldaar. daar kan ik kwaad om worden! Waar het om draaid, Laten we het dan ook in de gezonde zin zien, dat kan niet verkeerd zijn. Zelf weet ik nooit zo goed hoe ik mijn houding moet bepalen tegen over homo's. Maar ik probeer ze net zo te zien als elk ander mens. Want waarom is er een man en een vrouw? Dat is volgens mij ook voor de voortplanting. Want dat kan niet tussen een gelijke geslacht. Wil je de oorsprong(de oergedachte) naleven dan zie je dat het misschien inderdaad zo is dat het liefhebben wel voor een man en vrouw is weg gelegd. Eerder denk ik meer aan de vrucht van de liefde, kinderen. En de functie daarvan is simpelweg.. Voort laten bestaan van het leven. het diepere van wat ik voor mijn vriendin voel en wat homo's voor elkaar voelen.. ik kan dat moeilijk afwijzen. Blijft voor mij best moeilijk.

Groet,

Fly29[/list]

Fly29
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Fly29 » 16 jun 2005 12:18

Zareb schreef:

Medelijden over en uit.

Ik heb het al eens eerder gezegt. Ergens is het misschien een hekel punt ja. De homo's. Waar ik vast kwam te zitten is dat ik niet naar links en niet naar rechts kan in het probleem. Voor mezelf zie ik het namelijk zo. datgene dat "homo's" ( ik zet het expres even tussen haakjes) voor elkaar voelen dat voelen een man en een vrouw ook voor elkaar. Zij hebben elkaar ook lief. Zou dat werkelijk niet mogen? Zou het niet vele malen erger zijn dat de lusten worden gebotvierd in de wisselende contracten?? Ik word altijd een beetje aggressief als ik weer die bus zie staan bij een carpoolplaats waar mannen zich kunnen vermaken bij een vrouw aldaar. daar kan ik kwaad om worden! Waar het om draaid, Laten we het dan ook in de gezonde zin zien, dat kan niet verkeerd zijn. Zelf weet ik nooit zo goed hoe ik mijn houding moet bepalen tegen over homo's. Maar ik probeer ze net zo te zien als elk ander mens. Want waarom is er een man en een vrouw? Dat is volgens mij ook voor de voortplanting. Want dat kan niet tussen een gelijke geslacht. Wil je de oorsprong(de oergedachte) naleven dan zie je dat het misschien inderdaad zo is dat het liefhebben wel voor een man en vrouw is weg gelegd. Eerder denk ik meer aan de vrucht van de liefde, kinderen. En de functie daarvan is simpelweg.. Voort laten bestaan van het leven. het diepere van wat ik voor mijn vriendin voel en wat homo's voor elkaar voelen.. ik kan dat moeilijk afwijzen. Blijft voor mij best moeilijk.

Groet,

Fly29[/list]

Fly29
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Fly29 » 16 jun 2005 12:21

Optimatus schreef:Het verbod op homoseks staat in een gedeelte van de H. Schrift waarin een heleboel verordeningen staan:

/ geen homoseks
/ geen varkensvlees
/ tabernakeldienst
/ kledingkleuren van de hogepriester
/ grote verzoendagsreglementen
/ bazuinmuziek op bepaalde feestdagen
/ uitroeiing van Amalek
/ vrijsteden

En vele andere voorschriften. Dit zijn allen Joodse voorschriften, waarvan Christenen ontslagen zijn (toch?). Dus ik zie niet in waarom jongens niet met elkaar mogen rotzooien (behoudens kwestie van smaak)

hahaha.. rotzooien?? ik denk dat dat juist het probleem is. Grijnzz.. maar heb elders al een beetje serieuzer gereageerd

Rene Z

Berichtdoor Rene Z » 17 jun 2005 13:53

Fly29 schreef:
Optimatus schreef:Het verbod op homoseks staat in een gedeelte van de H. Schrift waarin een heleboel verordeningen staan:

/ geen homoseks
/ geen varkensvlees
/ tabernakeldienst
/ kledingkleuren van de hogepriester
/ grote verzoendagsreglementen
/ bazuinmuziek op bepaalde feestdagen
/ uitroeiing van Amalek
/ vrijsteden

En vele andere voorschriften. Dit zijn allen Joodse voorschriften, waarvan Christenen ontslagen zijn (toch?). Dus ik zie niet in waarom jongens niet met elkaar mogen rotzooien (behoudens kwestie van smaak)

hahaha.. rotzooien?? ik denk dat dat juist het probleem is. Grijnzz.. maar heb elders al een beetje serieuzer gereageerd

Romeinen 1
26 Daarom heeft God hen uitgeleverd aan onterende verlangens. De vrouwen hebben de natuurlijke omgang verruild voor de tegennatuurlijke, 27 en ook de mannen hebben de natuurlijke omgang met vrouwen losgelaten en zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand. Mannen plegen ontucht met mannen; zo worden ze ervoor gestraft dat ze van God zijn afgedwaald. 28 Omdat ze het beneden hun waardigheid achtten God te erkennen, heeft God hen overgeleverd aan hun eigen onbetrouwbaarheid en doen ze wat verwerpelijk is.

Daarom mag het niet.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 17 jun 2005 14:43

Rene Z schreef:Romeinen 1
26 Daarom heeft God hen uitgeleverd aan onterende verlangens. De vrouwen hebben de natuurlijke omgang verruild voor de tegennatuurlijke, 27 en ook de mannen hebben de natuurlijke omgang met vrouwen losgelaten en zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand. Mannen plegen ontucht met mannen; zo worden ze ervoor gestraft dat ze van God zijn afgedwaald. 28 Omdat ze het beneden hun waardigheid achtten God te erkennen, heeft God hen overgeleverd aan hun eigen onbetrouwbaarheid en doen ze wat verwerpelijk is.

Daarom mag het niet.

Ook aan jou: blader eens door het topic heen.

tjoepeloepus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor tjoepeloepus » 17 jun 2005 18:24

ik gooi me zomaar middenin de discussie. Ik heb alles een beetje doorgelezen, maa rals ik iets zeg dat allang gezegd is, of niets teovoegd, hoor ik het wel.

Ten eerste vind ik het moeilijk om over dit onderwerp te oordelen. Wel zie ik een groot verschil tussen het verlangen en het doen.
Het hebben van zo'n verlangen is natuurlijk niet goed, mannen mogen niet bij mannen liggen, maar daar moet dan ook tegen gevochten worden. Makkelijk gezegd, maar ik dekn dat zoiets heel moeilijk ligt. Is dat geen gevecht tegen jezelf? Dat is zwaar! Ik heb er met dit onderwerp geen ervaring mee, maar wel een klein beetje op andere gebieden. niet om zielig te doen, maar wel om te laten weten da tik het niet zomaar zeg!
Het in praktijk brengen van je verlangens is denk ik sneller gebeurd dan je verwacht. Als je niet tegen je gevoelens strijdt, wordt je verlangen steeds groter, en dan loopt het inderdaad een keer uit op de daad. Maar ik ben niet van plan om mensen hier te veroordelen. Precies wat er al gezegd is:
Elk mens is geschapen naar het beeld van God; wij hebben zelf 'de zonden op onze hals gehaald', en ik denk dat we ook homoseksuelen moeten respecteren. Al betekend dat natuurlijk niet hetzelfde als hun daden goedkeuren, mocht dat het geval zijn.
Wie met lege handen staat kan ze vouwen

Baltimore

Berichtdoor Baltimore » 30 jun 2005 20:01

Homosexuele mensen hoeven we niet te veroordelen op grond van het feit dat zij zijn zoals zij zijn of zich voordoen. God leert duidelijk dat Hij ALLE zonde haat. Maar zoals Gods wil is, wil Hij dat mensen gered worden en hun zonden leren af te leggen. Dat alleen kan de Heilige Geest. En als mensen bereid zijn, zich geleid door de Helige Geest, in het voorbeeld van Jezus, de wet van het Hemelse Koninkrijk aan te nemen, dan is er evengoed voor homosexuele mensen een toekomst in het eeuwige Koninkrijk als voor alle andere mensen.

Niet iedereen die zegt Here, here komt in het Eeuwig Koninkrijk!

Maar zij die de wil Mijns Vaders (leren) doen, zullen gerechtvaardigd worden! Romeinen 2:13

Wij dienen met de homosexuele mens even barmhartig om te gaan als met alle andere mesen. Ook Jezus toonde Zich daarin een waarlkijk voorbeeld van Gods liefde.

Wij dienen als Christenen de mens lief te hebben en te respecteren, maar niet zijn overtreden van Gods wet! Mensen gevangen laten in hun zonde is niet een bewijs van respect, maar de ontkenning van Jezus. Jezus kwam om te bevrijden niet om onze medemens respectvol in zijn zondige staat te laten. Ook wijzelf verlangen naar een eeuwige rust, dus laten wij onze medemens zo behandelen zoals wij behandeld worden door onze Heiland.

Terug naar “Archief”