Het is misschien wel handig om, bij een onbekende geneeswijze, even te bekijken hoe het werkt en waar het vandaan komt e.d. voordat je het gaat gebruiken. Dan weet je zeker dat het niet verkeerd is

Moderator: Moderafo's
Lalage schreef:Je moet onderscheid maken tussen de homeopathische dingen met een D-nummer erop en die dat niet hebben. Volgens mij zit er in Echinaforce flink wat kruiden. Maar je hebt ook flesjes waar D-30 op staat en dan krijg je dat verhaal van 1 molecuul in het IJsselmeer. Het getal achter de D geeft aan hoe vaak het verdund is. Ik zou zeggen: verspil je geld niet aan dat soort watertjes. Maar Echinaforcetabletten heb ik hier staan en daar staat op dat ze sterk geconcentreerd zijn. En als ik die dingen dan toch al heb, kan ik ze net zo goed eten. Ik weet alleen niet of ik ze nog een keer zou kopen.
Ik heb trouwens in het verleden wel baat gehad bij homeopathie, maar het kan ook wel zijn dat ik eroverheen groeide. Je weet het niet he.
Çluny schreef:Lalage schreef:Je moet onderscheid maken tussen de homeopathische dingen met een D-nummer erop en die dat niet hebben. Volgens mij zit er in Echinaforce flink wat kruiden. Maar je hebt ook flesjes waar D-30 op staat en dan krijg je dat verhaal van 1 molecuul in het IJsselmeer. Het getal achter de D geeft aan hoe vaak het verdund is. Ik zou zeggen: verspil je geld niet aan dat soort watertjes. Maar Echinaforcetabletten heb ik hier staan en daar staat op dat ze sterk geconcentreerd zijn. En als ik die dingen dan toch al heb, kan ik ze net zo goed eten. Ik weet alleen niet of ik ze nog een keer zou kopen.
Ik heb trouwens in het verleden wel baat gehad bij homeopathie, maar het kan ook wel zijn dat ik eroverheen groeide. Je weet het niet he.
Echinaforce is geen homeopathisch middel.
Maar alles wijst er op dat het wel kwakzalverij is.
Vogel heeft niet alleen genezingsmiddelen. Veel dingen zijn verlichtend. Weet je trouwens hoeveel natuurlijke middelen: planten, in synthetische medicijnen zijn verwerkt? De natuur kan absoluut helpen bij bepaalde ziekten. Alleen slaat het bij de ene mens wel aan, en bij de andere niet. Dat is met synthetische medicijnen ook. Het voordeel van de natuur is, dat je er zoveel van kunt nemen als je wilt, vaak.Çluny schreef:http://www.telegraaf.nl/buitenland/23370471/Amerikaans_onderzoek:_echinacea_niet_effectief_tegen_verkoudheid.html
Er zijn vele onderzoeken geweest, zolang Herr Vogel of andere groothandel er niet bij waren, genezingseffect: 0,0
Als ik verder zoek vind ik er nog wel meer.
Maar word je niet argwanend als je weet dat Herr Vogel zichzelf een nepdokterstitel gaf en dat een kruidendrankje onterecht als homeopathisch wordt aangeprezen?
L'être extraterrestre schreef:[ Weet je trouwens hoeveel natuurlijke middelen: planten, in synthetische medicijnen zijn verwerkt? De natuur kan absoluut helpen bij bepaalde ziekten. Alleen slaat het bij de ene mens wel aan, en bij de andere niet. Dat is met synthetische medicijnen ook. Het voordeel van de natuur is, dat je er zoveel van kunt nemen als je wilt, vaak.
Çluny schreef:http://www.telegraaf.nl/buitenland/23370471/Amerikaans_onderzoek:_echinacea_niet_effectief_tegen_verkoudheid.html
Er zijn vele onderzoeken geweest, zolang Herr Vogel of andere groothandel er niet bij waren, genezingseffect: 0,0
parsifal schreef:Çluny schreef:http://www.telegraaf.nl/buitenland/23370471/Amerikaans_onderzoek:_echinacea_niet_effectief_tegen_verkoudheid.html
Bij genezingseffect 0,0 zou ik de test niet vertrouwen.
MrSokkie schreef:parsifal schreef:Çluny schreef:http://www.telegraaf.nl/buitenland/23370471/Amerikaans_onderzoek:_echinacea_niet_effectief_tegen_verkoudheid.html
Bij genezingseffect 0,0 zou ik de test niet vertrouwen.
tenzij ze het placebo-effect hebben verrekend.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten