Hoe is het om een domineeskind te zijn?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 okt 2004 14:34

Spiff schreef:wat ook heel vervelend is... mensen die niet zeggen wie ze zijn, of die je gaan uitschelden omdat ze denken dat je iemand anders bent :?

Dat lijkt me dan wel weer grappig. Gaan ze zich eerst helemaal opwinden en als ze uitgeraasd zijn wrijf je ze fijntjes onder de neus dat ze de verkeerde voor zich hebben.. 8)

Spiff

Berichtdoor Spiff » 19 okt 2004 14:35

poeh, als het dan een beetje tegen zit beginnen ze nog een keer :P

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 okt 2004 14:41

Spiff schreef:poeh, als het dan een beetje tegen zit beginnen ze nog een keer :P

Ach, als het moment nadert dat je de lol er niet meer van inziet en het vervelend begint te worden kun je gewoon ophangen hoor. :wink:

Spiff

Berichtdoor Spiff » 19 okt 2004 14:43

bedankt voor de tip :shock:

Spiff

Berichtdoor Spiff » 20 okt 2004 09:37

wat ook geinig is..... de telefoon opnemen en dat er dan gevraagd wordt: is uw man ook thuis? :lol:

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 20 okt 2004 09:44

Dit lijkt me niet iets wat voorbehouden is aan domineeskinderen. :)
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Spiff

Berichtdoor Spiff » 20 okt 2004 09:45

nee zeker niet, maar de telefoon gaat in een domineesgezin wel vaker dan in een ander gezin denk ik :wink:

Johan81
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Johan81 » 20 okt 2004 09:47

Spiff schreef:wat ook geinig is..... de telefoon opnemen en dat er dan gevraagd wordt: is uw man ook thuis? :lol:

ja of in mijn geval, dan denken ze dat ze m'n pa aan de lijn hebben en beginnen ze meteen hun verhaal af te steken :D
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Spiff

Berichtdoor Spiff » 20 okt 2004 10:22

en jij dan maar proberen uit te leggen dat ze de verkeerde te pakken hebben :wink:

Johan81
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Johan81 » 20 okt 2004 10:37

Spiff schreef:en jij dan maar proberen uit te leggen dat ze de verkeerde te pakken hebben :wink:

ja maar meestal gebeurt dat wel vrij snel :mrgreen:
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 20 okt 2004 11:05

Volgens mij wordt het tijd voor een "zakelijk" en prive telefoon nummer. Of wel, alle predikanten aan de ISDN. Lijkt me wel zo handig.

Rufi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Rufi » 20 okt 2004 11:10

BJ schreef:Volgens mij wordt het tijd voor een "zakelijk" en prive telefoon nummer. Of wel, alle predikanten aan de ISDN. Lijkt me wel zo handig.

Mijn huidige dominee heeft dat. Het lijkt mij ideaal, maar ik denk niet dat mijn vader dat gaat doen. Hij wil altijd klaarstaan voor zijn gemeenteleden.

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 20 okt 2004 11:55

Twee lijnen wil niet zeggen dat je niet klaar staat voor je gemeenteleden.
Je kunt alleen netjes aan het gebelde nummer of aan de toon horen wie er op moet nemen :)
En dan kan nog steeds 24 uur per dag zijn hoor.

Tword anders wanneer er een zakelijk nummer gaat ontstaan wat alleen tussen 9 en 5 wordt opgenomen. Ik vrees dat er toch maar weinig dominees zullen zijn die dat doen.
Onderschrift? Waaronder dan?

En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 20 okt 2004 14:03

Inderdaad. Het is altijd bereikbaar alleen door instelling van verschillende beltonen kan direct duidelijk zijn of het prive gesprek gaat betreffen of een werk gesprek. Natuurlijk blijft een predikant altijd bereikbaar.

Ook een voordeel voor predikanten, zeker met kinderen thuis, is dat er altijd 2 lijnen zijn. Dus de predikant is nog beter bereikbaar. Er zijn natuurlijk nog wel enkele andere leuk opties. Neem bijvoorbeeld die van een antwoordapparaat. Standaard wordt er na 15 seconden opgenomen bijvoorbeeld, als dat niet gebeurt wordt het gesprek doorgeschakeld naar een andere poort op de centrale waar een antwoordapparaat gekoppeld zit.

Maar dit begint misschien wat te techinisch en te offtopic te worden, dus meer detailes maar even niet meer. Ik denk dat het wel een goed systeem zou kunnen zijn om de druk ook wat weg te nemen.

Spiff

Berichtdoor Spiff » 21 okt 2004 12:10

wij hebben isdn, dus dan sta je met de invulling van het preekrooster soms wel met 4 telefoons in je handen. de preekvoorziening komt dan overal en nergens vandaan, en mn pa in geen velden of wegen te bekennen

Terug naar “Archief”