Wat is er tegen het bezoeken van andere kerkdiensten?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 08 feb 2005 11:34

woelratje schreef:Er is op zich niets mis mee om eens in een andere kerkgenootschap een kerkdienst te bezoeken. Maar ik denk dat als je lid bent van een gemeente daar toch ook een soort plicht is om de diensten in je eigen gemeente te bezoeken. Anders kunnen we de kerken wel sluiten !

Ja dat is zo. Ik denk dat sommige best wel eens van Kerk wisselen of af en toe naar een andere Kerk gaan. Om met iemand mee te gaan bijvorbeeld.
Maar aan de andere kant: We geloven allemaal in één dezelfde God. Naar welke Kerk je dan ook gaat, maakt niet uit!!
Afbeelding

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 08 feb 2005 11:49

Niet in de eerste plaats inderdaad.

En ik ben het er mee eens, het is belangrijk dat je rgelmatig je eigen kerkdiensten bezoekt. Gelukkig doen de meesten dat wel... en af en toe een keer ergens anders in de kerk zitten is dan geen probleem. Als iedereen weg zou blijven zou het wel een probleem zijn.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Bloem84
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Bloem84 » 08 feb 2005 11:50

je kan het soms ook als een verfrissing zien, Héél af en toe even een andere dominee te horen... anders hoor je maar 1 visie en men kan het soms ook anders preken en dat het dan beter tot je komt?! :)
" You'll never be alone "

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 08 feb 2005 16:21

Precies. Ik ben door bezoek aan jeugddiensten mijn eigen kerkdienst meer gaan waarderen. Das wel positief dus :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Philindertje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Philindertje » 08 mar 2005 15:24

er is niets mis mee om af en toe eens bij de 'buren' te kijken, maar blijf wel trouw aan je eigen kerk. Als je in de Bijbel leest over de eerste gemeente, kom je erachter dat ze met elkaar meeleefden en veel dingen samen deden. Dat kan niet als je telkens ergens anders naartoe gaat. Ik denk dat het goed is om meestal naar dezelfde kerk te gaan, en daar ook activiteiten (bijv. bijbelkring, cathechisatie oid) te bezoeken, omdat je zo een band kunt krijgen met je medekerkgangers.
Spoedig zullen wij Hem zien
en voor altijd op Hem lijken
en Jezus kennen, zoals Hij is...
Amen!!

Mister_L
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Mister_L » 08 mar 2005 15:26

absoluut

maar af en toe naar een andere kerk kan geen kwaad
misschien doe je nog wel ideeen op ;)

bosch_gerjanne
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor bosch_gerjanne » 21 mar 2005 19:00

Ik vind het juist goed om eens naar andere gemeentes te gaan, dan kun je zien wat de verschillen zijn bijv tussen: pkn of gergem ofzo....... :roll: Maar het fijnste vind ik zelf ook om gewoon naar 1 dominee te luisteren en niet gaan shoppen zoals hier wel meer word genoemd :!: :wink:
deut 22:5:
Het kleed eens mans zal niet zijn aan een vrouw en een man zal geen vrouwenkleed aantrekken; want...

Sybora
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Sybora » 29 mar 2005 18:45

Mister_L schreef:absoluut

maar af en toe naar een andere kerk kan geen kwaad
misschien doe je nog wel ideeen op ;)

Ja het kan nooit kwaad es verder te kijken dan je neus lang is (figuurlijk dan, ik weet natuurlijk niet hoe lang jouw neus is :wink: )
TODAY TOMORROW TOYOTA

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 30 mar 2005 00:15

bosch_gerjanne schreef:Ik vind het juist goed om eens naar andere gemeentes te gaan, dan kun je zien wat de verschillen zijn bijv tussen: pkn of gergem ofzo....... :roll: Maar het fijnste vind ik zelf ook om gewoon naar 1 dominee te luisteren en niet gaan shoppen zoals hier wel meer word genoemd :!: :wink:

maar wat als je al 24 jaar lang de zelfe ds. hoort? Dan is het wel is goed om wat anders te horen!! Al is het een andere ds. die in een zelfde soort kerk staat.
Ik zelf heb niets tegen shoppen! Ben er eigenlijk sinds kort mee begonnen en het bevalt me prima! Vind het erg verrijkend.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 30 mar 2005 00:17

Wanneer gaan we weer, Gerdien? ;)
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Snorbaarder
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Snorbaarder » 30 mar 2005 12:49

Gerdien B. schreef:maar wat als je al 24 jaar lang de zelfe ds. hoort? Dan is het wel is goed om wat anders te horen!! Al is het een andere ds. die in een zelfde soort kerk staat.
Ik zelf heb niets tegen shoppen! Ben er eigenlijk sinds kort mee begonnen en het bevalt me prima! Vind het erg verrijkend.

Ik kan me hier goed in vinden. Het bezoeken van een andere kerk verruimt je blik. Mijn vriendin en ik zijn van plan eens alle kerken in onze stad te bezoeken, weten we eens hoe het daar toe gaat.

Tevens hebben wij een dominee waar ik het niet altijd op alle punten mee eens ben, daarom ga ik regelmatig naar een andere gemeente van hetzelfde kerkgenootschap die mij meer aanspreekt.
Who has seen the wind?
Neither you, nor I:
But when the trees bow down their heads,
The wind is passing by.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 12 mei 2005 18:17

Ik heb laatst nog in een Oud-Kath. uitvaartdienst gespeeld. Is dat dan ook niet goed???

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 13 mei 2005 01:27

Verfrissend en verrijkend ook goed om eens bij mede-christenen te kijken. Toch ben ik het er wel mee eens dat je wel een basis moet hebben, je eigen gemeente. Tenslotte is het belangrijk samen een gemeenschap van Christus op te bouwen, dat lijkt me ook bijbels.
Maar af en toe eens een andere gemeente bezoeken is absoluut niets mis mee, ik doe het ook graag :wink:
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 13 mei 2005 08:38

Optimatus schreef:Ik heb laatst nog in een Oud-Kath. uitvaartdienst gespeeld. Is dat dan ook niet goed???

Alleen als je psalmen op hele noten speelt. Dan mag je overal spelen.
En dan op volle werk, minus holpijp, want anders is het te hard. :mrgreen:
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 13 mei 2005 08:39

jas schreef:
Optimatus schreef:Ik heb laatst nog in een Oud-Kath. uitvaartdienst gespeeld. Is dat dan ook niet goed???

Alleen als je psalmen op hele noten speelt. Dan mag je overal spelen.
En dan op volle werk, minus holpijp, want anders is het te hard. :mrgreen:

Ik heb dat inderdaad wel eens gedaan, op een Garrels klinkt dat nog best indrukwekkend.

Terug naar “Archief”