Moderator: Moderafo's
Marnix schreef:Dat is idd de uitdrukking waar door de topicstarter op werd gedoeld... De vraag is hoe je tegen die opmerking aankijkt... En wat zijn 2 geloven... telt niet geloven dan ook als een geloof mee? En hoe zit het met 2 "varianten" van het christelijk geloof?
Aragorn schreef:caprice schreef:Twee christenen kunnen elkaar ook niet begrijpen door cultuurverschillen.
Maar op het gebied van geloof zullen ze elkaar dan toch juist wel weer begrijpen?
Hein schreef:Het lijkt mij bijvoorbeeld ook verschrikkelijk om een vriendin te hebben die de muziek die ik mooi vind zij lelijk vindt en andersom. Dat betekent dan: in de huiskamer nooit muziek aan, in de slaapkamer nooit muziek aan, in de auto nooit muziek aan, op vakantie rijden nooit muziek aan. Of 1 moet telkens een offer brengen. Dat lijkt me echt een kwelling.
caprice schreef:Aragorn schreef:caprice schreef:Twee christenen kunnen elkaar ook niet begrijpen door cultuurverschillen.
Maar op het gebied van geloof zullen ze elkaar dan toch juist wel weer begrijpen?
De één kan van de ander denken dat hij/zij er te makkelijk of juist te moeilijk over doet, en ze begrijpen elkaar dan niet.
Net zoals henkie ben ik daardoor een paar keer de fout in gegaan door verkering te krijgen met jongens die niet christen waren.
Lalage schreef:Het is ook heel belangrijk dat je gezamenlijke interesses hebt enzo. Maar gelukkig kan je elkaar wat dat betreft ook heel goed aansteken: ik had nog nooit van Dream Theater gehoord en Borkdude had een hekel aan Bach, maar nu houden we allebei van beide
Je kunt wel van tevoren zeggen wat je wilt, maar verliefd worden heb je niet in de hand. Net zoals henkie ben ik daardoor een paar keer de fout in gegaan door verkering te krijgen met jongens die niet christen waren. Het is bij mij nog goed afgelopen, maar 't kan ook slechter.
Ik heb misschien al eerder gezegd dat de grens voor mij aan te geven is door te kijken of je samen een kerk zult kunnen vinden waar je je allebei thuisvoelt en waar je allebei goed God kunt dienen.
henkie schreef:Haha, wat zijn we weer lollig.
Het ging overigens niet (alleen) om verkering hoor. Het ging me nu meer om verliefdheid waar je aan toe geeft terwijl je weet dat het niet goed voor je is. Ik probeer dat nu te voorkomen en iets verder vooruit te kijken. In het begin is dat nog relatief makkelijk toch...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten