Jet apostelconvent behandelde over vragen die de verschillende gemeenten hadden.
Een (gereformeerde) synode mag alleen onderwerpen behandelen die gemeenten (via de classes, en particulere synoden) aandragen.
Ik zie wel enige overeenkomst.
Moderator: Moderafo's
japijo schreef:Idd. Één ding is zeker. De PKN heeft op een listige manier de eigendommen ontvreemd. Ik hoop dat we er op een redelijke manier uitkomen, door het huren van kerkgebouwen of evt. het bouwen van nieuwe kerkgebouwen. En ik hoop ook dat gemeenten die een eenheid zijn hun kerkgebouw gewoon mogen blijven behouden.
sanderious schreef:japijo schreef:Idd. Één ding is zeker. De PKN heeft op een listige manier de eigendommen ontvreemd. Ik hoop dat we er op een redelijke manier uitkomen, door het huren van kerkgebouwen of evt. het bouwen van nieuwe kerkgebouwen. En ik hoop ook dat gemeenten die een eenheid zijn hun kerkgebouw gewoon mogen blijven behouden.
Kijk dit bedoel ik nou japijo... er is geen enkel listige manier geweest!
Optimatus schreef:Heren, heren,
Laten we de discussie wel zakelijk houden en elkaar niet verketteren.
Uiteindelijk zijn PKN, RKK, OKK, HNHK en wat dies meer zij nog altijd Christenen.
Optimatus schreef:*deelt weer fanatiek thee uit*
Zo... Misschien helpt dit.
Overigens, ik heb niet het idee dat we het snel eens zullen worden, maar ik vind discussies met jou best interessant. En nog bedankt voor het compliment, dat waardeer ik zeer.
pugna schreef:Het apostelconvent behandelde over vragen die de verschillende gemeenten hadden.
Een (gereformeerde) synode mag alleen onderwerpen behandelen die gemeenten (via de classes, en particulere synoden) aandragen.
Ik zie wel enige overeenkomst.
japijo schreef:sanderious schreef:japijo schreef:Idd. Één ding is zeker. De PKN heeft op een listige manier de eigendommen ontvreemd. Ik hoop dat we er op een redelijke manier uitkomen, door het huren van kerkgebouwen of evt. het bouwen van nieuwe kerkgebouwen. En ik hoop ook dat gemeenten die een eenheid zijn hun kerkgebouw gewoon mogen blijven behouden.
Kijk dit bedoel ik nou japijo... er is geen enkel listige manier geweest!
Wat bedoel je nou dan? Ik kan uit je post niet opmaken wat je bedoeld? Spreek toch gewoon uit jongen?
Ik denk dat je bedoeld het rapport "om de eenheid en de heelheid van de kerk", en of dat geen listig rapport is.
Maargoed, klets maar lekker verder jongen. Ik begrijp dat je verstand van kerkzaken nihil is dus hoef ik ook geen aandacht aan je kletspraat te schenken.
waarnemer schreef:Oei Beste Maja, Je bent rooms,
In onze gemeente is eind april ook een brief de deur uitgegaan van de kerkenraad waar dat in stond.
ik denk dat deze uitspraak van Augustinus afkomstig is.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten