Refoweb's Dr. Love vragenrubriek

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

nicx
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor nicx » 28 sep 2004 11:09

het is ongetwijfeld ook mogelijk.
en samen met God kunnen we het wel aan,
alleen.. het zal wel heel erg moeilijk worden.
plus.. er is een regel: geen seks voor t huwelijk.
maar er is OOk een 2e..: beter trouwen dan branden van begeerte..

tjah :roll:
hey you! need an asperine?

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 29 sep 2004 17:41

nicx schreef:wat moet je nou doen als je een jaar verkering hebt, en over anderhalf jaar wel wil trouwen, MAAR HIJ wil perce nog n hbo opleiding, dus moet je NOG eens 4 jaar wachten voor je kunt gaan trouwen, omdat het niet echt haalbaar is (vanwege omstandigheden..) om te trouwen tijdens zijn studie..
en hij heeft die studie echt nodig. en hij kan m halen. dus hij moet m halen..
zucht.

Lieve Nicx,

Mag ik vragen of het echt niet haalbaar is?? Als je echt wilt trouwen, wat telt er dan? Volgens mij is het prima mogelijk om toch te trouwen en tegelijkertijd te studeren. Ik ken uit mijn eigen omgeving genoeg mensen die een studentenhuwelijk zijn aangegaan. Ook stellen waarvan de 1 nog een opleiding volgde. Je hebt het misschien niet altijd even breed en het zal heus niet makkelijk zijn, maar je bent wel bij elkaar en getrouwd en dat is wat je zo graag wou. Ik zelf zie die problemen nooit zo, maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen.
Maar stel dat het echt niet anders kan, gun hem gewoon die studie. Dan maken die 4 jaar ook niks uit. Toch?
Toch wil ik nog zeggen dat je schrijft het is niet echt haalbaar, niet echt betekend eigenlijk wel, maar je vind dat er te grote haken en ogen aan zitten (zo komt het op mij over). Zet alles eens op een rijtje voor jezelf, denk er eens over wat je nou echt wil. En praat erover met je vriend.

Liefdevolle groet (Dr.) Rosekapje
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 16 okt 2004 18:33

Even een vraagje.....

Is er hier op refoweb dusss

ook een soort 'groep' van luitjes die een vriend(in) hebben met een leeftijdsverschil van ruim 10 jaar( of meer)???

Lijkt me namelijk wel boeiend om daar met mensen van gedachten te kunnen wisselen. Tussen mij en matt zit bijv. 13 jaar!

Ik stel dde vraag eerst aan jullie voordat ik een topic open waar niemand interesse in heeft.....

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 16 okt 2004 18:37

essieee schreef:Even een vraagje.....

ook een soort 'groep' van luitjes die een vriend(in) hebben met een leeftijdsverschil van ruim 10 jaar( of meer)???

Lijkt me namelijk wel boeiend om daar met mensen van gedachten te kunnen wisselen. Tussen mij en matt zit bijv. 13 jaar!

Ik stel dde vraag eerst aan jullie voordat ik een topic open waar niemand interesse in heeft.....

Ikke en Daphne schelen bijna 10 jaar, en er zijn er nog wel meer, met nóg groter verschil :wink:

LegoDoos
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor LegoDoos » 18 okt 2004 14:27

Lieve dr. Love,

Op de laatste RefoWebBarbecue was er een meisje dat graag met me op de foto wilde. Daar had ik geen probleem mee, maar het vervelende is dat ik haar niet kan vergeten. :roll: Hebt u misschien tips hoe ik weer met haar in contact kan komen?

Met vriendelijke groeten,
Lego

Ps: ik heb de foto even bijgevoegd

Afbeelding

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 18 okt 2004 16:20

hahahahahahaaaaaaaaaaaaaa :lol: :lol: :lol:
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 20 okt 2004 21:04

LegoDoos schreef:Lieve dr. Love,

Op de laatste RefoWebBarbecue was er een meisje dat graag met me op de foto wilde. Daar had ik geen probleem mee, maar het vervelende is dat ik haar niet kan vergeten. :roll: Hebt u misschien tips hoe ik weer met haar in contact kan komen?

Lego

Ps: ik heb de foto even bijgevoegd

Afbeelding

lieve Legodoos,
Ik kan je helpen. het is heel begrijpelijk dat je haar niet kan vergeten, ik kan dat ook niet (eigen ervaring 8) en ik hoef haar ook niet te vergeten en dat is best een lekker gevoel)
nu is het geval dat ik haar telefoonnummer heb! jaja :D nu zou ik aan haar kunnen vragen (haar=Rosekapje) want ze zit op dit moment bij me op schoot :P
vergeet niet, ik voel met je mee :)
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

LegoDoos
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor LegoDoos » 21 okt 2004 12:15

columbus schreef:lieve Legodoos,
Ik kan je helpen. het is heel begrijpelijk dat je haar niet kan vergeten, ik kan dat ook niet (eigen ervaring 8) en ik hoef haar ook niet te vergeten en dat is best een lekker gevoel)
nu is het geval dat ik haar telefoonnummer heb! jaja :D nu zou ik aan haar kunnen vragen (haar=Rosekapje) want ze zit op dit moment bij me op schoot :P
vergeet niet, ik voel met je mee :)

Hmm, het is duidelijk dat je afgeleid werd want je komt nogal vaag over.. :) Wat is nu precies jouw bedoeling..? :roll:

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 24 okt 2004 13:43

essieee schreef:Even een vraagje.....

Het leeftijdsverschil tussen Columbus en mij is bijna 11 jaar.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor gedachten je wilt wisselen hierover.
Laatst gewijzigd door rosekapje op 24 okt 2004 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 24 okt 2004 13:53

LegoDoos schreef:Lieve dr. Love,

Lego

Lieve Lego,

Laat ik Dr. Rosekapje, nou net dat meisje zijn dat met jou op de foto ging, laten we het maar even in het midden laten wie nou zo graag met wie op de foto wou :mrgreen: :wink: .
Ik lees dat je me niet kan vergeten en dat je dat nog vervelend vind ook :roll:
Mijn vraag is dan ook weet je zeker dat je met haar (met mij) in contact wil komen als je het vervelend vind als je aan haar denken moet? ( :shock: )
Zo ja, laat het me weten, samen komen we er wel uit :wink:

Liefdevolle groet,

(Dr) Rosekapje

LegoDoos
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor LegoDoos » 26 okt 2004 12:11

rosekapje schreef:Mijn vraag is dan ook weet je zeker dat je met haar (met mij) in contact wil komen als je het vervelend vind als je aan haar denken moet? ( :shock: )

Lieve dr. Rosekapje,

Ik ben bang dat ik dat niet goed in woorden weer kan geven.. Bovendien vind ik het forum daar te openbaar voor. :roll:

Echter, in real life zou ik het zeker goed duidelijk kunnen maken.. :wink:

Eveneens liefdevolle groeten

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 26 okt 2004 21:24

LegoDoos schreef:
rosekapje schreef:Mijn vraag is dan ook weet je zeker dat je met haar (met mij) in contact wil komen als je het vervelend vind als je aan haar denken moet? ( :shock: )

Lieve dr. Rosekapje,

Ik ben bang dat ik dat niet goed in woorden weer kan geven.. Bovendien vind ik het forum daar te openbaar voor. :roll:

Echter, in real life zou ik het zeker goed duidelijk kunnen maken.. :wink:

Eveneens liefdevolle groeten

Lieve Lego,

Dan zal ik wat tijd voor je vrijmaken tijdens de eerstvolgende meeting, ik neem aan dat dat ook wel onder real life valt :) mocht dat niet snel genoeg zijn, mag je me altijd PBen, dat is al minder openbaar dan op het forum zelf :mrgreen: :wink: .

Liefdevolle groet,

Dr. Rosekapje

PS. Zo ziet de directie :)SDB van refoweb maar weer dat er zeer goede redenen zijn om op (zeer) korte termijn weer een meeting te houden.

jvwingerden56
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor jvwingerden56 » 08 nov 2004 22:36

hmmm real live is niets voor mij...veel te verlegen voor :oops: al is het wel eens gebeurd hoor.... tjah......

en geloof me....het is egt irri :!:

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 09 nov 2004 19:20

jvwingerden56 schreef:hmmm real live is niets voor mij...veel te verlegen voor :oops: al is het wel eens gebeurd hoor.... tjah......

en geloof me....het is egt irri :!:

Dr. rosekapje gelooft je :)

Maar waarom zou het niks voor jou zijn? Ik denk dat iedereen verlegen is wat betreft verliefd zijn en afstappen op iemand die je leuk vind of als je diegene dat graag duidelijk wil maken. Onzekerheid wat dat betreft is ook niet verkeerd denk ik. Je vind diegene toch leuk en bent misschien wel verliefd en er bestaat dan gewoon de kans dat diegene niet hetzelfde ziet in jou en dat is voor niemand leuk. Maar natuurlijk kan het ook anders uitpakken, dat is bij jou ook gebeurt begrijp ik (of ik begrijp het verkeerd).

jvwingerden56
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor jvwingerden56 » 09 nov 2004 19:35

ook al ben ik nie verlieft op iemand, dan tog vin ik het eng! ben paar x naar metings geweest (behalve bbq) en merk gwoon an me zelf dat ik een gesprek aanknopen egt nie duft, en ook heel moeilijk vind. heb dus wel eens een paar x real live ontmoet van refoweb (op meeting en "zomaar", maar ik zeg dan helemaal niets! kan opeens geen onderwerp vinden. en dat heeft dan denk ik niets met verlieftheid uit te maken. dat is bij iedereen zo die ik nooit heb gezien. meestal "moet" ik heb hebben op meetings van mensen die naar mij komen...... :|

Terug naar “Archief”