parkiet schreef:is dat denken aragorn? valt volgens mij onder conditionering.. als dit, dan dat... kweet niet of je dat denkne kunt noemen....
Hm, wat versta je precies onder conditionering en onder wat denken zou zijn?
Moderator: Moderafo's
Aragorn schreef:parkiet schreef:is dat denken aragorn? valt volgens mij onder conditionering.. als dit, dan dat... kweet niet of je dat denkne kunt noemen....
Hm, wat versta je precies onder conditionering en onder wat denken zou zijn?
parkiet schreef:kdnek dat dat 'denken' van apen dan een soort probleemoplossend denken is... anders dan het denken van de mens, met liefde, vriendschap, onzekerheid enzo... denk dat apen daar niet aan denken...
parkiet schreef:Dan zeg je dus dat mensen zowel qua cognitieve als qua emotionele intelligentie uitsteken boven dieren. Dat ben ik wel met je eens denk ik. Een aap kan dan blijkbaar wel bedenken hoe ie bij een kokosnoot in een boom komt, maar ik den niet dat ie een logica-vraagstuk kan oplossen bijvoorbeeld (kan ook lang niet iedereen, maar goed). En een aap kan dus ook een soort haantjesgedrag vertonen, maar man-vrouw liefde kent ie dan weer niet. Tenminste, zo'n idee heb ik nu dan...
Aragorn schreef:parkiet schreef:Dan zeg je dus dat mensen zowel qua cognitieve als qua emotionele intelligentie uitsteken boven dieren. Dat ben ik wel met je eens denk ik. Een aap kan dan blijkbaar wel bedenken hoe ie bij een kokosnoot in een boom komt, maar ik den niet dat ie een logica-vraagstuk kan oplossen bijvoorbeeld (kan ook lang niet iedereen, maar goed). En een aap kan dus ook een soort haantjesgedrag vertonen, maar man-vrouw liefde kent ie dan weer niet. Tenminste, zo'n idee heb ik nu dan...
Ja, denk ik ook wel. Een aap kan dus wel denken!
Aragorn schreef:Nee, wij zijn onbeperkt geniaal en God is dood...![]()
parkiet schreef:Aragorn schreef:Nee, wij zijn onbeperkt geniaal en God is dood...![]()
Waarom wist je dan niet direct hoe het zat met die apen?![]()
En waarom weet je dan niet dat het net Pasen is geweest![]()
?
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 35 gasten