Moderator: Moderafo's
kurtyo schreef:Oordelen is altijd gewaagd (en dat is wat er gedaan wordt hier, en dat maakt me heel erg woest)
joepie schreef:Vin, Laat je niet op de kast jagen. Je weet toch zelf wel hoe God erover denkt? En dat is voor jou toch een vaststaand feit?
Als anderen dat anders denken te moeten geloven dan is dat erg voor hun! Ze kennen hun God niet zoals jij hem dus kend. Als een barmhartig God.
En jij wilt niet op zijn plek gaan zitten door al van te voren te zeggen dat je verdoemd bent als je zelfmoord pleegt,terwijl de bijbel zelfs zegt dat je dat al bent als je alleen maar tegen een ander dwaas zegt!
Dus niemand die hier post is dus behouden en komt in de hemel als ik dat zo lees in de Bijbel. Als we dan toch op Gods plek willen gaan zitten, dan maar helemaal.
Nee je hebt gelijk Vin, het is erg zoals er hier mensen zijn die denken te kunnen beweren dat zij weten wie er niet in de hemel komen. Maar dat heeft meer met hun (on)geloof te maken dan met de werkelijke feiten.
volgens mij zijnhet uberhaupt nooit geestelijk gezonde mensen die zelfmoord plegen. (wat palestijnen daargelaten)columbus schreef:Wij weten niet wat er in een laatste milliseconden kan gebeuren met een mens die zelfmoord pleegt. Alleen God kan in dat moment iets doen, als Hij dat wil.
Ik denk dat een kind van God, die geestelijk gezond is, geen zelfmoord zou durven plegen, omdat diegene de waarde van zijn/haar leven wat door God zelf gegeven en geschapen is, niet zelf in de hand zal nemen omdat hij/zei heel goed beseft dat het leven heel kostbaar is, ook in Gods ogen.
Misschien idd in een geestelijke verwarde toestand, depressie of í.d., maar niet zomaar omdat deze persoon het tijd vind om naar God te gaan.
Vin schreef:Ik zou toch bijna zelfmoord plegen om m'n punt te bewijzen.Je moet er toch niet aan denken dat ik nu inderdaad zo diep zat. Dan zou het allemaal wel hard aankomen. "Als je kind van God zou zijn dan pleegde je geen zelfmoord Vincent! Dus bid om vergeving of doe normaal! Als je snijd ga je naar de hel!"
Waarom zou ik puur en rein en zonder te zondigen moeten sterven? Ik kan ook een auto-ongeluk krijgen en al vloekend m'n nek breken. We zijn gereinigd in Jezus. Niet uit verdienste, maar alleen uit genade, om Jezus' wil.
Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd naar de statistieken; of er binnen de kerken meer zelfmoorden voorkomen. Als ik het onbegrip zo inschat zou ik denken van wel.
Skoezie schreef:Vin.... als je daar gelukkig mee zou zijn, zou ik het echt niet laten, wat jij hoopt zal gebeuren! Ik hoop op een eeuwige hemel met muziek, je geloof is de vaste hoop en wat jij hoopt zal gebeuren, maar twijfel jij eraan? denk dat je naar de hel zult gaan... dan zal dat gebeuren... het is gewoon een droom, waar jij aan denkt zal gebeuren
babbeltje schreef:Antwoord: Gedeelten die rechtstreeks over zelfmoord gaan zijn er niet. Ook niet in de wetten van Mozes. Dat klopt dus. Wel zijn er naast het ene geval van zelfdoding in het Nieuwe Testament (Judas) zeker vier gevallen in het Oude Testament te vinden, die alle genoeg zeggen: Abimelech (Richteren 9), Saul en zijn wapendrager (1 Samuel 31), Achitofel (2 Samuel 17) en Zimri (1 Koningen 16).
Sommigen voegen daar Simson als vijfde geval aan toe. Mijns inziens ten onrechte, want Simson is zeker een geval apart. Zijn sterven was geen zelfmoord, maar een richtersdaad. De andere genoemde gevallen zijn stuk voor stuk tekenen aan de wand. Ze zijn een bezegeling van een leven buiten God
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 27 gasten