Zareb schreef:Lezen, jongen, leer lezen, dan zul je er achter komen dat mijn reacties toch wel enige inhoud hebben.
De dingen die ik in jouw reacties lees is dat je zegt je te baseren op diezelfde Bijbel die ik lees; als ik vervolgens om een uitleg daarvan vraag dan jou je jezelf op de vlakte; je geeft wel conclusies maar verantwoord ze niet. Dát vind ik te makkelijk...
Je draagt aan dat alleen blijven niet gezond is... dat gegeven laat je de basis zijn voor een toestemming van relatie én seks. Als ik dan vraag of er dan uberhaupt een limiet aan seks zit geef je geen antwoord.
Zareb schreef:Ik denk niet dat ik blijf steken. Nogmaals, ik wil niet direct terug grijpen op allerlei teksten. Die circuleren hier al rond en er zijn al genoeg sites genoemd waar je die kan terug vinden. Zoals bv, contrario, chjc, holyfemales enz.
Vind ik prima maar je doet wel stellige uitspraken die je vervolgens niet motiveert terwijl je mij verwijt een rookgordijn op te richten. Een simpele vraag hoe je die tekst uit genesis dan in jouw gebruikt laat je onbeantwoord. Als iets naar mijn mening onverklaarbaar is dan mag ik er toch naar vragen? Ik ben namelijk erg benieuwd naar je visie daarover. Jij vind dat ik teksten misbruik als rookgordijn, is het heel raar van mij om te vragen hoe ik ze moet gebruiken dan?
Zareb schreef: Je begint eerst met allerlei Bijbelse argumenten naar voren te halen; volmaakte liefde ect. En dan zeg je dat jij gelukkig bent in een relatie met een jongen zonder dat daarbij seks te pas komt, MAAR je sluit niet uit dat dat ooit zou kunnen gebeuren. Als excuus gebruikt je dan dat ieder mens zonde doet dus dat zal je dan ook wel vergeven worden. Het was tenslotte niet de bedoeling.
Er zit 1 woord in jouw reactie wat mij totaal niet bevalt: het woord "excuus" Laat ik voor de volledigheid maar ff terug grijpen op een eerdere reactie van mij... Ik snap niet dat je daarna het woord excuus gebruikt:
Als dat gebeurt ziet God je als volmaakt! zowel in de ene als de andere situatie. Dat is geen vrijbrief om zonde te doen. Dat is geen verzachtende omstandigheid om zonde te doen. Maar daarom kan je wel eerlijk zeggen wat waarschijnlijk is...
Het is geen excuus het is een stukje realiteitszin. Wat wil je dat ik zeg dan... "Zareb ik ga 100% niet zondigen?" Het enige wat ik beweer is dat ik afhankelijk ben van genade; net als ieder ander EN dat ik geen zonde mag doen; net als ieder ander. Het zou voor mij makkelijker zijn om te zeggen; er is geen limiet; maar dat krijg ik niet rond met de Bijbel (als jij dat wel in je mars hebt: LEG UIT!).
Zareb schreef:Ben ik gefrustreerd? Ja, misschien wel geweest door de omstandigheden, nu gelukkig niet meer. Omdat ik door schade en schande heb mogen leren dat Hij uiteindelijk ook mijn teugels in handen houdt.
'k Heb nog eens even op je site gekeken.
Daar las ik:
"Kan een homo bekeerd worden?
Ja, dat is tot grotere glorie van God. Jezus heeft zijn lichaam geofferd voor zieken. Mensen met een gebrek. "
"maar ik ben heel gelukkig met mijn vriend" schreef jij.
Tja, dat zal dan wel.
Wat probeer je hier te zeggen?